Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Pa nemora da staje na svakoj banderi neka staje na stanicama koje koristi ICS uz eventualno jos koju stanicu .Inace propusnu moc pruge za red voznje radi kompjuter sa posebnim programom u CIPu nakon unosenja svih parametara neradi se pjeske za divno cudo :kafa: Mogla bi drazva da plati iz subvencija jos koju garnituru.Mene interesuje kako oni nemaju plan da kad se jedna garnitura priblizi istrcavanju odmah salju jednu na remont da se BGV za 4 godine ili milion kilometara nebi pretvorio u :fijasko:
 
Идеја је :kk: Колико времена би требало том чуду од НБГ-а до Новог Сада?
 
Postoji jedna mogucnost da se dodaju garniture za BG:Voz, Beovoz, sa minimalnim ulaganjem.

Naime, u okviru projekta revitalizacije vagonogradnje od strane drzave, mogle bi se stvoriti "push pull" garniture tako sto bi se 4 standardna vagona ofarbalo u istu boju, dodala jedna elektricna loksa na jednu stranu, a cetvrti vagon na drugoj strani kompozicije bi bio prepravljen i dobio bi upravljacnicu da kompozicija moze da se krece u oba smera.

Takve garniture bi pojacale takt i dopunile ruse. Moglo bi se onda razmisljati o sirenju mreze gradske zeleznice.
 
Nasoj zeleznici je veca stiska za vagone nego za EMV. Trenutno saobraca jedva 100 kola svih profila a vecina vozova u unutrasnjem saobracaju ima jedan ili dva vagona. Program revitalizacije vagonogradnje traje vec trecu godinu a ne vide se rezultati u vidu povecanja njihovog broja. Jednostavno, jedne remontuju, a drugi ispadnu iz saobracaja.
 
JohnnyLee":zlfgju9u je napisao(la):
и што сад наше фабрике вагона не праве путничке вагоне за ЖС?
Cena jednog novog vagona tipa Z1 je oko 1,1 mil Eur.
Remont vagona po postojecem programu drzave je jedva nekih 35 000 Eur po vagonu
 
direktor":2dnnfm1x je napisao(la):
Inace propusnu moc pruge za red voznje radi kompjuter sa posebnim programom u CIPu nakon unosenja svih parametara neradi se pjeske za divno cudo :kafa:

Lepo je što postoji nekakva informatika u CIP-u, pa makar i decenijama stara, ali meni se čini da je ta njihova propusna moć dvokolosečne pruge manje-više sprdnja kada se uzme u obzir tehnologija 21. veka.
Mi ovde stalno pričamo o tome kako se u Beogradu udara u limite kapaciteta dvokolosečne pruge, ali ja bih rekao da je to samo zbog bednog tehnološkog nivoa signalizacije i komunikacije naših pruga.

Meni su neshvatljive procedure iz kamenog doba, recimo kada sednem u bg:voz redovno sam svedok da se u stanici Novi Beograd čeka 3-4 minuta dok se sledeći voz u istom smeru dovuče od predsignala do susednog perona, pa u momentu kad se ovaj zaustavi u stanici, onda bg:voz kreće dalje. A da je krenuo još dok je ovaj sledeći voz prolazio kroz predsignal, već bi bio na Tošinom bunaru.
Ne razumem poentu, valjda ne znaju hoće li se sledeći voz uspešno zaustaviti u stanici, pa tek kad ga vizuelno vide da stoji puštaju voz sa drugog perona da produži dalje?
Treba da vidite koliko vozova u Nemačkoj istovremeno ulazi i izlazi kroz razne perone prolazne stanice, naravno preko raznih ukrštaja, pa nikome ne pada na pamet da u stanici broj vozova u pokretu ograniči na 1 (od recimo moguća 2 kao kod nas). Tehnologija, bato.
 
JohnnyLee":9vj67fcq je napisao(la):
и што сад наше фабрике вагона не праве путничке вагоне за ЖС?

