Šta je novo?

Beogradska tvrđava i park Kalemegdan

Ne samo da im smeta pruga vec smetaju i zidine pa prave pasarelu preko njih.
 
Rolande, to im je samo izgovor, ne smeta ta pruga toliko Kalemegdanu, koliko smeta Beogradu na vodi.
 
Пруга је одвратна и требало ју је уклонити пре једно 40 година

Нема спуштања Београда на воду докле год железница пролази између а чињеница да пола оних који ламентирају ка "женама са децом у колицима" кад год треба да се критикују кафеџије нагло престану да маре за њих када треба да се спусте из центра града до реке преко железничке пруге говори да их апсолутно ни није брига него се служе јефтином емоционалном манипулацијом ради форсирања својих циљева. Преко те пруге је пакао проћи и дечијим колицима и инвалидским колицима и ролерима и штиклама и црни је хумор гледати особу са штакама како покушава да планинари преко ње да би дошао до кеја; нико коме је иоле стало до спуштања Београда на воду не може да је брани да остане оваква каква је (а права, железничка пруга тешко да може пуно боље да изгледа јер то није трамвај па да се лагано уклопи висински у околину).
 
Bogami, privremeno su je dobro uklopili i iznivelisali u Savskom amfiteatru tokom gradnje novog bulevara sa onim novijim materijalima, pa da su tako i ovde uradili, mogli bi uspešno i invalidi i roditelji sa decom u kolicima da je prelaze i pruga uopšte ne bi morala da se ukida :kafa: .
 
Pruga u Edinburgu ide u podnozju brega na kome je tvrdjava, i lepo se vidi da su je ukopali malo u zelju i stavili pesacke mostove preko nje da bi postojao i prilaz i sa te strane.

Pruga ne smeta izlazenju na reku sa tvrdjave kao u slucaju Kalisha, niti je ta strana tvrdjave interesantna za posetioce, kao sto su Sava i Dunav interesantni za nas. Samo poredjenje Kalisha i Edinburga je nerazumno.

Ponavljam: ukloniti prugu--> ukloniti bulevar--> restaurirati bedem (otkopati i renovirati obe pristanistne kapije i otkopati one delove bedema koje je Zuma potvrdio da su novonastali) --> naci resenje za beton halu --> ponovo napraviti kej na Savi i Dunavu da ne bude industrijskog vec turistickog tipa(kao Zemunski kej)

Kada se ovo sve bude odradilo jedino tada cu biti zadovoljan sa stanjem na ovom delu tvrdjave, a do tada ne preostaje nam nista nego da apelujemo na nered i zapustenost i da cekamo gradske oce da se smiluju i udele neki dinar u Kalish...
 
Cuj pakao preci preko pruge tuda pustiti tramvsj i milina
Prugu na za to adekvatnim mjestima je lako preci i nije problem samo u glavama pojedinaca Mnogi nisu vidjeli tramvaj na normalnom kolosjeku izgleda Toliko montaza i primjera ima na ovom forumu ali i to nije dovoljno
 
Tramvajska pruga nije toliki problem. Ona se za razliku od železničke može lako uklopiti u inače pešačku zonu tako da bude u ravni šetališta i da ne smeta previše. A bila bi i korisna upravo ovde pošto rastojanja za pešačenje oko tvrđave nisu mala. Jedna vrsta dokaza je i da su sve slike kojima smo prikazivali "originalno" stanje tvrđave u sebi već sadržavale provučenu železniku prugu, pa ko nije obratio pažnju teško da ju je uopšte mogao videti (iz daljine, naravno).

Pogledajte prilog 7
Ne, nama je glavni problem put oko Kalemegdana. NJEGA treba pre svega ukloniti jer je najdestruktivniji i po obalski deo tvrđave i po upotrebljivost ovog prostora. Ja sam već ranije postavio mapu sa skicom trase tunela koji bi učinio izlišnim i bulevar Vojvode Bojovića i Parisku ulicu.

file.php


Evo sad i skice mogućeg ulaza u tunel:


Tako bi jednim udarcem spojili pešačku zonu Knez Mihajlove sa Kalemegdanskom parkom u Gornjem gradu, i obalsko šetalište uz Savu sa Donjim gradom. Ionako treba koristiti tunele što više - već smo se složili da nam je to jedini spas u starom delu grada - a ovde još imamo pristup jednom veoma strmom delu terena koji je idealan za ulaz u tunel pa bi ga ionako već u principu trebalo iskoristiti kao važan "saobraćajni resurs". Tu se sada nalaze samo neke prastare barake i odavno napola porušene zgrade koje na ovakom mestu predstavljaju nedopustivo ruglo. Doduše, sa druge strane tunela bi verovatno trebalo prvo iseliti zološki vrt. Međuitim možda može da prođe i bez toga, a uostalom on je ionako predviđen za seobu.

