Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Džaba nam sve to kada bi ionako sve bile izgrafitirane pa im se boja ne bi ni videla isto kao i sada.
Ovako izgleda novo bojanje RVR garnitura u Crnoj Gori. Za moj ukus vrlo neubedljivo za razliku od naše..

412-049.jpg


079-082-b.jpg
 
Čoveče koja razlika :shok:

Zaboravih da navedem zanimljiv podatak da Nemci uopšte nisu ludi što uvek donji deo farbaju u "neutralno sivu". Nit je svetlo siva nit je tamno siva već srednja "neutralna".

Ona ima zadatak da "kamuflira" prskanje prljavštine kada se voz kreće. Naime, neutralno sivu ima čak i Berlinski BVG na autobusima i tramvajima upravo iz tog razloga. Videh onu sliku sa Kaf tramvajem i umalo ne povratih kad videh isprskano blato na teget traci. Ne samo što je boja odvratna već ne vrši funkciju kamuflaže prljavštine. Totalni promašaj i bacanje para. Bolje da su ga celog ofarbali u onu lepu crvenu nijansu koja nije ružna kao ono zamazivanje Katica (KT4). Najviše ima prskanja sa puta i pruge, posebno u jesen i zimi pa nam ovo ne bi bilo na odmet da uradimo.

Što je najgore prednja ploča RVR-a - "brada" je ofarbana baš u plavo umesto u sivo. I onda se pitaju što su prljavi :p Pa prvo tu naleti prljavština. :bash:
 
Ja ne bih menjao ovu šemu za BGVoz čak bi i nove vozove u istim bojama,vrata narandžasto.Ova plava mu daje moć,taj klasičan look je mu daje taj Metro šmek.. :kafa:
 
ex. SSSR trash can šmek :p

RVR nikada neće imati šmek kao 81-717 ;)

81-717 iako je još u proizvodnji nikada neće raditi na BG:Vozu ili Beovozu zato što ima treću šinu :/

Kad bi mogli da "nataknu" nekako pantografe na 81-717 pa da imamo rapid transit ex. SSSR trash can style voziće. Onda bi ova plava ekstra stajala. 81-717P (pantograf) za BG:Voz a RVR klasa 412 za Beovoz.

Gradski i prigradski u kompletu, to je prava kombinacija.
 
A zašto se ne polepe papire na svakom vagonu tipa BG VOZ: Batajnica - Pančevački most, kad već ne mogu displeje da ugrade
 
@2012
, ,. . . Plava daje moć . . . ,,

Ako ti je ovakva plava lepa i sviđati se - razumem i to je uredu

Express jeste novi član ali vrlo argumetovano lepo ukazao i sve objasnio
baš me interesuju da pročitam argumete da plava daje moč
i koje su to prednosti plave
u odnosu na iznete Ekpresss-ove argumente za promenu kolor šeme BG voza
 
Meni se takodje svidja postojeca kolor sema ali to je vec stvar ukusa a o ukusima ne vredi raspravljati. Sama cinjenica da se diskutuje o kolor semi svedoci o tome da je BGvoz prilicno pouzdan i odradjuje ono sto se ocekuje od njega :vops:
 
I ja mislim da je plava boja simbol ovih garnitura a da je to brend shvatila je i mlada Katarina Lazarević sa tv B92 koja je svoju emisiju vremenske prognoze emitovala iz garniture gradske železnice kao i sa stanice Novi Beograd i koja je ove garniture nayvala plavim voyovima.
Pogledajte.
http://www.youtube.com/watch?v=IR3QnFBoZ64
 
kopmania":vrnpas50 je napisao(la):
A zašto se ne polepe papire na svakom vagonu tipa BG VOZ: Batajnica - Pančevački most, kad već ne mogu displeje da ugrade

Očigledno je inspekcija dežurni zabušant. I po našem zakonu mora jasno da naznači trasu linije. Da li će to biti elektronski displej ili rol traka to je stvar preduzeća. Rol traka mora uvek biti čista a pozadinsko osvetljenje u mraku mora raditi besprekorno. Ukoliko je muzgava ili svetlo nije dovojlno jako mogu da dobiju opomenu vrlo brzo.

