Šta je novo?

Beogradske reke - rečni saobraćaj

s-l1600 (1).jpg

 
Da takva vozila postoje, nije mi nikakva nepoznanica, i postoje ona već godinama. Nisam siguran dal je to baš za nas, mislim na našu filozofiju rada po sistemu lako ćemo, i dok ide ide. Važi to za sve. Davali bi svakom putniku po jednu kofu u nekom trenutku, čisto da imaju čim da se zanimaju dok se voze.
 
Malo da pokrenem ovu temu.
Kad sam već skiciria za žel. BG čvor, aj i ovde da nabacam svoju ideju kuda bi mogao da prođe rečni saobraćaj.
BG ima i sada potencijal, a kamoli kada bi se planski spustio na reke.

01.jpg


LINIJA 01:
- blok 45
- blok 40
- blok 70
- ada
- sajam
- negde BG na vodi
- ušče kod brankovog na novom beogradu
- pristanište
- 25 maj
- silosi


LINIJA 02:
- pupinov most
- gornji zemun, kod restorana Široka staza (tu negde)
- stara kapetanija
- bačka strana da se povežu Crvenka i taj deo Borče
- 25 maj
- silosi
- pančevac


LINIJA 03:
- višnjica kod restorana Dunavska terasa
- višnjica kod OŠ Ivan Milutinović
- pančevac
- silosi
- 25 maj
- negde kod parka Prijateljstva
- negde kod hotela Jugoslavije
- stara kapetanija
- bačka strana da se povežu Crvenka i taj deo Borče


LINIJA 04:
- stara kapetanija
- 25 maj
- pristanište
- negde BG na vodi
- sajam
- ada
- blok 70
- ada međica
- blok 40


Brzina broda bi trebala da je nekih 25km/h, zatvoren, kapaciteta 80-100 ljudi kako bi radio tokom cele godine i bio isplativ. Tj da se isplati ljudima da idu njime ako im je usput a ne busom / autom kroz grad.
Gledao sam da ima logičnih presedačkih tački i da je naseljen deo. Ovo sve može da se produži uzvodno i nizvodno. Ili uvedu neke ekspres linije od periferije do 25 maja / zemuna.
Isto da je od jedne do druge krajne stanice oko 1h vožnje, i da se na najfrekvetnijim tačkama što više linija susreće.
Moguće je dodati još neko pristanište na levu il desnu obalu pa da se raudvoje linije. I zavisi šta će da se sa gradom nakon proširenja BGa na vodi i ako se jednog dana bude radila zona Luke Beograd.
 
Mislim da ništa od toga nije praktično jer do centra ima da se šipči uzbrdo. Eventualno kada bi bili neki minibusevi koji bi cirkulisali od priobalja do centra.

Rešenje je metro i ne treba davati jeftine ideje gradskoj vlasti.

Kada dobijemo metro, onda možemo da pravimo ovakve linije, ali to bi bilo najviše turističkog karaktera i to tipa zelene linije ali samo do Silosa negde (i to tek kada se urbanizuje taj potez oko Luke Beograd)

Naravno, pohvale za ideju i trud!
 
Metro je druga priča, on se podrazumeva da bi se rešio saobraćajni problem kao i širenje nezavisne tramvajske mreže i završetka svih predviđenih saobraćajnica koje treba da se proširiju ili spajaju delove grada.
Ovo je više kao dopuna javnom prevozu, to imaju London, Pariz, Kopenhagen, čak je u Budimpešta imala jedno vreme pa su sa koronom ukinuli veći deo... Ima dosta gradova u svetu koji imaju integrisan javni rečni saobraćaj koji radi tokom cele godine i znači ljudima koji rade / žive duž priobalja ili u blizini. Naravno tamo su rešili odavno dečije bolesti što se tiče kopnenog saobraćaja i isplanirali dokove u blizini presedačkih tački ostalog saobraćaja pa lako može da se nastavi putovanje.

https://en.wikipedia.org/wiki/Water_taxi
https://en.wikipedia.org/wiki/Copenhagen_Harbour_Buses
https://en.wikipedia.org/wiki/London_River_Services

Rečni saobraćaj ne pati od gužvi, sređivanja ulica, sudara...čak je i nezavisniji od metroa, bgvoza i tramvaja pošto su reke mnogo šire od ulica a nemaju ograničenja kao što je kolosek gde nema obilaska ako nešto stane :)
Mislim da bi nekome iz Zemuna do donjeg dorćola bilo brže i lakše 15min brodom nego busom okolo sa presedanjem. Ili blok 45 - donji dorćol. Naravno sve zavisi od početne i krajnje tačka. Kao i sada Konjarnik - Slavija, da li na trolu ili 31, svako bira šta mu je zgodnije. Ovo je samo dopuna prevozu. Što više opcija to bolje.
Ali kao što reče, prvo da završimo dečije bolesti (što neće nikad biti) pa onda da dopunjujemo kao što imaju drugi gradovi koji su na rekama.
I da bi ovo bilo isplativo, mora da je brodić zatvoren, sa klimom, na max 15-20min, dovoljno brz da parira ili bude malo brži od kopnenog, ima mesta za bajs... Kao što važi i za metro, voz i tramvaj da bi privukli putnike i rasteretili ulice.
 
mislim da neki recni prevoz u BG je samo stvar maste i snova, mi ne mozemo da sredimo tramvaje i autobuse, o trolebusima da se ne prica.... daj Boze da bude za expo nesto ali opet to ce da vozi 3 mjeseca i to je to
 
Samo nikad, nažalost...

A ovo za expo (koji inače nije onaj pravi expo već tematski) je tek budalaština.
Em je daleko od grada pa će brže biti vozom, busom ili kolima, em taj sajamski kompleks posle neće imati posećenost kao ovaj koji je skoro pa u centru grada i neće ljudi ''e imam 3h slobodno aj da ipak odem'', em on neće biti tek uz reku kao što je ovaj pa da možeš 5min pešaka od doka do ulaska u halu, opet će morati neki prevoz....

Nažalost ovde mi dajemo gomilu predloga za javni saobraćaj, puteve, železnicu...ali sve je to uvek u domenu mašte pošto bi ipak grad ili država trebala to da radi jer ih ona i sprovodi.
E sad pošto ona to veoma loše radi, mi nešto komentarišemo, dajemo predloge, crtkamo, ali na kraju to je sve mašta, zna se gde se donose odluke. I dobre i loše.
 
Vrh