Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Не верујем да би коштало исто као метро,ево задње процене су колико се сећам да ће само прва фаза тог метроа коштати око 3 милијарде $,исправи ме ако грешим,а ако ништа друго онда овај тунел до трга сигурно не би толико коштао,а донео би велике користи.Пази нисам запамтио где су замислили да почиње тај тунел ка тргу,било је пре 4-5 страна расправе о томе,али било како било,у праву си да не би линије биле независне,али погледај реално,Србија,данас дали има средства за тако велики пројекат,којим нам руку на срце машу пред очима већ 30-40 година али...да ли је дефинитивно неисплативо и неизводљиво кориговати ово што већ имамо???
 
Ja nisam profesionalac oko toga,ima vise clanova koji znaju mnogo vise od mene.Ali ajd ovako.Ti tuneli bi jedino mogli za regionalni metro(to jest bg voz) jer bi polasci bili na 15 min ili 10 kao za bg voz,nikako ne bi imali intervale od 3 ili manje minuta kao metro.A busenje tih tunela bi kostalo nerverovatno puno novca.Cut and cover metoda koja se radi bez krtice vec tik ispod povrsine ulice je najjeftinija.Ceo bulevar su mogli da urade tom metodom prosle godine.

Samo razmisli koliko bi ljudi se spustalo na stanicu vukov spomenika koja je duboka 40tak metara.A zbog ugla ne bi mogle stanice da budu mnogo nize sve do ustanicke kao sto pominjes.

To produzivanje tunela po planu Jovina(teskog metroa iz 1977 godine) postoji i to od glavne zeleznicke do dunav stanice sa izgradnjom stanice ispod Trga Republike.Dakle metro pri povrsini a bg voz na velikoj dubini,skoro ista stvar kao Vukov spomenik.Dalje bi linija isla za dunav stanicu i visnjicu.

Ustvari je glavna stvar sto grad Beograd moze uzeti jos 500 miliona eura kredita za narednih ko zna koliko godina.A za 5-10 godina ce porsati broj vozila mozda i duplo.Dakle,bez makar prve metro linije koja je napravljena kao kicma sistema saobracaja u Beogradu bice takvih guzvi da ce zivljenje u gradu postati neizdrzivo i onima koji koriste kola i onima koji koriste gradski prevoz.

Eto toliko :)

EDit:prva linija ce kostati 1-1.2 milijarde eura i to moze grad da skrpi sa pomoci od drzave od 50% ili malo vise %.

Grad ne moze ni petlju za novi most od 15 miliona da sagradi a kamoli da busi bg voz tunele,a i planirano je da se seli glavna zeleznicka stanica iz savskog amfiteatra,sele koloseci i tako dalje.

Metro sluzi ljudima u gradu,a bg voz vise za medjugradske linije ili za povezivanje daljih delova grada.Kapacitet mu je neuporedivo manji od metroa kao sto i sam znas.
 
ОК,хвала Вучко на темељном објашњењу....кажем,тек од скоро сам почео да се занимам за Београдску железницу тако да и нисам упућен у све проблеме и решења.Управу си није исплативо да се такви тунели граде само за потребе БГ воза,има он потенцијала али има и великих ограничења.Што се тиче цене за прву фазу метроа,то већ звучи доста пријатније,само да не буде ово још само једно празно обећање....Већ за неких 5 до 10 година врло је реалан тотални колапс саобраћаја у БГ-у зато сам и размишљао у том правцу даљег развоја Бг воза,којег за сад народ сасвим солидно прихвата,али ето ствари су такве какве јесу,и ја подржавам измештање гл.станице и целу ту причу,само ми се чини да су овај тунел до трга овде на форуму и замислили некако другачије,исправи ме ако грешим.....
 
