Šta je novo?

Beogradska tvrđava i park Kalemegdan

Svojevremeno nisam propustio priliku da se ispentram na vrh Kotorske tvrdjave
uspomena koja se ukleše u secanju svakog koj se odvažio na tako dugo i strmo uspinjanje
po uskoj izlizanoj stepeničastoj i kaldrmisanoj više vekovnoj stazi na kojoj se jasno uocavaju tragovi
nebrojanih ,,seobe,, nejači i branilaca koja su sa sobom teglili svoje sanduke , topove, koze...

Pa sve nesto mislim.... da li bi tako jasno i lepo secanje trajalo i danas
da sam do vrha stigao nekim vijaduktom, tramvajem ili busem......
 
Ovo je pasarela preko pruge i ulice, a ne vijadukt do Pobednika.

Slažem se da barake treba ukloniti u uljuditi prostor, ali mislim da pešački nije dobro rešenje.
Pasarelom se dobija jednostavna, slobodna i bezbedna komunikacija u svakom trenutku, bez mnogo kruženja, aa i što je navažnije: moguće ju je napraviti i koristiti maltene - odmah.
 
Ovo je pasarela preko pruge i ulice, a ne vijadukt do Pobednika.
Hvala Relja, :)
sada vec moji strari tikovi od ,, oblačnih ,, mora, koje smo izbegli , za malo...,, srecom , sad su iza nas.

U raspravi oko Oblaka , predložena je uklopljiva kamena pasarela
neka prokopija postojece stare vodene kapije...
 
Ево данас само обишао локацију планиране пасареле и њену ширу околину.

Бетонхала, део ближи пристаништу. Место где би по мом мишљењу могле да се ураде пристојне степенице или рампа.
Pogledajte prilog 26

Барака са друге стране Бетонхале коју можемо видети и на рендерима пасареле, као и руинирани и запуштени магацини који би могли да послуже за пресељење ове бараке.
Pogledajte prilog 21Pogledajte prilog 22Pogledajte prilog 23Pogledajte prilog 24Pogledajte prilog 25

Постојеће степениште којим се може попети на Бетонхалу поред места будуће пасареле, као и поглед са тог степеништа какав ће предпостављам бити и са те пасареле.
Pogledajte prilog 20

Pogledajte prilog 18Pogledajte prilog 19Pogledajte prilog 17Pogledajte prilog 17

Велика барака на Бетонхали, лево се налази прилаз за возила и право се излази на Булевар војводе Бојовића.
Pogledajte prilog 16

Ево где се излази када се туда прође.
Pogledajte prilog 15

Бараке и кућа чијим уклањањем би се добио простор за тротоар као и укрштање трамвајске пруге и булевара где би могао да се направи пешачки прелаз.
Pogledajte prilog 11Pogledajte prilog 12

Стари Шабачки друм који води према Сава капији.
Pogledajte prilog 14Pogledajte prilog 10Pogledajte prilog 8

Пријатан поглед
Pogledajte prilog 13Pogledajte prilog 9

Сава капија и даља путања степеницама и стрмим стазама од опеке која води горе.
Pogledajte prilog 7Pogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1

Ја и даље не могу да схватим где би се стигло том пасарелом.
 
plus 1 :)
nadam se da ovo ,,premoštavanje,, nece biti komplikovano i skupo kao što je krpljenje Brankovog mosta :roll:
 
Има још :D

Поглед на локацију са различитих места и висина. Ја нажалост и даље не стварам слику о томе како би се пасарела уклопила у тврђаву :?
Pogledajte prilog 22Pogledajte prilog 21Pogledajte prilog 20Pogledajte prilog 19Pogledajte prilog 18Pogledajte prilog 17Pogledajte prilog 16Pogledajte prilog 15Pogledajte prilog 14Pogledajte prilog 13Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 12

Степенице, а има и ових металних са гелендером... ако се мало боље загледате, приметићете једног посетиоца на трећој фотографији.
Pogledajte prilog 10Pogledajte prilog 9Pogledajte prilog 8Pogledajte prilog 7Pogledajte prilog 6Pogledajte prilog 11

До Победника има још да се пење :D
Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 24Pogledajte prilog 23Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1Pogledajte prilog 4
 
Odlicne slike, Dosljak...
Da li je ovo na ulazu u tunel neki lift? Da li je to nesto novo ili je bilo i ranije? Da li je iko razmisljao o postavljanju pokretnih stepenica uz BH?
 