Opet kažem problem je bahata inspekcija koja ne radi ništa. Oni bi trebali da vise na terenu neprestano i to u civilu. Samo beleže šta valja a šta ne a da za to budu dobro plaćeni. Pitam se koliko zaposlenih komunalna saobraćajna inspekcija uopšte ima?

Displej ili rol traka je obavezna spolja. Unutra može imati šablone u koje mogu da se stave plastificirane tablice za rutu na kojoj dotična garnitura tog dana radi. Mora imati osvetljenje iza kao ram za gledanje rendgenskog snimka da bi se jasnije videlo ukoliko svetlo radi "na pola" radi smanjenja potrošnje električne energije kao tzv. "green running".

Mogu da naprave manuelni pano kao što ima GSP sa žutim karakterima. Ovo bi moglo da se koristi i za brojeve i za slova kada displej crkne čisto pošto imamo manjak garnitura da cela garnitura ne stoji.
 
Inspekcija to smatra glupostima i krajnje nebitnim sitnicama, kada im neko piše prijavu da autobus nema displej ili rolo traku, oni i reaguju, ali se zadovolje običnim papirom
 
@Rile
+1 :) za prilog

Kada čovek svakodnevno koristi BGvoz i na svakoj stanici uvek ružnjikava dosadna zapuštena ista slika
jedini razlog za zagledanje stanice, jeste ,, potraga,, za osveženjm u vidu lepe i mlade Crvenkapice
mada ne retko izađe i neki brkajlija ali zato sledeca stanica nova prilika :)

Tako i ako brza ali zbog svakodnevnice dosadna vožnja
ima svojih uzbudljivih momenata, zahvaljujuci Crvenkapicama
Valjda zbog ,, krajolika,, one su onda i lepše od stjuardesa

Pored nespornog stručnog eto još jednog nj. pozitivnog doprinosa :)
 
Матеја Бељан":2cavfhx4 je napisao(la):
Inspekcija to smatra glupostima i krajnje nebitnim sitnicama, kada im neko piše prijavu da autobus nema displej ili rolo traku, oni i reaguju, ali se zadovolje običnim papirom

Da ne poveruješ. Lenštine par ekselans.
 
boca-ica":3ppn6l8m je napisao(la):
jedini razlog za zagledanje stanice, jeste ,, potraga,, za osveženjm u vidu lepe i mlade Crvenkapice
mada ne retko izađe i neki brkajlija ali zato sledeca stanica nova prilika :)

vožnja ima svojih uzbudljivih momenata, zahvaljujuci Crvenkapicama
Valjda zbog ,, krajolika,, one su onda i lepše od stjuardesa


Da nije među nama prisutan srpski GRAĐANIN X u nastajanju?


citizenx.jpg
 
kopmania":2s3jsem8 je napisao(la):
A zašto se ne polepe papire na svakom vagonu tipa BG VOZ: Batajnica - Pančevački most, kad već ne mogu displeje da ugrade

Pokusali su to da urade nalepnicama "BG:voz" ali je problem sto sistemi BG:voz i Beovoz jedan drugome pozajmljuju garniture kada zatreba sto dovodi do konfuzije.

Tek kada oba sistema budu imala dovoljno garnitura da nikada ne zavise jedan od drugog mocice da se jasno i trajno oznace i razlikuju. Za sada se mozemo uzdati jedino u red voznje i zvucne najave na stanicama.
 
Можда је и боље овако, на овај начин су путници мање отуђени :D , увек има неко ко зна па ако некоме није јасно може да приупита
 
Koji je sledeci korak u razvoju gradske zeleznice?