Гуарана":vjadstjc je napisao(la):
ОК,хвала Вучко на темељном објашњењу....кажем,тек од скоро сам почео да се занимам за Београдску железницу тако да и нисам упућен у све проблеме и решења.Управу си није исплативо да се такви тунели граде само за потребе БГ воза,има он потенцијала али има и великих ограничења.Што се тиче цене за прву фазу метроа,то већ звучи доста пријатније,само да не буде ово још само једно празно обећање....Већ за неких 5 до 10 година врло је реалан тотални колапс саобраћаја у БГ-у зато сам и размишљао у том правцу даљег развоја Бг воза,којег за сад народ сасвим солидно прихвата,али ето ствари су такве какве јесу,и ја подржавам измештање гл.станице и целу ту причу,само ми се чини да су овај тунел до трга овде на форуму и замислили некако другачије,исправи ме ако грешим.....
Ma nema problema.I ja sam do pre nekoliko godina skroz bio nesvestan potencijala toga.Mozemo samo biti zahvalni sto su ovi tuneli napravljeni pre ihahaha godina inace ne bi nista videli od toga vec bi jezdili vozom 5km/h oko kalisa.

Pa ne znam za faze,ali glavno je da se sagradi prva linija pa onda da se vidi dalje sta ce i kako ce.Bas danas pominjah na SSC forumu da metro imaju vec 30 godina Jerevan(glavni grad jermenije od 1.2 miliona stanovnika) i Tbilsi(1.4miliona stanovnika),a Beograd je veci od njih.Prvom linijom bi dobili kicmu javnog saobracaja i mogucnnost da za otprilike 20tak minuta se stigne od ustanicke do tvornicke ili zemuna sto nije mala stvar.

Mnogo nas imamo razlicitije verzije tog tunela ispod trga,ja ga recimo vidim kao bg voz ali opet takva stanica bi kostala ko vukov spomenik dakle skoro 100 miliona ili koliko eura.Neka me neko ispravi ako gresim.U svkaom slucaju strasno puno para za malu dobit u odnosu na metro.Jednog lepog dana bi lepo bilo da tuda ide bg voz iz panceva,ali to ce biti ko zna kada.

Ne treba graditi nove sine i tunele za bg voz dok se ne naprave prve dve linije metroa u Beogradu i time omoguci normalan saobracaj u 4 kraka(ustanicka,visnjica,banovo brdo,zemun).Kao sto rekoh svi gradovi u evropi preko 1 milion stanovnika imaju metro dok mi imamo solidan bg voz ali ni milimetar metroa!
 
Генерално Београд је имао и потребу и потенцијал за метроом још одавно али највећи проблем је што је свако имао другачији план,то нас је довело до овога да је данас 2011.година а да немамо ето ни тај милиметар метроа,сада ако је већ таква ситуација и треба кренути од 0,само кажем,да ли ће то бити изводљиво,ок кажеш уз кредите и уз неко улагање града али....кад год прођем кроз прокоп сетим се да је за ту намену подигнуто бар 30 кредита а да Прокоп и даље изгледа овако како изгледа...једноставно не верујем нашим политичарима,до сад ми нису дали ниједан ралог за то.А некако трипујем да кад би роварили да надограде постојеће тунеле да би се и ту накрали ненормално ал да би некад бар то завршили а метро ако крену од почетка,бојим се да им се не залепи превише за прсте,па се ми и наредних 200 година возили са тим солидним БГ возом.... :D :D али у праву си,није да није изводљиво само је скупо и не практично....Тунел до трга би била сјајна ствар,само то може да сачека нека лепша времена,а која би траса била је и мање битно,ја би лично волео неку комбинацију улаза и из правца Карађорђевог парка и из Панчева али то је већ нека друга прича.... :violina:
 
