Šta je novo?

Beogradska tvrđava i park Kalemegdan

А вид' ти њега што с' јогуни, хе, хе, ка' бакоња, враг му бабу оседло'..

Па што је и лијеепу шлику поставл'о, их, их, негоо како је ушлика чак из шехера, матере ти?

Шуут, мож' бит' да су баш тун 'ајдуци грдно благо закопали, па да с' опаримо, a бит' ће вала и за неразвијене крајеве, преко Дрине, 'нааш..

Него, каж' ти мен', кол'ко с' ти КаеМова добар за ово твоје ботовање, а?
 
Bilo je o tome puno priče. U ovako uskim ulicama tuneli su jedino konačno i, ustvari, jedino MOGUĆE rešenje problema saobraćaja kroz stari deo grada. Ionako je na brdu, pa je jedino logično da se ta činjenica NAJZAD počne koristiti. Dakle, kad se napravi automobilski tunel ispod Pariske i Tadeuša Košćuška, ukinuti put oko Kalemegdana i sve to pretvoriti u zaštićenu pešačku zonu. Masovni transport duž obale je poželjan, ali neki koji je neupadljiv i ne ugrožava ambijent. Znači tramvaj, a ne železnica. Delija je ranije slao rendere kako to može da izgleda. To što je železnica danas na nekom mestu, ne znači da baš ONA mora tu i da ostane, ali ZNAČI da se bilo koji slobodan koridor kroz gusto naseljeni deo grada ne sme zatvoriti novom gradnjom. Evo kako bi ovaj deo izgledao da nismo polako počeli da uklanjamo pruge.

20160124_200212.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377443#p377443:1wjk2zfd je napisao(la):
Вожд » Uto Mar 22, 2016 6:44 pm[/url]":1wjk2zfd]Пруга се налази на археолошком и историјском наслеђу. Да бисмо тврђаву кандидовали за заштиту УНЕСКО, које ће предупредити деспотове градове и сличне намере у будућности, пруга и пут се морају уклонити.

Da li je neko skorije uopste i pominjao uklanjanje pruge oko Kalemegdana?

Mislim,stvarno bi bilo vreme za tako nesto,samo me interesuje postoji li neki konkretan predlog?
 
Ja nevidim sto ste se svi navrzli na prugu .
Na nju treba pustiti katicu normalnog kolosjekaod adr huje do ade ciganlije pa kasnije do obrenovca
Brza i pouzdana linija
 
Kao što sam već ranije rekao, ova spirala i nadvožnjak koji će se raditi ništa ne rešavaju ništa. Ljudima je najmanji problem prelazak preko ulice. Jedini stvarni problem je visinska razlika gornjeg platoa Tvrđave i Donjeg Grada, a to ovde nije ni dotaknuto. Evo nastavka jednog malog istraživanja na tu temu.

Ako se sećate, predložio sam tri mogućnosti za kompletno rešenje, za prelaz preko ulice i postavljanje pokretnih stepenica ili pokretne trake.

AltPasarele1.jpg


Kasnije sam modifikovao crvenu varjantu tako da ne krivuda kroz rov, nego da ide savršeno pravo kroz podnožije jednog bedema i završava na platou ispred Kralj kapije. Njena prednost je jako mala vidljivost (ali je ipak vidljivija od ljubičaste koja kompletno ide kroz tunel), pa ne bi kompromitovala izgled tvrđave, i najmanja moguća cena (ljubičasta varjanta je skuplja).

AltPasarele3.jpg


Dakle ovako.

AltPasarele6.gif


Posle toga je Došljak uočio dva tunela i pretpostavio da bi se oni mogli iskoristiti.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=369105#p369105:1u16sxh6 je napisao(la):
Дошљак » 27 Jan 2016 01:51 pm[/url]":1u16sxh6]Мислим није потребно правити надвожњак, на овом делу је коловоз булевара виши пролаза кроз бастион који води од Сава капије до Мрачне капије. А ту постоје и ова два портала која сам обележио, нисам сигуран шта се тачно налази у њима и куда они воде, али предпостављам да би се кроз њих могли спровести ходници који би водили до приобалног шеталишта.

А што се тиче саме пруге, могу се поставити гумени прелази како се не би ломиле ноге преко шина, а том пругом иначе прође јако мали број возова за НИС и то већином ноћу, а она не представља проблем за силазак на реку ни код Бранковог моста, ни код Зарићевог моста ни код Бетонхале, зашто би овде представљала неку непремостиву препреку?
file.php
Otišao sam tamo da bih proverio kakvi su otvori u pitanju, pa evo male reportaže o tome.

