Šta je novo?

Beogradska tvrđava i park Kalemegdan

Kalimegdan sada nije tvrđava. To su samo ostaci tvrđave i zidine. Zato mislim da tvrđavu treba obnoviti. Naravno to je skupo ali to bi se radilo postepeno tokom 20 d0 30 godina. Napr. od 2020 godine do 2040. Kalemegdan i Beograd bi ogromno time dobili u svakom pogledu.
 
Треба овновити само оно што се обновити може, без неких импровизација ала-"Деспотов град"/Станишићи/Андрићград.
 
Tačno mesto gde se nalazi novootkrivena prostorija i raskošno nebo iznad Kalemegdana.

IMG_3144_resize.jpg

IMG_3140_resize.jpg

IMG_3142_resize.jpg

IMG_3143_resize.jpg

IMG_3145_resize.jpg

IMG_3146_resize.jpg

IMG_3147_resize.jpg

IMG_3150_resize.jpg

IMG_3153_resize.jpg

IMG_3159_resize.jpg

IMG_3162_resize.jpg

IMG_3165_resize.jpg
 
Zuma":18rv5hw0 je napisao(la):
Tačno mesto gde se nalazi novootkrivena prostorija i raskošno nebo iznad Kalemegdana.
....
IMG_3162_resize.jpg

....

Ekskluzivno: šokantna fotografija zgrade čija je misteriozna podrumska prostorija zapalila medijske portale i preti da sruši internet

kalemegdanpanorama9860_zpsz2vhxyjr.jpg



Lepe fotografije, Zuma :kk:
 
Izgleda da eksperti i dalje misle...prodjoh juce pored platoa i naravno,sve stoji onako iskopano kao i pre par meseci,a eksperti i dalje misle...i nikako da smisle.

Sta bi bilo da su nasli nesto vece...
 
Ima clansk u novostima gdje kazu da su nasli neki vodovod i kanalizaciju prilicno besmislen clanak
 
Cventni aranžmani nisu ono što su nekada bili :lol:

AK-BELGRAD-Serbien-um-1918-Ansicht-von-Kalimegdan.jpg

schone-AK-Belgrad-Kalimegdan.jpg


Pogleda na Kosančićev venac bez zgrada koje smetaju. Vidi se kakav je stvarno oblik terena neposredno uz šetlište.

alte-AK-Belgrad-Teilansicht-mit-Avalaberg.jpg
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1087862

Od Save do Kalemegdana grade vijugavi most

Beograd -- Gradnja pešačkog mosta od Save do Kalemegdana trebalo bi da počne u junu, a biće završena do kraja godine, najavila je Služba za informisanje grada.
Izvor: Tanjug četvrtak, 21.01.2016. | 17:26


Gradnja mosta koštaće oko milion evra.

Vijugavi most, kojim će turisti i Beograđani uskoro moći da stignu od Savskog pristaništa do Beogradske tvrđave biće, kako je najavljeno, prečica od šetališta na Savi do najvrednijeg beogradskog spomenika kulture od izuzetnog značaja - utvrđenja na bregu iznad ušća Save u Dunav.

Pešačku pasarelu sa neobičnom skulpturom, koju su pre osam godina osmislili vajar Mrđan Bajić i njegov britanski kolega Ričard Dikon, grad je odabrao prošlog leta kao rešenje koje "neće napasti tvrđavu i zakloniti njene lepote".

Glavni urbanista Milutin Folić je rako da izrada glavnog projekta počinje zahvaljujući donaciji Saobraćajnog instituta CIP.

"CIP će, u saradnji sa autorima i arhitektom Branislavom Mitrovićem, uraditi tehničku dokumentaciju. Direkcija za građevinsko zemljište, investitor pasarele za koju je potrebno oko milion evra, raspisaće tender za izvođača radova u maju. Ona će biti izgrađena do kraja ove godine", tvrdi Folić.

Time će biti ostvarena višedecenijska želja, da turisti koji rekom dođu u Beograd, ne preskaču šine i probijaju se kroz saobraćajem opterećenu Karađorđevu ulicu i Bulevar vojvode Bojovića kako bi otkrili čari Beograda.

Akademik Branislav Mitrović rekao je da dva velika umetnika sada konačno prave skulpturu, čija vrednost nije samo umetnička nego i upotrebna.