Pa dobro.Ne treba biti pesimista.Samo treba zamislisti kako je dobra stvar metro,ako bg voz koji ne povezuje centar i koristi tunele stare 30tak godina godina i vozila isto toliko godina izgleda kao svemirski brod a i ide tom brzinom u odnosu na nadzemni saobracaj :gobb:
 
vucko":3h48p1xe je napisao(la):
Гуарана":3h48p1xe je napisao(la):
ОК,хвала Вучко на темељном објашњењу....кажем,тек од скоро сам почео да се занимам за Београдску железницу тако да и нисам упућен у све проблеме и решења.Управу си није исплативо да се такви тунели граде само за потребе БГ воза,има он потенцијала али има и великих ограничења.Што се тиче цене за прву фазу метроа,то већ звучи доста пријатније,само да не буде ово још само једно празно обећање....Већ за неких 5 до 10 година врло је реалан тотални колапс саобраћаја у БГ-у зато сам и размишљао у том правцу даљег развоја Бг воза,којег за сад народ сасвим солидно прихвата,али ето ствари су такве какве јесу,и ја подржавам измештање гл.станице и целу ту причу,само ми се чини да су овај тунел до трга овде на форуму и замислили некако другачије,исправи ме ако грешим.....
Ma nema problema.I ja sam do pre nekoliko godina skroz bio nesvestan potencijala toga.Mozemo samo biti zahvalni sto su ovi tuneli napravljeni pre ihahaha godina inace ne bi nista videli od toga vec bi jezdili vozom 5km/h oko kalisa.

Pa ne znam za faze,ali glavno je da se sagradi prva linija pa onda da se vidi dalje sta ce i kako ce.Bas danas pominjah na SSC forumu da metro imaju vec 30 godina Jerevan(glavni grad jermenije od 1.2 miliona stanovnika) i Tbilsi(1.4miliona stanovnika),a Beograd je veci od njih.Prvom linijom bi dobili kicmu javnog saobracaja i mogucnnost da za otprilike 20tak minuta se stigne od ustanicke do tvornicke ili zemuna sto nije mala stvar.

Mnogo nas imamo razlicitije verzije tog tunela ispod trga,ja ga recimo vidim kao bg voz ali opet takva stanica bi kostala ko vukov spomenik dakle skoro 100 miliona ili koliko eura.Neka me neko ispravi ako gresim.U svkaom slucaju strasno puno para za malu dobit u odnosu na metro.Jednog lepog dana bi lepo bilo da tuda ide bg voz iz panceva,ali to ce biti ko zna kada.

Ne treba graditi nove sine i tunele za bg voz dok se ne naprave prve dve linije metroa u Beogradu i time omoguci normalan saobracaj u 4 kraka(ustanicka,visnjica,banovo brdo,zemun).Kao sto rekoh svi gradovi u evropi preko 1 milion stanovnika imaju metro dok mi imamo solidan bg voz ali ni milimetar metroa!
Jedini gradovi koji su u poslednjih 30 godina zapocinjali izgradnju metroa su bili gradovi koji su ne samo po velicini, vec i po megalomaniji bili slicni Beogradu. S druge strane, gradovi koji su cuveni po izuzetno dobrom metrou zapocinjali su gradnju pre vise od 100 godina. I gle cuda, ti gradovi se sad vracaju drugim vidovima prevoza (na primer London, Pariz). Melburn, s vise od 4 miliona stanovnika nema metro, ali ima najrazvijeniju mrezu tramvaja na juznoj hemisferi. Ja ne znam ni kako bi metro izgledao na N. Beogradu. Da li bi isao podzemno? Kako bi se to izvelo na novobeogradskom peskom nasutom zemljistu? Da li bi sve to, u gradu/zemlji koja nije sinonim kvaliteta, moglo da funkcionise normalno i da opstane? Sta ce se desiti kad mesne zajednice budu trazile uvodjenje dopunskih stanica, jer zaboga daleko im je najbliza stanica metroa? Jedno su tehnicko-tehnoloske karakteristike sistema, a drugo je stanje nase svesti, koje se vrlo tesko menja. I sada je problem ako ne postoji direktna veza i ako treba da se preseda, a metro zahteva upravo takav nacin prevoza - lako i brzo presedanje s jednog vida prevoza na drugi. BG Voz je sjajna ideja. Ja jos nisam stigao da ga koristim, ali sam od drugih cuo da je odlican. Sa stepenom iskoriscenosti nasih pruga, nema razloga da BG voz ne ide i u kracim intervalima ukoliko je potrebno i da ide i na drugim linijama osim ove sadasnje. Kad sam ja bio mali, metro se zvao podzemna zeleznica. ;) Zar mi to vec nemamo? :D
 