Prvi tunel je neposredno ispred Mračne kapije.

IMG_5778_resize.jpg


Uopšte nije klaustofobičan kao što sam se plašio. Dimenzije su mu, otprlike, 1,8m širine, i 2,6m visine od trenutnog nivoa zemlje na njegovom dnu, do vrha luka. Dovoljno je širok, pa lako mogu da se mimoiđu tri osobe. Ovo bi bilo trivijalno staviti u funkciju.

IMG_5781_resize.jpg


Dobro je očuvan, suv i bez previše đubreta.

IMG_5779_resize.jpg


Na zadnoj strani je pregrađen zidom, a na dnu je odvod za kišnicu.

IMG_5780_resize.jpg


Kad se prođe kroz Mračnu kapiju, dolazi se do drugog tunela ispod puta. Manji je od prvog, ali mu je prednost što se direktno nastavlja na rov sa pokretnim stepenicama.

IMG_5783_resize.jpg


Nešto je uži od prvog tunela, ali je ipak dovoljno širok da se dvoje ljudi mogu mimoići (ako se izvadi ovaj kameni okvir na ulazu). U priličnoj meri je zatrpan zemljom, pa je trenutno mnogo plići nego što je bio. Međutim to je rastresita i nasuta zemlja pa bi je bilo trivijalno izbaciti.

IMG_5784_resize.jpg


Kad se uđe, lepo se vidi svetlo sa druge strane. Tunel je i dalje otvoren, i vodi ispod čitavog puta.

IMG_5788_resize.jpg


Iako je donekle zasut, dobro je očuvan i relativno suv.

IMG_5785_resize.jpg


Sa druge strane se vide šine.

IMG_5786_resize.jpg


Otišao sam sa druge strane, duž pruge, da vidim gde izlazi.

IMG_5798_resize.jpg


To je ovo.

IMG_5799_resize.jpg

IMG_5800_resize.jpg

IMG_5803_resize.jpg

IMG_5805_resize.jpg


Ovde se lepo vidi nešto zanimljivo. Vrh tunela je otprilike u nivou vrha šina. To znači da kad bi se iskopali nanosi u tunelu, tako da se dođe do njegovog originalnog dna, i kad bi se on samo malo produžio, jedno tri metra, tunel bi bez većih problema prošao ISPOD ŠINA. Drugim rečima, ovde jedva da ima šta da se radi, sve imamo maltene već gotovo, čitav pešački prelaz kolovoza i šina. Isto važi i za onaj prethodni, veći tunel.

IMG_5806_resize.jpg

IMG_5826_resize.jpg


Možemo da biramo gde bi ovaj podzemni prolaz izlazio. Ovo je tačka sa druge strane zaštitne ograde koja je direktno nausprot manjem otvoru.

IMG_5828_resize.jpg


Malo širi pogled na deo obale koji je tačno u pravcu rova u tvrđavi, odnosno pružanja pokretnih stepenica.

IMG_5830_resize.jpg


U okolini nema apsolutno ničega, kao što ovde vidite, pa možemo da biramo gde će biti i kako ćemo urediti ulaz u prolaz ispod pruge i puta.

IMG_5831_resize.jpg


Na kraju, kao zaključak. Umesto da daju JEDAN MILION EVRA na nešto što ne rešava ni jedan problem sem što ruži tvrđavu metalnim spiralama i nadvožnjacima, dovoljno je iskopati jednu ili dve rupe, kao ulaz u jedan ili dva tunela koji VEĆ postoje. Usuđujem se da kažem da bi u krajnjoj nemaštini bilo dovoljno da kao i Tom Sojer sa farbanjem ograde, ovde naplaćuju korišćenje lopata prolaznicima željnim rekreacije i pokazivanja snage, dok ih njihove lepše polovine snimaju za Fejsbuk, pa bi jednog dana i na taj način iskopali bar jedan bedni ulaz u tunel, i tako džabe obezbedili potpuno istu funkcionalnost, tj prelazak pruge i puta, kao i njihov fensi tobogan od milion evra. Pri čemu se ovde umesto penjanja na vrh beton hale, samo da bi se potom silazilo do početka pravih stepenica, ovde posle par stepenica nadole dolazilo do nivoa prolaza kroz Mračnu i Sava kapiju, ili početka pokretnih stepenica, šta god ljudi vole. Tako bi jeftino, estetski i kulturološki prihvatljivo rešili i onaj pravi problem dostupnosti Donjeg Grada, za razliku od njihovog izbora.

