Šta je novo?

Beogradske reke i priobalja

Ova poslednja fotka sa Avalom u pozadini je bas super :kk:
naravno +1 :)
 
Obala Save u Beogradu, UZAS !!!! www.blic.rs

citam jedan komentar na blic.rs/beograd
Prvo kazite za svoje dvoriste pa onda recite more u CG je prljavo


1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


6.jpg


7.jpg


8.jpg
 
Ово јесте ужас, али за ово руку на срце нису криви ни власт ни политичари, као што неки у коментарима у Блицу кажу. Васпитаност и културу нас не уче они (политичари), него наши родитељи и како растемо, само је оплемењујемо и надограђујемо.

Крива је наша нарав, обест, небрига и охолост и да нам нико ништа не може, кад се ради (уради) овако нешто. Још немамо ту свест, појединци да, али као друштво не, и да ублажим став, за лепим, чистим, и да све буде скоцкано. Мислимо само на себе и своја четири зида, а шта је "напољу" то није битно, то није "наше".

Раније тога није било и свест људи је била на много, много већим нивоу него сада.
 
Гага":dyndanmg je napisao(la):
mastercat":dyndanmg je napisao(la):
Мастеркард, укњижен велики плусићћћ у дневник, свака част на предивној фоторепортажа. Која лепота од природе и птичијег света. Свака част :kk:
Јел има још ?

Hvala,trudimo se da svaki but bude sto interesantnije.Bice jos,vec smisljamo gde sledece
 
Помињали су одвлачење старих бродова и сплавова на неко "гробље бродова". Није ми јасно зашто их одмах не шаљу у старо гвожђе у Железник као што то ради Паркинг сервис са напуштеним аутомобилима? :rolleyes:
 
@Uzegli Zejtin

Zato što su to stari brodovi (neki skoro 100 godina), zato što su deo kulturnog blaga ove države, i zato što bi to bila jedna strašna stvar. Uništavamo kulturno nasleđe neponovljivim tempom.

Inače, problem flaša je takođe što ih reka nanosi, tako da ako neko baca flaše u (recimo) Sloveniji, one će opet završiti kod nas... Ne kažem da je problem u Sloveniji, ali reka je sistem, i ne može se rešavati samo u Beogradu, već mora i u svim delovima sliva reke. Beogradsko rešenje su ekipe za čišćenje koje će često pičiti po obali i rasčišćavati, ali mnogo je efikasnije pristupiti sistemski slivu.
 
jovanovm":24u398gk je napisao(la):
@Uzegli Zejtin

Zato što su to stari brodovi (neki skoro 100 godina), zato što su deo kulturnog blaga ove države, i zato što bi to bila jedna strašna stvar. Uništavamo kulturno nasleđe neponovljivim tempom.

Слажем се потпуно. :) Велики сам љубитељ старих ствари и плаче ми се кад се сетим шта сам све видео како завршава у преси у Железнику само због нечијег ината и недостатка воље :( - да не почињем по 100-ти пут причу о уништеним/продатим уникатним моделима у фабрици Застава. :( Тако да те потпуно разумем и подржавам. :)
Што се тиче старих бродова, треба их сачувати и барем заштитити од даљег пропадања. Моја констатација из претходног поста се односила на бродове и шклопоције новије производње без неке ТК вредности (као нпр. оно чудо од 16м извучено пре пар дана на Кеју), као и разнoразне напуштене сплавове и мале чамце. У МНТ су баш прошлог лета радили стављање под заштиту неких бродова на Дунаву (заборавих име места) - рекли су ми да је највећи проблем у складиштењу старих бродова, много су кабасти, пропадају ако се не користе и рестаурације су прескупе. :| Међутим, то не значи да због тога олупине треба да остану у центру - у сваком случају се морају изместити. :)
Најпаметније би било пописати сва напуштена пловила (то је можда и урађено?), проценити која имају историјску и техничко-културну вредност а која не и онда ова прва заштитити и преместити негде (гробље бродова, нека ливада уз реку и сл.), а ова друга исећи и бацити у рециклажу. То је нека моја идеја. :)
 
Zašto ne ponuditi brodove besplatno umetnicima, studentima, mladim arhitektama, kome god (znači kreativnim ljudima niskih prihoda) za život? Grad obezbedi priključke za struju i vodu, a oni se obavežu da će restaurirati brodove?

Odjednom imamo nešto fenomenalno u gradu. Ja vam ozbiljno kažem, ispitaću zakon, ali realno se ložim da osnujem neki skvot u nekom tom brodu pa da ga polako sređujem kad već nema drugih interesa...
 
"Паркинг сервис" извукао олупину брода од 16 метара

07.07.2011.

У оквиру велике акције чишћења приобаља Саве и Дунава, радници ЈКП "Паркинг сервис" извукли су у среду, 6. јула, олупину брода са Дунавског кеја.
Olupina

Екипа ЈКП "Паркинг сервис" је приликом уклањања потопљеног пловила, чији се врх видео на површини воде, уместо чамца, на обалу извукла брод дужине 16 метара" - рекао је Небојша Томић, заменик градског секретара за инспекцијске послове. Он је додао да "толика небрига грађана и корисника пловних објеката може пловни пут учинити небезбедним и опасним".

