Šta je novo?

Beogradska tvrđava i park Kalemegdan

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377552#p377552:xi4ai8hz je napisao(la):
zidar » 23 Mar 2016 01:01 pm[/url]":xi4ai8hz]Luksemburg, tvrdjava, velika visinska razlika, zvuci poznato.
Odabrano resenje? za divno cudo najprostije moguce, lift.
Najobicniji lift kao u standardnoj visespratnici.
Ukopan je u liticu, odozdo mu se prilazi tunelom, spolja se ne vidi.
Upravo sam to već predložio kao ljubičastu varjantu.

AltPasarele1.jpg


Ona je najskuplja ali najbolja. Uredi se mali park ispred zaštićenog ali i dalje nedostupnog "Morskog neogenog spruda", tako da se i taj deo tvrđave otvori za javnost, zatim ljudi uđu kroz renoviranu veliku kapiju (ulaz u tunel?) na ovoj slici

IMG_8566c1_resize.jpg

IMG_8566c2_resize.jpg


pa se dolazi do lifta ili pokretnih stepenica unutar Kalemegdanskog grebena, i izađe direktno na plato Pobednika. Svi dodaci tvrđavi su sada ukopani i potpuno nevidljivi bez obira odakle se gleda, čak i ulaz u lift, a savladava se veća visina u odnosu druge predloge. Umesto ispred Kralj kapije ide se na sledeći viši nivo, iznad nje.

IMG_0147_resize.jpg


Dakle, umesto približno 23 metra, ide se na 29 metara.

KalemegdanVisine.jpg


Ukoliko se želi savladati ukupna visinska razlika do najvišeg nivoa tvrđave, 29+14=33m, onda treba napraviti još jedan lift ili pokretne stepenice koje bi imale ulaz u zidu iza starog amama, a izlazile bi iznad njega, u park između popularnog vidikovca "zidića" i kule astronomske opservatorije.

IMG_2875.jpg


Još jedan ulaz kroz lagume Undergrounda je takođe veoma dobra ideja. Samo se ovakvim vezama mogu STVARNO povezati gornji i donji grad, a donji grad učiniti pristupačnim i posećenim. Dakle ako se masi iz Knez Mihajlove i poseticima gornjih nivoa tvrđave, bez obzira na godine i fizičke sposobnosti, omogući neosetan, brz i lak pristup donjem nivou (i obrnuto). Sve ostalo je čisto zezanje i trošenje para na kvazi umetničke projekte koji ništa ozbiljno ne rešavaju.
 
Ucrtao sam do sada pomenute veze gornjeg i donjeg grada. Ova iz laguma kluba Underground bi se završavala unutar neobične male kućice na šetalištu koja ima vrlo interesantnu i šarenu spoljašnost ali sada stoji prazna i napuštena. Ovako bi smo rešili veze dve od tri strane tvrđave i obalu reke. Na trećoj nas je zeznuo bivši Zahin kompleks i zoološki vrt.

KalemegdanPristupi.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377642#p377642:s5k8673j je napisao(la):
Zuma » 23 Mar 2016 09:41 pm[/url]":s5k8673j]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377552#p377552:s5k8673j je napisao(la):
zidar » 23 Mar 2016 01:01 pm[/url]":s5k8673j]Luksemburg, tvrdjava, velika visinska razlika, zvuci poznato.
Odabrano resenje? za divno cudo najprostije moguce, lift.
Najobicniji lift kao u standardnoj visespratnici.
Ukopan je u liticu, odozdo mu se prilazi tunelom, spolja se ne vidi.
Upravo sam to već predložio kao ljubičastu varjantu.

AltPasarele1.jpg


Ona je najskuplja ali najbolja. Uredi se mali park ispred zaštićenog ali i dalje nedostupnog "Morskog neogenog spruda", tako da se i taj deo tvrđave otvori za javnost, zatim ljudi uđu kroz renoviranu veliku kapiju (ulaz u tunel?) na ovoj slici

IMG_8566c1_resize.jpg

IMG_8566c2_resize.jpg


pa se dolazi do lifta ili pokretnih stepenica unutar Kalemegdanskog grebena, i izađe direktno na plato Pobednika.
....