BG:voz:

Najvise sto mozemo da dobijemo u 2012. godini je celodnevni takt 15 min i nove stanice na sremskoj pruzi.
Jaci takt i produzetak ka Banatu nisu moguci dok se ne saniraju 3 uska grla (prilaz NBGD, Pancevacki most i prilaz Rakovici) a produzetak ka Sremu blokira administrativna granica Beograda

Posto je politika sposobnog dela Direkcije da se linije BG:voza pustaju u promet samo ako moze da se postigne takt od 15 min, ne mozemo skoro ocekivati novu liniju ka jugu. Ta se politika do sada pokazala kao uspesna i izgradila sliku BG:voza kao pouzdanog i brzog nacina prevoza i valja tako i nastaviti.

Znaci BG:voz je do daljnjeg na stand by-u a sta je sa Beovozom?

Beovoz ce funkcionisati sa 3 odvojene linije: Batajnica-Indjija, Pancevo-P. Most i Prokop-Ripanj/Valjevo
Dobro je sto su linije nezavisne i rasporedjene po pravcima jer time havarija na jednom pravcu ne ugrozava saobracaj na drugom. Ipak, nedostatak je sto linije nemaju dodirne tacke medju sobom i okretnica u rupi u Prokopu.
Nazalost juznu liniju je tesko produziti dalje od Prokopa ka P.Mostu sbog nedostatka prostora za okretanje i ka NBGD zbog uskog grla na ulazu u stanicu.

Evo jednog predloga kako da se situacija lako unapredi.

Umesto da jedan EMV vozi na relaciji Indjija-Batajnica, stavimo 4 EMV/DMV na relaciju Novi Sad-Novi Beograd i dobijemo taktnu vezu 1h izmedju dva najveca grada u zemlji i sremskih naselja izmedju njih. Zvuci jednostavno a i jeste tako. (@Rile bi mogao da nam potvrdi da li kapacitet pruge to omogucava, po mom misljenju izvodljivo je)

Skracivanjem regionalnih vozova na relaciji Beograd-NS/Subotica/Sid do Novog Beograda oni vise ne idu preko starog mosta i time dobijamo 10 praznih termina na uskom grlu. To omogucava produzivanje juzne Beovoz linije iz Prokopa do NBGD umesto njih a Resnik i Rakovica dobijaju direktnu vezu sa Novim Beogradom.

Produzivanjem Beovoz linije Pancevo-P.Most do Resnika sa 3 garniture umesto sadasnje 2, dobijamo taktnu liniju 1h Resnik-Pancevo a Rakovica dobija vezu sa gradom, bg:voz nije ugrozen i dalje jedino on okrece na P.Mostu.

Posto BG:voz nece skoro proraditi ka jugu, sa ovih par poteza jug Beograda bi dobio direktnu brzu vezu Beovozom sa NBGD i centrom a da imidz BG:voza ne bude doveden u pitanje. Uska grla blokiraju razvoj BG:voza sa taktom 15 min ali ne i Beovoza sa taktom 1h.

Dajte mi 4 EMV/DMV i evo kako moze da izgleda gradsko-prigradska zeleznica od 1. januara 2012.

beovoz-bgvoz-2012.png


ajd' ziveli :vops:
 
Беовоз до Инђије има смисла јер се ту спаја са возом који из Шида иде за НС па би и о томе требало водити рачуна приликом прављења реда вожње. Захваљујући томе возу из Шида, Инђија има везу којом се условно речено може путовати на посао у НС. Међутим за све грађане који путују са станица које се налазе од Инђије према БГ ово скоро да није могуће јер по тренутном реду вожње путнички воз у НС стиже у 5:24 а следећи у 10:09 (евентуално би се можда могла наћи варијанта са 3 воза односно БГвоз, па Беовоз па Инђија-НС).
 