Došljak, hvala za slike, a i za trud, pogotovo po ovako hladnom danu.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368370#p368370:3lpiyvks je napisao(la):
Дошљак » 23 Jan 2016 07:37 pm[/url]":3lpiyvks]
...Ја и даље не могу да схватим где би се стигло том пасарелом....

Valjda su skice dovoljno jasne?

Naravno, skice pasarele na kojima su ucrtane barake ne znače da je projektom pasarele odlučeno da se baake zadrže - već su ucrtane zato što je takvo trenutno stanje.

Na slikama se lepo vide svi nedostaci na trasi uspona. A to se sve da otkloniti za par dana rada.
Mislim na npr ovo:

file.php

...
file.php

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368375#p368375:3lpiyvks je napisao(la):
Дошљак » 23 Jan 2016 08:07 pm[/url]":3lpiyvks]Има још :D

Поглед на локацију са различитих места и висина. Ја нажалост и даље не стварам слику о томе како би се пасарела уклопила у тврђаву :?


Pusti sebi mašti na volju.
Pa do sada nismo ni videli kako će da izgleda, videli smo samo gabarite.
Šta kao ima staklenu ogradu, ili rešetku poput one na Mostu na Adi?

Verovatno zato što je doživljavaš kao glomaznu rešetakstu konstrukciju poput ovoga

41027766.jpg



A uočljiv je jedino raspon od samo 10 metara, iznad Bulevara vojvode Bojovića.
Tih 10 metara omogućuje konstrukciju koja može da izgleda "vazdušasto" i da uopšte ne kravi ambijent.
I da se ne lažemo, ambijentom dominira ulica kojom prolaze automobili, a ne stari drum i kapija koji su danas kao "ukopani" u teren.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368426#p368426:2djgki4j je napisao(la):
relja » 24 Jan 2016 01:13 am[/url]":2djgki4j]Došljak, hvala za slike, a i za trud, pogotovo po ovako hladnom danu.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368370#p368370:2djgki4j je napisao(la):
Дошљак » 23 Jan 2016 07:37 pm[/url]":2djgki4j]
...Ја и даље не могу да схватим где би се стигло том пасарелом....
Valjda su skice dovoljno jasne?

Naravno, skice pasarele na kojima su ucrtane barake ne znače da je projektom pasarele odlučeno da se baake zadrže - već su ucrtane zato što je takvo trenutno stanje.

Na slikama se lepo vide svi nedostaci na trasi uspona. A to se sve da otkloniti za par dana rada.
Relja, tvoja druga slika uopšte nije sa tog mesta (to je sledeći prolaz), a na prvoj zidić nije problem jer se lepo vidi da će biti preskočen. Ovo desno je prolaz sa stepenicama na koji oni misle, a tvoja druga slika je sa prolaza levo.

KalisPasarela1.jpg


Mostić bi izašao ovde

KalisPasarela.jpg


file.php

file.php


Inače, kakve su monstrume ovde planirali, ovo je još dobro. Neće naročito pomoći, ali neće ni previše smetati, pa je za tragične Beogradske prilike i običaje, onako ... recimo prihvatljivo. Nevolja je što Beograđani nemaju kondiciju, što im je duša u nosu posle deset stepenika, a ovo nije ni od kakve pomoći sem da se pređe ulica i pruga, što nama nije preterani problem. Nažalost ne pomaže kod lakšeg savladavanja visinske razlike. Ja sam još davno predložio novu generaciju outdoor pokretnih staza (ili pokretnih stepenica ako je nagib prevelik), i za Terazijsku terasu i za Kalemegdan. Korisno, a neupadljivo. Naprimer

