Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Morace da uvedu i prodaju karata na prokopu sa kad odavde krenu beovozovi za ML i VA, pretpostavljam!

O neeee, nema vishe shvercovanja! :( :lol: :laugh:
 
Mare EraM, i sada postoji prodaja karata na Beograd centru, samo što treba sačekati otpravnicu gore. Na Karađorđevom parku nema prodaje karata
 
Матеја Бељан":teon2ky6 je napisao(la):
Mare EraM, i sada postoji prodaja karata na Beograd centru, samo što treba sačekati otpravnicu gore. Na Karađorđevom parku nema prodaje karata

A otpravnica prodaje karte :o :o , znash li ti koliko sam puta ja ishao odavde i nisam to znao :lol: Pishe da je blagajna zatvorena i ja sam mislio to je to... i kad kod sam rekao kondukteru da sam ushao na Prokopu i da nema da se kupe karte, on kao da nije znao da ima, vidish to je chudno.. :|
 
Pa dobro, ja sam malo neabdejtovan, ipak sam stari korisnik. Ona je prodavala, a verovatno sad ne prodaje niko jer ima 1 beovoz ili 2 3 dnevno. :) I sigurno će prodavati kad se uvedu ti vozovi. Odnosno, da ne budem birokratski ljigav: kad se SKRATE trase tih vozova.

I verovatno to neće moći d abude otpravnica/otpravnik, jer sada on ima više posla nego kad je voz išao na sat
 
zidar":3cw47203 je napisao(la):
Karlo del Ponte":3cw47203 je napisao(la):
За подземну станицу Церак, коју овде многи сањају, било би потребно да буде испуњено много, много предуслова, и такав пројекат је по својој комплексности сличан метроу. Такав скуп пројекат мора да има стварно велико коришћење капацитета, како би био оправдан.
.......
- И додатне колосеке за теретни саобраћај
........
Da, prvo most Vinca pa onda sve ostalo.
....
Time se teretni saobracaj potpuno izbacuje iz unutrasnjeg zeleznickog cvora i koristi iskljucivo potez
.....
Tek u tim okolnostima tuneli Rakovica-Makis oslobadjaju se teretnog saobracaja i mogu da se uposle za bg:voz/beovoz.
......
Kada smo vec kod kopanja, stanica Dedinje bi bila pun pogodak na juznom kraku (kod bolnice Dragisa Misovic)ali nesto mi se cini da bi bila jos dublja od Vuka :)
Макиш, и сви прилази Макишу укључујући и тунел Макиш-Раковица су пројектовани искључиво за теретни саобраћај. Све је осмишљено по скупом, али брилијантном концепту, да се путеви вожње у супротним смеровима никада не додурују нити укрштају, осим уколико је на неком од колосека саобраћај у прекиду. Део железничке обилазнице од Јајинаца и Ресника према Макишу је предвиђен за вожње према Макишу са југа, а за излаз према југу и северу је предвиђена лева тунелска цев. Десна тунелска цев је предвиђена само за улаз са севера. Данас возови према Малој Крсни (Зајечару, Смедереву, Пожаревцу) дођу из Макиша у Раковицу, преместе локомотиву на други крај воза, и наставе према одредишту. У оквиру некомплетираног Београдског Железничког Чвора предвиђена је пруга од Кнежевца према Јајинцима. Ако би постојало стратешко опредљење да се тунел Раковица Макиш користи за фреквентну градску железницу, то би значило веома велике измене постојећих пројеката БЖЦ. Двоколосечна пруга је била предвиђена само од Макиша до Батајнице (Чак су и неки објекти прилагођени, попут Остружничког моста, који има стубове за два колосека). Два колосека би онда морала бити од Макиша до Белог Потока, што би подразумевало нове тунеле, мостове вијадукте, а у самом макишу би морао бити саграђен излазни колосек према југу са још једном железничком денивелацијом. У другој варијанти, требала би још једна тунелска цев од Макиша према Кнежевцу.

На крају би се могло испоставило да довођење 2,7км тунела Макиш-Железник у функцију градских железница, са дубоком подземном станицом Церак (вероватно дубљом од Вука) скупља од исте дужине чистог подземног метроа на некој локацији са много већим токовима.