"Moja uloga u tom projektu je da kao arhitekta nađem dobru korelaciju između umetničkog i inženjerskog, kako bi Beograđani i svi njihovi gosti koji dolaze rekom imali direktnu vezu sa tvrđavom i Knez Mihailovom ulicom", ističe Mitrović.

Ja sam oduvek bio za ovakvo ili neko slično rešenje... samo kako ga doguraše da ga zaokruže na milion evra ? :(
 
Oпет девастација тврђаве. Зар је туристима толико тешко да пређу улицу? Пeнтрање овом пасарелом или пентрање стазом од Сава капије до Победника дође у суштини на исто. Боље да пораде на истеривању саобраћаја и бољем повезивању обале и тврђаве пешачким прелазима. И чему те вијугаве стазе, какав је то трип у питању?
 
Ne slažem se da se radi o devastaciji tvrđave već o praktičnoj i neophodnoj intervenciji.

Turisti dlaze kruzerima, a to su uglavnom starije osobe.
Kako ih sprovesti u grupi do platoa kod Pobednika?
Treba sa pristaništa preći preko železničke pruge ili se popeti preko Beton hale, a potom preko Bulevara vojvode Bojovića i posle krenuti u strmi uspon uz breg.
Trenutno postoje samo metalne stepenice za pristup parkingu na krovu Beton hale, Bulevar vojvode Bojovića je ulica bez trotoara, kamoli nekog platoa za prikupljanje grupe ljudi, nema poštenog pešačkog prelaza, a neki novi semafor da dužim intervalol za pešake će napraviti saobraćajni kolaps. A nakon prelaska ulice se tek treba popeti strmim stepenicama do prvog blažeg uspona.

Jedna jednostavna pasarela rešava sve ovo.
Po meni su jedina pitanja su - koliko se usvojeno rešenje vizuelno uklapa u ambijent i do koje staze na bregu će ona da vodi?

Na kraju krajeva, neće je koristiti samo turisti, već se svako moći očas posla da sa Save pređe na Kališ i sa Kališa da se spusti do Save.

edit, sad videh da je Miloš postavio na temi o pešačkim zonama

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368032#p368032:2ewm3go7 je napisao(la):
milos.tro » 21 Jan 2016 04:03 pm[/url]":2ewm3go7]Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
file.php

file.php

file.php


baš kako treba...ova "instalacija" u sredini zavojne staze je verovatno ukras koji možda neće doživeti realizaciju, ali videćemo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368137#p368137:39p9mdrm je napisao(la):
relja » Пет Јан 22, 2016 10:33 am[/url]":39p9mdrm]Ne slažem se da se radi o devastaciji tvrđave već o praktičnoj i neophodnoj intervenciji.

Turisti dlaze kruzerima, a to su uglavnom starije osobe.
Kako ih sprovesti u grupi do platoa kod Pobednika?
Лепо, прошедају мало до трамвајског стајалишта "Пристаниште", па седну у туристички трамвај који их одведе до стајалишта "Калемегдан" и одатле лагано до Победника :) Искрено сумњам да и једна старија особа има снаге и воље да се пентра од Сава капије до Победника, то је леп успон, нема гелендера ни места за одмор. Мада бих ја више волео да видим једну успињачу старомодног изгледа која би ишла од Пристаништа до Калемегданског шеталишта, тако би смо добили још један вид атракције за туристе, а не би девастирали тврђаву.

Treba sa pristaništa preći preko železničke pruge ili se popeti preko Beton hale, a potom preko Bulevara vojvode Bojovića i posle krenuti u strmi uspon uz breg.

На том месту и јесте проблем Булевар војводе Бојовића, ја се искрено надам да ће једног лепог дана и бити измештен као и железнички колосек, и да ће Доњи град добити поново своје зидине на обали, а тврђава поново бити једна целина.

Trenutno postoje samo metalne stepenice za pristup parkingu na krovu Beton hale, Bulevar vojvode Bojovića je ulica bez trotoara, kamoli nekog platoa za prikupljanje grupe ljudi, nema poštenog pešačkog prelaza, a neki novi semafor da dužim intervalol za pešake će napraviti saobraćajni kolaps. A nakon prelaska ulice se tek treba popeti strmim stepenicama do prvog blažeg uspona.

Jedna jednostavna pasarela rešava sve ovo.
Po meni su jedina pitanja su - koliko se usvojeno rešenje vizuelno uklapa u ambijent i do koje staze na bregu će ona da vodi?

Na kraju krajeva, neće je koristiti samo turisti, već se svako moći očas posla da sa Save pređe na Kališ i sa Kališa da se spusti do Save.