Fully-Outdoor-Moving-Walkway-GRM15-.jpg


Puno više slika ima u originalnoj poruci:

viewtopic.php?t=1521&start=1900#p335168
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368429#p368429:21in556p je napisao(la):
Zuma » 24 Jan 2016 01:25[/url]":21in556p]

Mostić bi izašao ovde
KalisPasarela.jpg

Dobro je :kk:
samo kamenu pasarelu treba uraditi dosta širu nego sto je sama staza kroz tvrdjavu
bolje bi se uklopila masivna zidane kapija (ima je i NS kad se ide iz Petrovaradina)
kroz koju prolaze vozila a pešaci bi mogli odozgo :D

pasarelu tananu i ne daj bože metalnu, bolje i da ne neprave :mrgreen:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368429#p368429:1yswhah8 je napisao(la):
Zuma » 24 Jan 2016 02:25 am[/url]":1yswhah8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368426#p368426:1yswhah8 je napisao(la):
relja » 24 Jan 2016 01:13 am[/url]":1yswhah8]Došljak, hvala za slike, a i za trud, pogotovo po ovako hladnom danu.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368370#p368370:1yswhah8 je napisao(la):
Дошљак » 23 Jan 2016 07:37 pm[/url]":1yswhah8]
...Ја и даље не могу да схватим где би се стигло том пасарелом....
Valjda su skice dovoljno jasne?

Naravno, skice pasarele na kojima su ucrtane barake ne znače da je projektom pasarele odlučeno da se baake zadrže - već su ucrtane zato što je takvo trenutno stanje.

Na slikama se lepo vide svi nedostaci na trasi uspona. A to se sve da otkloniti za par dana rada.
Relja, tvoja druga slika uopšte nije sa tog mesta (to je sledeći prolaz), a na prvoj zidić nije problem jer se lepo vidi da će biti preskočen. Ovo desno je prolaz sa stepenicama na koji oni misle, a tvoja druga slika je sa prolaza levo.

KalisPasarela1.jpg


Mostić bi izašao ovde

KalisPasarela.jpg

....


Zuma, ako prelistaš prethodne poruke videćeš da nema nikakve razlike između objašnjenja skica koje smo ti i ja postavili.
viewtopic.php?f=24&t=102&start=1450#p368155

Možda si u velikom broju razmenjenih poruka pomešao Došljaka i mene.

Ja podržavam predloženo rešenje jer mislim da je korisno, praktično za upotrebu i jednostavno za izvođenje i da ne mora da znači da će da naruži ambijent .... kažem "ne mora",jer do sada nismo videli kako planiraju da izgleda sama konstrukcija pasarele.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368449#p368449:2q6ei06f je napisao(la):
relja » 24 Jan 2016 10:20 am[/url]":2q6ei06f]
Zuma, ako prelistaš prethodne poruke videćeš da nema nikakve razlike između objašnjenja skica koje smo ti i ja postavili.
viewtopic.php?f=24&t=102&start=1450#p368155

Možda si u velikom broju razmenjenih poruka pomešao Došljaka i mene.
Ta poruka sa linka je u redu, i crteži su nam isti. Ali nisam mislio na nju nego na tvoju pretposlednju poruku. Spominješ nedostake na trasi uspona, pa kažeš da naprimer misliš na mesta kao na te dve slike. Evo citata.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368426#p368426:2q6ei06f je napisao(la):
relja » 24 Jan 2016 01:13 am[/url]":2q6ei06f]

Na slikama se lepo vide svi nedostaci na trasi uspona. A to se sve da otkloniti za par dana rada.
Mislim na npr ovo:

file.php
Međutim pasarela bi se završavala levo i malo iza leđa osobe sa kamerom, pošto ona preskače i ovaj zid i ovaj prolaz, tako da ljudi ovuda uopšte i neće morati da prolaze, pa nema ni šta da se otklanja (sem ako ustvari misliš da previše ružno izgleda, a ne da je smetnja za pešačenje kako sam te ja razumeo).