Moram da spomenem da ovaj put zaslužuju i jednu pohvalu, jer niko nije pokušao da uvali mikro tržni centar u paketu sa nadvožnjakom, pa sve čestitke za to. Međutim ipak bih predložio da se usvoji stari dobri običaj (u svetu, ne kod nas) prethodnog konsultovanja i obaveštavanja javnosti, pa da se tek onda nešto bira. Ma kako narod generalno bio naporan i ne naročito bistar, ima ga puno, pa se skoro redovno pojavi poneki predlog koji je daleko bolji od bilo čega što neki komitet može da smisli.
 
Čestitke za reortažu Zuma.

Slažem se sa zaključkom. Bilo bi daleko bolje rekonstruisati ta dva tunela (prolaza) i napraviti stepenišni prilaz i rampu na strani prema pristaništu.

U tom istom zidu gdje su i ova dva prolaza, nalazi se još nekoliko prolaza koji su zatrpani, osim onog kod Kule Nebojša. Zajednička karakteristika svih tih prolaza je da su ispod nivoa šina. Rekonstrukcijom zida i tih prolaza otvara se mogućnost da se prostor Donjeg Grada poveže sa obalom bez uklanjanja šina a same šine da se iskoriste u pozitivne svrhe. Povezivanja Beograda sa Donjim Gradom.
 
Све похвале на истраживању Зума :) Сад све гледам, туда би могла лепо да се провуче успињача, која би ишла под тим углом да се попне на зидину у којој би ти пробушио тунел и ишлаби скоро па пред сам мостић код Краљ капије.
 
Svaka čast za reportažu.

Sa svime se slažem osim da je ljudima najmanji problem prelazak preko pruge, tj. ulice. Po meni je to najveći problem jer na tom delu se nigde ne može preći pa imamo ovaj najnoviji prilaz Kalemegdanu neiskorišćen.

Vrlo sam protiv pravljenja semafora ili pešačkog prelaza kao rešenja za prelaz. Imamo veliki parking tu i ovi Zumini pravci se mogu napraviti kao prava atrakcija lako dostupna svima.
 
Sta fali senzornom semaforu kod kule nebojsa .
Zuma odlicna reportaza
Vozd hn i bg nisu za poredjenje ovdje ima mjesta za tranvaj da svi budu srecni i zadovoljni
Zuma trebalo bi uraditi fotosop sa trakastim eskalatorima
da vidimo kako bi izgledalo
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377518#p377518:1jkmuc1d je napisao(la):
Дошљак » 23 Mar 2016 08:50 am[/url]":1jkmuc1d]Све похвале на истраживању Зума :) Сад све гледам, туда би могла лепо да се провуче успињача, која би ишла под тим углом да се попне на зидину у којој би ти пробушио тунел и ишлаби скоро па пред сам мостић код Краљ капије.
To i jeste bila moja kasnija, modifikovana i kraća verzija crvene putanje, sem što sam ja imao na umu ili pokretne stepenice ili pokretnu traku koji prolaze kroz bedem ispod Kralj kapije pa izlaze kroz otvor tačno ispred nje. To imaš opisano ovde.

viewtopic.php?t=102&start=1500#p368649
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377522#p377522:1jdsajuk je napisao(la):
direktor » 23 Mar 2016 09:33 am[/url]":1jdsajuk]Sta fali senzornom semaforu kod kule nebojsa .
Zuma odlicna reportaza
Vozd hn i bg nisu za poredjenje ovdje ima mjesta za tranvaj da svi budu srecni i zadovoljni
Zuma trebalo bi uraditi fotosop sa trakastim eskalatorima
da vidimo kako bi izgledalo
U svakom slučaju u ovoj varjanti nema ni prelaska ulice ni prelaska pruge, pa opasnost prelaska više nije problem.

Nažalost nemam fotošop, ali bi svakako bilo interesantno videti na šta bi to ličilo. Međutim lepota ove verzije je ne samo što je jeftina, nego što se taj trakasti eskalator praktično i ne može videti. Nalazio bi se tik pored zida u dubokom i uskom rovu. Jedva da postoji mesto odakle neko može da ga ugleda. Jedna mala lokacija na obali (odakle sam ja slikao), a sa Kalemegdana samo ako se neko baš približi ivici bedema ispred klupe kod Kralj kapije i pogleda duž rova, i jedna mala oblast izvan staza, desno, na ivici okuke rova. Ovde sam skicirao položaj. Jedine intervencije su označene crvenom bojom. Međutim pod većim uglom gledanja, sa pozicije šetača, sve ovo je nevidljivo.

