Šta je novo?

Beogradska tvrđava i park Kalemegdan

Kalemegdanska terasa i ona kafana pored su pretvoreni u prostore za svadbe, i em što su tako zatvoreni ostalom gradjanstvu, odatle trešti preglasna živa muzika u sred dana i pravi od Beogradske tvrdjave još veći vašar.
 
Класична сељанија. Жути Шапић је дефинитивно најгори градоначелник у Београду од 1739. године.
Шине су као биле оков око града које спречавају фамозни силаазак граадаа на реекее.
Ево нам сад булевар 2+2 + 2 колосека трамвајских шина кроз Београдску тврђаву.
Булевар Војводе Бојовића није обилазница већ саобраћајница која пролази кроз тврђаву несрећним сплетом околности.
@vucko може ли опозиција да овај проблем искористи актицно у пропаганди за изборе?
Идите доле, снимите булевар покажите шта ће бити рушено, како ће упропастити кретање ка кули Небојша и реци.

Сад је и јасно зашто су направили ону огавну пасарелу код бетонхаалее.
 
Žele da povećaju vrednost izrazito guste tajkunske gradnje tik uz Savu u Dunav. Beograd na vodi sa svoja 3,5 metara slobodnog i javnog prolaza je praktično ukrao prostor Sajmu i oterao ga u Bežanijske livade, pa se sada širi do Ade Ciganlije. Usput, tolika će verovatno svuda biti širina obalskog šetališta, 3,5 metra, očigledno namenjena samo za one koji samo žele da prođu do priobalne kafane, jer ostali ne troše pare pa ih uskim prolazom treba oterati da ne prave gužvu. Onda su napravili K-Distrikt bukvano uz samo tvrđavu i iste visine. Sada ide gradnja "Marine Dorćol", a posle će isto tako gradnja da ide dalje do Pančevačkog mosta i još nizvodno. Zato je uz K-distrikt već napravljen onako veliki bulevar sa četri trake i razdelnim ostrvom. Sad ga treba produžiti, tj treba spojiti ta dve buduća niza zgrada na obali, Savski niz i Dunavski niz. Treba im bulevar koji sve to povezuje UZ OBALU, pošto će i sve te zgradurine biti uz obalu, a njihove mušterije se samo sopstvenim kolima voze. Metro je skrenut u BNV da dodatno pomogne za one ostale, tj za mušterije kafana koji ne dolaze kolima, iako bi bilo logično da ide kroz novu železničku stanicu Prokop. Mređutim sam taj segment metroa u BNV-u nije dovoljan za tako ogroman niz naselja uz samu vodu, koji će se protezati od Ade Ciganlije do nizvodno od Pančevačkog mosta. Zato im treba novi, široki priobalni bulevar uz obe reke, pa ga sada i prave. Kroz tvrđavu, naravno. Vilsonov bulevar sa budućim uzvodnim produžetkom do Ade -> Karađorđeva -> Vojvode Bojovića -> Dunavska i nizvodno. Čitav plan se sada polako zaoukružuje, pa postaje vidljivo da je od početaka planirano upravo to. Dokaz je baš taj bulevar uz K-distrikt za koji je dosada izgledalo da ne vodi nigde, da je prevelik da bi bio samo za stanare K-distrikta. Međutim, naravno, od početka je planirano da će on biti produžen uzvodno uz Savu. ZATO je tako širok, 4 trake, i zato tako izgleda.

IMG_7352.JPG
 
Poslednja izmena:
Što se tramvaja tiče, ostaće kao i do sada, do Karađorđeve i Cara Dušana. Ideja nam je da imamo i šatl-vozilo koje će građane koji dođu tramvajem do Cara Dušana prevoziti do Uzun Mirkove

Cak i kada bi Pariska i Tadeuša Košćuška bile zatvorene za saobraćaj nema razloga da tu ne ostane tramvaj.

Setnja od Karadjordjeve ili presedanje na šatl će biti dovoljan razlog da se ni ne seda u tramvaj do centra više… cirkus sve u svemu…
 
Zuma uređenje i širenje Dunavske na 4 trake su u planu decenijama, problem je što to nije kompletirano još uvek do Pančevca, a 4 trake kroz prostor tvrđave nikada nisu bile ni u razmatranju, niti bi normalna osoba to predložila pre dolaska sns-a na vlast. Tako da ne bih povezivao te dve stvari. Ovo sada je isključiva samovolja Šapića koji će nažalost ovo sprovesti ako pobede na izborima.
 