To nije kapija već ulaz u barutni magacin.
Ispred ovog ulaza je postojala neugledna prizemna zgrada sa krovom na "dve vode", verovatno neka vrsta stražare magacina ili indedanstska zgrada. Uništena je u bombardovanju 1944, danas postoji samo donji deo zidova.



http://binged.it/22wE5TM

I ta neugledna zgrada je deo istorijskog nasleđa... da li želimo da se i ona obnovi?
Nema tu nikakve velike kapije tvrđave koja bi se obnovila, to je samo ulaz u magacin.



Što se tiče samog prelaza: shvatite ulica će uvek biti tu. To je realnost.
oruga je i dalje potrebna.

Može da se napravi i tunel, samo... koliko je to jeftino? taj tunel treba zaštititi i od padavina (kao npr ovih dana) treba da bude bezbedan, treba ga ukopati ispod postojeće pruge... na kraju bi smo došli na sličnu cifru.
Ja mislim da je svakako bolje da se prelazi preko pasarele: bar ima šta da se vidi, imate pogled na Savu, NBG, tvrđavu, otvoren prostor, čistiji vazduh...

Ova krivudava staza stvarno nema nekog praktičnog smisla ako su na suprotnoj strani - stepenice. Jedini razlog za ovakvo rešenje je - da bude neobično, da ne bude obično, "dosadno" pravolinijsko stepenište, već da pešaci imaju priliku da bace pogled i na Savu, ušće i NBG. Nisam oduševljen, ali bih ovome pružio šansu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377650#p377650:jd6zuhvv je napisao(la):
relja » 23 Mar 2016 10:53 pm[/url]":jd6zuhvv]
I ta neugledna zgrada je deo istorijskog nasleđa... da li želimo da se i ona obnovi?
Nema tu nikakve velike kapije tvrđave koja bi se obnovila, to je samo ulaz u magacin.
Zgrada nema ni arhitektonsku ni naročitu istorijsku vrednost, pa nema razloga da se obnavlja, ali ovaj otvor, kakva god da mu je istorija, deluje velelepno, i predstavlja jedan već postojeći, uređeni otvor u bedemu tvrđave koji lepo možemo iskoristiti. Tako na njoj ne menjamo ništa, samo koristimo ono što postoji.

Što se tiče samog prelaza: shvatite ulica će uvek biti tu. To je realnost.
Jedina svrha te ulice da je povezuje svoje krajnje tačke, jer između njih ne opslužuje ništa, a to može da uradi i planirani saobraćajni tunel.

oruga je i dalje potrebna.
Ako misliš na prugu, samo dok se ne napravi most na Dunavu.

Može da se napravi i tunel, samo... koliko je to jeftino? taj tunel treba zaštititi i od padavina (kao npr ovih dana) treba da bude bezbedan, treba ga ukopati ispod postojeće pruge... na kraju bi smo došli na sličnu cifru.
Taj tunel je i ovako relativno suv. Standardni drenažni kanal je sasvim dovoljan. A kopanje bednih par metara ispod pruge, samo za pešake, u širini tunela (svega 1,5 do 2m), zaista nije teškoća vredna pomena.

Ja mislim da je svakako bolje da se prelazi preko pasarele: bar ima šta da se vidi, imate pogled na Savu, NBG, tvrđavu, otvoren prostor, čistiji vazduh...
Da ne košta milion evra složio bih se. Ovako mislim da te pare možemo iskoristiti za mnogo kvalitetnije i trajnije rešenje.

Ova krivudava staza stvarno nema nekog praktičnog smisla ako su na suprotnoj strani - stepenice. Jedini razlog za ovakvo rešenje je - da bude neobično, da ne bude obično, "dosadno" pravolinijsko stepenište, već da pešaci imaju priliku da bace pogled i na Savu, ušće i NBG.
Sa ovim se slažem. Lepo je imati pogled. Samo da je jeftinije i da manje odudara od srednjevekovnog ambijenta ...
 
Osim greške u kucanju (susedna slova O i P na tastaturi), i izmišljanja nikad postojeće kapije nikad postojećeg ulaza u tvrđavu, kao i podzemni prolaz ispod jednog koloseka sa ispumpavanjem kišnice uz dodatno raskopavanje tih tunela u bedemu...

da li:
- treba da čekamo tunel ispod Kalemegdana i novi most preko Dunava?
- ili da napravimo prelaz za pešake i turiste - u sadašnjem vremenu?

