Metro je druga priča, on se podrazumeva da bi se rešio saobraćajni problem kao i širenje nezavisne tramvajske mreže i završetka svih predviđenih saobraćajnica koje treba da se proširiju ili spajaju delove grada.
Ovo je više kao dopuna javnom prevozu, to imaju London, Pariz, Kopenhagen, čak je u Budimpešta imala jedno vreme pa su sa koronom ukinuli veći deo... Ima dosta gradova u svetu koji imaju integrisan javni rečni saobraćaj koji radi tokom cele godine i znači ljudima koji rade / žive duž priobalja ili u blizini. Naravno tamo su rešili odavno dečije bolesti što se tiče kopnenog saobraćaja i isplanirali dokove u blizini presedačkih tački ostalog saobraćaja pa lako može da se nastavi putovanje.
https://en.wikipedia.org/wiki/Water_taxi
https://en.wikipedia.org/wiki/Copenhagen_Harbour_Buses
https://en.wikipedia.org/wiki/London_River_Services
Rečni saobraćaj ne pati od gužvi, sređivanja ulica, sudara...čak je i nezavisniji od metroa, bgvoza i tramvaja pošto su reke mnogo šire od ulica a nemaju ograničenja kao što je kolosek gde nema obilaska ako nešto stane

Mislim da bi nekome iz Zemuna do donjeg dorćola bilo brže i lakše 15min brodom nego busom okolo sa presedanjem. Ili blok 45 - donji dorćol. Naravno sve zavisi od početne i krajnje tačka. Kao i sada Konjarnik - Slavija, da li na trolu ili 31, svako bira šta mu je zgodnije. Ovo je samo dopuna prevozu. Što više opcija to bolje.
Ali kao što reče, prvo da završimo dečije bolesti (što neće nikad biti) pa onda da dopunjujemo kao što imaju drugi gradovi koji su na rekama.
I da bi ovo bilo isplativo, mora da je brodić zatvoren, sa klimom, na max 15-20min, dovoljno brz da parira ili bude malo brži od kopnenog, ima mesta za bajs... Kao što važi i za metro, voz i tramvaj da bi privukli putnike i rasteretili ulice.