Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

добра је идеја, али не можемо да купимо Дезиро УК, јер је у УК перон висок 900мм. али, зато можемо да купимо обичан Дезиро (мада би пре тога требало прво уједначити висине перона, па их тек онда куповати)
 
JohnnyLee":2546e2x9 je napisao(la):
добра је идеја, али не можемо да купимо Дезиро УК, јер је у УК перон висок 900мм. али, зато можемо да купимо обичан Дезиро (мада би пре тога требало прво уједначити висине перона, па их тек онда куповати)
Па можемо да тражимо са висином која одговара нашим перонима, и одувек су ми се свиђали ови "Енглески" возови :D
 
Čekaj pa kolika je uopšte visina naših perona, ja pojma nemam?

Ako Beovoz treba da bude gradska železnica zašto nije 1 metar?

Ma fazon je što nije ni planiran kao gradska već InterCity. Oni obično imaju stepenice. Jovinov plan je predviđao dve odvojene gradske deonice Regionalnog Metroa a sve prigradske stanice na zemlji bi imale podignute platforme - tipičan S-Bahn.

Evo ga ET423, on je Rapid Transit verzija od Desiro Mainline:

423-Vollzug_Main-Weser-Bahn.jpg


Neka kupe samo vozove koji se koriste u rapid transit sistemima. Običan desiro je za neke krake čak i one koji nisu elektrificirani, obično jednokolosečne koji se dele sa teretnim vozovima.

Razmišljao sam da se izgrade segregated tram linije poput T2 u Parizu (koja inače koristi postojeću staru sncf ili transilien prugu nisam siguran) ali da se grade od nule. Tako bi ljudi iz okolnih prigradskih mesta mogli da presednu na pravi voz koji ide preko 100km/h. Taman bi ispunjavao uslove manjeg broja putnika. Segregated tram je ustvari 100% nezavisni LRT.

Evo ga Alstom Citadis na toj liniji:

Tramway_T2_%281%29.JPG


Rame-tramway-T2.jpg


Ovaj Pariski Citadis sa ovom prednjom maskom (može da se bira kad se naručuje) mi se toliko sviđa da bi bilo super da ako već hoće taj LRT nek kupe baš ovakve Citadise. Nemaju vertikalno zakošen vetrobran pa više liče na normalan voz nego na tramvaj. Još kad se tome doda kapler koji štrči a nije zatvoren kao kod našeg Kafka onda ceo sistem ima neki svoj šmek. Ovo je najbolje rešenje za prigradske low ridership linije. Samo bi imali više sedišta i to je to.

Što se postojećih trasa tiče trasa od Pančevačkog Buvljaka do Vojlovice može postati pravi LRT uvođenjem ovakvih Citadisa pošto ima ukrštanja u nivou. Vozovi bi mogli tek od Buvljaka pa dalje za Beograd.
 
Kada Železnice kupe 20 EMV za svoje potrebe svi RVR-ovi mogu da pređu na BG-voz. Pre sam za to da stariji vozovi idu na BG-voz, a noviji na Beovoz. Tako Grad ne bi ulazio u trošak kupujući nove vozove, a Železnice bi imale pouzdane garniture. RVR će se češće kvariti, ali rezerva uvek čeka. A kad se pokvari Pančevac, onda ljudi ostaju bez polaska. O tome bi trebalo voditi računa, ne može sve najbolje i najlepše u Beograd.
 
Ma sve je to lepo što kažeš ali RVR nije namenjen gradskom prevozu i dok god ne obezbediš "step free access" linije na kojima radi neće moći da se nazovu gradskom železnicom. Samo zbog voza :vops:

Regulative za podizanje standarda nas tek čekaju..ne treba da se sekiramo previše.

Ne samo što mora da ima mesta za invalidska kolica već i za teški prtljag (podni rezervisani prostor za kofere) kao i za lakši prtljag u vidu polica ili rešetki iznad sedišta. Kada se tome doda obavezno postavljanje "indoor bicycle rack" od RVR-a nema ništa osim neke šnj linije u nekoj selendri. Gradska železnica nije metro pa ima mnogo više standarde udobnosti i ergonomije jer se sedi i to duže vreme. Vreme je za postepeno ispunjavanje međunarodnih ergonomskih standarda. Zaboravih da napomenem naslone za glavu i noge, klima uređaje, smanjenu potrošnju energije, regenerativne kočnice, bolje oslanjanje. RVR je jednostavno pregazilo vreme. Volim te vozove ali su u nesrećno vreme došli. Dolazi vreme za rastanak.

Glavni grad ne bi bio glavni grad ukoliko ne postavlja nove više standarde ;)

On je uzor celoj zemlji tako da ga posle svi prate.

A o tome zašto Srbi jedu od anusa umesto od usta to je druga stvar :lool:

Usta su Beograd i to BG:Voz. Anus je Beovoz za Valjevo ma koliko to tužno, smešno i tragikomično zvučalo.

To da li će novi voz imati samo naslon za glavu ili i za glavu i za noge zavisi od dužine linije. To znači da skoro ni jedna linija ne bi imala 100% iste vozove. Moje saučešće Železnicama Srbije.

