Kao što sam već ranije rekao, ova spirala i nadvožnjak koji će se raditi ništa ne rešavaju ništa. Ljudima je najmanji problem prelazak preko ulice. Jedini stvarni problem je visinska razlika gornjeg platoa Tvrđave i Donjeg Grada, a to ovde nije ni dotaknuto. Evo nastavka jednog malog istraživanja na tu temu.
Ako se sećate, predložio sam tri mogućnosti za kompletno rešenje, za prelaz preko ulice i postavljanje pokretnih stepenica ili pokretne trake.
Kasnije sam modifikovao crvenu varjantu tako da ne krivuda kroz rov, nego da ide savršeno pravo kroz podnožije jednog bedema i završava na platou ispred Kralj kapije. Njena prednost je jako mala vidljivost (ali je ipak vidljivija od ljubičaste koja kompletno ide kroz tunel), pa ne bi kompromitovala izgled tvrđave, i najmanja moguća cena (ljubičasta varjanta je skuplja).
Dakle ovako.
Posle toga je Došljak uočio dva tunela i pretpostavio da bi se oni mogli iskoristiti.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369105#p369105:1u16sxh6 je napisao(la):
Дошљак » 27 Jan 2016 01:51 pm[/url]":1u16sxh6]Мислим није потребно правити надвожњак, на овом делу је коловоз булевара виши пролаза кроз бастион који води од Сава капије до Мрачне капије. А ту постоје и ова два портала која сам обележио, нисам сигуран шта се тачно налази у њима и куда они воде, али предпостављам да би се кроз њих могли спровести ходници који би водили до приобалног шеталишта.
А што се тиче саме пруге, могу се поставити гумени прелази како се не би ломиле ноге преко шина, а том пругом иначе прође јако мали број возова за НИС и то већином ноћу, а она не представља проблем за силазак на реку ни код Бранковог моста, ни код Зарићевог моста ни код Бетонхале, зашто би овде представљала неку непремостиву препреку?
Otišao sam tamo da bih proverio kakvi su otvori u pitanju, pa evo male reportaže o tome.
Prvi tunel je neposredno ispred Mračne kapije.
Uopšte nije klaustofobičan kao što sam se plašio. Dimenzije su mu, otprlike, 1,8m širine, i 2,6m visine od trenutnog nivoa zemlje na njegovom dnu, do vrha luka. Dovoljno je širok, pa lako mogu da se mimoiđu tri osobe. Ovo bi bilo trivijalno staviti u funkciju.
Dobro je očuvan, suv i bez previše đubreta.
Na zadnoj strani je pregrađen zidom, a na dnu je odvod za kišnicu.
Kad se prođe kroz Mračnu kapiju, dolazi se do drugog tunela ispod puta. Manji je od prvog, ali mu je prednost što se direktno nastavlja na rov sa pokretnim stepenicama.
Nešto je uži od prvog tunela, ali je ipak dovoljno širok da se dvoje ljudi mogu mimoići (ako se izvadi ovaj kameni okvir na ulazu). U priličnoj meri je zatrpan zemljom, pa je trenutno mnogo plići nego što je bio. Međutim to je rastresita i nasuta zemlja pa bi je bilo trivijalno izbaciti.
Kad se uđe, lepo se vidi svetlo sa druge strane. Tunel je i dalje otvoren, i vodi ispod čitavog puta.
Iako je donekle zasut, dobro je očuvan i relativno suv.
Sa druge strane se vide šine.
Otišao sam sa druge strane, duž pruge, da vidim gde izlazi.
To je ovo.
Ovde se lepo vidi nešto zanimljivo. Vrh tunela je otprilike u nivou vrha šina. To znači da kad bi se iskopali nanosi u tunelu, tako da se dođe do njegovog originalnog dna, i kad bi se on samo malo produžio, jedno tri metra,
tunel bi bez većih problema prošao ISPOD ŠINA. Drugim rečima, ovde jedva da ima šta da se radi, sve imamo maltene već gotovo, čitav pešački prelaz kolovoza i šina. Isto važi i za onaj prethodni, veći tunel.
Možemo da biramo gde bi ovaj podzemni prolaz izlazio. Ovo je tačka sa druge strane zaštitne ograde koja je direktno nausprot manjem otvoru.
Malo širi pogled na deo obale koji je tačno u pravcu rova u tvrđavi, odnosno pružanja pokretnih stepenica.
U okolini nema apsolutno ničega, kao što ovde vidite, pa možemo da biramo gde će biti i kako ćemo urediti ulaz u prolaz ispod pruge i puta.
Na kraju, kao zaključak. Umesto da daju JEDAN MILION EVRA na nešto što ne rešava ni jedan problem sem što ruži tvrđavu metalnim spiralama i nadvožnjacima, dovoljno je iskopati jednu ili dve rupe, kao ulaz u jedan ili dva tunela koji VEĆ postoje. Usuđujem se da kažem da bi u krajnjoj nemaštini bilo dovoljno da kao i Tom Sojer sa farbanjem ograde, ovde naplaćuju korišćenje lopata prolaznicima željnim rekreacije i pokazivanja snage, dok ih njihove lepše polovine snimaju za Fejsbuk, pa bi jednog dana i na taj način iskopali bar jedan bedni ulaz u tunel, i tako džabe obezbedili potpuno istu funkcionalnost, tj prelazak pruge i puta, kao i njihov fensi tobogan od milion evra. Pri čemu se ovde umesto penjanja na vrh beton hale, samo da bi se potom silazilo do početka pravih stepenica, ovde posle par stepenica nadole dolazilo do nivoa prolaza kroz Mračnu i Sava kapiju, ili početka pokretnih stepenica, šta god ljudi vole. Tako bi jeftino, estetski i kulturološki prihvatljivo rešili i onaj pravi problem dostupnosti Donjeg Grada, za razliku od njihovog izbora.
Moram da spomenem da ovaj put zaslužuju i jednu pohvalu, jer niko nije pokušao da uvali mikro tržni centar u paketu sa nadvožnjakom, pa sve čestitke za to. Međutim ipak bih predložio da se usvoji stari dobri običaj (u svetu, ne kod nas) prethodnog konsultovanja i obaveštavanja javnosti, pa da se tek onda nešto bira. Ma kako narod generalno bio naporan i ne naročito bistar, ima ga puno, pa se skoro redovno pojavi poneki predlog koji je daleko bolji od bilo čega što neki komitet može da smisli.