Ja mislim da nam treba ovo drugo.
 
Мислим да пре свега треба да средимо саму тврђаву и да је то хитније и од прелаза, био он пасарела, тунел или пешачки прелаз. Срамота је спуцати паре у пасарелу, а онда довести туристе до зидина ограђених скелама и арматуром због "радова у току" и табли "опасност од урушавања" на енглеском.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377655#p377655:1eeypagu je napisao(la):
relja » 23 Mar 2016 11:50 pm[/url]":1eeypagu]Osim greške u kucanju (susedna slova O i P na tastaturi), i izmišljanja nikad postojeće kapije nikad postojećeg ulaza u tvrđavu, kao i podzemni prolaz ispod jednog koloseka sa ispumpavanjem kišnice uz dodatno raskopavanje tih tunela u bedemu...

da li:
- treba da čekamo tunel ispod Kalemegdana i novi most preko Dunava?
- ili da napravimo prelaz za pešake i turiste - u sadašnjem vremenu?

Ja mislim da nam treba ovo drugo.
Sad si me zbunio sa ovakvim odgovorom pošto više nisam siguran koliko smo se razumeli.

Nisam mislio da ti prebacim grešku u kucanju nego nisam bio sasvim siguran da li je možda slučajno obrisna još neka reč na početku te rečenice, ili se ona stvarno odnosi na prugu.

Što se tiče "izmišljene kapije", da se citiram "...ljudi uđu kroz renoviranu veliku kapiju (ulaz u tunel?)". Prepostavljao sam da je navođenje dva alternativna naziva za ovaj otvor sasvim očigledan i dovoljan znak za sve čitaoce da ja ne znam šta je taj otvor ranije bio. Ulaz u neki tunel ili neka kapija? Spomenuo sam prvo kapiju, a onda ulaz, samo zato što su svi prolazi u bedemima uvek nekakve kapije, a ova je veća od nekih "zvaničnih". Pitam se u čemu je uopšte razlika. Ali poenta je bila da su naziv i poreklo otvora periferna stvar i da nisu bili vredni digresije u originalnom tekstu, pa ne vidim kako si ti to sad povezao sa temom. Kod ovakvih radova izbegava se bilo kakva izmena tvrđave, a ovo je otvor koji već postoji. I to je sve što je važno, a ne šta je on ranije bio.

Napomena o uklanjanju ulice je tu samo zato što ste vi počeli da pričate i o tome, a ne zato što to ima bilo kakve veze sa ovim predlozima. Ja mislim da se ulica eventualno može ukloniti posle gradnje jednog malo ambicioznijeg saobraćajnog tunela ispod Knez Mihajlove i Kalemegdana, jer tada ne bi više služila ničemu bitnom. Ali to je bila samo digresija, nešto što bi se možda desilo u budućnosti. Moji trenutni predlozi alternative najavljenoj pasareli ne idu tako daleko. Oni upravo i opisuju bezbedan pešački prelaz preko postojeće ulice i pruge, pa što se njih tiče, i ulica i pruga mogu trajno da ostanu. Tako da opet ne vidim kakve to ima veze sa temom.

Što onda naravno znači da NE TREBA da čekamo novi most preko Dunava. Otvorimo ova dva zazidana tunela ispod puta, pa potpuno isti prolaz imamo ODMAH, i to BEZ milion evra.

Dalje, kišnica iz prolaza se sprovede u kanalizaciju i kraj.

Dalje, pokretne stepenice ili pokretne trake su sasvim nezavisan predlog od otvaranja postojećih tunela ispod puta. Ovo prvo uošte ne moramo sada da radimo. Tuneli ispod puta su alternativa SAMO pasareli od milion evra iznad puta. Naime, rade isto što i ona. Prebacuju ljude preko ulice i pruge. SAMO TO. Sad, da li će neko da ih kasnije nastavi sa pokretnim stepenicama, to je drugo pitanje i nema veze sa tunelom ispod puta, sem što bi bilo zgodno pošto bi se one direktno nastavljale na njega. Ali nije neophodno.

