Darko75":tdcbfduu je napisao(la):
Матеја Бељан":tdcbfduu je napisao(la):
Darko, ne bi bilo loše da nađeš neki članak, navod, dokaz da je autobuski prevoz jeftiniji i efikasniji. Nije dovoljna izjava da BG-voz ne bi trebalo da ima po četiri polaska na sat.
Ja ne kažem da to nije dobar način da se čovek preveze,ali ako 25 000 putnika prevozi dnevno sa 105 polazaka,što mu dođe 238 putnika po polasku a
što je po mojoj proceni pola garniture,nema potrebe za tolikim cimanjem ovih restauriranih dinosaurusa,tako da je samo pitanje vremena kada će neko da ga ,,racionalizuje" na duplo manje polazaka jer nam struja nije za bacanje.Da se razumemo,voleo bi ja da on ide na 5min. ali budimo realni.
У приградском саобраћају који организује ГСП је уобичајено да је коришћење капацитета аутобуса 35-45%. Један од разлога томе што многе линије иду ван вршних сати, суботом и недељом на сваких пола сата. Други је сама карактеристика токова приградских путника, где аутобуси у шпицу у једном правцу иду празни, а у другом пуни. Трећи је што ГСП аутобуси дуго путују до депоа и у мање оптерећеном смеру. Ласта је максимално економична, ред вожње се изузетно проређује ван вршних сати, суботом и недељом, а аутобуси "спавају" по селима или мањим општинским депоима. Резултат је коришћење капацитета 60%. Веома је велика реткост да се користи преко 70% капацитета, а могуће је само код дијаметралних линија (периферија-центар-периферија) и неких кружних линија.
Стога је концепт линија Беовоза "спаја три краја" био одличан, јер се заснивао се на дијаметралним и директним линијама.
Darko75":tdcbfduu je napisao(la):
A kad se poveća razmak između polazaka i ljudi je manje,evo gledam ljude koji su čuli da voz imaju za pola sata i odmah odoše da se klackaju autobusom iako će verovatno stići u isto vreme a i tabani će da im se smrznu,bar je meni tako bilo danas u aVtobusu :-D
Ето, сам си дао одговор. Између избора да будеш у чистом, удобном и угрејаном и чекаш, или да се смрзнеш, испрљаш, згужваш у аутобусу који иде често, многи одаберу ово прво. Славен Тица је 2001-2007 успоставио стандарде да тежиште саобраћаја буде на
аутобусима који иду радним даном на 7 минута или мање. Услови нису исти као 1993-2000, да градска железница буде популарна и са слабим тактом. Осим са смањењем интервала, потражња расте са продужењем директне линије, повећањем брзине, падом квалитета аутобуске услуге у удаљеним деловима града.
Уосталом, ово је тек почетак "подсећања да имамо и градску железницу", и на нама, као јавности је да ово подржимо, и стимулишемо даље овај систем. Још није прошло ни целих годину дана од почетка рада интегрисане, брзе, директне линије за Батајницу. Да би се резултати стабилизовали, и оценили реални ефекти неког саобраћајног унапређења потребно је 3 године. Један од ефеката шинског саобраћаја у односу на аутобус је да привуче више путника у смеру супротном оптерећенијем, и више путника у ванвршним сатима (али само ако има одређену фреквентност). Брзи превоз омогућава растерећење постојећих преоптерећених, и развој нових пословних и стамбених зона. Када будемо имали поуздану и брзу линију између сва три Београда, са интервалом не дужим од 15 минута, доћи ће до великих промена у Београду, које се не могу мерити са тиме да ће неки возови у неким деловима града у неко време бити слабо попуњени. Шта више, ова линија временом може постати жила куцавица, која ће стално бити добро попуњена. Садашње време кризе и привредне утонулости није релевантно за оцењивање утицаја овакве линије за град.
2012":tdcbfduu je napisao(la):
Pa BGvoz je redukovan zbog radova na pruzi Zemun-Batajnica,a ima i razloga što ćemo te pojesti
diraš nam demo o tome šta BGvoz kao mas transit znači za Beograd ili šta može još da pruži Beogradu,u suštini on je trnu u oku lakih šina
Пристрасна констатација да је приградска класична железница доказ да су "лаке железнице њесра" је више последица предрасуде и спиновања јавности да је "трамвај кривац што немамо метро". Лака железница је сасвим оправдана инвестиција у одређеним случајевима, а по цени инвестивије, року изградње и перформансама се налази између аутобуса и железница за висока осовинска оптерећења. Овде смо, просто, имали и веома скупу инфраструктуру, и возила, које годинама нисмо користили, и то нема везе са новим капиталним инвестицијама у потпуно нови систем, ма који он био, и у ма ком граду, времену и свим осталим околностима.