Prošli mesec sam proveo u Nemačkoj i jedna od prvih stvari koje sam sklavirio je da su putnički vagoni prošlost, istorija. U zapadnoj Evropi sada je sve u garniturama, počev od dvodelnog lokalnog DMV-a pa sve do garnitura za ICE koje saobraćaju 300km/h ili više. To znači da voz služi za putovanja do 3-4 sata za koje vreme se može preći oko 1000km a za sve preko toga služi avion.
Samim tim kupei, kušeti, kola za spavanje svoje mesto tražiće u muzejima i zemljama trećeg sveta (Srbija). To je kao putovati brodom u Ameriku. Više se ne rezerviše kupe, nego dva para sedišta okrenuta jedno ka drugom, sa stočićem između (da možeš da koristiš wireless internet u vozu), a zauzima se manje mesta.

Drugi razlog zašto se više niko ne bavi vagonima je taj što lokomotive bez vagona arče energiju orbitirajući oko cele stanice i što je najgore blokiraju tim kretanjem ceo saobraćaj. Umesto da kačenje lokomotive traje 20 minuta kao u Beogradu, u Nemačkoj traje 20 sekundi da garnitura lagano krene i zabode se u drugu garnituru ispred sebe, naočigled putnika i bez potrebe da stanični radnici cinculjaju okolo i vitlaju štanglama. Sve na dugme, bato!
 
orion":5ncm3qk6 je napisao(la):
Такт од сат времена би био феноменалан и не бих укидао ниједну станицу коју сада користи БГвоз

Moze slobodno da staje na svakoj, nece da skodi, preskakanje je samo jedna od mogucnosti. Krajnje je neverovatno sto jos uvek nemamo voz sa pouzdanim taktom na najvaznijem potezu u zemlji i do pola remontovanom prugom.

Rile":5ncm3qk6 je napisao(la):
Prvobitni plan novog reda vožnje bio je da linija Beovoza za Inđiju bude produžena do Novog Sada i da se uvede još jedna garnitura na toj relaciji. Dakle linija Btajnica - Novi Sad bila bi pokrivena sa dve garniture što bi omogućilo takt na oko 90 mitnuta. Isti plan je predviđao da putnički vozovi iz Subotice i Šida koji su pokriveni klasičnim garniturama, saobraćaju do glavne stanice u Beogradu. Bilo je priče i o relaciji Beovoza za Mali Krsnu kako bi naselja Jajinci, Beli Potok, Vrčin , Lipe i Mali Požarevac bili pokriveni. Od svega toga se za sada odustalo jer remonti garnitura nisu završeni ali nije nikakav problem da se uvedu izmene kada se za to steknu uslovi.

Pozitivna vest je da u ZS neko razmislja o buducnosti. Ne bih skracivao vozove do Batajnice, ne bi se dobilo mnogo na taktu a NBGD i medjustanice pruzaju daleko veci izbor presedanja za dalje putovanje.

Beovoz je nekada isao za Vrcin i Malu Krsnu, pitanje je da li se bez remonta pruge ta veza isplati s'obzirom da se autoputem daleko brze stize do grada. Mada ja sam uvek za otvaranje novih linija na neiskoriscenim prugama :) .

medjutim":5ncm3qk6 je napisao(la):
Jedan Srem Ekspres (koji baš i nije ekspres ako staje na svakoj stanici) na sat vremena je za opterećenje na mostu približno isto što i tvoja dva Beovoza do Novog Beograda, tj. jedan voz na sat :) a verujem da bi ukupna dobit bila veća..

Dao sam takt 2h beovozovima preko mosta bas zbog ogranicenja u uskom grlu. Naravno da bih vise voleo da Sremska Veza (da ne bude "ekspres" :) ) nastavi sa taktom do 1h Rakovice i time bude dodatno korisna. Garantovano moze i to da se pregura preko mosta a time izbegavamo i okretanje na NBGD i blokiranje koloseka 4. Treba nam jedna garnitura vise.