Велику акцију чишћења приобаља Саве и Дунава, на потезу од хотела „Југославија" до Ушћа, организовао је град Београд, а спроводе је Секретаријат за инспекцијске послове у сарадњи са JKП "Паркинг сервис", ЈП "Градска чистоћа" и ЈП "Зеленило Београд", уз свесрдну помоћ младих волонтера. За четири дана, колико је акција трајала, уклоњено је више од 350 кубика смећа.


olupina1.jpg
 
Najbolje bi bilo da se rukavac kod Brodogradilista pretvori u Galeriju muzeja recnog brodarstva i da se sredjene olupine tu izloze.
 
@Glas prirode
Teško, s obzirom da je to beše kupio Zepter, za izgradnju luksuznih stanova?

Nema komentara na moj predlog? Voleo bih da mi neko ukađe neku zamerku, jer je inače sam ne vidim. :)
 
verovatno restauracija tih brodova košta više nego što "umetnici" mogu da se pruže. u stvari kad bolje razmislim verovatno koštaju više nego da kupe stan. ti stari brodovi su neko kluturno i istorijsko dobro i ne bi trebalo da se prepušta pojedincima da rade restauraciju onako kako oni misle da treba već tu moraju da se pitaju neke institucije.

drugo smatram da treba da se napravi neka postavka da svi ti brodovi budu izloženi ali da to ne bude pored šetališta. šetališta treba da imaju pogled na reku a ne na splavove i brodove. možda bi za tako nešto mogao da posluži rukavac kod ade ciganlije ako već ne može ovaj cepterov rukavac....
 
Restauracija broda da košta više od 100.000EUR po brodu? Jesi li siguran?

Mislim da bi "institucije" napravile još veći problem. Jednostavno, ponuditi ugovor o besplatnom zakupu uz obavezu da se po originalnim planovima brod restaurira u određenom roku. Ne vidim u čemu je tu problem (šmirgla, farba, zavarivanje, to je 90% posla, ništa visoko-tehnološki).

Takođe, ja mislim da je baš lepo što se brodovi nalaze pored šetališta, iz sledećih razloga:
1) ne osećam se lepo pored sterilne reke u kojoj nema saobraćaja i brodova - reka je usred grada i razlog za postojanje istog upravo zbog rečnog saobraćaja, a ne obrnuto
2) prirodno je da se tu nalaze brodovi jer kao umetnički prostori postaju lako pristupačni. Savamala već postaje jedan umetničko-kulturni kvart Beograda (KC Grad, npr) i bilo bi glupo da to ne iskoristimo.
3) ceo taj deo grada je dugo vremena (bar 300 godina) bio pristanište, tako da se stvara jedan prikladan kontinuitet, u koji može da se uklopi i neki projekat revitalizacije rečnog brodarstva, ribarstva, itd itd...

EDIT: Evo da dodam, potražio sam malo na netu, za restauraciju broda od 26metara iz 50tih godina treba oko 200-250 sati rada, sa prosečnom naplatom od oko 25$ po satu, tj. 6250dolara.
 
Морам рећи да се са предлогом и неким констатацијама не слажем. Наравно, ово кажем добронамерно, а не да бих се свађао. :)
Прво, што се тиче сквотова - за мене то није много другачије од нехигијенских насеља. Дошао си, заузео нешто што није твоје и то је наводно у реду. Међутим, није. По тој логици бих ја могао да одузмем (стари)аутомобил од власника јер сматрам да се према њему не односи како треба (а видео сам свашта што је пропало баш због баксуза од власника). Према томе, против сам сквотова и сличних ствари.
Што се тиче цене рестаурације, за 6250 долара можеш да купиш само фарбу, и то можда. Шмирглање, зафарбавање и сличне ствари само могу да допринесу девастацији брода, као што се дешава и са аутомобилима који су нестручно "покрпљени". А где је тек израда одређених делова по узору на оригинал, па затим рестаурација мотора (пример - за Заставин камион из 80-их комплет делова за генералну кошта око 75000 динара), уређење ентеријера... Цифре су огромне.
Да не бих сад разводњавао причу и терао је у неком другом смеру, наводим пример да рестаурација Фиће у професионалној радионици кошта ок 2500 до 3000 евра, по систему "кључ у руке". Замисли само колико је новца потребно за брод. :) Да су рестаурације тако просте и јефтине, радиле би се нон-стоп. А било какво крпљење и зафарбавање је боље не радити, јер се може доћи у ситуацију да се направи већа штета него корист (видео и искусио лично више пута). :)
 
@jovanovm,

+ za kompletan predlog, smatram da je ideja odlična, i da je tim brodovima mesto baš tu, ali naravno sređenim. Setite se samo primera beton hale, i kako se situacija tu promenila. Imam 2 strahovanja vezano za uspeh potencijalnog projekta:

1. Finansijski efekat je ogroman. Jedna stvar je restaurirati brod spolja, a druga stvar omogućiti da unutra bude funkcionalan i prijatan. Uz sve radove, priključke, grejanje i šta ja znam dalje ... ti troškovi drastično rastu.

2. Ne znam ko bi se usudio da da toliki novac za besplatan zakup. Jedna je stvar kad platiš stan koji je tvoj, a potpuno druga da uđeš u zakup, sa gomilom obaveza, a jako nesigurnim i neizvesnim prihodima od tog zakupa.
 
@jovanovm

Sećam se da si u jednom postu kritikovao nedostatak velikih turističkih brodova pa evo jučerašnjih slika da te malko razgale:



 
@GOJE
+ 1 :)
Koga ne bi prizor razgalilo ,
onaj ,,Črveni,, ka ušću je izgleda nov na pristaništu
 
Hvala, @GOJE, lep prizor :) Treba nam jos toliko putnickih brodova, prevoz vodom je bozanstvena stvar.
 
Vrh