Dok je druga slika koju si naveo kao mesto gde ima problema ustvari slikana sa mesta broj koje sam označio sa 1, a ne sa mesta broj 2. Pa kao i na prvoj slici ni ovde nema šta da se otklanja, pošto to i nije prolaz sa kamenim stepenicama.

KalisPasarela2.jpg
 
Da, dobro si primetio, napisao sam "nedostaci na trasi uspona"... nespretno sam se izrazio.

Ovaj "smandrljani" stepenik sa prve fotografije naravno nije na "trasi uspona", ako se dolazi preko te buduće pasarele.
Prolaznici bi tuda prolazili ne na putu prema Pobedniku ili gornjem savskom šetalištu, već prema parku u Donjem gradu, kapiji Karla VI, barutnim magacinima (valjda će da se sredi deo oko malog magacina)... i taj prolaz ima važnu funkciju. Kao što rekoh, prolazio sam tuda u oktobru, ružno izgleda, a i nije baš bezbedno za svakoga.

Za drugu fotografiju si u pravu, nije na toj trasi (taj dan sam prošao obe trase, a prošlo je par meseci od tada :) ). Uglavnom, i to metalno stepenište (verovatno postavljeno tokom radova na rekonsterukciji?) bi trebalo zameniti sa nečim što se više uklapa u tvrđavu.
 
Ja ипак мислим да је и лепше, и лакше и корисније да се то реши овако.

Направе се степенице/покретне степенице/рампа на локацији коју сам овде означио црвеном. Туристи се одамх из крузера (зелена стрелица) пењу на Бетонхалу и имају леп поглед на тврђаву (док при проласку целе Бетонхале да би стигли до Пасареле немају тај поглед већ виде фенси локале и по који распали магацин у Бетонхали).
Pogledajte prilog 1

Руше се сви објекти на Бетонхали и ту се уређује плато/зелена површина (или шири паркинг за комензацију простора који би паркинг уступио за пешачки коридор који сам назначио, а и улаз на паркинг који је код стајалишта Пристаниште би онда могао да буде измештен овде где се улази у вулканизерску радњу која је у овој великој бараци) чиме се и оплемењује простор, зеленом бојом је опет означена путања кретања туриста, жуто је пешачки прелаз паралелан са трамвајком пругом која пресеца булевар војводе Бојовића, тако да нема новог семафора нити новог закрчења саобраћаја.


Овде би се инвестиција састојала из изградње степеништа/рампе за пењање на Бетонхалу (и то неког широког, бетонског и стилски уклопљеног у амбијент Бетонхале), као и рушење ових барака и уређење простора на којем се налазе што би и све једно и требало да се уради.
 
Ja ипак мислим да је и лепше, и лакше и корисније да се то реши овако.

Направе се степенице/покретне степенице/рампа на локацији коју сам овде означио црвеном. Туристи се одамх из крузера (зелена стрелица) пењу на Бетонхалу и имају леп поглед на тврђаву (док при проласку целе Бетонхале да би стигли до Пасареле немају тај поглед већ виде фенси локале и по који распали магацин у Бетонхали).
Pogledajte prilog 1

Руше се сви објекти на Бетонхали и ту се уређује плато/зелена површина (или шири паркинг за комензацију простора који би паркинг уступио за пешачки коридор који сам назначио, а и улаз на паркинг који је код стајалишта Пристаниште би онда могао да буде измештен овде где се улази у вулканизерску радњу која је у овој великој бараци) чиме се и оплемењује простор, зеленом бојом је опет означена путања кретања туриста, жуто је пешачки прелаз паралелан са трамвајком пругом која пресеца булевар војводе Бојовића, тако да нема новог семафора нити новог закрчења саобраћаја.
Pogledajte prilog 1

Овде би се инвестиција састојала из изградње степеништа/рампе за пењање на Бетонхалу (и то неког широког, бетонског и стилски уклопљеног у амбијент Бетонхале), као и рушење ових барака и уређење простора на којем се налазе што би и све једно и требало да се уради.
 
