Šta je novo?

Beogradska tvrđava i park Kalemegdan

Tromodularni i petomodularni niskopodni tramvaj - nije isto.
 
Mogli bi i stare muzejske tramvaje stviti kao u becu na ringu inace kafu nije preporucljivo da ide oko kalisa

20160124_200212.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368584#p368584:2adm6z2d je napisao(la):
stf » 24 Jan 2016 10:31 pm[/url]":2adm6z2d]Tromodularni i petomodularni niskopodni tramvaj - nije isto.

Jel mi imamo te tramvaje?

Pazi, nisam u startu protivan takvoj ideji, samo...mogla bi da funkcioniše samo ako bi za turiste postojala posebne stanice, koje nisu u sistemu GSPa (da se turisti ne guraju sa građanima): U Karađorđevoj to može da se izvede, ali je bitnija ona na drugom kraju - u Pariskoj ili Tadeuša Košćuška. Samo, gde?


I pored toga, voleo bih da postoji ta pasarela - za nas.
 
Pa ja bih taj tramvaj stavio van sistema JGP-a ali bi bio otvoren za sve građane, ne samo turiste. On bi zapravo rešavao problem uspona i potrebe za pasarelom
 
Za razliku od tramvaja (a ne kažem da je loša ideja, dobra je) pasarela se ne kvari, ne ide na popravke, ne trebaju delovi, ne treba joj struja, ne zavisi od zastoja na trasi ... npr stane "2" a iza nje tramvaj sa turistima, ili padne napon na mreži... pasarela je uvek tu i u funkciji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368588#p368588:1wa8pyfj je napisao(la):
direktor » 24 Jan 2016 10:34 pm[/url]":1wa8pyfj]Mogli bi i stare muzejske tramvaje stviti kao u becu na ringu inace kafu nije preporucljivo da ide oko kalisa

20160124_200212.jpg

Bravo za sliku. Vidi se nekoliko preostalih jablanova zasađenih između dva rata... greota

 
Bio je to lijep drvored bilo ih je na jos mjesta u bg kad su pocjeceni nikad nisu zamjenjeni novim stablima protjerani su iz grada
 
Malo sam se igrao raznim idejama za vezu Kalemegdana i obale.

IMG_8284_resize.jpg


Crvena trasa, sa pokretnom stazom, bi recimo mogla da ide kroz rov na prethodnoj slici, pa kroz trenutno zatvoreni tunel (tu pokretne stepenice), koji izlazi tačno ispred mosta pre kapije. Rov je uzak, sa visokim zidovima, pa bi bilo vrlo malo mesta odakle bi se pokretna staza uopšte videla. Preko puta i pruge bi vodila pasarela. Tako imamo direktnu pešačku vezu obale i tvrđave, savladavamo najveći deo visinske razlike, a sve to ipak nije preterano vidljivo. Ovo mi deluje kao sasvim dobro rešenje.

AltPasarele1.jpg


Plava veza je jedna prilično radikalna mogućnost. To bi bila takođe pasarela ali sa pokretnim stepenicama koje su prislonjene tik uz same zidine tvrđave. Ovaj donji plato, ispod zidina, bi se uredio kao mali zeleni park. Ovaj zemljani odsek je inače zaštićeno dobro koje ima fantastičan presek školjki i drugih naslaga Panonskog mora, a ipak ga niko nikome ne pokazuje. Turistima bi put tik uz zidine bio apsolutno spektakularan. Sa jedne strane mogu rukom da dodirnu stotinama godina stare kamene zidove, a sa druge im je vidik od početka potpuno otvoren, tako da se postepeno uzdižu posmatrajući ogromnu, otvorenu panoramu ušća Save u Dunav, Ratnog ostrva i starog Zemuna. Takođe, ovo bi savladalo kompletnu visinsku razliku i dovelo ih tačno na vidikovac kod Pobednika, gde ionako obavezno odlaze. Svakako bi zapamtili Beograd bar po tom detalju. Mana je nažalost što se ovako veoma vidljivim dodatkom ruže zidovi tvrđave, a to se izbegava. Tako da stvarno ne znam koliko bi ovo bilo prihvatljivo. Možda ako bi se pronašlo krajnje elegantno, moderno, i malo vidljivo tehničko rešenje koje, u meri u kojoj se vidi, deluje kao namerni estetski kontrast, neka vrsta providne pokretne skulpture. Ako se to dobro izvede, ovo bi takođe moglo biti veoma dobro.

