@+381 Cenim entuzijazam ali...
Problem kod bilo koje ideje rečnog prevoza u Beogradu generalno (dakle i mimo tvojih predloga) je što većina lokacija gde bi mogli da se prave pristani za plovila obično imaju očajnu do nikakvu vezu sa ostatkom (površinskog) javnog prevoza.
Zemun - ok, jer ima okretnicu prekoputa ulice. Stajalište prekoputa zemunske obale nema nikakav javni prevoz. Mesta duž parka između Juge i Ušća isto nemaju nikakav JGP u blizini. Ovo kod Marine Dorćol - đene, đene.
Rečni prevoz u Beogradu bi imao smisla za povezivanje onih delova grada gde ima nekih prepreka i zaobilaženja za površinski prevoz, a koje bi mogao da prelazi i ubrza rečni prevoz.
Kad se pogleda mapa grada, tačno se vidi da kopneni prevoz najveću prepreku ima u vidu Velikog ratnog ostrva i ušća. A zaobilazi ih tako što se sve skoncentriše na Brankov most pa se po prelasku posle opet raštrkava u raznim pravcima (crvene linije na mapi).
S druge strane, ljudi koji stoje na obalama u Zemunu i ljudi koji stoje na obalama duž Dorćola i Ade Huje se bukvalno gledaju direktnom vazdušnom linijom. Samim tim najbrži put između njih jeste preko reke, bez zaobilaženja VRO. I tu se sama nameće jedna moguća linija rečnog metroa: Zemun - Višnjica, duž Dunava.
Duž ovog pravca takođe ima nekoliko lokacija gde je JGP već pešački pristupačan na do 400 m hoda - Pupinov most, Zemunski kej kod okretnice, 25. maj i Višnjica.
Jednog dana kada se rasčisti haos oko Pančevačkog mosta, do pristana koji bi bio pored njega bi takođe mogla da ide neka linija JGPa. Ili može da se iskoristi i postojeća T trasa 44ke kad ide do Tempa (mada ja bih ceo taj deo grada reorganizovao). Isto bi se uradilo i sa Adom Hujom, za koju sam uvek mislio da joj treba produžetak Mirijevskog bulevara do reke, do restorana Radak (na skicama sam markirao previše zapadno, treba na istočni ćošak Avala Ade). Ili to, ili jednog dana novi most, daj bože...
Postojala bi mogućnost da se posle Pupinovog mosta dodaju još dva pristana. Jedan kod naselja 13. maj i drugi negde na pola puta dotle.
Time bi svi duž Dunava mogli brzo i lako da putuju ka drugim lokacijama duž reke. Linija bi bila dugačka oko 19 km. Ako se uzme da bi se plovilo uzvodno kretalo do 40 km/h, grubi račun je da bi putovanje od Višnjice do 13. maja trajalo oko 90 minuta, a do Pupinovog mosta oko 70 minuta. Nizvodno bi sigurno trajalo kraće.
E sad koja plovila bi se koristila, koliki broj, kog kapaciteta, kakvi pristani... to ostavljam Gradu i njegovim službama i stručnjacima da se time bave. Ne moraju baš sve da dobiju na tacni, nek se i sami pomuče malo.