StazaNaKal1.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377533#p377533:22cyuvxc je napisao(la):
Zuma » 23 Mar 2016 11:17 am[/url]":22cyuvxc]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377522#p377522:22cyuvxc je napisao(la):
direktor » 23 Mar 2016 09:33 am[/url]":22cyuvxc]Sta fali senzornom semaforu kod kule nebojsa .
Zuma odlicna reportaza
Vozd hn i bg nisu za poredjenje ovdje ima mjesta za tranvaj da svi budu srecni i zadovoljni
Zuma trebalo bi uraditi fotosop sa trakastim eskalatorima
da vidimo kako bi izgledalo
U svakom slučaju u ovoj varjanti nema ni prelaska ulice ni prelaska pruge, pa opasnost prelaska više nije problem.

Nažalost nemam fotošop, ali bi svakako bilo interesantno videti na šta bi to ličilo. Međutim lepota ove verzije je ne samo što je jeftina, nego što se taj trakasti eskalator praktično i ne može videti. Nalazio bi se tik pored zida u dubokom i uskom rovu. Jedva da postoji mesto odakle neko može da ga ugleda. Jedna mala lokacija na obali (odakle sam ja slikao), a sa Kalemegdana samo ako se neko baš približi ivici bedema ispred klupe kod Kralj kapije i pogleda duž rova, i jedna mala oblast izvan staza, desno, na ivici okuke rova. Ovde sam skicirao položaj. Jedine intervencije su označene crvenom bojom. Međutim pod većim uglom gledanja, sa pozicije šetača, sve ovo je nevidljivo.

StazaNaKal.jpg

Dobre ideje...
Mislim da eskalator treba da bude u zatvorenom boksu. Traka ne moze biti tog nagiba. Kao ni rampa.
Treba omoguciti pesacima da se spuste, za to je zbog nagiba potrebna naka vrsta zig-zag putanje.
Mozda je resenje i ona uspinjaca na sinama kao u Zagrebu. U svakom slucaju to treba da se placa, inace nema nista od odrzavanja.
Ovo u opste nije mali posao jer, treba osigurati zidine od odrona, resiti imovinske sporove i putanje. Treba ispitati mogucnost fransize.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377504#p377504:qwn3g3t8 je napisao(la):
direktor » Sre Mar 23, 2016 2:52 am[/url]":qwn3g3t8]Ja nevidim sto ste se svi navrzli na prugu .
Na nju treba pustiti katicu normalnog kolosjekaod adr huje do ade ciganlije pa kasnije do obrenovca
Brza i pouzdana linija

Zato sto izgleda ruzno kad vidis i cujes teretne vozove koji prolaze kroz Kalemegdan i delove Starog grada,Dorcola i Luke Beograd!

A da ne pricam o tome sto ima dosta sugradjana koji moraju da preskacu prugu ili se penju na nadvoznjake ne bi li dosli do svojih stanova ili do setalista,bilo da se radi o Promenadi na Savi ili setlistu na 25.maju.

A ako su invalidi u pitanju,za njih je jedina opcija podvoznjak,jer preko pruge ne mogu da preskacu,a ni da se penju stepenicama na nadvoznjak,pa tako ako zive u zgradama pored jedinog nadvoznjaka na Dorcolu,oni moraju prvo da se spuste kroz jedan od ona dva podvoznjaka koja postoje,pa tako kolicima jos jedno 300-400 metara sa bilo koje strane ne bi li dosli do kuce...

A da ne govorim o tome sto teretni vozovi treba da prolaze pored zgrade buducih vlasnika stanova na Promenadi...

Ne ide,iz mnogo razloga.
 
@Marc23, niko više ne planira ostanak teretnog željezničkog saobraćaja ispod tvrđave. Taj saobraćaj će se izmještati, ali ostaju kolosjeci koji mogu da se iskorste za šinski putnički saobraćaj (voz, tramvaj, LRT, "nazovikakohoćeš" i sl.)

Pokušao sam da uporedim dva "Zumina tunela" sa starom fotografijom koju imam a mislim da je iz perioda pred prvi svjetski rat i čini mi se da do prije stotinjak godina to nisu ni bili zatvoreni tuneli, već otvoreni prolazi koji su vodili do pruge. Ako bi se uklonila cesta i izvršila rekonstrukcija zidina do pruge,ti prolazi bi se mogli čini mi se i znatno proširiti...

možda neko posjeduje bolje slike tog područja sa početka XX vijeka.