Jedna mana RVR-a od koje ne mogu nikako da pobegnu jeste "jerking" odnosno cimanje prilikom ubrzavanja. Danasnji standardi to ne tolerišu jer je vožnja neudobna posebno kada ima više stanica.

Konstantno ubrzanje im je loše, srednje ubrzanje takođe, maksimalno još gore.

Oni su izdržljivi pa će moći da rade po perifernim kracima oko manjih mesta po unutrašnjosti zemlje - u glavnom gradu nikako.
 
Express":1qe2o6n2 je napisao(la):
A o tome zašto Srbi jedu od anusa umesto od usta to je druga stvar :lool:

Usta su Beograd i to BG:Voz. Anus je Beovoz za Valjevo ma koliko to tužno, smešno i tragikomično zvučalo.

Ja bi rekao da je anus tunel a BGvoz i Beovoz mala govanca koja idu kroz tunel i posle tunela izlaze iz anusa . :rolleyes:
 
Tužno bi bilo da Beogradom ideu svemirski brodovi, a da se do Kragujevca stiže šinobusom. Prosto ne može tako, siromašna smo i jadna zemlja. RVR obavljaju posao, sasviim dobro, a pod hitno bi trebalo ulagati u infrastrukturu ostatka Srbije
 
Pa eto novi vozovi su stigli na medjugugradske linije sad je red na Beograd :). Ja recimo ne mogu da zamialim relativno seosku populaciju sa raznim kesama i hranom da se voze u nekom spejs satlu do panceva, valjeva, mladenovca....
 
Da li ste svesni toga da pare ne padaju sa neba?A da se grad ekstremno puno zaduzio za most preko ade sa tim frtaljem UMP-a.

Recimo u Bugarskoj je simens povukao vozove zadnjih mesec dana jer zeleznice bugarske nisu mogle da otplate kredite.A ti bugari su toboze u toj svetoj EU i imaju najlaksi nacin profita u budzetu-morski turizam.
 
Express":2kos2b91 je napisao(la):
Čekaj pa kolika je uopšte visina naših perona, ja pojma nemam?

Ako Beovoz treba da bude gradska železnica zašto nije 1 metar?

нека ме исправе ако грешим:
Вуков споменик и Панчевачки мост: 950 мм (висина коју би ја ставио на сва стајалишта БГВ-а)
Прокоп, Нови Београд и Земун: 550 мм
остала стајалишта су или 200 или 350 мм
 
Ја бих најбољи воз ставио на линију Звечан-Краљево, гарантовано би га путници боље чували од наших урбаних пуника који не носе кесе и не хране се јер функционишу на соларни погон.
 
Матеја Бељан":3qoo7yss je napisao(la):
Tužno bi bilo da Beogradom ideu svemirski brodovi, a da se do Kragujevca stiže šinobusom.

Eh, kad bi se iz Beograda stizalo do Kragujevca sinobusom... ali nemamo ni to!
 
Pred izbore pažljivo zapisuju šta nam treba..možda stigne koji iznajmljeni voz za Gradsku železnicu ;)
 
spatiotecte":ynb03b5q je napisao(la):
Express":ynb03b5q je napisao(la):
A o tome zašto Srbi jedu od anusa umesto od usta to je druga stvar :lool:

Usta su Beograd i to BG:Voz. Anus je Beovoz za Valjevo ma koliko to tužno, smešno i tragikomično zvučalo.

Ja bi rekao da je anus tunel a BGvoz i Beovoz mala govanca koja idu kroz tunel i posle tunela izlaze iz anusa . :rolleyes:

:lool: Jao brate što me nasmeja...rekoh ne zna se dal je smešno, tužno ili tragikomično. To me zabrinjava.
 
2012":1hurevag je napisao(la):
Pred izbore pažljivo zapisuju šta nam treba..možda stigne koji iznajmljeni voz za Gradsku železnicu ;)
Od koga da iznajme voz???OD marsovaca?
 
Možda iznajme one zalutale RVRove iz Bugarske :lool:

Ne bi me čudilo uopšte da to vidim kad Bugari misle da im je kod nas "zalutalo" 1000 vagona. :D
 
Express wrote: ,,. . . . E kada bi ovo video sa vratima i maskom ofarbanim fluorescentnom bojom, ostalo belo,
sve to u kombinaciji sa novim logom BG:Voza za koji bi bio raspisan dizajnerski konkurs
bio bi presrećan konačnim brendiranjem gradske železnice pred njeno dalje širenje. . . ,,


Upravo tako :kk:
Beovoz i BGvoz nisu Plavovozi niti Plavograda nego Beograda
Beograd nemože da utiće na kolor železnice Srbije
ali može na Beovoz i BGvoz

Ne neću sve zgrade i sva prevozna sredstva u belo,
jednostavno dobar deo trase je podzeman i to traži svetlu boju.
Bela na kojoj se jasno uočava prljavština
te ce ,,iznuđeno,, pranje biti ćešće tj higijena veća.