Е то и јесте главни проблем, како ће се та пасарела уколипти и где ће се с њом тачно стићи. Мени као локалном туристи никад није био проблем да прошетам до Куле Небојше како би стигао од трвђаве до реке, као ни обрнуто.

Боље да пораде мало на околини Бетонхале, уклоне ове бараке на њој и око ње, редукују ово подивљало шибље и дрвеће.

И зар мора директно из крузера да се иде до Победника? Зашто не прво уз обалу до куле Небојше, па се обиђе прво она, па онда преко Доњег града (камо среће да Амам има своју оригиналну намену, још један садржај за туристе, као и да је сређена Карлова капија, а да је Војна кухиња нека врста музеја уместо што је ту некакав истраживачки центар САНУ, никаква атракција) до цркви (најбајковитији део тврђаве у којем свако има јасан осећај где је, за разилку од најобичнијег платоа код Победника) па онда могу да обиђу и Диздареву кулу (и у њој сматрам да би била примеренија нека средњевековна музејска поставка него опсерваторија) и онда да прошета до Победника...
Е тако би ја замислио обилазак тврђаве и побољшање туристичке понуде.
 
Postojala je ideja o liftu od barutnog magacina u donjem gradu do blizu pobjednika .
Mislim da su bili i renderi posto je bio neki pokusaj lapanja para pa je to stopirano
 
И та варијанта ми звучи лоше. Опет ћу поновити Рибарски бастион као пример. А оно што Тврђави, а посебно Доњем граду фали јесте завршетак започетих реконструкција (срамота да стоје оне скеле, жичане ограде и табле "oпасно је кретати се..." "опасност од урушења" и ск.) као и адекватни садржаји, пре свега аутентичне музејске поставке везане за све векове живота Београдске тврђаве. Простора има исувише и у потпуности је неискоришћен. Већ сам навео Војну кухињу која никоме није занимљива а сигурно би имала много што шта да исприча, као и Амам за који не знам да ли ради као планетаријум, али сумњам да је у функцији као што сумњам да би немачким туристима са брода било занимљиво да га обилазе, за разлику од турског купатила које би засигурно било атракција, онда опсерваторија такође мислим да није примамљива туристима ни најмање (мада ја не бих селио опсерваторију са тврђаве, већ би обновио кулу која је била у склопу ВГИ код Војног музеја па је нажалост порушена). Затим негде око Диздареве куле, Зиндан капије или источних зидина би могле да се поставе мете за гађање стрелом из лука и сл. садржаји који би сигурно били атрактивни, привлачили туристе и зарађивали. Затим боље информисање о постојећим садржајима који могу да се обиђу попут Римског бунара, Барутане, бункера и сл. који су реално невидљиви за свакодневне посетиоце.
 
Kula kod vgi je vec raspravljena i nema potrebe za njom
 
Došljak, ja ću biti kratak:

Takva tramvajska linija ne postoji.
Gelenderi se lako postave, a na taj put Dunavom nisu krenuli invalidi već ljudi koji su došli da se šetaju, obilaze, da se kreću...ne da planinare.
Gelenderi treba da se postave, ne samo zbog turista već zato što su stepenice i ovako pod nagibom i klizave. Poslednji put sam tuda prošao u oktobru. Mogli bi da postave i osvetljenje, klupe, a i video nadzor

Što se tiče "devastacije" - jedna pasarela i par gelendera neće "devastirati" nešto što nisu uspele austrougarske haubice.
To bi bilo isto kao kada bi rekli da je tenk T-34 Vojnog muzeja "uništen" kada ga je ona ekipa ofarbala u šašave boje


A samu pasarelu će koriiti svi, ne samo turisti, već svako ko poželi da sa Save kod Beton hale pređe Bulevar vojvode Bojovića, da se popenje do platoa kod grobnice narodnih heroja, ili da šeta parkom u Donjem gradu, ili produži do Pobednika.

Što se tiče ostalih sadržaja koje spominješ - vidi, Kalemgdan nije Jerusalim, Rim, ili šta već.
Naša "vojna kuhinja" je jedna obična kasarnska zgrada, ni po čemu različita od one u kojoj sam ja kada sam služio vojni rok čekao u liniji da jedem. Šta ćemo da pričamo turistima? - "znate, ovde se austrijskim vojnicima spremao drnč, a boljim danima - pasulj... :) " Tu nema priče, ispali bi smo jadni. Ni "Rimski" bunar nije rimski.. znaš šta je najzanimljivije nemačkim turistima? Nemački tenkovi. A i oni obavezno naglase "ja sam bio u Africi" (valjda u pustinji nije bilo žive duše osim vojske sa obe strane, nisu imali koga da streljaju ili vode u logore, pa je zgodan izgovor).