Sasvim je moguće da je Dunavska odavno planirana da ima 4 trake. To ne menja ono što želim da kažem. Pošto se Beograd na vodi širi do Ade Ciganlije, onda se i Vilsonov bulevar kroz bivši sajam produžuje do Ade Ciganlije. Pa kad su shvatili da će imati DVA razdvojena bulevara, jedan uz Savsku obalu, a drugi uz Dunavsku, rešili su da ih povežu i naprave široki "priobalni bulevar" pošto to drastično povećava upotrebljivost, povezanost, snabdevanje robom, i na kraju cenu prostora u gomili zgrada koje na obalama nameravaju da prave.

Ja sam protiv tolike količine zgrada tik uz obalu jer to nije njena optimalna upotreba, ali ne i protiv jedne priobalne ulice koja izbegava Beogradska brda i povezuje obale obe reke. Problem je samo u tome što te dve priobalne ulice uz Savu i Dunav NE SMEJU da budu povezane kroz tvrđavu i park ušće. Još davno sam ovde pokazao i detaljno crtao kako to može da se izvede: tunelom ispod Kalemegdanskog grebena i tvrđave. To je JEDINI način. Tunel nije dugačak (650 m), iznad je podzemnih voda Save i Dunava, a ispod je arheološkog sloja tvrđave. Pa bi bilo i jeftino, i lako, i korisno. I još bi njihovo obrazloženje najzad imalo smisla. Žele da povežu pešačku zonu Knez Mihajlove, Kalemegdan i tvrđavu. Pa lepo, to je pohvalno, ali to ima smisla samo ako se to povezivanje produži sve do reke. A usput se i deo same tvrđave nalazi pored reke. Tvrđava nije samo ono na brdu. Dakle TO je ono što treba da bude pešački povezano: reka i Knez Mihajlova. A to se može lako postići tunelom kojim se ta magistrala provlači ISPOD tvrđave, a ne da ide KROZ nju. Međutim oni žele jeftino da prođu pa rade nešto što je bukvalno svetogrđe. Niko normalan ne bi rušio bedeme iz 14. veka i kopao po istorijskoj zoni ovakvo vrhunskog značaja. I to samo da bi ogromnom, zagađenom i prometnom ulicom odvojili šetalište uz reku od ostaka pešačke zone pošto im je tobože smetao jedan kolosek koji "odvaja Beograd od reke". A magistralni bulevar sa ludačkim nivoom saobraćaja tobože neće odvojiti Beograd od reke? Nego sad treba praviti i plaćati gomile pasarela iznad te magistrale, a svi mi treba trajno da planinarimo po njima i divimo se gomili auspuha ispod nas? Sve je to laž i korupcija. Jer je rešenje lako i jednostavno, tunel ispod tvrđave. A ovo što Šapić predlaže je apsurd.

Moji stari crteži:

Tunel-ispod-Kalemegdana-2023-02-10.jpg


Tunel-ispod-Kalemegdana-visinski-profil.jpg


izaz-tunela-ispod-kalemegdana-na-raskrsnicu-sa-cara-dusana-jpg.177207


izlaz-iz-tunela-ispod-ulaza-u-zooloski-vrt-jpg.177208


Ovo je uzeto iz poruke

 
Poslednja izmena:
Niko normalan ne bi rušio bedeme iz 14. veka i kopao po istorijskoj zoni ovakvo vrhunskog značaja.
Па зар не радимо то већ последњих 100 година са тврђавом?
 
Šapić dodaje da će plan u tom prostoru predvideti bašte i restorane i ocenio da će trg kada bude bio završen biti na ponos svih građana prestonice.
Upravo ono što sam rekao u drugoj temi, sve će da se svede na nabijanje gu**ca po kafićima i beskonačno ispijanje latea.
Ako ovo prođe definitivno treba otići iz ove kasabe
 
Ево нам сад булевар 2+2 + 2 колосека трамвајских шина кроз Београдску тврђаву.
Je l ovo sigurno? Po meni je to super, uvek sam se pitao zašto ta ulica nije 2+2, jer realno ona se nastavlja na Džordža Vašingtona, koja jeste 2+2, samim tim i ova ulica bi trebalo da zadrži taj profil.
 
