Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

vranac":12l175f3 je napisao(la):
To je у овом тренутку бесмислена инвестиција, дати 100 милиона за Прокоп, при оваквом стању пруга. Савски амфитеатар ће се ослобађати део по део. Најиспалтивије је прво радити и завршити теретну обилазницу преко Винче, јер тиме ослободиш од пруге: Сава-малу, Калемегдан, цео Дорћол, па све преко луке до Панчевачког моста.

Није ни то спорно,то све спада под завршетак железничког чвора а што се пара тиче дали смо и 4-5 пута веће паре за 3 км булевара а у случају прокопа све зависи од модела по ком би се финансирала градња.
 
Матеја Бељан":135yuyky je napisao(la):
Darko, ne bi bilo loše da nađeš neki članak, navod, dokaz da je autobuski prevoz jeftiniji i efikasniji. Nije dovoljna izjava da BG-voz ne bi trebalo da ima po četiri polaska na sat.
Ja ne kažem da to nije dobar način da se čovek preveze,ali ako 25 000 putnika prevozi dnevno sa 105 polazaka,što mu dođe 238 putnika po polasku a što je po mojoj proceni pola garniture,nema potrebe za tolikim cimanjem ovih restauriranih dinosaurusa,tako da je samo pitanje vremena kada će neko da ga ,,racionalizuje" na duplo manje polazaka jer nam struja nije za bacanje.Da se razumemo,voleo bi ja da on ide na 5min. ali budimo realni.A kad se poveća razmak između polazaka i ljudi je manje,evo gledam ljude koji su čuli da voz imaju za pola sata i odmah odoše da se klackaju autobusom iako će verovatno stići u isto vreme a i tabani će da im se smrznu,bar je meni tako bilo danas u aVtobusu :-D
 
Trebalo bi izvesti ozbiljniju računicu. I autobusi nekad idu prazni...

A BG-voz će imati više putnika sa 3 nove stanice, videćemo kako će tad da funkcioniše. Možda će moći da se razmišlja o tome da polasci budu na 20 minuta, ali ispod toga nikako...

Lepo si to primetio da ga ljudi koriste kad ide na 15 min za gradsku vožnju, upravo zato su van špica vozovi prazniji i to je samo po sebi dokaz da mora da „zvrji" da ne bi bio prazan.

Inače, garnitura ima 308 mesta za sedenje
 
Delija":nvoyax62 je napisao(la):
Није ни то спорно,то све спада под завршетак железничког чвора а што се пара тиче дали смо и 4-5 пута веће паре за 3 км булевара а у случају прокопа све зависи од модела по ком би се финансирала градња.

То што сада кажу 108 милиона пре него што је почело да се гради не значи ништа. То у пракси може да буде и 200 милиона. Тај мост иако је прескуп, се користи и има неку сврху и данас, а Прокоп не би ништа посебно побољшао сам по себи железнички саобраћај, док се не заврши цео чвор, а за то нико и не зна колико је пара потребно. Опет и када завршиш чвор, имаш јадне пруге по Србији па нема ни где да идеш железницом. Тако да ти требају милијарде да би средио железнице у Србији, што ипак кошта много више од ''3 километра булевара.''

Такође тих 3 километра булавара кошта колико кошта и због корупције и крађе. Када Дулић један сајт реалне вредности 300 евра плати 30.000 евра можемо само мислити колико се краде на тако великим пројектима ко што је УМП и овај мост, где су стотине милиона у питању. Али с обзиром да би ти исти људили радили и Прокоп и београдски метро, и ти пројекти би били астрономски надувани због корупције, она није ограничена само на Мост на Ади како неки мисле.

И онда хајде да видимо и тај фамозни савски амфитеатар. Ја се и бојим да се он ослободи у скорије време, јер не да ту са оваквим стањем у држави не би никао некакав нови центар Београда какав ми замишљама или цртамо, или какав би Либескинд нацртао, него би вероватно добили гомилу шопинг молова и хангара а ла Миланковићев булевар на СА. Јер ми смо бедна држава, и ништа скупо, лепо и квалитетно се не би исплатило градити, јер нема ко то да купи, Можда би једино на локацијама уз саму Саву добили неке лепе хотеле и то је то. Док се економски не развијемо, боље да имамо и ове шине него да ту никне неко ругло које ће ту да остане за сва времена.
 