Znači nije nužno ni "raskopavanje bedema". To samo ako hoćemo i pokretne stepenice do vrha, inače za tunele ispod puta nije potrebno.

Tako da mi je sasvim nejasan smisao tvojih primedbi. Ja takođe predlažem "da napravimo prelaz za pešake i turiste - u sadašnjem vremenu", samo bitno jeftinije i brže.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377642#p377642:38sukqtn je napisao(la):
Zuma » 23 Mar 2016 09:41 pm[/url]":38sukqtn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377552#p377552:38sukqtn je napisao(la):
zidar » 23 Mar 2016 01:01 pm[/url]":38sukqtn]
Upravo sam to već predložio kao ljubičastu varjantu.

AltPasarele1.jpg

Koliko bi to metara tunela moralo da se prokopa do tacke gde bi lift izlazio tacno na 'pobednikov plato' tj. gore obelezeno mesto?
Mislim, manje bitno koliko metara, pitanje je koliko zaista ima smisla toliko prokopavati tvrdjavu?

Najlogicnija i, sto je mozda najbitnije u ovom slucaju, najelegantnija mi je crvena varijanta:

IMG_5733_resize.jpg


stepenicama celom duzinom na dole i onda tunelom ispod kolovoza i pruge do cilja.
 
Zuma, skratiću priču pošto nemam puno vremena.
Da li smo se razumeli - možda i ne.

I meni smeta ta cena od milion evra za pasarelu. Zašto toliko, nije mi jasno. Voleo bih da vidim predračun.
Koliko ova apstraktna skulptura učestvuje u ukupnom iznosu? Ne bi me iznenadilo da je ona nazidala cenu.

I nemam bilo kakvu iluziju da bi podzemni prolaz ispod pruge i raskopavanje bedema - bedema ispod ulice, da budemo precizni. jer i taj podzemni prolaz bi morao da se poveže sa tim prolazom u bedemu, bio jeftin.
Osim samog rešenja, tu su i radovi na nezgodnom mestu, ispod pruge kojom i dalje idu vozovi.
A i ti prolazi kroz bedem ispod ulice su mi mnogo uski - nisu ni bili namenjeni za mimolilaženje većih grupa ljudi, već da budu usko grlo koje bi iskoritili branioci tvrđave...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377691#p377691:1zd9yoyo je napisao(la):
Drakche » 24 Mar 2016 06:28 am[/url]":1zd9yoyo]
Koliko bi to metara tunela moralo da se prokopa do tacke gde bi lift izlazio tacno na 'pobednikov plato' tj. gore obelezeno mesto?
Mislim, manje bitno koliko metara, pitanje je koliko zaista ima smisla toliko prokopavati tvrdjavu?
Tačna trasa ljubičaste varjante se može prilagođavati stanju zidova i tome šta se tačno nalazi ispod površine. Ali grubo uzevši, vertikalna visinska razlika do platoa Pobednika je oko 30 metara, i otprilike toliko po horizontali. Pa sad zavisi da li se koristi lift (vertikalno) ili pokretne stepenice (koso). Dakle ili 30+30 metara, ili 1,41*30 ako se ide ukoso pod 45 stepeni.

Koliko ima smisla? "Tvrđava" postaje mnogo veća, jer ovako aktiviramo čitav Donji Grad, spolja se nikakve promene ne vide, savladavamo mnogo veću visinu, a turistima nudimo lak nastavak puta od popularnog vidikovca Pobednik nadole (mnogi sada misle da je tu kraj njihove šetnje po Kalemegdanu). Isplati se.

Najlogicnija i, sto je mozda najbitnije u ovom slucaju, najelegantnija mi je crvena varijanta:
stepenicama celom duzinom na dole i onda tunelom ispod kolovoza i pruge do cilja.
Meni je prihvatljiva bilo koja varjanta koja integriše i čini lako dostupnim čitav prostor. Inače će pre ili kasnije neko da baci oko na Donji Grad, pa da tu napravi kvazi istorijski Tržno-Poslovni Centar pod nazivom Despotov Grad, ver 1.1 pod izgovorom da se tobože "ne koristi dovoljno".
 
Možda postoji još jedan problem kad je riječ o otvaranju prolaza ispod ceste i pruge.