I još jedna stvar - ja bih se zamislio da mi "RioBl" odobrava. Zamo zbog njegovih besmilsica (jer čovek očigledno nema tri blage veze o čemu se priča) na temi o pešačkim stazama ovo nisam postavio na toj temi, već ovde.

i nisam baš ispao kratak...
 
Треба искористити ту могућност. Трамвај за те туристе са брода би лагано могао да иде од окретнице Пристаниште до окретнице Беко.

Те гелендере би требало пажљиво осмислити, мислим да на оном другом степеништу које води до Мехмед-пашине чесме постоје гелендери.

Нека је кухиња обичан војни објекат, али зар нам ту треба некакав институт САНУ? Зар је тешко ту направити било какву поставку посвећену нпр. тврђави у периоду устанка? Сигуран сам да по депоима музеја чаме експонати који вапе за излагањем.

А испадамо јадни са скелом на Карловој капији, гомилом цигли у Доњем граду подно Барутане, ограђене оградом од жице арматуре, са натписом "опасност од могућег урушавања" код Сахат куле, са свим осталим скелама по капијама. Са графитима на крову куле Цркве ружице. Са оном бетончугом око Амама ишарану графитима. Испадамо јадни са гомилом кондома на клупи код цркве Ружице. Тако испадамо јадни, а не са покушајем презентације неке наше историје.

Немачки тенкови су и мени занимљиви, и ето ту још једне срамоте, Каћуша, горе поменути Т-34/85, топ Зис и немачки топ 15cm (као мали сам мислио да је то Дебела Берта :D ) су ограђени жицом већ дуже време због "могућег урушавања зидина".

Изгледа да на тврђави имамо најмање 5 места које је ЈП Београдска тврђава означила као потенцијално опасна по живот.

Што се тиче Риа, ја сам се на многим темама где су га форумаши игнорисали под изговором да је бот покушавао оспорити у његовим ставовима са којима се не слажем и то он сигурно може да потврди. Чак сам га недавно неспретно и случајно прозвао на једној теми.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=368262#p368262:1n7i4czr je napisao(la):
relja » Fri Jan 22, 2016 11:42 pm[/url]":1n7i4czr]
I još jedna stvar - ja bih se zamislio da mi "RioBl" odobrava. Zamo zbog njegovih besmilsica (jer čovek očigledno nema tri blage veze o čemu se priča) na temi o pešačkim stazama ovo nisam postavio na toj temi, već ovde.

:kk:
Evo i tebi Relja jedno odobravanje pa se zamisli.

Mene svako malo prozivaju neki forumasi da trolujem teme a ja otvorim temu "Kalemegdan" i nadjem komentar o sebi. Lijepo sam govorio i ranije, ako ste opsjednuti samnom na neki nacin, trazite od moderatora da otvori temu "RioBL - predlozi i sugestije" i tu se izduvate i lijepo pisete o tome kako se treba zamisliti ako Rio nekom da :kk: i da li Rio ima "tri blage veze" (sta god znacio taj izraz) ili cetiri. Ovako samo pravite problem ljudima koji bi htjeli da procitaju nesto o temi na koju su dosli a koje ne zanimaju nikakvi forumasi a diskusije svodite na nekakva licna prepucavanja i to sa osobama koje uopste ne poznajete.

A o temi, da malo "trolujem" i idem na zivce nekima,...

Miislim da je ideja pokretanja turistickog tramvaja od BH prema Kalemegdanu dobra. To bi mogla biti redovna linija sa nekim od starih tramvajskih kola koja bi turistima priblizila sliku starog Beograda, po uzoru na mnoge evropske gradove koji imaju slicne linije.

Medjutim, najveci problem na komunikaciji Kalemegdan-BH, ostaje. A to je bulevar Vojvode Bojovica. Pruga, koja se takodje pominje nije pjesacki problem na tom mjestu jer je u tunelu u duzini Beton Hale (oko 250m) sto je sasvim dovoljno da ne predstavlja smetnju u komunikaciji izmedju Beton Hale i Kalemegdana. Znaci, kao jedina ozbiljna smetnja ostaje bulevar VB.