Darko75":38qh0xa3 je napisao(la):
Gledam danas ljude kako se mrznu na železničkoj stanici a sve zbog toga što toliko hvaljeni Bg voz ide na sat vremena,a ja kad kažem da je to zvrndanje na 15min. na takvim staklenim nogama ovde hoće da me pojedu...
Pa BGvoz je redukovan zbog radova na pruzi Zemun-Batajnica,a ima i razloga što ćemo te pojesti :D diraš nam demo o tome šta BGvoz kao mas transit znači za Beograd ili šta može još da pruži Beogradu,u suštini on je trnu u oku lakih šina ;)
A evo i argumentovanog priloga..London obimni radovi i ulaganja u Crossrail ili njihov BGVoz..
AA003.jpg

6750898123_db71ecd133.jpg

Predlog za Đilasa iz londona...

Boris Johnson pushing for control of London's suburban railways

Mayor of London Boris Johnson is calling on the government to hand over control of the capital's suburban railways to City Hall.

But with the mayoral election looming in May, his opponents say he's had years to do this. Under the proposals train companies such as Southeastern, whose franchise comes up for renewal in 2014, would be integrated into Transport for London.

Mr Johnson claims this would save millions of pounds and give passengers more reliable and frequent services, safer and cleaner stations, more staff and simpler fares.

His plan would mean putting on more services in Bromley and elsewhere by introducing ‘turn-up-and-go’ with at least four trains per hour throughout the week.
5638382348_40de5aa022_b.jpg

Enormna ulaganja u gradsku železnicu u Londonu..zar ikome treba bolji primer..mi imamo već izgrađen dobar deo ove infrastrukture..
5557699937_9987809e0b_b.jpg


I primer kako se za jednu noć grade nove stanice tipa Plavi horizonti..a mi već oborili jedan tender zbog lošeg projketa..
http://www.youtube.com/watch?v=eXg1NtihCNI&feature=player_embedded

crossrail_cam01_highres_13aug10.jpg

090428_revisedstagedreport-24.jpg

Zar treba još neki argument viška? Primer kako bi trebalo urediti okolinu stanice NBG
4.jpg

Grade se čitavi novi blokovi duž trase Gradske železnice,umesto na udaljenim lokacijama u nekim brdima kao kod nas.
Predlog za da se pod hitno upute delegacije iz urbanističkog zavoda,grada,železnica u London da na licu mesta vide i pitaju zašto je potrebno ulagati u ovakav razvoj gradske železnice.

I video o ulaganju Londona u Gradsku železnicu..
http://youtu.be/NuOhQM_hcNE
Trasa..
http://youtu.be/_EMfmdn9gbo
I Krtica..
http://youtu.be/4sdJDEtdjt4
 
Mislim da kao osnova za razvoj gradske zeleznice treba prestati praviti razliku izmedju starog i novog zeleznickog cvora. Sve je to jedan isti cvor koji mora da se siri i dalje.

Mnogi ljudi kazu kako nas ta 2 cvora kostaju duplo skuplje i da nam je potreban samo jedan, a to nije tacno. Imamo srecu sto imamo oba dva i mozemo da koristimo te predispozicije da rasporedimo adekvatno saobracaj sa posebnim trasama.

Ne treba nista ukinuti, tunele koristiti za gradsku zeleznicu sa visokim taktom a stari cvor koristiti za medjunarodne i unutrasnje vozove.
Oba sistema funkcionisu na zajednickim deonicama van grada a u centralnoj zoni svako ima svoju trasu i ne dolazi do opterecenja deonica.

Mislim da imamo savrsenu osnovu da kreiramo nas S-Bahn.
A tek ce imati smisla taj sistem kad se povezu dunav stanica i glavna podzemnim tunelom od 3,7km sa centralnom gradskom stanicom Trg Republike gde ce moci da se preseda na metro.
 