Pogledajte prilog 1

 
Bas me briga za stsnovnike bgh2o saobracaj vozova teretnih ce prestati jednog lijepog dana kad urade vincanski most i prugu to nece skoro .
A na sine tramvaj i milina
 
Dosen, nema tu ništa strašno. Sva zemlja je u vlasništvu grada, pa nema imovinskih sporova. Pešaci ne moraju ovuda da se spuštaju i peške, kad imaju u blizini prave kamene stepenice, tako da za njih ne mora da se pravi ništa posebno. Ako se ove električne stepenice pokvare, mogu da se evakuišu idući niz njih peške. Nagib možda jeste prevelik za pokretnu traku, ali nije za sasvim obične i jeftine pokretne stepenice kakve postoje u svakom Beogradskom podzemnom prolazu (ako su pokrivene, mada sada postoje i nešto skuplje "outdoor" verzije koje ne treba pokrivati). Tako da nije potrebna ni posebna uspinjača, ni franšiza (jer nema ničeg skupog), ni neka posebna tehnička ekspertiza. Jedino što može biti pipav rad u starim zidinama, ali naši majstori se ionako rekonstruisali baš ove bedeme, i to ne tako davno, pa smo i tu pokriveni.

Pogled odozgo, sa ivice bedema. Vidi se i ulaz u uži tunel i zid uz koji bi išle pokretne stepenice.

IMG_5733_resize.jpg
 
Luksemburg, tvrdjava, velika visinska razlika, zvuci poznato.
Odabrano resenje? za divno cudo najprostije moguce, lift.
Najobicniji lift kao u standardnoj visespratnici.
Ukopan je u liticu, odozdo mu se prilazi tunelom, spolja se ne vidi.

Luxembourg-2012-234_web-lrg.jpg

D300_Lift_am_Gronn.JPG

Lift_Luxembourg_Ville-Haute_-_Grund_01.jpg


Jednostavno i efikasno zar ne?
Ali avaj, nedostaje mu CIP-ovska "umetnicka kompozicija" u vidu nakaradnog betonskog tobogana i plena sa auto-otpada.

Po meni je najbolja lokacija za lift veza Beton hale sa Setalistem na Kalisu.

Donji ulaz kroz lagume Undergrounda
Gornji ulaz na kruznom platou na setalistu (moze cak da bude skriven u raspaloj kucici pored platoa)

http://binged.it/22EWGd5
 
Bio je predlog lifta svojevremeno neko budzenje ispod pobjednika .Mislim da su i neki renderi bili neke dvije varijante
Moze li to za 1000 000e da se uradi .
Cip pasatela moze biti upola kraca sto znaci i jeftinija
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377543#p377543:1sion1vu je napisao(la):
direktor » Sre Mar 23, 2016 12:32 pm[/url]":1sion1vu]Bas me briga za stsnovnike bgh2o saobracaj vozova teretnih ce prestati jednog lijepog dana kad urade vincanski most i prugu to nece skoro .
A na sine tramvaj i milina

Ma jasno,samo htedoh da kazem da o svima mora da se vodi racuna,ali posto su buduci stanovnici Bgh2o ocigledno prioritet,cudilo bi me da to ostane tako...

A sa druge strane,sama pruga zauzima dosta zemljista koje bi moglo da se "dobro unovci" kada se ista skloni,pa bi me iznenadilo da ne tadasnja vlast ne iskoristi tu priliku :)

Sta god bilo,tramvaj ili metro,sta god,samo vozovi dole ne!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377160#p377160:397qb3x7 je napisao(la):
Earthmoving » 21 Mar 2016 08:41 am[/url]":397qb3x7]99% posetilaca, babe, dede, invalidi... ne ulaze na Kalemgdan sa donje strane. Za preostalih 1% nije neophodno unakaziti Kališ ovim fušom

Ova logika je šuplja, jer možda ti ta ofrlje statistika upravo ukazuje da "babe, dede i inavalidi" ne dolaze na Tvrđavu sa donje strane zato što nemaju pristup.

S druge strane, da li je ova pasarela fuš ili nije, ne umem da kažem. Meni su najgluplji detalj stepenice na kraju pasarele ka Tvrđavi, jer obesmišljavaju ceo koncept pešačke putanje sa toboganom blagog nagiba. Skulptura u centru tobogana mi i ne smeta toliko iako mi deluje više kao umetničarenje, nego pravo umetničko delo. No, otkud znam, možda mi ne kontamo to baš najbolje, nama je i Pobednikov "visuljak" svojevremeno bio povod za zgražavanje.

Ja ne krijem, bio sam otvoreni fan Fudžimotoovog rešenja - i to zato što sam izdajnik, strani plaćenik, mrzim Beograd, nemam estetske kriterijume i spreman sam da prodam dupe zlom Japancu da nam unakzi najvrednije blago što imamo, jer patim od kompleksa niže vrednosti. Sve ispod toga mi je - meh :/
 
Vrh