@zidar

Postojeci lokalci do Novog Sada koriste gotovo sva sluzbena mesta na svom putu kao stajalista, dakle i Tosin Bunar a i Zemun polje, a po potrebi cak i stanicu Indjija Pustara (ime je 100% adekvatno) tako da bi takav Beovoz u odnosu na ove lokalce bio nesto poput 'ubrzanih' vozova koji su ranije isli nasom zeleznicom. Takodje, predlog da BG-Valjevo ide svaka dva sata je nerealan, jer sad ima dva voza dnevno. Cetiri Beovoza dnevno ka Valjevu i sedam ka NS bi bio optimum.
 
zidar":47hbdyp0 je napisao(la):
Koji je sledeci korak u razvoju gradske zeleznice?

stavimo 4 EMV/DMV na relaciju Novi Sad-Novi Beograd i dobijemo taktnu vezu 1h izmedju dva najveca grada u zemlji i sremskih naselja izmedju njih. Zvuci jednostavno a i jeste tako.

Skracivanjem regionalnih vozova na relaciji Beograd-NS/Subotica/Sid do Novog Beograda oni vise ne idu preko starog mosta i time dobijamo 10 praznih termina na uskom grlu. To omogucava produzivanje juzne Beovoz linije iz Prokopa do NBGD umesto njih a Resnik i Rakovica dobijaju direktnu vezu sa Novim Beogradom.


ajd' ziveli :vops:


Apsolutno se slažem da je potreban voz na liniji Beograd - Novi Sad ( od kojih bi poneki polazak nastavio do Subotice ) na svakih sat vremena.

Za tako nešto je potrebno više o 4 EMV!

Novi Beograd ne bi mogao da bude krajnja stanica za sve navedene vozove jer nema potrebni kapacitet.

Stanica Novi Beograd raspolaže sa samo 5 koloseka, gustim saobraćajem, i razdvajanjem pruge koji zahteva da se često vozovi na njoj zadržavaju. Takođe zbog poštovanja prioriteta voza ovde se vrši i preticanje vozova, a teretni saobraćaj još uvek postoji.

Zbog toga bi krajnja/polazna stanica u ovom predlogu trebalo da bude Prokop.

Uslov da bi se sve ovo moglo postići je sveobuhvatno uređen red vožnje i uklapanje vozova za BG glavnu sa polascima koji preko Novog Beograda idu za Prokop ( kao što se i radi ).

Trebalo bi težiti da u jednom 15min. intervalu BG voza bude ubačen samo još jedan voz za/sa BG glavne ili dodatni iz NS.
Ako bi bilo neophodno bilo bi moglo bi se uglaviti i 3 voza npr.
- BGvoz sa Prokopa ka NBG
- Nakon 5 min ( ili čak manje ) polazak sa Prokopa za NS
- Nakon polaska predhodnog voza ( Prokop - NS ) mogao bi sa glavne stanice da bude polazak međunarodnog voza na sremsku stranu podešen tako da preko Novog Beograda prođe neposredno pre BG voza koji nailazi posle njega. Takođe bi ovo vreme moglo biti iskorišteno za puštanje voza sa NBG ka glavnoj stanici ( najslabija karika, jer zbog kašnjenja u dolasku ovi vozovi su nepredvidivi ).

Svi vozovi koji preko NBG idu ka Prokopu nemaju ukrštanja pa su manje problematični od ostalih vozova.
Situacija bi bila dodatno olakšana kada bi i putnički vozovi za Šid polazili sa Prokopa.



Što se Valjeva tiče polazak na svaki sat je suviše optimističan.
Pruga je jednokolosečna sa solidnim ostalim saobraćajem.
Teško i da bi bilo dovoljno putnika za tako učestale polaske.


Kao što je rečeno Rile će dati svoj konačni sud!
 
Zidare, a šta misliš o tome da umesto dva beovoza od Novog Beograda ka jugu imaš polaske od Prokopa ili Rakovice, a da umesto toga voz ka Novom Sadu kreće iz Rakovice ili Resnika? Računam da bi bilo putnika iz južnog dela grada na sat vremena, pogotovo ako se nastavlja ka Novom Sadu..
 
orion":1k8mnizv je napisao(la):
евентуално би се можда могла наћи варијанта са 3 воза односно БГвоз, па Беовоз па Инђија-НС.