Da u prilog tome ide i kredit koji smo dobili za rekonstrukciju pruge prema Rakovici i Resniku,dakle stari čvor može da ugodno dovodi dobar deo međunarodnog tranzita a tunele rastereti za Bgvoz..u tom slučaju razvoj S-Bahna je vrlo moguć
 
Darko75":tdcbfduu je napisao(la):
Матеја Бељан":tdcbfduu je napisao(la):
Darko, ne bi bilo loše da nađeš neki članak, navod, dokaz da je autobuski prevoz jeftiniji i efikasniji. Nije dovoljna izjava da BG-voz ne bi trebalo da ima po četiri polaska na sat.
Ja ne kažem da to nije dobar način da se čovek preveze,ali ako 25 000 putnika prevozi dnevno sa 105 polazaka,što mu dođe 238 putnika po polasku a što je po mojoj proceni pola garniture,nema potrebe za tolikim cimanjem ovih restauriranih dinosaurusa,tako da je samo pitanje vremena kada će neko da ga ,,racionalizuje" na duplo manje polazaka jer nam struja nije za bacanje.Da se razumemo,voleo bi ja da on ide na 5min. ali budimo realni.
У приградском саобраћају који организује ГСП је уобичајено да је коришћење капацитета аутобуса 35-45%. Један од разлога томе што многе линије иду ван вршних сати, суботом и недељом на сваких пола сата. Други је сама карактеристика токова приградских путника, где аутобуси у шпицу у једном правцу иду празни, а у другом пуни. Трећи је што ГСП аутобуси дуго путују до депоа и у мање оптерећеном смеру. Ласта је максимално економична, ред вожње се изузетно проређује ван вршних сати, суботом и недељом, а аутобуси "спавају" по селима или мањим општинским депоима. Резултат је коришћење капацитета 60%. Веома је велика реткост да се користи преко 70% капацитета, а могуће је само код дијаметралних линија (периферија-центар-периферија) и неких кружних линија.

Стога је концепт линија Беовоза "спаја три краја" био одличан, јер се заснивао се на дијаметралним и директним линијама.
Darko75":tdcbfduu je napisao(la):
A kad se poveća razmak između polazaka i ljudi je manje,evo gledam ljude koji su čuli da voz imaju za pola sata i odmah odoše da se klackaju autobusom iako će verovatno stići u isto vreme a i tabani će da im se smrznu,bar je meni tako bilo danas u aVtobusu :-D
Ето, сам си дао одговор. Између избора да будеш у чистом, удобном и угрејаном и чекаш, или да се смрзнеш, испрљаш, згужваш у аутобусу који иде често, многи одаберу ово прво. Славен Тица је 2001-2007 успоставио стандарде да тежиште саобраћаја буде на аутобусима који иду радним даном на 7 минута или мање. Услови нису исти као 1993-2000, да градска железница буде популарна и са слабим тактом. Осим са смањењем интервала, потражња расте са продужењем директне линије, повећањем брзине, падом квалитета аутобуске услуге у удаљеним деловима града.