Реално БГ воз треба сматрати неким почетком или напретком у односу на Беовоз којег се сви сећамо у нашим најстрашнијим кошмарима..... :D :D Како ствари сада стоје треба га задржати а и даље развијати,а што се тиче метроа дефинитивно си ме убедио да је потребно нешто што ће кренути од почетка,само опет кажем не могу да будем превелики оптимиста кад ме досадашњи резултати не охрабрују....отприлике нећу веровати док не крену да буше брате. :) :)
 
Lento,pogledaj ovu analizu dnevnih kretanja pa uporedi koliko se bg voz trasa poklapa sa njom

070629_2.jpg
 
vucko":1f8r95qs je napisao(la):
Lento,pogledaj ovu analizu dnevnih kretanja pa uporedi koliko se bg voz trasa poklapa sa njom

http://www.beoland.com/aktuelnosti/pic/07/070629_2.jpg
Vucko, mapa je odlicna! :) Koliko vidim, pravci Palilula - Stari Grad i Stari Grad - Novi Beograd su najoptereceniji. Pretpostavljam da se pod Palilulom podrazumeva i deo na levoj obali Dunava, tako da BG voz moze jos da dobije na znacaju produzenjem preko Pancevackog mosta. Ako je verovati vestima, gradnja drugog koloseka ka Pancevu bi trebalo uskoro da pocne. To znaci da bi produzenje do Krnjace, gde je i industrijska zona ( a verovatno i dalje do Panceva), BG voz zaista prerastao u gradsku zeleznicu. BEOvoz bi trebalo polako da nestane i da se utopi u BG voz. Jos da malo pristedimo para, pa da kupimo nove kompozicije za to i da nakrivimo kapu! ;)
 
Али то продужење не сме да се деси док се не обнови други колосек на панчевцу!надам се да се слажете самном,јер ако се жели да такт БГ воза остане 15 мин или као што неки заговарају да се смањи на 10 минута не сме доћи до продужења до крњаче или панчева јер би то довело до огромних кашњења због чекања на прелаз као и због стања пруге,све би то онда људима превише личило на Беовоз и то би уништило све добре ствари које су до сад направљене....
 
Danas sam se opet vozio BG vozom, posle nekog vremena. Nemam zamerki, na ž.stanici Zemun je bila najava "Gradski voz za Batajnicu/Pančevački most pristiže na 2/8 kolosek." Broj ljudi u vozu je sve veći, tako da će nam uskoro trebati takt od 10 minuta. Ono što treba unaprediti u narednom periodu su stanice, prilazi stanicama, i veze sa stanicama. Danas mi je palo na pamet, dok sam čekao 45 u Ugrinovačkoj 20 minuta, kada bi moglo biciklom do stanice. Kada bi stanice imale mesta za bicikle, u inostranstvu postoje kabine za bicikle, verujem da to nije velika investicija, a povećalo bi broj putnika, da ne pričam o svim prednostima vožnje bicikla.
 
Гуарана":2b0317mk je napisao(la):
Али то продужење не сме да се деси док се не обнови други колосек на панчевцу!надам се да се слажете самном,јер ако се жели да такт БГ воза остане 15 мин или као што неки заговарају да се смањи на 10 минута не сме доћи до продужења до крњаче или панчева јер би то довело до огромних кашњења због чекања на прелаз као и због стања пруге,све би то онда људима превише личило на Беовоз и то би уништило све добре ствари које су до сад направљене....
Upravo tako! Kako se pruge sredjuju, tako bi trebalo siriti BG voz. :)
 
Ali pre svega urediti stanice i prilaze..na L1 pa idemo dalje.. :kafa:
 
Juče posle posla od Tošinog bunara do Pančevačkog mosta i jutros u pola 8 od Tošinog Bunara do Karađorđevog parka, i u povratku oko 9:15 :

ima dosta putnika, a u 7:30 nije bilo mesta za sedenje.
Nekoliko ljudi se raspitivalo pošto ga "prvi put koriste", što znači da se broj putnika uvećava.
Karađorđev park, kao što neko već reče, izgleda kao Betmenova pećina.