Подземно стајалиште Драгише Мишовића би могло бити разматрано ако и само ако се потпуно напусти Прокоп, те да у том тунелу саобраћају искључиво возови градско-приградског карактера који би сви стајали на том стајалишту. У супротном, брзи и локални саобраћај би сметали један другом.
 
Pa da, lepo govoriš, ne može se od železnice napraviti metro, a da se ništa ne izgubi. Za južni krak bi trebalo da se oslonimo na trojku za gradski saobraćaj i vozove za prigradski i regionalni
 
Karlo del Ponte":288a7zoz je napisao(la):
На крају би се могло испоставило да довођење 2,7км тунела Макиш-Железник у функцију градских железница, са дубоком подземном станицом Церак (вероватно дубљом од Вука) скупља од исте дужине чистог подземног метроа на некој локацији са много већим токовима.

Mozda je ipak sve to malo jednostavnije.

Podjimo od pretpostavke da je napravljena pruga Beli Potok-Vinca (most na Dunavu) - Pancevo jer bez toga cela ova prica i ne moze da postoji.
Onda teretne kompozicije iz Luke Beograd idu preko Pancevackog Mosta i zaobilaznice (Pancevo-Vinca-Zeleznik-Ostruznica-Surcin) umesto oko Kalemegdana (ukida se pruga), kroz Topcider ili preko Starog Zeleznickog Mosta.

Teretni saobracaj koristi iskljucivo jednokolosecnu zaobilaznicu koja je vezana sa Makiskom ranzirnom stanicom iz oba pravca kod Zeleznika/Ostruznice.
Veza obilaznice sa jugom ostvaruje se postojecim kolosekom (tunelom) obilaznica-Resnik kod Petlovog Brda za pravce Bar i Mladenovac a za pravac Mala Krsna na buducoj skretnici Beli Potok.

Time juzni Makiski tunel vise nema svrhe za teretni saobracaj a severni se ionako ne koristi od kad teretnjaci ne zalaze u Kosutnjak.

Znaci oba tunela su sada slobodna za putnicki saobracaj a da nista drugo osim predvidjenog produzetka obilaznice ka Vinci nismo sagradili.
Doduse celokupni teretni cvor je sada jednokolosecan ali i do sada je takoreci bio, nista se ne gubi.

Sada moze da se napravi putnicka linija za Zeleznik!

Doduse moze cak i da se zadrzi juzni tunel za teretnjake radi pogodnosti a da putnicka linija koristi zamo sevreni tunel i spoljni kolosek koji zaobilazi ranzirnu ukoliko ima slab takt (dugacka jednokolosecna deonica Zeleznik-Rakovica)

A onda se postavlja pitanje medjustanice.

Laksa Varijanta: na islasku iz tunela u Belim vodama, dva perona nadstresnica i to je to ali ogranican ucinak posto je zeleznik vec dobio svoju stanicu.

Teza varijanta: Cerak-Ibarska, dublje ali vredi, po mapi jedno 45m kopanja.
http://mapy.mk.cvut.cz/data/Jugosla.../Serbia_topo_1.100000/imagepages/image17.html

Sve u svemu problem nije toliko teretni saobracaj, on vec ima sve sto mu treba, vec pitanje da li je renoviranje tunela, koloseka i stanica za prigradsku prugu na tom potezu opravdano.


Karlo del Ponte":288a7zoz je napisao(la):
Подземно стајалиште Драгише Мишовића би могло бити разматрано ако и само ако се потпуно напусти Прокоп, те да у том тунелу саобраћају искључиво возови градско-приградског карактера који би сви стајали на том стајалишту. У супротном, брзи и локални саобраћај би сметали један другом.

Treba samo da se napusti ideja glavne stanice na Prokopu, sama stanica Prokop moze i dalje da sluzi za gradsko/prigradsku zeleznicu, ostali vozovi idu kroz Topcider.
 
Cerak podzemna stanica?Moze ali 2050te,tad cemo imati novce za tako nesto. :kafa:
 
Планирани тунел код Раље би комплетан теретни и путнички саобраћај из правца Ниша преусмерио на Ресник. Преко Белог Потока би ишао само теретни за Панчево и можда понеки путнички воз до Мале Иванче. То би ослободило Макишки тунел теретног саобраћаја потпуно.

