Šta je novo?

Beogradska tvrđava i park Kalemegdan

Šta ja znam? Da je obična spirala, tek bi onda ličilo na tobogan.

Meni više smeta što Kalemegdan uopšte nije prilagođen invalidima i kolicima (što reče @Drakche).

Ova pasarela će bar "otvoriti" još jedan prilaz Kalemegdanu jer je postojeće (novo) stepenište totalno nepristupačno, a tu je i parking gde uvek ima slobodnih mesta. Parkinzi moraju da postoje dok god nemamo ljudski gradski prevoz kojim možeš normalno porodično da dođeš do ovakvih mesta.
 
За особе у колицима и са штакама треба обезбедити приступ од Калемегданског парка. Да ли постоји нки случај у свету да су тврђаву прилагођавали инвалидима? Будимо реални да је њима нажалост отежано кретање по тротоарима у 80% Београдских улица, што паркираним колима, што разним препрекама (лош и узан троар, трафике, стубићи, сандуци са осигурачима, бандере...).

Иначе ко жели, има снаге и да се попне са штаком.


Хајде да кажемо да је пасарела потребна, али зашто је потребно оно кривудање? Зашто беспотребно замарати људе којима тежи успон тек следи када пређу преко булевара војводе Бојовића? Зар неке елегантне степенице не би биле приклатније?
 
Mogla je pasarela da ide do krova beton hale do coska vec postoje stepence gdje ce da stave spiralu
Na drugom kraju beton hale kod krana postoji lift
Da li ce kad urade spiralu ukloniti stepenice
 
Ih bre @Dosljak, ne moze tako da se razmislja.
To da li u svetu ima tvrdjava koje su prilagodjene kolicima ili nema nas ne treba da interesuje. Kalemegdan nije kao svaka tvrdjava, u centru je i nije na nekom visokom brdu (pa i da jeste). Prepreke da kolica prodju s jedne starne na drugu su samo tih nekoliko prilaza, inace tvrdjava je celom svojom povrsinom prilicno pristupacna za tockase. Stvar je i "ciljne publike", znaci zelimo da sto vise ljudi u invalidksih i sa decjim kolicima prolaze Kalemegdanom, nema plemenitijeg od toga.
 
Pa tvrđave se obično i prave tako da im je pristup otežan. :roll:
Na uzvšenju, opasane visokim zidovima, iskopanima šančevima, okružene vodom, sa ograničenim brojem kapija...

Vjekovni graditelji tvrđave nisu računali na to da će tvrđavu jednog dana pohoditi turisti. "turisti" u ondašnja vremena nisu bili poželjni.
 
Ne bih se bas kladio da u beogradskoj tvrdjavi posetioci nikad nisu bili dobrodosli,, ne govorimo samo o turistima, vec o beogradjanima, o nama. Jednom cemo i mi biti dede i babe :D
Kalemegdan je prilicno pristupacan u tom smislu s obzirom da je jedna tvrdjava, treba samo da se to prosili na donji grad i beton halu, thats It.
 
99% posetilaca, babe, dede, invalidi... ne ulaze na Kalemgdan sa donje strane. Za preostalih 1% nije neophodno unakaziti Kališ ovim fušom
 
Зашто се људи ложе толико на ове кривудаве тобогане?
 
Ovo je osmisljeno pre Fujimoto-a samo sto se od realizacije odustalo jedno vreme.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377218#p377218:1wr8n56d je napisao(la):
Дошљак » Mon Mar 21, 2016 7:11 pm[/url]":1wr8n56d]Зашто се људи ложе толико на ове кривудаве тобогане?

Krivudavi tobogan je neophodan da bi se savladala visinska razlika na kratkom rastojanju između pruge i šetališta na obali a vjerujem da je upravo to bio jedan od uslova projektnog zadatka. Da se direktno poveže šetalište sa tvrđavom, bez stepenica, preskačući i prugu i ulicu.

Po meni, daleko bolje bi bilo da se pravi veza samo između tvrđave i krova beton hale i to trajnim uklanjanjem ulice iz prostora donjeg grada i njegovog pretvaranja u pješačku zonu.
 
Aли степенице су са друге стране где се пасарела ослања на зидине, по мени онда та прича о лакшем савлађивању висинске разлике не пије воду.
 
Tacno Dosljak,
Tobogan je zamisljen da bude taj "umetnicki deo" pasarele a ne za invalide.
 
Meni ovo nije lose.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=376996#p376996:3tjh83js je napisao(la):
RioBL » 20 Mar 2016 08:40 am[/url]":3tjh83js]Generalno...glupost.

Pravi smisao ozivljavanja prostora ispod tvrdjave bi trebao biti u uklanjanju automobilske saobracajnice ispod nje a ne u pravljenju mostova preko iste. Ocito da je saobracajnica potrebna za razne buduce projekte poput "Despotvog Grada".
Saobracajnica je potrebna i ljudima koji zive u gradu Beogradu. Pasarela se ne pravi samo zbog puta nego i zbog pruge koju bi ti zadrzao.
Op, sta sad?
 
Postoji velika razlika između bulevara i željezničke pruge, koja možda u prvi mah nije uočljiva.

Bulevar ulazi u prostor donjeg grada preko spoljnog bedema u blizini predmetne pasarele i izlazi iz donjeg grada kod Beka.
Željeznička pruga ne ulazi u prostor donjeg grada i prolazi vanjskom stranom vanjskog bedema tvrđave.