Ili jednostavnije Beovoz NBGD-NS :)

tragac":1k8mnizv je napisao(la):
@zidar
Postojeci lokalci do Novog Sada koriste gotovo sva sluzbena mesta na svom putu kao stajalista, dakle i Tosin Bunar a i Zemun polje

Moj "Srem Ekspres" (NBGD-NS) je isto sto i sadasnji pilicari samo sto ide na svakih sat vremena i ne ulazi u BGD glavnu. Moze da staje i u Zemun Polju i Tosinom Bunaru ali mislim da to nije neophodno jer te stanice opsluzuje BG:voz

tragac":1k8mnizv je napisao(la):
Takodje, predlog da BG-Valjevo ide svaka dva sata je nerealan, jer sad ima dva voza dnevno. Cetiri Beovoza dnevno ka Valjevu i sedam ka NS bi bio optimum.

Nacelni takt 2h na juznoj liniji je kombinovani takt kraka Valjevo i kraka Ripanj, to jest 2 do 4 dnevna polaska za Valjevo i 4 do 6 za Ripanj (oslobodio sam 10 slotova na uskom grlu NBGD pa kako god ih rasporedimo)

vrlenija":1k8mnizv je napisao(la):
Apsolutno se slažem da je potreban voz na liniji Beograd - Novi Sad ( od kojih bi poneki polazak nastavio do Subotice ) na svakih sat vremena.

Za tako nešto je potrebno više o 4 EMV!

relaciju NBGD-NS pilicar predje za 1h40, to znaci da sa sve vremenom za manevar okretanja 4 kompozicije mogu da odrze takt 1h. Bilo bi naravno pozeljno imati i jednu rezervu.

vrlenija":1k8mnizv je napisao(la):
Novi Beograd ne bi mogao da bude krajnja stanica za sve navedene vozove jer nema potrebni kapacitet.

Stanica Novi Beograd raspolaže sa samo 5 koloseka, gustim saobraćajem, i razdvajanjem pruge koji zahteva da se često vozovi na njoj zadržavaju. Takođe zbog poštovanja prioriteta voza ovde se vrši i preticanje vozova, a teretni saobraćaj još uvek postoji.

Zbog toga bi krajnja/polazna stanica u ovom predlogu trebalo da bude Prokop.

Cela poenta skracivanja vozova do NBGD je da ne ulaze u usko grlo izmedju stanice NBGD i mostova, to jest da ne idu ka glavnoj Z.St. ili Prokopu.
Uz to Prokop ima samo 4 koloseka sa isto toliko nezgodnim prestrojavanjem kao i NBGD.

Raspored vozova na NBGD

Kolosek 1: Beovoz Ripanj/Valjevo
Kolosek 2: BG:voz
Kolosek 3: BG:voz
Kolosek 4: Beovoz Novi Sad
Kolosek 5: rezerva

Teretni saobracaj na Topcider i zaobilaznicu a eventualna dodatna preticanja i cekanja u Zemunu

medjutim":1k8mnizv je napisao(la):
Zidare, a šta misliš o tome da umesto dva beovoza od Novog Beograda ka jugu imaš polaske od Prokopa ili Rakovice, a da umesto toga voz ka Novom Sadu kreće iz Rakovice ili Resnika? Računam da bi bilo putnika iz južnog dela grada na sat vremena, pogotovo ako se nastavlja ka Novom Sadu..

To bi bilo i te kako pozeljno, Rakovica i NBGD kao glavne Beogradske zeleznicke stanice, a Beovoz sa juga uskladjen sa Srem Ekspresom.

Brine me propusna moc uskog grla na NBGD, nisam siguran da bi moglo da primi Srem Ekspres sa taktom 1h + BG:voz sa taktom 15 min + medjunarodne vozove.