IMG_8567_resize.jpg


Treća mogućnost su sasvim klasične pokretne stepenice, kao u podzemnim prolazima, u koje se ulazi kroz tunel čiji se otvor vidi na prethodnoj slici. Prilaz bi se naravno uredio, isto kao unutrašnjost ove rupe, a negde unutar nje bi se iskopao kosi prolaz naviše, tako da pokretne stepenice izlaze tačno na sredinu platoa kod Kalemegdana. Naprimer, kao neka vrsta male i usput korisne šale, prvo u "tajanstveni podrum" kod Pobednika, koji upravo sada istražuju. To naravno nije nikakva bitna istorijska vrednost, a lepo bi se iskoristio. Tako bi turisti prvo bili na obali reke, pa u divnom parku, pa bi se divili ostacima Panonskog mora, pa bi iz uređene i autentične pećine davno iskopane u dnu tog mora, sa zidovima od zemlje, opet bili prvo dovedeni u podzemlje, ovaj put od cigala, u neku vrstu takođe "autentične" stare tvrđavske podzemne prostorije, možda sa nekom mini izložbom, a zatim bi uz svega par stepenika sami izlazili na plato kod Pobednika. I to bi bio sasvim lep doživljaj za svakoga. Ulaz u podrumske prostorije je ispod šatora na sledećoj slici, i tu bi, u podrumu, bio izlaz sa pokretnih stepenica.

IMG_3159_resize.jpg


Velika prednost ove ideje je da apsolutno sve što se tvrđavi dodaje potpuno nevidljivo sa BILO KOG mesta. A druga prednost je što je sve ovo isto tako jeftino. Potreban je jedan sasvim kratak tunel i jedne klasične i isto tako kratke pokretne stepenice. Sve ostalo imamo. Koštalo bi manje od bilo kog podzemnog prolaza na bilo kojoj raskrsnici u gradu. I treća prednost je da se takođe savladava čitava visinska razlika, a turisti dovode tačno na plato Pobednika. Jedina mana koju vidim je prelazak puta i pruge. Međutim, ako je klasični semafor neprihvatljiv, i tu se može napraviti mala pasarela.

Šta mislite o ova tri predloga?
 
Трећа варијанта би била најелегантнија и најефикаснија, али је упитно колико је изводљива као и шта се тачно налази ту испод зидина, као и колико статика саме тврђаве дозовљава такве радове.
Гледам ову прву варијанту и размишљам да ли би кроз средњи део где је највећи успон могла да се провуче успињача. Остали успони ми се не чине тако страшно а сигурно би било атрактивно и лако уклопљиво.
 
Crvena varijanta umjesto stepenica one trake pokretne kao u marketima i aerodromima
 
Da naravno, mislio sam baš na pokretne staze, kao na slici koju sam ranije postavio. Ako dozvoljava nagib, naravno. Ali pošto bih za tu varjantu obavezno stavio pasarelu, ionako bi njen nivo preko pruge i puta već bio dovoljno visok da nagib dela trase preko tvrđave više ne bi bio prevelik za pokretnu stazu.

Fully-Outdoor-Moving-Walkway-GRM15-.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368636#p368636:1lpcwbvt je napisao(la):
Дошљак » 25 Jan 2016 01:09 am[/url]":1lpcwbvt]Трећа варијанта би била најелегантнија и најефикаснија, али је упитно колико је изводљива као и шта се тачно налази ту испод зидина, као и колико статика саме тврђаве дозовљава такве радове.
Гледам ову прву варијанту и размишљам да ли би кроз средњи део где је највећи успон могла да се провуче успињача. Остали успони ми се не чине тако страшно а сигурно би било атрактивно и лако уклопљиво.
Za treću, ljubičastu varjantu, postoji jednostavna alternativa ako se ispostavi da je statika problem. Umesto kosog tunela naviše, koji je osetljiviji zato što je bliže površini, ispod "tajanstvenog podruma" se može izbušiti vertikalni kanal za klasičan lift. Onda je iz pećine potrebno iskopati horizontalan pešački tunel do podnožija liftra. Pošto bi taj prilazni tunel bio na nekih, recimo, 25 metra ispod nivoa platoa kod Pobednika, verovatno bi takvi problemi bili mnogo manje izraženi nego za kosi tunel. Ta velika rupa u zemlji ionako postoji već ko zna otkada, prilično je duboka, i nalazi se tačno ispod spoljnog, nižeg dela zidina, pa im do sada nije pravila problem.
 
Još jedan dodatak. Ukupna visina Pobednika je 14 metara, pa evo i nešto tačnije visinske razlike koju nekako treba savladati. Između nivoa šetališta pored Save i nivoa platoa na kome je Pobednik ima 29 metara razlike. Ostatak Kalemegdanskog platoa je još više.

IMG_5600_resize.jpg


Most i kapija.

IMG_0147_resize.jpg


Par slika gornjeg dela crvene trase. Pokretna staza bi trebala da dođe duž ovog rova, i da zatim prođe kroz tunel na desnoj strani. Na kraju tog tunela su kamene stepenice koje skreću u levo i vode tačno do ulaza na most.