Уосталом, ово је тек почетак "подсећања да имамо и градску железницу", и на нама, као јавности је да ово подржимо, и стимулишемо даље овај систем. Још није прошло ни целих годину дана од почетка рада интегрисане, брзе, директне линије за Батајницу. Да би се резултати стабилизовали, и оценили реални ефекти неког саобраћајног унапређења потребно је 3 године. Један од ефеката шинског саобраћаја у односу на аутобус је да привуче више путника у смеру супротном оптерећенијем, и више путника у ванвршним сатима (али само ако има одређену фреквентност). Брзи превоз омогућава растерећење постојећих преоптерећених, и развој нових пословних и стамбених зона. Када будемо имали поуздану и брзу линију између сва три Београда, са интервалом не дужим од 15 минута, доћи ће до великих промена у Београду, које се не могу мерити са тиме да ће неки возови у неким деловима града у неко време бити слабо попуњени. Шта више, ова линија временом може постати жила куцавица, која ће стално бити добро попуњена. Садашње време кризе и привредне утонулости није релевантно за оцењивање утицаја овакве линије за град.
2012":tdcbfduu je napisao(la):
Pa BGvoz je redukovan zbog radova na pruzi Zemun-Batajnica,a ima i razloga što ćemo te pojesti :D diraš nam demo o tome šta BGvoz kao mas transit znači za Beograd ili šta može još da pruži Beogradu,u suštini on je trnu u oku lakih šina ;)
Пристрасна констатација да је приградска класична железница доказ да су "лаке железнице њесра" је више последица предрасуде и спиновања јавности да је "трамвај кривац што немамо метро". Лака железница је сасвим оправдана инвестиција у одређеним случајевима, а по цени инвестивије, року изградње и перформансама се налази између аутобуса и железница за висока осовинска оптерећења. Овде смо, просто, имали и веома скупу инфраструктуру, и возила, које годинама нисмо користили, и то нема везе са новим капиталним инвестицијама у потпуно нови систем, ма који он био, и у ма ком граду, времену и свим осталим околностима.
 
Ali činjenica je da "трамвај кривац што немамо метро". To i ne treba dokazivati..ne znam je li živ onaj "samoupravljač iz Rakovice" :kafa:
 
Трамвајску мрежу би требало унапређивати па можда и ширити, градили/не градили метро. Мислим да је проширење метроа до блокова и Бановог брда била добра ствар, и да би такође била добра ствар да је направљена линија и до Земуна како је планирано, а можда чак и тај тунел Карађорђева-Цетињска.

Да се град ослања само на метро се показало као лоша ствар. Данас у руским градовима имамо гужве веће него у градовима са много мањом мрежом метроа. Беч има савршен метро, али и једну од најгуђћих трамвајских мрежа у свету.
 
Tekuci praznik pokriven je nedeljnjim redom vožnje
izgleda da je praznik počeo mnogo ranije a kad ce se završiti, ne zna se . . . . :laugh:

BGvoz ima problem sa održavanjem voznog reda i to dva dana od pre praznika i
veliko pitanje je šta ce biti od ponedeljka, koj red polazaka ce se primenjivati . . . .

NEblagovremena obaveštenost putnika, izaziva nesigurnost i sada se nalazi na samoj granici poverenja
Kao što je brzo prihvacen , može biti i odbačen, kao nepouzdan vid prevoza. . . . .
Koj se sigra s"tim :rant:
Đaba vam onda priče, kad bi , šta bi . . . .
 
Da, zaista lepa stanica. Ali BG voz ako stvarno zazivi bi trebao da sredi sve stanice, osim Vukovog spomenika. Najbolje u nekom partnerstvu sa privatnikom , koji ce moci tu da iznajmljuje reklamni prostor, da drzi kioske, i tako nesto...
 
Ajde malo da se okanimo tog LRT-a u Portu, nije to bas primer onog sto zelimo u Beogradu. ;)
 
Ovde smo govorili o dizajnu, a to se Portu ne moze zameriti!
 
vranac":3tz0ivm4 je napisao(la):
Da, zaista lepa stanica. Ali BG voz ako stvarno zazivi bi trebao da sredi sve stanice, osim Vukovog spomenika. Najbolje u nekom partnerstvu sa privatnikom , koji ce moci tu da iznajmljuje reklamni prostor, da drzi kioske, i tako nesto...
Nema tih reklama i kioska koji mogu da pokriju ulaganja koja su milionska u evrima,znaš npr. koliko Haineken plaća onaj reklamni prostor na soliteru na keju u Zemunu? 2000 evra godišnje! tako se kreću te cene... jedino u partnerstvu sa Bus plus-om,mislim oni se ugrađuju gde ima najviše para mislim naplaćuju karte pa bi mogli i da sagrade neku stanicu :-D hoće zabole ih,krupne privatnike jedino interesuje profit što brže i po svaku cenu. Znači ako se dnevno preveze 25 000 putnika,sa 105 polazaka,to mu dođe 238 putnika po polasku a Mateja reče da garnitura ima 308 sedećih mesta što i ne zvuči kao loša popunjenost da svih 238 putnika uđe u Batajnici i ide do Pančevačkog mosta ali koliko njih ide samo 1-2 stanice? tako da sa svim prednostima koje ima Bg voz je iskorišćen da kažemo do pola tako da garantujem da ga u budućnosti čeka ,,racionalizacija" jer naši ljudi jednostavno vole da se gužvaju i klackaju po autobusima i ništa im to neće promeniti osim ako se ne ukine gomila autobuskih linija pa da budu ,,osuđeni" na voz.
 