Prema tome, pruga ne predstavlja neku veliku prepreku povezivanja tvrđave sa rijekama kao što se često misli. Osnovna prepreka je sam spoljni bedem tvrđave koji treba da se rekonstruiše ali u skladu sa postojećim nivoom rijeka, koje su sad znatno više nakon izgradnje Đerdapa. To znači, da otvori i kapije na spoljnom zidu više nemaju ulogu kakvu su imale ranije. Štaviše, nasip uz bedem na kom je pruga, zatvara te kapije i štiti prostor unutar zidina od plavljenja. Samo na jednom mjestu, kod Nebojša kule, je ostavljen otvor u tom nasipu i to je sad najkritičnija tačka kod visokog vodostaja.

Dio pruge koji nije na nasipu, nalazi se u tunelu, kod beton hale i takođe ne predstavlja nikakvu prepreku za vezu tvrđave i Save. Da je pasarela pomjerena samo 5 metara niže spustila bi se na krov beton hale, no neko je htio spust sve do šetališta iako postoji staza prema drugom kraju beton hale niz Karađorđevu kod zgrade kapetanije.
 
05b3303a86b98e6c34539bdd516f9234.jpg

5809d353c029afc88460f04e57864300.jpg

c339003f5457befbc4eeac921196f68c.jpg

dd4a29dd9adec295806c2080c1f0e00d.jpg

Ovu pasarelu sam slikao letos u Limasolu. Znao sam da ce nekad zatrebati.
 
Rio, теби за информацију пруга се налази по сред "вањског" бедема тврђаве..
Дакле, пут пролази кроз доњи град, а пруга кроз бедем тврђаве, који ти називаш насипом.

Измештање и једног и другог се подразумева.

Ено, Петроварадин не могу ставити под заштиту УНЕСКО због железничког тунела који иде испод тврђаве, а шта ми да кажемо којима пут и пруга крцкају археолошко наслеђе под собом.
 
Ja ne bih taj put dirao, sve dok se ne izmesti luka, a i tad bih razmislio.

Mozda da se malo prilagodi, znaci neka varijanta 1+1 plus bici staze sa obe strane i semafori za pesake gde god moze da se iz donjeg grada pridje bedemu.
 
Таман да "Деспотов град" има добру комуникацију. :roll:
 
Vožd, ja znam da su nekada zidine beogradske tvrđave bile i ispred trase pruge, ali tada je i obalna linija bila na drugom mjestu, odnosno nivo Save i Dunava je bio znatno niži. I na tim zidinama nije samo pruga već i pristanište. Ako ćemo već ukloniti prugu zbog potrebe vjerne rekonstrukcije gradskih zidina onda da uklonima i pristanište i brane na Đerdapu, pa da se nadamo da će nivo rijeka dovoljno opasti da se sve to rekonstruiše na način kako je tvrđava izgledala na očetku XX vijeka. Jer, kakvog ima smisla uklanjanje pruge?

Nažalost, zidine poput ovih sa slike ispod, više nije moguće rekonstruisati...



Najviše što se može učiniti je da prihvatimo bedeme uz prugu, koji se sad još jedva naziru, kao spoljne bedeme tvrđave, da ih rekonstruišemo i da ih posebnom obaloutvrdom zaštitimo od uticaja rijeka. Ono što je sa vanjske strane tih bedema treba da bude prostor IZVAN tvrđave a ono što je s unutrašnje strane UNUTAR tvrđave.
 
Пруга се налази на археолошком и историјском наслеђу. Да бисмо тврђаву кандидовали за заштиту УНЕСКО, које ће предупредити деспотове градове и сличне намере у будућности, пруга и пут се морају уклонити.

Када се уклони пруга, реконструисаће се оно што се буде могло реконструисати, а то је и део бедема који се може видети на фотографији коју си поставио. И оно што је У и оно што је ИЗВАН тврђаве ће бити део једне парковске целине.


Него, јако ме занима оно што се из твог писанија може закључити а то је да ћете ви из Босне реконструисати бедеме београдске тврђаве..
Хоће ли то бити радна акција по угледу на ОРА Брчко - Бановићи, пошто сте банкрот, или ћете узети кредит, интересује ме који модалитет ћете изабрати?
 
Vožd. Ne vidim stvarno nikakav zdrav smisao u ove tvoje zadnje dvije rečenice. Dokaži i pokaži da si zreo za diskusiju o temi ovog foruma a to je Kalemegdan, a ove komntare preskoči. Ne koriste ni meni ni tebi ni bilo kome ko ovo čita.

Dakle, ako sam te dobro razumio, misliš da je potrebno tvrđavu kandidovati kod UNESCO-a da bi se mogla izvršiti rekonstrukcija odnosno da bi se dobila finansijska sredstva a smetnja tome je željeznička pruga. Zašto?

Jedini meni smislen razlog bi bio ako bi pruga sprečavala rekonstrukciju nečeg što se nalazi ispod nje. Ali nije tako, jer nije prepreka pruga, već nivo rijeka. Potopljene zidine neće moći rekonstruisati ni dva UNESCO-a.

Када се уклони пруга, реконструисаће се оно што се буде могло реконструисати. И оно што је У и оно што је ИЗВАН тврђаве ће бити део једне парковске целине.

Šta se može rekonstruisati ispod šina koje izlaze iz ovog tunela?



Ništa. Jer su šine na nivou obaloutvrde i ona se neće raskopavati. Obaloutvrdu treba produžiti do SC 25. maja jer je to bezbjednosni prioritet. zato i kažem da se rekonstrukcija bedema ispod pruge neće moći nikad obaviti. Uklanjanje šina je iz tog razloga potpuno suvišno.

P.S.
Prije nekoliko godina bila je rekonstrukcija Kule Nebojša ali zbog nepostojanja odgovarajuće obaloutvrde ona je u konstantnoj opasnosti od plavljenja.
To je propala rekonstrukcija i bačen novac, ako se ne uradi trajna zaštita od plavljenja.
 
Vrh