У комбинацији са независним градским возом то би изгледало отприлике овако (плаво је теретни саобраћај, црвено путнички, магента мешани, жуто градски, цијан је Макиш теретна; дебња линија је двоколосечна пруга).

54831050.jpg
 
Мрзело ме да исправљам. Погледајте ово, ако већ није окачено. http://www.zeleznicesrbije.com/active/sr-latin/dpreuzimanje/_params/file_id/32137.html

Uskoro nova
stajali{ta „Bg voza“


Na liniji od Pan~e va -
~kog mosta do Batajnice
„Bg vozom dnevno se preveze
oko 24.000 putnika. S
obzirom da je to za tre}inu
vi{e nego ranije javila se
potreba i za otvarawem
novih stajali{ta.
Zbog te ~iwenice, u Di -
rekciji za javni prevoz
ka`u da je neophodno otva -
rawe novih staja li {ta.
Osim na postoje}ih devet
stanica, „Bg voz“ }e putnike
uskoro primati u Ka -
mendinu, a potom i u Alti -
ni. Nadle`ni veruju da }e
tada broj putnika po rasti
na 30.000 .
Posledwi podaci govore
da liniju od Pan~e -
va~kog mosta do Ba tajnice
koristi oko 24.000 putnika
dnevno, {to je znatno
pove}awe u odnosu na ~e -
tri meseca ranije, ka da je
zabele`eno oko 18.500 putnika.
Pro{log meseca je bi -
lo 2.400 polazaka,101 dne -
vno i evidentirano je samo
19 ka{wewa od tri do
osam minuta, {to je samo
par sekundi po jednom
polasku, ka`e Stanko Ka -
ntar iz Direkcije za ja vni
prevoz.
To je zaista zanemarqivo
ka{wewe. Ovaj prevoz je
po stao veoma popularan i
sve vi{e Beogra|ana ga ko -
risti.
Radno vreme linije od
Pan~eva~kog mosta do Ba -
tajnice je od 6 ~asova do
22,30 svakodnevno.
 
Не могу да верујем да у 2011. години неко још увек користи YUSCII.
 
@Arnorian

Zeleznik + Sremcica, tako nesto bas ima potencijal da zazivi. Za Obrenovac je pruga ionako predvidjena na drugoj obali Save.

U prostoru izmadju Ibarske Magistrale i Zeleznika ima vise mestaoda jos jednog Zarkova sa sve Cerakom i Belim vodama (crno)

Taj prostor ima potencijal za ekonomski centar isto koliko i Novi Beograd. Uz to ce vezati postojeca naselja Petlovo/Labudovo brdo/Vidikovac, Cerak/Bele Vode i Zeleznik.

Narandzasto je buduci tramvaj (nastavak postojeceg) ili metro uz Ibarsku magistralu.

Tu se tek vidi koliko je stanica Cerak bitna i dobro postavljena (crveni krug)

52_54831050b.png
 
@Mareeram
+ 1 :)
za zapažanje ,, vandalske,, reklame
a bilo bi dobro postaviti je i na temi fasade
 
@zidar

Не свиђа ми се идеја дубинске станице Церак. Мислим да би била прескупа да би могла да се оправда. Повезивање чукаричког крака метроа и крака градске железнице према Железнику је једноставније урадити у самом Железнику. Преседање на метро би било могуће и у Раковици, по мом и твом најновијем плану. Чукарички крак метроа може без проблема да буде на стубовима јужно од Бановог Брда.

Додао сам на карти метро линије (наранџасто и љубичасто) и положаје станица и метро/ситирејл депоа (зелено):

90936955.jpg


Мислим да би путовање од Обренова до центра преко Сурчина и Земун Поља било превише заобилазно. Више ми се свиђа директнија траса преко Железника, Остужнице, Умке и Барича. Повезивање Аеродрома и Сурчина са центром бих оставио блоковском краку метроа.

78517010.jpg
 
Uzgred receno grad Beograd moze jos 70tak miliona eura kredita da uzme do 2021 godine.Stoga mislim da Cerak otpada ;)
 
Vucko, moze mnogo vise od toga, Beograd ima jako velike kreditne sposobnosti.