Postoje 3 nacina da se ova smetnja prevazidje u pjesackom smislu:

1. pasarela
2. djelimicno ukopavanje bulevara ispred BH u tunel
3. potpuno uklanjanje bulevara iz prostora Donjeg Grada

Ja sam za ovu zadnju opciju jer donosi najvise pozitivnih efekata a i najjeftinija je. Cak je jeftinije sastrugati kilometar asfalta nego praviti pasarelu preko njega.

Naravno, aktuelna vlast, ima drugacije planove. Njihov plan je zadrzavanje bulevara a na to su prisiljeni izgradnjom Najnovijeg Beograda u Savskom Amfitetatru. U tom slucaju opcija (1) je jeftinija od opcije (2) pa bih i tu opciju mogao da prihvatim kao "ne mnogo skupo" i "ne narocito stetno" rjesenje.
 
@Došljak

Što se tiče tramvaja:
pa vidi ovako - ja bih najviše vole oda tramvaj može i da prolazi celom trasom Bulevara vojvode Bojovića, da obilazi Donji grad.
Voleo bih i da je ostao terminus GSP u Rajićevoj, pa da se vrati kolosek u Uzun Mirkovu, pa da ti turisti mogu da se đuture ukrcaju u tramvaj, samo za njih, i da se iskrcaju u Knezu - da tamo troše pare i da uđu na Kalegdan onako kako treba - preko Pariske...Ali to nikada neće biti moguće.
Hajde da ne idemo u pravcu imaginarnog i neostvarivog, važi?

Pasarela bi tu koristila svima nama, i rešava praktične probleme.

Što se tiče "vojne kuhinje", u njoj ne nalazi "nekakav" već Arheološki institut SANU, što nije mala stvar. A koliko je meni poznato, upravo je institucija koja se u toj kući sada nalazi i zaslužna za njeno spašavanje.

Stanje kapije Karla VI je velika sramota Beograda (evo, staviću je i u potpis na forumu, čim stignem).
Kapija je centralni objekat parka u Donjem gradu, i umesto da blista i da bude vrhunska turistička atrakcija, ona izgleda kao ruševina. A ima potencijal da bude simbol "evropskog Beograda".

Oko ostalog se u principu slažemo.

I ponavljam da ova mala intervencija sa pasarelom otvara i tvrđavu i Donji grad za još veći broj poseta, a ne devastira je.
Pobogu, pa do pre par godina taj deo oko Sava kapije je bio zatpan i porušen (od 1944), čak se pričalo da restauratori nemaju dovoljno dokumentovanih podataka prethodnom izgledu.
Sada je taj deo lepo uređen, ali slabo posećen, dok samo 50 metara dalje, pored Beton hale i šetališta duž Save je prava gradska vreva. Samo da pasarelu urade svedeno i sa ukusom, a nema razloga da ne bude tako.
 
Eво једна варијанта без пасареле и без неког претераног гушења саобраћака. На овом месту се види узана стаза која води до Сава капије која би могла да се прошири на пристојну ширину каква је и у самој капији.
https://www.google.rs/maps/@44.8205075, ... 312!8i6656

Све објекте који се виде ту, а засигурно девастирају овај амбијент (пумпа, бараке разноразних намена, од стамбених до вулканизера и ноћних клубова) треба све порушити до темеља, а на том делу Бетонхале направити пристојан плато.

http://www.bing.com/maps/?v=2&cp=rg32xr ... orm=LMLTCC

Ево те локације из птичије перспективе. Ту већ имамо пресецање пута трамвајском пругом Калемегдан-Пристаниште и семафор, па додавање пешачког прелаза паралелно са пругом не би било никакв додачни чеп који би гушио саобраћај у Булевару војводе Бојовића. Лак, једноставан прелаз и у целој причи би остало само да се направи некаква рампа или шире степениште којим би се туристи попели на саму Бетонхалу, а то би можда било паметније направити ближе самом пристаништу, негде код преосталог крана, са бочне стране код улаза у железнички тунел.

Гледам сад овај синмак из ваздуха на Бингу и размишљам како би се срамотили пред туристима који би прво по пењању на пасарелу видели лево ону бараку чини ми се ЈКП Зеленила (могли су паметњаковићи неки од рапалих магацина у Бетонхали да дају Зеленилу а да сруше ону ишарану и запишану бараку) и десно оне друге бараке на Бетонхали и бензинску пумпу.
 
Vrh