Rezultati uporednog merenje efikasnosti AUTOMOBILA , TRAMVAJA i kombinacije BG:Voza i tramvaja
Relacija Preševska (između Cvetka i Gradske Bolnice) i Delta autoservisa (Blok 70a) preko puta Delta City
Mereno vreme od tačke A (izlaz iz mog solitera) do tačke B (ulazna kapija Delta servisa)
Datum merenja 27.05 petak, između 11:36 i 16:50
Rezultati ukratko
- Auto odlazak - 31min
- Auto povratak - 39min
- Tramvaj 7 - 50:12min
- Tramvaj/BG:Voz/tramvaj - 52:17
Rezultati detaljno
Automobil (Preševska (okolina Cvetka) - Delta autoservis (Delta City)
Start 11:36
Dolazak 12:17
Vreme 31min
Uslovi saobraćaja:kolona počinje kod autokomande pa sve do mosta
Automobil povratak
Start 16:17
Dolazak 16:56
Vreme 39min
Uslovi saobraćaja:kolona počinje 200m pre uključenja na kružni tok kod Arene pa sve do mosta.)
Tramvaj 7 (okolina Cvetka - Delta autoservis (Delta City)
Ukupno vreme putovanja 50min 12sek
Start 0.00
Dolazak na stanicu Batutova (U Bulevaru pre Cvetka) 6m
Čekanje tramvaja 8:38 min
Prolaz Vukov spomenik 14:52 (14:52 je samo proteklo vreme od dolaska na stanicu Batutova, pa do zaustavljanja tramvaja na stanici Vukov spomenik, a bez čekanja trmvaja)
Prolaz Žel. stanica Novi Beograd 39:40 (
Izlaz stanica kod Delta Citija 43:16
Ulazak u Delta servis 44:12
Ukupno vreme putovanja 50min 12sek
BG: Voz (ukupno vreme putovanja 52:17) polazak mislim 12:42 stanica Novi Beograd
Start Delta servis 0:00
Stanica tramvaja 1:30
Čekanje 3min
Vožnja tramvajem, presedanje na BG:Voz i dolazak na Stanicu Vukov spomenik 28:02
Izlaženje iz stanice 2min 51sec
Čekanje trmavaja 4:31 sek
Dolazak na cilj posle 52:17
Zaključci:
- Auto je najbrži oblik prevoza na datoj relaciji (plus komfor klima itd.). Ovo važi čak i petkom u interavalu od 16:15 do 17 kad su najveće gužve.
- Automobil bi bio još povoljnija opcija da je recimo neko trebao da ide u dubinu blokova, a ne do mesta tik uz stanicu tramvaja.
- Automobil će biti još efikasniji kad se završi rekonstrukcija Gazele i pusti u saobraćaj novi most.
- Javni saobraćaj će verovatno biti nekonkurentan na relacijama preko Gazele i novog mosta
Nažalost, moram da konstatujem da je, imajući u vidu gore navedeno, teško nagovoriti ljude da ne koriste svoje automobile, kad oni jesu efikasniji (gledajući ukupno vreme) na većini relacija koje ne prolaze kroz sam centar grada.
Interesantno je da porediti vreme 7 sa BG. vozom na relaciji Vukov spomenik - Žel.stanica N.BGd
Vreme potrebno 7 je 24min 50sec a Bg:Voz oko 15min.
Prosek čekanja 7 je 4min a BG:voza 7,5min
Znači 29min spram 22,5min
Van šipca praktično je ista efikasnost BG:Voza na datoj relaciji i tramvaja 7
Znači, očigledno postoji još mnogo mesta za pomoboljšanje Gradske železnice.
Slike:
Nove table za perone.
Nažalost, informacije o redu vožnje su, pomeni postavljene na pogrešno mesto.
Smatram da bi ih trabalo postaviti bliže izlasku stepenica na peron.
Naravno, red vožnje je propisno išaran, pa ga je teško i pročitati.