orion":1k8mnizv je napisao(la):
евентуално би се можда могла наћи варијанта са 3 воза односно БГвоз, па Беовоз па Инђија-НС.
Ili jednostavnije Beovoz NBGD-NS
tragac":1k8mnizv je napisao(la):
@zidar
Postojeci lokalci do Novog Sada koriste gotovo sva sluzbena mesta na svom putu kao stajalista, dakle i Tosin Bunar a i Zemun polje
Moj "Srem Ekspres" (NBGD-NS) je isto sto i sadasnji pilicari samo sto ide na svakih sat vremena i ne ulazi u BGD glavnu. Moze da staje i u Zemun Polju i Tosinom Bunaru ali mislim da to nije neophodno jer te stanice opsluzuje BG:voz
tragac":1k8mnizv je napisao(la):
Takodje, predlog da BG-Valjevo ide svaka dva sata je nerealan, jer sad ima dva voza dnevno. Cetiri Beovoza dnevno ka Valjevu i sedam ka NS bi bio optimum.
Nacelni takt 2h na juznoj liniji je
kombinovani takt kraka Valjevo i kraka Ripanj, to jest 2 do 4 dnevna polaska za Valjevo i 4 do 6 za Ripanj (oslobodio sam 10 slotova na uskom grlu NBGD pa kako god ih rasporedimo)
vrlenija":1k8mnizv je napisao(la):
Apsolutno se slažem da je potreban voz na liniji Beograd - Novi Sad ( od kojih bi poneki polazak nastavio do Subotice ) na svakih sat vremena.
Za tako nešto je potrebno više o 4 EMV!
relaciju NBGD-NS pilicar predje za 1h40, to znaci da sa sve vremenom za manevar okretanja 4 kompozicije mogu da odrze takt 1h. Bilo bi naravno pozeljno imati i jednu rezervu.
vrlenija":1k8mnizv je napisao(la):
Novi Beograd ne bi mogao da bude krajnja stanica za sve navedene vozove jer nema potrebni kapacitet.
Stanica Novi Beograd raspolaže sa samo 5 koloseka, gustim saobraćajem, i razdvajanjem pruge koji zahteva da se često vozovi na njoj zadržavaju. Takođe zbog poštovanja prioriteta voza ovde se vrši i preticanje vozova, a teretni saobraćaj još uvek postoji.
Zbog toga bi krajnja/polazna stanica u ovom predlogu trebalo da bude Prokop.
Cela poenta skracivanja vozova do NBGD je da
ne ulaze u usko grlo izmedju stanice NBGD i mostova, to jest da ne idu ka glavnoj Z.St. ili Prokopu.
Uz to Prokop ima samo 4 koloseka sa isto toliko nezgodnim prestrojavanjem kao i NBGD.
Raspored vozova na NBGD
Kolosek 1: Beovoz Ripanj/Valjevo
Kolosek 2: BG:voz
Kolosek 3: BG:voz
Kolosek 4: Beovoz Novi Sad
Kolosek 5: rezerva
Teretni saobracaj na Topcider i zaobilaznicu a eventualna dodatna preticanja i cekanja u Zemunu
medjutim":1k8mnizv je napisao(la):
Zidare, a šta misliš o tome da umesto dva beovoza od Novog Beograda ka jugu imaš polaske od Prokopa ili Rakovice, a da umesto toga voz ka Novom Sadu kreće iz Rakovice ili Resnika? Računam da bi bilo putnika iz južnog dela grada na sat vremena, pogotovo ako se nastavlja ka Novom Sadu..
To bi bilo i te kako pozeljno,
Rakovica i NBGD kao glavne Beogradske zeleznicke stanice, a Beovoz sa juga uskladjen sa Srem Ekspresom.
Brine me propusna moc uskog grla na NBGD, nisam siguran da bi moglo da primi Srem Ekspres sa taktom 1h + BG:voz sa taktom 15 min + medjunarodne vozove.
Drugo usko grlo na ulazu u Rakovicu takodje tesko moze da primi novi voz sa taktom 1h uz postojeci saobracaj i produzenu pancevacku Beovoz liniju koju bi smo morali da zrtvujemo (prihvatljivo, ali onda Rakovica nema direktnu vezu sa centrom).
Cinjenica je da bi voz NS-NBGD-Rakovica (Novi Sad-BGD Zapad-BGD Jug) na svakih sat vremena bio ogroman napredak za zeleznicki saobracaj u Beogradu i Sremu. To bi bio zacetak novog principa prolaznih stanica umesto sadasnje ceone i razvoja regionalnih zeleznickih veza. Kada jednog lepog dana pruge postanu dovoljno pouzdane imacemo:
lokalne veze (primer BG:voz Pancevo-Batajnica)
regionalne (Sabac-NBGD-Pozarevac, NS-NBGD-Valjevo...)
SFRJ (Subotica-Bar, Ljubljana-Zagreb-NBGD-Skoplje...)
i eventualno poneku medjunarodnu ako voz postane konkurentan to jest kerozin i benzin poskupe (Venecija, Bec, Budimpesta , Sofija, Solun...)