Mislim da si dobio tu cifru od 70 Miliona ne racunajuci rate otplacivanja.
 
zidar":1rikiapk je napisao(la):
Sve u svemu problem nije toliko teretni saobracaj, on vec ima sve sto mu treba, vec pitanje da li je renoviranje tunela, koloseka i stanica za prigradsku prugu na tom potezu opravdano.
Теретни саобраћај нема све што му треба, а не дај боже да неки зидар зазида и ово мало што има. Теретни саобраћај, то је оно од чега живимо, то је оно што се производи у Србији и за Србију. Без теретног саобраћаја немамо привреду, а без јаке привреде нема нити стандарда нити новца за озбиљне пројекте.

Док није прорадила Остружница, теретњаци су због мноштва Беовозова, који је ишао ређе него БГВ, путовали 2-4 сата од Нове Пазове до Новог Београда. Покренути и зауставити путнички воз је 2-3 потрошена минута, али исто урадити са теретним је 5-10 додатних минута+огромно трошење енергије. То су уједно и локомотивски сати, вагонски сати, робни сати, сати рада особља, веће трошење и возила и пруге... Најрационалнији модел вуче је вожња без заустављања, али када то већ не можемо, онда заустављања требамо смањити на најмању меру. Карактер теретног и путничког превоза је различит, и стога је увек пожељно одвојити теретни од интензивног путничког саобраћаја. Фреквентна градска линија у Макишу на постојећој инфраструктури би потпуно урнисала и капацитет и квалитет теретног саобраћаја. Додатна инфраструктура, којом би се теретној железници вратио пројектовани капацитет и квалитет би била веома скупа, и подразумевала би све оно што сам пре писао.

Волео бих да онај ко пише о томе како је постојећа инфраструктура за теретни саобраћај довољна, да се или железничарски образује, или да не говори/пише нешто о чему, искрено, не зна.
 
Ne bi se ništa videlo jer je sunce već bilo prilično nisko iako je bilo oko podneva, bilo bi presvetljeno.
Ne verujem da ću do kraja zime moći da snimam na tu stranu upravo zbog toga što se sunce mnogo brzo spusti, a kamera mi je loša za noćno snimanje :/
 
Karlo del Ponte":2czvi1ww je napisao(la):
Фреквентна градска линија у Макишу на постојећој инфраструктури би потпуно урнисала и капацитет и квалитет теретног саобраћаја. Додатна инфраструктура, којом би се теретној железници вратио пројектовани капацитет и квалитет би била веома скупа, и подразумевала би све оно што сам пре писао.

Волео бих да онај ко пише о томе како је постојећа инфраструктура за теретни саобраћај довољна, да се или железничарски образује, или да не говори/пише нешто о чему, искрено, не зна.
Не могу да говорим у име осталих који су давали предлоге, али се потпуно слажем да садашња инфраструктура није довољна. Ја сам за потпуно раздвојен теретни и путнички железнички саобраћај у Београду, укључујући и нову пругу од Макишког тунела до Железника.

У праву си да је било шта ново скупо, али је макар земљиште државно/Железничино, и нема скоро ништа да се руши. У развијеним земљама су ова два увек највећа ставка.

Ако сада нема пара за озбиљнија улагања, не значи да не треба планирати унапред. Најлакше је препустити се дефетизму типа "то је много скупо и треба много година - не треба то нама". Треба да се опаметимо и да се манемо досадашњих стихијско-предизборних потеза и сеци-дупе-крпи-уши менталитета. Док смо такви и не заслужујемо боље.

Ако ће нама на овом форуму ентузијаста највећи сан бити бетонирање стаза, а највећа брига да не буде лошије него сада, боље да се одмах разиђемо и угасимо форум.
 
Duplirati kapacitet postojećih koridora nije baš najbolje rešenje. JER: da li su ti koridori zaista dobri. Obično su projektovani za teretni saobraćaj bez razmišljanja gde je naselje. Ako bi se pravila portpuno nova pruga za putnički saobraćaj, onda je treba praviti i drugom trasom. A onda to i ne bi trebalo da bude BG-voz, koji neće moći da bude nešto frekventniji zbog drugih vozovas, već metro
 
Vrh