Овакав систем и није намењен за вожњу 1-2 станице, чак веома ретко за вожње краће од 10 километара. Са бољом покривеношћу дужих путовања (Камендин и Алтина су први на листи) број корисника ће расти. Функција аутобуса је да географски покрије одређена подручја, и у томе је бољи од железнице, али добра попуњеност аутобуса не значи неоправданост брзог и масовног железничког превоза. Са тренутним коришћењем капацитета, један воз мења 9-10 соло или 6-7 зглобних аутобуса у приградском саобраћају, а могуће је и више, када се у систем укључе нове станице и стајалишта.

Дневни закуп једног билборда је 100-250евра. Рекламни простор има веома различите цене, и може бити тек део прихода. Развој станица у јавно-приватном партнерству је могућ, и обично за то инвеститор добија пословни простор на атрактивној локацији. Међутим, различите зоне имају различиту атрактивност.
 
Prvo kažeš da to nije prevoz za kratku relaciju pa što je to onda ,,gradski prevoz" koji pokriva grad Beograd, a onda navodiš da kad se izgrade Kamendin i Altina će biti više ljudi,da se kladimo da ih nikada neće izgraditi jer za tim nema potrebe,ako neko iz tih naselja hoće na voz doći će i danas u Zemun Polje koje nije tako daleko a i ima autobuski prevoz do nje,ne kažem da se time možda nebi (neznatno) povećao broj putnika ali koja je poenta onda da kao autobus staje na svakih 100m. A i to za bilborde,da li znaš jednu jedinu kompaniju koja će,po tvojoj računici,da da 91 250 evra godišnje za jedan jedini bilbord? Znam regionalnog direktora Kike,koji mi jednom reče(više se požalio) da za bilbord na autoputu kod Zmaja,znači na ulasku u Beograd,daju 3000evra godišnje i kao u fazonu odraše nas.
 
Дарко, са Вама се стварно не вреди расправљати. :rolleyes: Када се поведе прича о "у ратара црне руке, а бео хлеб", ви вечито нападате ратара како је ратар стално прљав, смрди на ужегли зној, и стога није достојан да добије паре за хлеб, али за почетак, хлеба треба да се прави као пола векне. Уосталом, шта ће нам хлеба, када имамо тестенине и кромпир, а и тестенине и кромпир се у једном граду једу на тоне и тоне...

Ајде да се кладимо да ће Дарко на овај пост одговорити са причом о хлебу и кромпиру :laugh:
 
Moja je procena da će izgradnjom Altine i Kamendina biti oko 12 000 putnika više
 
Voleo bih da će pruga y preci u prugu + :)
a onda stremljenja usmeriti na kvalitet voznog reda i samih ,,kompozicija,,
tako da sve strane Bgda imaju svoj krak kvalitetnog BGvoza
a onda i nece trebati brojanje putnika :)
 
Мислим да и ми имамо ту машину за аутоматско постављање шина, али се не користи.
 
Mateja,nemamo mi ovaj tip masine. Ovo je masina privatne kompanije koja radi kapitalne remonte na prugama u celoj Evropi. Prosle godine su radili remont na Barskoj ruzi u Crnoj Gori. Imao sam priliku da odvucem jedan deo te kompozicije iz Bgd.ranzirne do Pozege. I njena duzina je bila ukupno 400m.(samo jedan deo)
 
Vrh