Zemun, Pristanište, 25 maj i u Višnjici kod OŠ Ivan Milutinović su jedina mesta gde je prevoz uz reke na 2min hoda.
Blokovi 45, 40, 70, kod Pupina (kada bi se naporavio pristan i stepenište), Sajaa su mesta gde je prevoz na 5-10 piške od reke.
Ostale sam gledao da budu u blizini gusto naseljenih mesta kao što je Gornji Zemun, u Višnjici kod restorana Dunavska terasa.
Ili letnje atraktivne lokacije kao što su Ada Međica, Ada Ciganvlija i Ada Huja koja bi još bolja bila kada bi kao što reče prošao tuda novi most pa se dodatalo stajalište autobusa / tramvaja kao presedačka tačka.
A što se tiče leve obale dunava, dok sam živeo u Zemunu napravio sam bajsom turu preko Pupina do Crvenke i spustio se do reke baš gde sam obeležio. Tu je onaj kafić Pređi preko. Može i kolima dotle, tu su i vikendice, ali npr to bi bila dobra veza Crvenke sa Zemunom. Kada bi asfaltirali put, mogao bi parking za kola i za bajseve pored doka, kao za prigradsku železnicu. Ili da se ubaci neki minibus koji bi se poklapao sa terminima brodića. Na kraju ima onaj autobus amfibija pa bi mogla da bude direktna linija Crvenka - Zemun. Isto i za zonu kod Pančevca, cela zona tog dela bi mogla da iskoristi.
Hteo sam da ubacim i 13 Maj, ali je SAJ između, naselje je malo i ima svoj bus direktno do zemuna. A između njega i Pupina su pretežno hale i peskare sa par kućica - slabo isplativo, sem ako smo u japanu gde voz staje samo zbog jedne učenice xD.
Slažem se da je upitno kruženje oko Vel ratnog ostrva, to sam manje više lupio samo da bih pokupio taj deo NBG-a a da se brodić ne zavlači iz zemuna pa opet nazad uzvodno.
Periferna naselja kao što su Grocka, Ritopek, Vinča, Pančevo, Novi i Stari Banovci, Ostružnicu i Umku nisam uključivao pošto su predaleko i tu bi trebalo da budu brzi brodovi koji gutaju mnogo goriva da bi parilali autobusu ili železnici. A čak je i upitno da li su više uz reku vikendice i sojenice pa bi samo leti bilo atraktivno ili i kuće gde neko živi. I koliko su kuće udaljene od reke pa dok dođeš do reke izgubiš 20min, a imaš autobus ili prugu koja direktno ide do grada. A i reke meandriraju pa se gubi pravolinijkso kretanje. Obrenovac isto. Plus što uošte nije na Savi.
Nažalost ovaj projekat BGa na vodi ima i jednu prednost a to je da je stambenio deo do reke. Davno je takav projekat rađen i za luku Beograd, Daniel Libeskind je radio projekat.
Kada bi se sve to odradilo (ne ulazim u kvalitet tih projekata, jedan je svakako veoma sporan) otvorile bi se još neke opcije.
Cilj ove analiza mi je bio da:
- omogućim stanovništvu koji radi / živi u blizini da imaju još jedan vid prevoza (Dorćol, blokovi, Zemun, Gornji Zemun, Višnjica)
- pogodim najbliže tačke kopnenog JGPa koja su max na 10-15min peške ili od nekog administrativnog dela (Pupin, Pristanište, Sajam za sada)
- pokrijem atraktivne lokacije uz reku (sve ade, sajam)
- omogućim bez manjeg kruženja po gradu uz manju investiciju do dođe do neke tačke (Crvenka, Pančevac)
- i da putovanje do krane tačke ne bude duži od 1h
Ni ne očekujem da neko iz Zemuna ide do blokova brodićem, sem iz zabave. Kao i ostale linie, neke su dugačke, neke krivudave, ali ih neko koristi 2 stanice, neko do kraja, neko kombinuje više njih... Tako npr bi ovde zgodno bilo Zemun - Dorćol, Zemun - Crvenka, Višnjica - Dorćol, Višnjica - Zemun, Pančevac - Dorćol, Dorćol - Pristanište - Ušče ispod Brankovog, Pristanište - Sajam, Blokovi - Pristnište - Dorćol.
Ali sve ovo, da bi bilo primamnjivo, a samim tim i isplativo, bi moralo da čest takt i da je brzina broda takva da brže njim ili bar jednako brzo kao i kopnom, samo bez presedanja.
Ako i drugi gradovi imaju, može i bg. Naravno da se uvede smisleno, fazno pa proširuje i da ne bude populistički / političarski već podlogu sa pravom analizom.
PS
@Bender Rodriguez kako si napravio da ti se menja slika naizmenično, baš korisno za uporednu analizu