Velika mana Tošinog bunara je što nema uređenog pešačkog prilaza do obližnjih poslovnih zgrada.
Ljudi koji rade u Airport City-ju se snalaze, koriste prečicu između hangara i Tošinog bunara, ali treba birati obuću :)
 
Dragi forumaši,

novi forum je online! Zahvaljujući korisniku "Михајло” uspeli smo da obavimo konverziju foruma na novu verziju :) :pob:

Prva stvar što se da primetiti je da je na delu novi skin foruma. Ukoliko vam on smeta skin slobodno možete da promenite preko opcije "Profile".
Nudimo sledeće skinove:
  • Beobuild White
  • Beobuild White Wide
  • Beobuild Dark
  • Beobuild Dark Wide

Sve "Wide" verzije skinova su optimizovane za ekrane 16:9 ili 16:10 dimenzija. Kako to izgleda, možete videti ovde:
V8NM4.jpg


Nove funkcije foruma:
  • Poboljšana funkcija pretrage
  • Opcija da se uz svaki thread postavi i glasanje
  • Novi sistem slanja privatnih poruka
  • Poboljšani sistem reputacije, uz svaki plus (Dugme R+ u donjem levom delu posta) se daje reputacija za korisnika i za post!
  • RSS Feed za svaku temu
  • Tagovi za teme
 
Kad sam ja bio mali, metro se zvao podzemna zeleznica. ;) Zar mi to vec nemamo? :D

Po ovoj izjavi se 1995. proslavio Zoran Andjelkovic Baki prilikom otvaranja stanice Vukov spomenik.

Генерално Београд је имао и потребу и потенцијал за метроом још одавно али највећи проблем је што је свако имао другачији план,

Ovo nije tacno. U celokupnoj istoriji Beograda postojao je samo jedan plan za metro, onaj iz 1976. Pored njega, postojalo je i nekoliko ranijih ideja u zacetku, ukljucujuci i ideju Save Janjica iz 1968, kao i nerazradjeni plan lake, mahom ulicne zeleznice iz 2003. I dalje postoji samo jedan spreman plan metroa, ali, kad se tako kaze, onda je teze baronisati zasto se i dalje nista ne kopa.
 
Па управо си набројао 3-4 плана,управо сам на то и мислио,ок био је 1 израђен план али никада тај план није подржан од свих политичара и стручњака,зато није ни дошло до реализације,него су смишљани други планови који опет нису имали пуну подршку,тако да се нису одмакли даље од идеје.Али све то није битно нама данас,кад је јасно да се одустало од идеје изградње тешког метроа,било то по плану из 1976 или по неком другом небитно је,сада ће се(дај боже)градити нешто сасвим другачије,свиђало се то нама или не.
 
pohvala za Filipa (c.s.i.) koji je danas u bg vozu podelio zidareve dzepne mape :kk: reakcije ljudi su bile veoma pozitivne
 
Još ništa zvanično nije odbačeno,Francuzi treba da daju svoj predlog ,a kada govorimo o cifri koja je pomenuta posetom Tadića Parizu 1,2 miljardi eur. onda je jasno da je to teški Metro tj visokokapacitni ,svakome ko vidi kako se svakodnevno sve više i više pune BGVozovi je jasno da je Beogradu nepohodan Metro višeg kapaciteta,e sad da li će Francuzi raditi potpuno novi projekat imam osećaj da če ipak koristiti postojeći za M1 jer to se uklapa u njihov koncept da Alstom izradi što više Metro vozova.. :kafa: Bravo Fićo.. :kk:
 
dusan":tu36aju0 je napisao(la):
pohvala za Filipa (c.s.i.) koji je danas u bg vozu podelio zidareve dzepne mape :kk: reakcije ljudi su bile veoma pozitivne

sa jedne strane mapa a sa druge najava radionice sa programom (cf radionica>>propaganda), da znaju ljudi da neko mozga i njihovom komforu
 