Ja tom tvom predlogu ne želim da nađem manu. Ali, mana ima - mislim da ukrštanje pešaka sa motornim saobraćajem u uskoj a bitnoj ulici treba izbeći po svaku cenu.
A i problem je što je zbog konfiguracije terena i blizine ulice, ta staza veoma uska, širine kozije staze da bi služila za tranzit turista. Proširenje na neku ozbiljnu širinu zahteva potporni zid, zeleni pojas duž ulice.... mnogo ozbiljne radove, a postoji drukčije rešenje (pasarela).

Za ono što nama treba, ova staza
https://www.google.rs/maps/@44.8207769, ... 6656?hl=sr
https://www.google.rs/maps/@44.8210587, ... 6656?hl=sr
bi trebalo da izgleda kao ovo
https://www.google.rs/maps/@44.8232465, ... 6656?hl=sr
(ne mislim na trenutnu pozadinu kod malog magacina, naravno, već samo šetalište).

I ne vidim kako bi to moglo da se uradi bez proširenja i izmeštanja dela trase Bulevara vojvode Bojovića, od Pariske pa sve dok ima mesta (kraj Beton hale).
A to ne može bez promene plana detaljne regulacije, rušenja pumpe i baraka - i zatvaranja saobraćaja. To će teško biti odobreno. Sa druge strane, videli smo da je u predlogu izmena PDR - benzinska pumpa zadržana. Dakle, ništa od cele priče.
Barake prosto moraju da se sklone, tu se slažem. To ruglo.

Pazi, ja verujem da u počektu se krenulo u razradu problem: "kako turiste sprovesti u grupi na Kalemegdan i sa Kalemgdana i kako napraviti pešačku vezu za sve ostale?" i da se razmatrala i ova trasa koju ti zagovaraš, kao i da je odbačena iz istih razloga koje i ja navodim.
Ne verujem da je prvo i jedino rešenje bila pasarela, bez razmatranja ostalih mogućnosti.
 
Укрштање пешака и мотрног саобраћаја већ постоји у булевару војводе Бојовића, и то чак два пешачка прелаза са семафорима код куле Небојше, зашто би овде био проблем пешачки прелаз, ако се саобраћај већ зауставља када пролазе трамваји?

Што се тиче ширине, постоји простор да се та стаза која води до Сава капије прошири на ширину те асфалтне стазе испод Барутане (шта више, сама капија има отприлике такву ширину).

Ја баш насупрот мислим да нажалост градске власти немају у плану рушење ових барак и исељење чини ми се једне (а можда има и више) породице, вулканизера и клуба Тилт.

И како то да нпр. никоме није пало на памет да направи пасарелу од куле Небојше до Доњег града? Ту већ имамо лепо уклопљен бетон и стару циглу као и зидине на које би се пасарела ослањала.
 
Prvo, prostora za prošrenej staze u sadašnjoj situaciji - nema. Moralo i da se kopa, pravi potporni zid i dr, onda pojas prema kolovozu. Trebao si da slikaš.

Drugo, poređenje sa semaforima kod Kule Nebojše nije na mestu. Taj semafor radi "na taster", a kada se upali crveno za vozila, to ne utiče na okolni saobraćaj, pošto se semafor nalazi podalje od drugih raskrsnica, tako da čak i ako se napravi kolona vozila, neće se preliti na okolne ulice. Pasarela ipak nije potrebna. Ranije sam mislio da jeste, ali kada sam prvi put prešao preko tog pešačkog shvatio sam da nije porebna.