Naime, odmah po prolasku ispod pruge, dolazi se u prostor pristaništa gdje bi prolaz trebao izaći. Ne znam zasigurno, ali postoji mogućnost da je pristanište izgrađeno na šipovima i da bi pravljenje prolaza među ukopanim šipovima moglo biti tehnički zahtjevno (skupo).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377694#p377694:30xnvx5r je napisao(la):
relja » 24 Mar 2016 07:06 am[/url]":30xnvx5r]Zuma, skratiću priču pošto nemam puno vremena.
Da li smo se razumeli - možda i ne.

I meni smeta ta cena od milion evra za pasarelu. Zašto toliko, nije mi jasno. Voleo bih da vidim predračun.
Koliko ova apstraktna skulptura učestvuje u ukupnom iznosu? Ne bi me iznenadilo da je ona nazidala cenu.

I nemam bilo kakvu iluziju da bi podzemni prolaz ispod pruge i raskopavanje bedema - bedema ispod ulice, da budemo precizni. jer i taj podzemni prolaz bi morao da se poveže sa tim prolazom u bedemu, bio jeftin.
Osim samog rešenja, tu su i radovi na nezgodnom mestu, ispod pruge kojom i dalje idu vozovi.
A i ti prolazi kroz bedem ispod ulice su mi mnogo uski - nisu ni bili namenjeni za mimolilaženje većih grupa ljudi, već da budu usko grlo koje bi iskoritili branioci tvrđave...
Meni se dopada što je taj bedem ispod ulice VEĆ i prokopan i ozidan ispod čitave širine ulice (sem ispod pruge), i što već izlazi pravo na postojeće, kamenim kockama popločano šetalište oko tvrđave. To je maltene idealna situacija. Dakle kopamo samo ovoliko širok prolaz ispod jednog koloseka (vidi sliku). A tih tunela već ima dva, pa ako je baš frka za mimoilaženje, mogu da budi jednosmerni, svaki za po jedan smer (ali nema potrebe). Dakle govorimo SAMO o rupi 3 metra puta 2 metra ispod same pruge (ispod puta već postoji tunel), plus kratka kosa rampa za silazne stepenice sa Savske strane (2 metra). I to je sve. Meni to zaista ne deluje kao nešto skupo, pa makar bilo i ispod aktivnog koloseka.

IMG_5778_resize.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377700#p377700:38pap0g0 je napisao(la):
RioBL » 24 Mar 2016 07:54 am[/url]":38pap0g0]Možda postoji još jedan problem kad je riječ o otvaranju prolaza ispod ceste i pruge.

Naime, odmah po prolasku ispod pruge, dolazi se u prostor pristaništa gdje bi prolaz trebao izaći. Ne znam zasigurno, ali postoji mogućnost da je pristanište izgrađeno na šipovima i da bi pravljenje prolaza među ukopanim šipovima moglo biti tehnički zahtjevno (skupo).
Između vode, tj talpi obaloutvrde, i mesta gde počinje silazak u recimo 2,5 metra dubok prolaz ispod pruge, i dalje ostaje 26 metara nedirnutog zemljanog nasipa. Setićeš se da je to 2,6 puta više od onih čuvenih 10 metara širine obaloutvrde koje su ostavili u Beogradu na Vodi. Dakle, šipovi ili ne, teško da će ovo kopanje biti problem po obe dimenzije, i po dubini i po udaljenosti od vode.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377696#p377696:174zvg9u je napisao(la):
Zuma » 24 Mar 2016 07:23 am[/url]":174zvg9u]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377691#p377691:174zvg9u je napisao(la):
Drakche » 24 Mar 2016 06:28 am[/url]":174zvg9u]
Koliko bi to metara tunela moralo da se prokopa do tacke gde bi lift izlazio tacno na 'pobednikov plato' tj. gore obelezeno mesto?
Mislim, manje bitno koliko metara, pitanje je koliko zaista ima smisla toliko prokopavati tvrdjavu?

Tačna trasa ljubičaste varjante se može prilagođavati stanju zidova i tome šta se tačno nalazi ispod površine. Ali grubo uzevši, vertikalna visinska razlika do platoa Pobednika je oko 30 metara, i otprilike toliko po horizontali. Pa sad zavisi da li se koristi lift (vertikalno) ili pokretne stepenice (koso). Dakle ili 30+30 metara, ili 1,41*30 ako se ide ukoso pod 45 stepeni.