Znaci apel Zeleznicama Srbije: dajte nam 5 garnitura a mi cemo od vas da napravimo Sremske dase svetske klase.

Barkley":5ncm3qk6 je napisao(la):
Идеја је :kk: Колико времена би требало том чуду од НБГ-а до Новог Сада?

Novi Sad - NBGD 1h30 (sa stajanjima na svakoj usputnoj stanici)i jos 15min do Rakovice
 
Push pull garniture su super stvar, mada su po meni više za dalje relacije tipa Beograd-Niš.
 
stanislaw":2zsty0fb je napisao(la):
Prošli mesec sam proveo u Nemačkoj i jedna od prvih stvari koje sam sklavirio je da su putnički vagoni prošlost, istorija. U zapadnoj Evropi sada je sve u garniturama, počev od dvodelnog lokalnog DMV-a pa sve do garnitura za ICE koje saobraćaju 300km/h ili više. To znači da voz služi za putovanja do 3-4 sata za koje vreme se može preći oko 1000km a za sve preko toga služi avion.
Samim tim kupei, kušeti, kola za spavanje svoje mesto tražiće u muzejima i zemljama trećeg sveta (Srbija). To je kao putovati brodom u Ameriku. Više se ne rezerviše kupe, nego dva para sedišta okrenuta jedno ka drugom, sa stočićem između (da možeš da koristiš wireless internet u vozu), a zauzima se manje mesta.

vidiš, ja bio u Švajcarskoj pre mesec dana i navozao se vozovima, otprilike polovina su bili EMVovi, a polovina vozovi s klasičnim lokomotivama. "Klasični" vozovi su uglavnom išli na liniji Ženeva-Brig i Ženeva-Milano, a ponekad i kao putnički S1 i S3 u okviru kantona Vaud.

Verujem da će u budućnosti da ih bude sve manje, ali sumnjam da će neko tek tako da se odrekne silnih postojećih klasičnih elemenata.

Videćemo koliko će za 20 godina da košta putovanje avionom.
 
Сат и по? Уф, много је. Ок, знам да и бус иде од 1ч15 до 1ч30, али све док воз не спусти време на сат, није то то. Једноставно, све преко сат путовања није ефикасно за људе који би нпр. живели у једном а радили у другом граду (или негде између њих). За повремена путовања је добро, али ће многи и тада да изаберу да крену колима.

Ок, знам зашто је то тако - техничке могућности. И даље подржавам план, понекад мораш да почнеш да радиш нешто да би свима указао шта све треба да се поправи и унапреди. Не би им никад ни пало на памет да праве станицу у Алтини да бг: воз није показао функционалност.
 
Barkli, pa ljudima između BG i NS su i jedan i drugi na manje od sat vremena, već u Batajnici je tako :)
 
Брате гробарски ;) , јесте то тако, у праву си. Али из поменуте Батајнице је колима или бусом још краће до НС, или је ту негде. Капирам ја да би овакав вид организације возова (са поласцима на сваких сат времена) био велики напредак који би сигурно преузео део саобраћаја на себе (и до два велика града а и од једног до другог места), а неким становницима обе Пазове или Инђије би свануло. Али и даље мислим да је потенцијал овог предлога далеко већи од оног што би се добило на почетку. Ок, као што рекох, мораш да почнеш од негде. Зато, пуна подршка плану (као да ће он нешто имати од тога :lol: )
 
Pa kad bi samo vratili prugu na projektovanu brzinu bilo bi super voz BG/SU je nekad davno isao 2h sad je nezamislivo
 
Klasicni vagoni bez problema saobracaju na prugama do brzine od 200 km/h. Cak ih je i Gosa proizvodila do neke '91. god. Nasi Z1 vagoni isto mogu da saobracaju tom brzinom, ali da bi prosle 'tehnicki' za tu brzinu moraju da se salju na brzinske probe svakih par meseci u Italiju (najblize). A, to je skupo i oduzima puno vremena. Tako da im je dozvoljena brzina spustena na 160.
Prednost vagona u odnosu na EMV je sto moze da se kombinuje kapacitet voza i sto vucna jedinica moze da radi (donosi pare) dok voz stoji...
 