Je l ovo sigurno? Po meni je to super, uvek sam se pitao zašto ta ulica nije 2+2, jer realno ona se nastavlja na Džordža Vašingtona, koja jeste 2+2, samim tim i ova ulica bi trebalo da zadrži taj profil.
Mozda zato sto nema mesta da stane i sto je postojeći veći visak od uklonjene pruge
 
Са обе стране постоје зидине. Физички нема проширења без рушења најстаријих објеката који постоје у Београду. То је срамота и за стид.
Француска треба да остане. Пешачких зона има доста на територији општине Стари Град. Нек направе неку на Звездари, Вождовцу, Чукарици, Новом Београду, Палилули...
 
Са обе стране постоје зидине.
Ma dobro, ti zidići realno nisu toliko ni bitni. Bitno je da se ne ruši glavni deo kalemegdana, a ti zidići tu su ionako narušeni već, pošto sumnjam da je u vreme turaka prolazila ulica na mestu Vojvode Bojovića :) tako da, ako posmatramo racionalno i pragmatično, neka te zidiće pomere 3 metera u desno ili u levo i neka ubace tu jednu traku i svi zadovoljni. Treba biti pragmatičan i rešavati izazove, a ovo i nije neki izazov.
 
Ljudi, ja sam samo pragmatičan i racionalan. Kao što neko predlaže tunel kroz Kalemegdan (slažem se i sa tim) tako i ja predlažem neke stvari.

Budite malo otvorenijeg uma i širih shvatanja. Mene proglašavate za budalu, a ja čista srca iznosim ove predloge, u nadi da možda neko ko odlučuje o ovim stvarima možda i pročita ovaj forum, pa da neke od ovih predloga možda i uzme u razmatranje.

Ja vas samo molim da budete otvorenog uma i da gledate malko izvan kutije (eng. termin out of the box) te stoga možda možemo dostići nekakvo razumevanje u ovim sučeljenim stavovima, pa da diskurs bude civilizovan, a ne ironičan i sa podsmehom, što je pravac u kojem ste krenuli.

Ja nastupam čista srca i ne želim da svoje stavove korigujem i menjam kako bi me neko na ovom forumu zavoleo i prihvatio. To bi bilo potpuno van mojih vrednosti i potpuno kontra mom vaspitanju, koje je dobrim delom vođeno idejom da čovek treba da zauzme za svoje stavove i mišljenja, što ja upravo radim
 
Molim te ne predlaži ništa. Možda te stvarno i poslušaju jer je ovo jedan ozbiljan forum koji se čita. Ti zidići nisu zidići već ozbiljno nasleðe koje treba sačuvati. Isto bi ti bilo kada bi francuzi rekli da pomere onaj dalekovod malo u desno da bi se proširila ulica Žak Širaka.
 
Ma dobro, ti zidići realno nisu toliko ni bitni. Bitno je da se ne ruši glavni deo kalemegdana, a ti zidići tu su ionako narušeni već, pošto sumnjam da je u vreme turaka prolazila ulica na mestu Vojvode Bojovića :) tako da, ako posmatramo racionalno i pragmatično, neka te zidiće pomere 3 metera u desno ili u levo i neka ubace tu jednu traku i svi zadovoljni. Treba biti pragmatičan i rešavati izazove, a ovo i nije neki izazov.
Како нису битни, налазе се на грбу Београда?
Ово није рационално, около наоколо.
Нека Париске ту где јесте, а булевар Војводе Бојовића нек постане пешачка зона.
 
И камо среће да је мост Краља Александра онда изграђен у наставку Париске.
 
Како нису битни, налазе се на грбу Београда?
Ово није рационално, около наоколо.
Нека Париске ту где јесте, а булевар Војводе Бојовића нек постане пешачка зона.

Vojvode bojovića je odavno bio predviđen za uklanjanja jer bez toga nije moguće rekonstruistati ostatak tvrđave. Samo bi pare od turista pokrile troškove, i to je onda trajan prihod Grada, zauvek, da ne pričamo o kulturnoj i istorijskoj vrednosti. I pogotovo što to njihovo uklanjanje saobraćaja kroz Parisku ulicu može i treba da se izvede, samo ne baš odmah. Pošto ionako kažu da upravo počinju bušenje tunela u nastavku Tramvajskog mosta, kad to završe samo se premeste i izbuše sličan ispod Kalemegdana. Bitno kraći i jeftiniji. I svi su srećni.
 
Vrh