IMG_0154_resize.jpg

AltPasarele2.jpg


Naravno, ako se dobije dozvola da se prođe kroz jedan mali deo tvrđave, ovo krivudanje i oštro skretanje na kraju se lako može potpuno ukloniti. Na tom mestu izgleda već postoji neki prolaz. Verovatno je čitav taj plato ispred mosta ionako šupalj. Ovako:

AltPasarele3.jpg


Kao što vidite, posle početne blage S krivine desno pa levo (širina staze bi bila uža od širine rova, pa krivina može da se iseče), staza bi tada bila prava i konstantnog nagiba sve dok ne izađe tačno ispred samog mosta, pa sve ovo ne bi puno koštalo.

AltPasarele6.gif


IMG_8284_resize.jpg


I tako, i ova verzija je sasvim OK, iako je pomalo konzervativna i skromna. Mada se meni i dalje nešto više sviđa ona sa tunelom, ako idemo na nevidljivost i eleganciju, odnosno providno-stakleno-plastično-zelena verzija koja se kao bršljen privija, krivuda i "visi" duž spoljnih zidina, ako idemo na avangardu, šok i spektakularno. Kad mogu Kinezi, možemo i mi :lol:

2C55C73500000578-3235025-image-a-19_1442309521318.jpg

highest-glass-bridge-opens-in-china-1443446951-7302.jpg

GettyImages-489748146_master.0.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368649#p368649:1prhia7i je napisao(la):
Zuma » 25 Jan 2016 07:24 am[/url]":1prhia7i]...
Most i kapija.

IMG_0147_resize.jpg

....


off

Zuma,kada je ovo fotografisano?

Pre par godina na Zabavnikovom forumu su postavljene fotografije kamenih segmenata tzv "Vilhelmove klupe", postavljene u toku okupacije u 1. svetskom ratu, u "čast" boravka nemačkog cara Vilhelma II u Beogradu, koji je bio na proputovanju za sastanak sa bugarskim carom.
Sa tog mesta su kajzeru valjda objašnjavali bitku koja se vodila na obalama Dunava

Pogledajte prilog 6

Pogledajte prilog 5

Pogledajte prilog 4

Pogledajte prilog 3

Pogledajte prilog 2

Pogledajte prilog 1



Klupa nije dirana između dva rata, možda i zbog srpskog humora - u neposrednoj blizini je postavljen - Pobednik :)

Uklonjena je opsle rata, i to najverovatnije ne zbog toga što je klupa nemačkog cara već zato što je na širem prostoru izgrađen onaj bunker Jugoslovenske armije, koji je danas otvoren za posetioce. Gradnjom bunkera je uklonjen i travnjak koji se vidi na međuratnoj fotografiji.

Izgleda da delovi klupe još uvek stoje na istom mestu na koje su odloženi kada su "pronađeni".
 
Fina prica ali cini mi se da nisu vise iza zavoda za zastitu spomenika
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368659#p368659:1pvpeu4n je napisao(la):
relja » 25 Jan 2016 09:34 am[/url]":1pvpeu4n]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368649#p368649:1pvpeu4n je napisao(la):
Zuma » 25 Jan 2016 07:24 am[/url]":1pvpeu4n]...
Most i kapija.

IMG_0147_resize.jpg

....
off

Zuma,kada je ovo fotografisano?

To sam slikao 16. Maja 2013. godine.

Zašto? Misliš da su ono desno ostaci ove stolice?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368728#p368728:26euwp1k je napisao(la):
Zuma » 25 Jan 2016 03:38 pm[/url]":26euwp1k]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368659#p368659:26euwp1k je napisao(la):
relja » 25 Jan 2016 09:34 am[/url]":26euwp1k]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368649#p368649:26euwp1k je napisao(la):
Zuma » 25 Jan 2016 07:24 am[/url]":26euwp1k]...
Most i kapija.

IMG_0147_resize.jpg

....
off

Zuma,kada je ovo fotografisano?

To sam slikao 16. Maja 2013. godine.

Zašto? Misliš da su ono desno ostaci ove stolice?


Ne da mislim, nego jesu.
Ove fotografije je napravio čovek iz JP Beogradska tvrđava i postavio na Zabavnikov forum, kada su ostatke stolice pronašli u nekom ćošku

Pogledajte prilog 3

Pogledajte prilog 2

Pogledajte prilog 1



ne mogu da se setim kada je to bilo, pretraga na Zabavnikovom forumu je mnogo loša, ali nije nemoguće da je to postavljeno i u vreme kada si ti slikao.