Koliko ima smisla? "Tvrđava" postaje mnogo veća, jer ovako aktiviramo čitav Donji Grad, spolja se nikakve promene ne vide, savladavamo mnogo veću visinu, a turistima nudimo lak nastavak puta od popularnog vidikovca Pobednik nadole (mnogi sada misle da je tu kraj njihove šetnje po Kalemegdanu). Isplati se.

Najlogicnija i, sto je mozda najbitnije u ovom slucaju, najelegantnija mi je crvena varijanta:
stepenicama celom duzinom na dole i onda tunelom ispod kolovoza i pruge do cilja.
Meni je prihvatljiva bilo koja varjanta koja integriše i čini lako dostupnim čitav prostor. Inače će pre ili kasnije neko da baci oko na Donji Grad, pa da tu napravi kvazi istorijski Tržno-Poslovni Centar pod nazivom Despotov Grad, ver 1.1 pod izgovorom da se tobože "ne koristi dovoljno".

To je uvek pitanje kad god treba nesto da se kopa po tvrdjavi - sta se nalazi ispod? tj. da li mari ili ne mari ako se pri 'unapredjivanju' zauvek uniste neki ostaci tvrdjave (za sta btw. postoje moderni detektori i sprave, samo sto nikog ne interesuje da to plati).
Sto se dostupnosti tice, jedno do klasicnih resenja je da, sem jednog "glavnog" prolaza do keja, postoje vise alternativnih, da se sa vise mesta moze spustiti u donji grad. Beogradjani znaju zasto. Cak i neko ko prvi put dolazi moze sa te tacke (vidikovca) jasno da vidi kojim sve putevima moze da se spusti i zbog cega.

Cini mi se da ti ciljas na to da je platou potrebna neka nova, moderna "atrakcija" ili sl, neki kontrast, mozda si u pravu.

slika: http://www4.slikomat.com/13/0324/df4-Screen.jpg
 
Moze da se uradi lift od b magacina do onog podruma na plato kojeg su satro otkrili .
A izlaz moze da se napravi u prostoriji neposredno ispod topovskog gnjezda ima vise opcija
 
Naravno. Uopšte nije bitno ni gde te veze ulaze, ni kuda prolaze, ni gde izlaze. Posle ispitivanja tvrđave i tla ispod nje izaberu se najbolje putanje i to je to. Ovo je samo par očiglednih i neobaveznih predloga. Jedino što je važno postići je da na kraju postoji više dobrih, lakih i brzih veza gornjeg i donjeg dela. Moramo integrisati tvrđavu sa okruženjem. To je VEOMA važno. Ljudi to moraju doživljavati kao jednu ambijentalnu, kulturološku i upotrebnu celinu, da njihova dnevna šetnja uvek obuhvata i gornji i donji deo tvrđave, tako da i ne primete kad prelaze iz jednog u drugi deo. Ja mislim da to treba da bude krajnji cilj. Inače ćemo ubrzo dobiti nove Zahine centre i nove Despotove gradove i prokockati pravo blago koje još uvek, nezasluženo, imamo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377701#p377701:28dk97jd je napisao(la):
Zuma » Данас, 07:58[/url]":28dk97jd]
Meni se dopada što je taj bedem ispod ulice VEĆ i prokopan i ozidan ispod čitave širine ulice (sem ispod pruge), i što već izlazi pravo na postojeće, kamenim kockama popločano šetalište oko tvrđave. To je maltene idealna situacija. Dakle kopamo samo ovoliko širok prolaz ispod jednog koloseka (vidi sliku). A tih tunela već ima dva, pa ako je baš frka za mimoilaženje, mogu da budi jednosmerni, svaki za po jedan smer (ali nema potrebe). Dakle govorimo SAMO o rupi 3 metra puta 2 metra ispod same pruge (ispod puta već postoji tunel), plus kratka kosa rampa za silazne stepenice sa Savske strane (2 metra). I to je sve. Meni to zaista ne deluje kao nešto skupo, pa makar bilo i ispod aktivnog koloseka.