Rezultati uporednog merenje efikasnosti AUTOMOBILA , TRAMVAJA i kombinacije BG:Voza i tramvaja
Relacija Preševska (između Cvetka i Gradske Bolnice) i Delta autoservisa (Blok 70a) preko puta Delta City

Mereno vreme od tačke A (izlaz iz mog solitera) do tačke B (ulazna kapija Delta servisa)
Datum merenja 27.05 petak, između 11:36 i 16:50

Rezultati ukratko

  • Auto odlazak - 31min
  • Auto povratak - 39min
  • Tramvaj 7 - 50:12min
  • Tramvaj/BG:Voz/tramvaj - 52:17


Rezultati detaljno


Automobil (Preševska (okolina Cvetka) - Delta autoservis (Delta City)

Start 11:36
Dolazak 12:17
Vreme 31min
Uslovi saobraćaja:kolona počinje kod autokomande pa sve do mosta

Automobil povratak

Start 16:17
Dolazak 16:56
Vreme 39min

Uslovi saobraćaja:kolona počinje 200m pre uključenja na kružni tok kod Arene pa sve do mosta.)


Tramvaj 7 (okolina Cvetka - Delta autoservis (Delta City)
Ukupno vreme putovanja 50min 12sek


Start 0.00
Dolazak na stanicu Batutova (U Bulevaru pre Cvetka) 6m
Čekanje tramvaja 8:38 min
Prolaz Vukov spomenik 14:52 (14:52 je samo proteklo vreme od dolaska na stanicu Batutova, pa do zaustavljanja tramvaja na stanici Vukov spomenik, a bez čekanja trmvaja)
Prolaz Žel. stanica Novi Beograd 39:40 (
Izlaz stanica kod Delta Citija 43:16
Ulazak u Delta servis 44:12

Ukupno vreme putovanja 50min 12sek


BG: Voz (ukupno vreme putovanja 52:17) polazak mislim 12:42 stanica Novi Beograd

Start Delta servis 0:00
Stanica tramvaja 1:30
Čekanje 3min
Vožnja tramvajem, presedanje na BG:Voz i dolazak na Stanicu Vukov spomenik 28:02
Izlaženje iz stanice 2min 51sec
Čekanje trmavaja 4:31 sek
Dolazak na cilj posle 52:17






Zaključci:


  • Auto je najbrži oblik prevoza na datoj relaciji (plus komfor klima itd.). Ovo važi čak i petkom u interavalu od 16:15 do 17 kad su najveće gužve.
  • Automobil bi bio još povoljnija opcija da je recimo neko trebao da ide u dubinu blokova, a ne do mesta tik uz stanicu tramvaja.
  • Automobil će biti još efikasniji kad se završi rekonstrukcija Gazele i pusti u saobraćaj novi most.
  • Javni saobraćaj će verovatno biti nekonkurentan na relacijama preko Gazele i novog mosta

Nažalost, moram da konstatujem da je, imajući u vidu gore navedeno, teško nagovoriti ljude da ne koriste svoje automobile, kad oni jesu efikasniji (gledajući ukupno vreme) na većini relacija koje ne prolaze kroz sam centar grada.




Interesantno je da porediti vreme 7 sa BG. vozom na relaciji Vukov spomenik - Žel.stanica N.BGd

Vreme potrebno 7 je 24min 50sec a Bg:Voz oko 15min.
Prosek čekanja 7 je 4min a BG:voza 7,5min
Znači 29min spram 22,5min

Van šipca praktično je ista efikasnost BG:Voza na datoj relaciji i tramvaja 7

Znači, očigledno postoji još mnogo mesta za pomoboljšanje Gradske železnice.



Slike:



Nove table za perone.



IMAG0394.jpg





Nažalost, informacije o redu vožnje su, pomeni postavljene na pogrešno mesto.
Smatram da bi ih trabalo postaviti bliže izlasku stepenica na peron.






IMAG0400.jpg





Naravno, red vožnje je propisno išaran, pa ga je teško i pročitati.





IMAG0398.jpg
 
Vrh