Mislio sam da si nedavno slikao pa mi je bilo čudno da se te ploče i dalje nalaze na istom mestu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368631#p368631:ztscj88w je napisao(la):
Zuma » 24 Jan 2016 23:34[/url]":ztscj88w]
AltPasarele1.jpg

Plava veza....
Tooo :D

Plava veza je naj prirodnija veza za izgradnu kamene široke pasarele u odnosu na druge opcije
evo i predloga korekcije plave veze
Bolje bi bilo da se završi priodnije na onom gore zelenom platou ispod pobednika
koj vec ima tunele koj vode do prolaza sa Rimskim bunarom i dalje ka pobedniku
a dole
da savija u levo (ne u kafic)
vec kod tog špica čije zelenilo krije ostatke (kamen cigla) kule-bunkera
čija obnova bi donela pravu smislenu ravnotežu izdizanja
a dobili bi i željenu bajkovitu kulu koja izlazi iz vode
umesto tupave obične toboganske staze

E da
Zumi + 1 :) za plavu stazu
Relji + 1 :) za tumacenje zasto je staza bolja od limenka
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368756#p368756:3u93ow9f je napisao(la):
boca-ica » 25 Jan 2016 08:22 pm[/url]":3u93ow9f]...
Plava veza je naj prirodnija veza za izgradnu kamene široke pasarele u odnosu na druge opcije
...


A zar ne mislite da izgranja bilo kavog pristupa na trasi "plave veze" obesmišljava pojam "tvrđava"?
:D
 
Zasto mora plava veza da bude ,,lenjirska ,, ?
Prateci konfiguraciju uspinjajuceg terena moze se poigravati i sa ulaskom i izlaskom kroz odbranbedni zid
te tako bi bila ,,povremeno vidljiva,, kao posebna odmarališta tj. odbrambenih terasa
te bi na taj način sadašnjem ne pristupačnom ,,kineskom zidu,,
upravo i vratila pojam i funkciju pristupačnosti odbranbenog zida tvrdjave :)
 
Relja djelovi klupe su stajali dugo iza zavoda za zastitu spomenika sigurno i 2008 a i ranije moguce da su zaboravili sta su kameni djelovi predstavljali
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368760#p368760:3bi9ytkg je napisao(la):
relja » 25 Jan 2016 08:31 pm[/url]":3bi9ytkg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368756#p368756:3bi9ytkg je napisao(la):
boca-ica » 25 Jan 2016 08:22 pm[/url]":3bi9ytkg]...
Plava veza je naj prirodnija veza za izgradnu kamene široke pasarele u odnosu na druge opcije
...
A zar ne mislite da izgranja bilo kavog pristupa na trasi "plave veze" obesmišljava pojam "tvrđava"?
:D
Zbog toga sam za plavu varjantu imao na umu nešto što se vidi što je manje moguće, što je skoro providno, a u meri u kojoj se ipak vidi potpuno odudara od zida tvrđave, po svemu, po teksturi, stilu i tehnologiji. Tako da odmah bude jasno da je to savremeni, naknadni dodatak namenjen turistima. Ljudi su na takve stvari navikli, i to im pomaže da mentalno razdvoje originalni izgled tvrđave od savremenog dodatka, da se praktično nateraju da zanemare dodatak i vide samo tvrđavu, isto kao što se gledaju eksponati u muzeju. Staklena kutija u kojoj su eksponati se po konvenciji ne vidi i ne pamti. Naravno, u pitanju je kompromis koji zavisi od raspoložive tehnologije (plus što su sami zahtevi u priličnoj meri međusobno protivrečni), ali u njemu se ono što se izgubi na autentičnosti dobija na neposrednosti doživljaja i emotivnosti čitavog iskustva. Ljudi su onda u fizičkom kontaktu sa kamenom, sa odbrambenim zidovima. Kroz istoriju se ginulo, prolivala se krv baš na tim spoljnim odbrambenim zidovima, na istom tom kamenju, na 20cm od posetioca, duž čitavog dugačkog, postepenog i spektakularnog uspona od reke do Tvrđave.

Sasvim je moguće da bi ova varjanta bila isuviše ružna ili napadna, i da se mora odbaciti, jer sve zavisi od toga koja tehnologija je na raspolaganju i kako bi sve to na kraju izgledalo. To je teško unapred procenti. Ovo je prosto nabacivanje ideja za koje tek treba videti kako bi se mogle realizovati i na šta bi to ličilo.

2281.jpg

maxresdefault.jpg

2D22542400000578-0-image-a-6_1444127163024.jpg

concretehouse_05.jpg

stepintothevoidv23.jpg

1c.jpg

Screen-Shot-2015-10-06-at-3.38.58-PM.png

blog5.jpg


A ovo je verovatno konačna reč moderne tehnologije u sferi nevidljivosti :D

10-16726.jpg
 
Vrh