U odnosu na ogroman broj dr. prevoznih sredstava pri menjanju boje
broj ovih ,, vozila ,, može se izborjati na rukama - a pri tome
u kakvom su stanju postojeci su vec dobrooo zreli za farbanje
 
Express":2wcyero0 je napisao(la):
Alstom Citadis:

Tramway_T2_%281%29.JPG


Rame-tramway-T2.jpg


Ovaj Pariski Citadis sa ovom prednjom maskom (može da se bira kad se naručuje) mi se toliko sviđa da bi bilo super da ako već hoće taj LRT nek kupe baš ovakve Citadise.
Која год маска да се узме прелеп је :D
24ccc959-4c63-452c-8acf-6375d2ddad2e.jpg
 
boca-ica":3dxjyoej je napisao(la):
Upravo tako :kk:
Beovoz i BGvoz nisu Plavovozi niti Plavograda nego Beograda
Beograd nemože da utiće na kolor železnice Srbije
ali može na Beovoz i BGvoz

Ne neću sve zgrade i sva prevozna sredstva u belo,
jednostavno dobar deo trase je podzeman i to traži svetlu boju.
Bela na kojoj se jasno uočava prljavština
te ce ,,iznuđeno,, pranje biti ćešće tj higijena veća.

U odnosu na ogroman broj dr. prevoznih sredstava pri menjanju boje
broj ovih ,, vozila ,, može se izborjati na rukama - a pri tome
u kakvom su stanju postojeci su vec dobrooo zreli za farbanje

Upravo sam na to mislio. Da boja bude svetlija bez obzira na to što se više prlja. Baš naprotiv prali bi ih češće kao što su primorani za žute autobuse. Žuta i bela su vidljive, prljaju se. Onda bi nam i Gradski voz bio čistiji pa bi ceo sistem izgledao "kulturnije".

A najvažnija stvar od svega je da se razlikuje od Beovoza ne samo po tipu voza već i po boji tako da bi kada ozvučenje ne radi (opšte poznati nemar prilikom održavanja sistema) putnici bili u stanju da vrlo lako uoče sa velike udaljenosti da li im nailazi BG:Voz ili Beovoz osim u tunelu naravno.

Ako ozvučenje ne radi noću onda bi na novim vozovima prednja svetla bila drugačija, možda čak i druge boje (led??) pa bi putnici čak i u mraku bez boje mogli da razlikuju dva sistema.

Bg:Vozovi bi dobili i drugu numeraciju nevezanu za klase ŽS ali o tome nema potrebe da diskutujemo ovde.

Gradski vozovi bi pored displeja za destinaciju imali i mali displej za broj polaska (npr: 121). Tako da bi korisnici gledajući u taj displej bili u stanju da vide da li su propustili neki polazak. Vrlo korisno. :cool:

Najvažnija stvar kod "through service" sistema (BG i Beovoz) je to što koriste istu trasu pa je brendiranje nužno bez obzira što je "eto lepše". Pre svega je praktično. To treba da urade kad tad da bi ovaj sistem mogli da nazovemo gradskom železnicom.

To da li je ove boje ili one je naša stvar da bi se mi kao putnici osećali lepše kad je već potrebno da se rebredndira sistem.

Boje se razlikuju po ceni tako da treba voditi računa da je kolor šema jeftina, funkcionalna, ne napadna, ne šarena već uniformna ali i pored svega toga da je lepa na oko i da se uklapa u nove kompozicije.

Plus sam Beovoz (ŽS) je i više nego zreo za brendiranje na nivou. Ovi stari RVR vozovi bi prosto zasijali. Novim vozovima lepo stoji dosta kolor šema (budući BG:Voz) ali se kod starih RVR-a mora paziti da ih ne upropasti nova kolor šema. Ovo im dobro stoji ali je retro. Sad bi neko rekao pa i oni su retro naravno da se slaže ali nije fazon u tome već u rebrendiranju oba sistema da ne bi Beovoz izgledao kao iz praistorije a BG:Voz kao da je pao s Marsa. Znate ono "ko piletu sise". E na to mislim.

Nama brendiranje nije jača strana pa nam celokupan sistem saobraćaja izgleda "ko piletu sise" možda bolje reći putujući cirkus.

Svakako bi neko vreme prvo bio samo BG:Voz u novoj kolor šemi (ona priča odakle Srbi jedu).

Plus "skidanje" intervala na 10min celodnevno. Pošto novi vozići troše brdo manje struje sa sve klimama i ostalim uređajima zbog smanjenih troškova rada (operational costs) je moguće smanjiti interval. Da se samo malo "napnemo" sve bi to izgledalo ko bombona čak i u našim uslovima.

Ja bi iskreno najviše voleo da vrata i prednje maske budu jedne boje (možda čak i u zavisnosti od linije) i to fluorescentne. Ostatak bi mogao biti obična bela ili možda bolje svetla metalik boja. Metalik je inače mnooogo skuplja da se razumemo. :p

Ne treba preterivati pošto smo ipak zemlja u razvoju koja se diže iz "sapletenih na 10 banana".

Inače najobičnija "Deutsche Bahn" crvena ne bi bila na odmet ali strogo treba voditi računa na nijansu i tonalitet boje da slučajno ne bi dobili nešto sa teget trakama kao što to radi GSP.
 
Vrh