Saobraćajna situacija na mestu na kojem ti predlažeš za pešački je dakeko, daleko komplikovanija.
Tu dolazi saobraćaj iz ulica koje su veoma blizu: Pariske, iz Kneza Sime Markovića, dolazi iz Karađorđeve, imamo tramvaj, pumpu i ulaz/izlaz sa parkinga.
I sad uvedemo još i semafor za pešake. Nastaće zastoji i kolone.
Ja ne znam šta je gore u toj situaciji: regulisani semafor koji će zatvarati saobraćaj i u situacijama kada pešaka i turista nema, ili "na taster" koji neće vodti računa o trenutnom stanju saobraćaja.
I mislim da su tvorci ideje o pasareli mislili upravo na taj način.
 
Eво слике, ово је стаза која води до Сава капије, некадашњи Шабачки пут.

file.php


Ево и почетка те стазе на месту где бих ја поставио пешачки прелаз и семафор. Види се да има простора до банкине. Можда би морало 4-5 стабала да се посече зарад ширења.

file.php


Можда је на овој слици најбољи поглед на стазу, само треба да се отвори у новом прозору и увелича.

file.php


Што се тиче семафора, он би био синхронизован са трамвајским семафором (шта више само би требало додати пешачке семафоре који би били зелени када трамвајси семафор показује пролазак за трамваје а семафор за моторна возила показује црвено и обрнуто). Мислим да тако не би било загушења саобраћаја. (на страну мој став да булевар војводе Бојовића треба да постане пешачка зона).
 
Hvala za slike.
Sad, svako će da ih tumači kako želi, ali po meni one upravo dokazuju moju ponetu: nema mesta za količinu ljudi koju bi smo tu doveli, i koja bi tu trebalo da cirkuliše - i to u oba smera. Prostora ispred same kapije, relativno, ima (ulica "zavija"), ali od onog stabla pa do tramvaja je kozija staza, i taj deo bi trebao da se proširi, niveliše, uradi potporni zid...

Po meni bi projektni zadatak bio: na tom prostoru, do ulice, u susret idu dve grupe turista, obe u broju jednog punog turističkog autobusa. Nećemo ih zgurati tu, do ulice. Stoga - pasarela sa blagom rampom, bez stepenica. Ima smisla.

Semafor - i dalje ne. Kada bi se Grad odlučio za tu trasu (a kao što znamo - nije se odlučio) pre bih bio za nekakav podzemni prolaz sa eskalatorima, pa neka košta...
 
Samo bi Pantelija u svom testametu mogao da poželi svojima podzemni prolaz :lool:
Sobzirom da znamo kakvi su nam podzemni prolazi u srcu grada
nije teško pretpostaviti kakav bi bio ,,iza,, Kalemegdana ...
 
Kako god bez pokretnih stepenica ili lifta od nivoa Save do nivoa pobednika nema ništa. Visinska razlika je prevelika i za mlade a kamoli za babe i dede iz Nemačke. Citadela u Budimpešti ima jako lepo uklopljene pokretne stepenice koje su otprilike te veličine. Uz odgovarajuće vizuelne maske pokretne stepenice ili/ i lift bi se jako lepo uklopili u tvrđavu.
Ovaj pešački most vodi od ničega, jer je skroz iza Beton Hale do ničega jer vodi samo do preko puta ulice bez ozbiljnijeg savlađivanja visinske prepreke. Onda bolje da stave pešački prelaz( ulicom više ne bi smeli da prolaze kamioni tako da ne znam čemu tripovanje oko pešačkih prelaza) u nivou i par tona behatona.
 
Ево и старе гарде на тврђави :D

Што се тиче успињаче, сматрам да је савршена локација за њу подно од Капетаније до Савског шеталишта.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368285#p368285:1iognaig je napisao(la):
Дошљак » 23 Јан 2016 03:18 am[/url]":1iognaig]Треба искористити ту могућност. Трамвај за те туристе са брода би лагано могао да иде од окретнице Пристаниште до окретнице Беко.

To sam i ja davno predlagao kao najjeftinije rešenje. Dva nova tromodularna KAF tramvaja na liniji 1 Pristanište-Beko su daleko zanimljivija od bilo kakvog nadvožnjaka dostojnog Ibarske magistrale a ne Kalemegdana.
 
Vrh