IMG_5778_resize.jpg

Мени је овај предлог одличан, с тим што немам ништа против ни овог "суртогат Фуџимота" поред Бетон хале. Мислим да је више пролаза неопходно за пешачко "прокрвљавање" горњег и доњег Калемегдана.

За овај истраживачки рад Зума има плушчину.
 
Postoji jedna zanimljiva stvar u vezi fotografiji ove kapije koju je Zuma okačio (mislim da se zove "mračna kapija")...

Pogledajte prilog 2

Ova fotografija je slikana u istoj ravni kao i fotografija ispod, koja potiče vjerovatno iz perioda pred I svjetski rat, samo što Zumina fotografija prikazuje kapiju s jedne strane ulice (današnji bulevar) a stara fotografija je nastala sa druge strane ulice, na pruzi.

Pogledajte prilog 1

S obzirom da se na obe fotografije mogu uočiti isti elementi krune zida (A i B), može se shvatiti šta je zapravo uništeno od I svjetskog rata do danas, izgradnjom ulice, pruge i pristaništa.

Bulevar se sada nalazi na visini vijenca (B) što znači da je zid desno od pruge na staroj slici uništen iznad linije (B) a u dio ispod je sada zatrpan i na njemu leži asfaltna saobraćajnica.

Desno od vojnika koji se šeta pored pruge, nazire se izgleda prolaz gdje bi otprilike izašao tunel koji je Zuma takođe fotografisao i koji je sada zazidan.

Lijevo od pruge, na staroj slici, nalazi se drugi zid koji je takođe uništen.
Otprilike, dio iznad crtkane linije je srušen a na dijelu koji je ispod je izgrađeno pristanište. Mislim da bi položaj ovog zida bio otprilike gdje je sada biciklistička staza.

Ovo šire područje može se vidjeti i na slici iz vazduha...

 
1 - pruga nikada nije prolazila blizu kapija (pa A i B sa dve fotografije nemaju ikakve veze)
2 - fotografije nisu iz 1913
3 - Rio ne zna o čemu priča - po običaju.
 
Relja,
ako uporedimo ovu sliku

15fr8y0.jpg


i sredinu donje ivice sledeće slike (detalj poznate fotografije iz 1914.)

KalemegdanMracnaKap1914.jpg


ja vidim bar pet ili šest elemenata koji su isti. Iako su slučajne sličnosti uvek moguće, međusobni uglovi i odnosi visina pojedinih delova levog i desnog bedema na prvoj slici, kao i blizina vode, ne ostavljaju preveliku mogućnost da nije u pitanju ista lokacija. Da li si siguran da

1 - pruga nikada nije prolazila blizu kapija (pa A i B sa dve fotografije nemaju ikakve veze)
i šta onda prikazuje prva slika ako nije ovo što Rio kaže?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377802#p377802:1sucevdu je napisao(la):
relja » Thu Mar 24, 2016 9:50 pm[/url]":1sucevdu]1 - pruga nikada nije prolazila blizu kapija (pa A i B sa dve fotografije nemaju ikakve veze)
2 - fotografije nisu iz 1913
3 - Rio ne zna o čemu priča - po običaju.

Naravno Relja, potpuno si u pravu.

S druge strane, ako bi se jednog dana pristupilo nevjerovatnom poduhvatu uklanjanja saobraćajnice iz Donjeg Grada i rekonstrukcije dijela tvrđave na koju je ista saobraćajnica nasjela, onda bi ova slika sa street view-a...

Pogledajte prilog 2

poprimila potpuno drugačiji oblik...

Pogledajte prilog 1

a time se i tvrđava ponovo približila Savi, otvarajući posve nove mogučnosti za kretanje i komunikaciju Donjeg Grada, kompleksa tvrđave i ostatka Beograda...

 
Priznajem, pogrešio sam, RioBl je tačno prikazao lokaciju.
 
Ponekad imam trip da Rio zivi u Beogradu kad vidim njegove modele.

+1 za dobro objasnjenje.
 
Jasno je da ne zivi u BL, mada je to potpuno nebitno :D

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=377932#p377932:u2crgpiy je napisao(la):
laki72 » Pet Mar 25, 2016 10:21 pm[/url]":u2crgpiy]Jasno je da ne zivi u BL, mada je to potpuno nebitno :D

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

BL? U Banja Luci?
 
Vrh