Potencijal je da se potez NC-BGD razvije u difuznu privrednu zonu gde ce voz saobracati na 10-15min a ispeglana pruga omoguciti vezu NS-BGD za 45min.
Bice daleko privlacnije ziveti u Beskoj nego u Lipovici.
Kao sto vec jednom rekoh, Sremska Silikonska dolina. Univerzitetski kampus u Sremskim Karlovcima (Dunav+suma+vinogradi :) ) , aktiviranje aerodroma Batajnica koji je na trasi i pruge i autoputa, nova komunikaciona infrastruktura i dostupnost omogucavju otvaranje preduzeca van tradicionalnih gradskih jezgra NS i BGD a zemlje u ravnici koliko hoces.

Nece se cela Srbija sjatiti u BGD vec na potez BGD-NS :)

Za pocetak taktna pruga NS-NBGD
 
Јесте брже колима из Батајнице до НС али сама путарина је скупља од возне карте, ако се узме у обзир и могућност претплатне карте тешко да би се некоме исплатило да путује на посао колима сваки дан, о студентима да не причам. Поред тога уместо два сата вожње која је напорна добије се два сата одмора од којих чак један сат може да се одспава :cool: (шта бих ја дао да својих сат времена ујутру проведених у превозу могу тако квалитетно да искористим)
Аутобус никад не може да буде поуздан јер тешко да може да постигне ред вожње а за путовање на посао је битно пре свега де се на превоз може ослонити.
Па и ако се путује сат и по, а вероватно би за већину то путовање било око сат или мање(као што је добро примећено) јер што је место ближе једном од ова два велика града то ће бити мање путника према другом, то се путовање не може поредити по удобности са класичним преласком од тачке А до тачке Б у Бг где су путницу пресовани па макар та вожња трајала и 15 мин.

едит
@Зидар
начео си једну екстра тему (привредна зона на потезу БГ-НС) која заслужује своје место у регионалном развоју
 
Inače, u Beškoj imam mmnogo ljudi koji koriste raspale putničke vozove na putu do NS. Beška je za NS kao Nova Pazova za Beograd... Ne pripada NS-u, prevoz autobusom je užasno skup, a potrebe za školom / faxom / poslom velike. Inače, formiran je JPI (Javnoi Prevoz Inđija) koji ima kružne prigradske linije, tako da je stanica Beška sada dobro povezana i sa Krčedinom, Slankamenom, Čortanovcima
 
voz-nbgd-ns-takt-1h.png
 
@zidar
mislim da je puno 90 minuta za NBG-NS. Do pre dve godine sam redovno putovao na toj relaciji. Išao sam uvek tzv. brzim vozom i njemu je uvek trebalo 1:15 od NS do NBG. Mislim da bi to uz dobru organizaciju moglo da bude čak jedan sat bez problema.
 
belgrey":2bfn7uji je napisao(la):
Mislim da bi to uz dobru organizaciju moglo da bude čak jedan sat bez problema.

Godinama sam prilično redovno išao u NS vozom, i jedini u čiju preciznost je čovek uvek mogao da se uzda bio je voz za Beč u 8 i 20, koji je stizao tačno u 9:50. Dakle, sat ipo od glavne, uz montažno demontažni most, ali vozom koji je najvišeg prioriteta.

Ako bi se taj most doveo u red, verujem da bi uz ne mnogo sitnijih popravki voz mogao da ide od Novog Beograda do Novog Sada za sat, a od Rakovice za sat i 15 minuta.
 
Vrh