Drugo usko grlo na ulazu u Rakovicu takodje tesko moze da primi novi voz sa taktom 1h uz postojeci saobracaj i produzenu pancevacku Beovoz liniju koju bi smo morali da zrtvujemo (prihvatljivo, ali onda Rakovica nema direktnu vezu sa centrom).

Cinjenica je da bi voz NS-NBGD-Rakovica (Novi Sad-BGD Zapad-BGD Jug) na svakih sat vremena bio ogroman napredak za zeleznicki saobracaj u Beogradu i Sremu. To bi bio zacetak novog principa prolaznih stanica umesto sadasnje ceone i razvoja regionalnih zeleznickih veza. Kada jednog lepog dana pruge postanu dovoljno pouzdane imacemo:

lokalne veze (primer BG:voz Pancevo-Batajnica)
regionalne (Sabac-NBGD-Pozarevac, NS-NBGD-Valjevo...)
SFRJ (Subotica-Bar, Ljubljana-Zagreb-NBGD-Skoplje...)
i eventualno poneku medjunarodnu ako voz postane konkurentan to jest kerozin i benzin poskupe (Venecija, Bec, Budimpesta , Sofija, Solun...)
 
zidar":2ntwjclc je napisao(la):
orion":2ntwjclc je napisao(la):
евентуално би се можда могла наћи варијанта са 3 воза односно БГвоз, па Беовоз па Инђија-НС.

Ili jednostavnije Beovoz NBGD-NS :)

Наравно :) ово сам навео тренутно стање. Такт од сат времена би био феноменалан и не бих укидао ниједну станицу коју сада користи БГвоз јер би у том случају нпр. грађани Батајнице морали да путују БГвозом у НБГ па онда назад том сремском линијом. Можда би чак имало смисла скратити неке линије до Батајнице уколико не би било довољно возова да се постигне такт а ускладити их са БГвозом.
Једино, као што рекох, би требало да овај воз иде до Инђије у случају кад већ постоји воз који из Шида путује за НС преко Инђије јер би тада било непотребхно дуплирање мада кад погледам ред вожње постоји само један такав воз али мислим да је до баш мало.
 
Prvobitni plan novog reda vožnje bio je da linija Beovoza za Inđiju bude produžena do Novog Sada i da se uvede još jedna garnitura na toj relaciji. Dakle linija Btajnica - Novi Sad bila bi pokrivena sa dve garniture što bi omogućilo takt na oko 90 mitnuta. Isti plan je predviđao da putnički vozovi iz Subotice i Šida koji su pokriveni klasičnim garniturama, saobraćaju do glavne stanice u Beogradu. Bilo je priče i o relaciji Beovoza za Mali Krsnu kako bi naselja Jajinci, Beli Potok, Vrčin , Lipe i Mali Požarevac bili pokriveni. Od svega toga se za sada odustalo jer remonti garnitura nisu završeni ali nije nikakav problem da se uvedu izmene kada se za to steknu uslovi.
 
zidar":2a2jguj6 je napisao(la):
medjutim":2a2jguj6 je napisao(la):
Zidare, a šta misliš o tome da umesto dva beovoza od Novog Beograda ka jugu imaš polaske od Prokopa ili Rakovice, a da umesto toga voz ka Novom Sadu kreće iz Rakovice ili Resnika? Računam da bi bilo putnika iz južnog dela grada na sat vremena, pogotovo ako se nastavlja ka Novom Sadu..

To bi bilo i te kako pozeljno, Rakovica i NBGD kao glavne Beogradske zeleznicke stanice, a Beovoz sa juga uskladjen sa Srem Ekspresom.

Brine me propusna moc uskog grla na NBGD, nisam siguran da bi moglo da primi Srem Ekspres sa taktom 1h + BG:voz sa taktom 15 min + medjunarodne vozove.

Jedan Srem Ekspres (koji baš i nije ekspres ako staje na svakoj stanici) na sat vremena je za opterećenje na mostu približno isto što i tvoja dva Beovoza do Novog Beograda, tj. jedan voz na sat :) a verujem da bi ukupna dobit bila veća..
 
Vrh