Dakle, trebalo bi porušiti samo deo ovog rugla, što je na rečnom turističkom ulazu u grad i tik ispod tvrđave ionako nedopustivo, pa bi to bila samo korist u smislu ulepšavanja grada i sređivanja okoline tvrđave, a ne neki neopravdani dodatni trošak. Takođe, ucrtana trasa sasvim minimalno ometa novu gradnju i investicije na ovom mestu, pa je i to prednost. Pogledajte koliko to užasno sada izgleda:

Pogledajte prilog 1
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 6
Pogledajte prilog 5
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 3
 
Није лоша идеја за овај тунел. Али треба видети колико би саобраћаја из Војводе Бојовића одвукао тунел Економски-Деспота Стефана, као и заједно са њим укопана Париска (наставак пешачке зоне из Кнеза на Калемегдан без укрштања са саобраћајем.
 
Pošto sam sada već u raznim prilikama spomenuo tri različita predloga za donji deo bivšeg prostora tvrđave, da pomenem i njihov međusobni odnos i vremenski redosled poteza, za slučaj da to nije očigledno.

Pošto je za kraj godine najavljeno ukidanje pruge, posle toga se prvo od đubreta očiste ona dva tunela da bi se moglo proći, što je trivijalno. Tako dobijamo direktniju, lakšu i bližu alternativu pasareli za ulaz u Donji grad.

Zatim se napravi projekat da se restauriraju samo bivši bedemi koji su sekli Vojvode Bojovića i rov između njih. Tako bi umesto uskih tunela dobili dva široka i lepa prolaza ispod puta.

I na kraju se tunelom ispod Kalemegdana može potpuno ukinuti i Vojvode Bojovića i Pariska ulica (ili samo ova prva, ako je tako bolje), a zatim krenuti na kompletnu restauraciju obalskog dela tvrđave u Donjem gradu, vodenih kapija, bedema i svega ostalog, što bi bila ogromna atrakcija i veliko proširenje prostora koje obuhvataju zidine, zatim vraćanje istorijskog stanja, ponovno vraćanje nekada veoma važne i sada izgubljene veze grada i tvrđave sa rekom, kao i oslobađanje čitavog Donjeg Grada za još kvalitenije uređenje. Tako bi Beogradska tvrđava - sa recimo veoma čestom BRODSKOM vezom sa susednom obalom Ratnog ostrva direktno iz Vodene kapije - postala najspektakularnija tvrđava i ambijentalni prostor u ovom delu Evrope. Sa odgovarajućim porastom broja turista i ugleda grada.

Sem tunela kao poslednje i najambicioznije faze, ništa od ovoga ne bi bilo preterano teško ili skupo uraditi.
 
Ako bi vec kopali tunel, bolje da to bude onaj ispod Pariske ulice. Tramvajska linija je ok kakva jeste, a Kalemegdan treba da bude iskljucivo pesacka atrakcija. Takodje, uvek mislim o arh. ostacima koji bi se pronasli, ali i unistili pri tom kopanju. Ne bi smelo tek tako da se kopa kroz Kalemegdan, kao da je neko brdo na putu koridora.

Ono sto je ovom uskom prolazu u tvrdjavu dovoljno jeste pesacka staza i mogucnost da tu prodje jedno slubeno vozilo (veca vozila kao kamioni, zbog izgradnje ili smeca, turisticki autobusi itd. mogu uci sa druge strane - Dunavske ul. bul. V.B).
 
Predloženi tunel prolazi daleko ispod arheoloških slojeva, pa se ništa ne bi uništilo.

Takođe, na ovaj način Karađorđeva ulica dobija direktan produžetak bez vijuganja i usporavanja saobraćaja. A posle Beograda na vodi ona postaje važna magistralna ulica. Taj saobraćaj mora negde da se odvede, sasvim nezavisno od ove priče o tvrđavi. Pa je to dodatna prednost.

file.php
 
Nema veze sto vijuga, takav je grad na ovom mestu, da tako kazem, i tome se treba prilagoditi. Cilj je da ima manje automobila generalno u ovom delu Karadjordjeve ul, to bi trebao biti dugorocniji plan, dok je kopanje tunela mnogo para, muke i event. stete za nesto sto uskoro (pri kraju ere automobila) nece biti preko potrebno.
 
Ovako otprilike:

crvena linija - tramvaj
plava - kolovoz
zuta - podzemni tunel za tramvaj
zelena - podzemni tunel za automobile.
 
Tvoja verzija tunela je na bitno višem nivou pa bi se u priličnoj dužini morala kopati umestu bušiti. Što znači da bi zbog obe stvari uništila neke arheološke ostatke, verovatno zakačila čitavu gomilu veoma starih instalacija o kojima sada nemamo pisanih tragova, što bi je poskupilo, bila bi saobraćajno sporija i trajno bi razdvojila Kalemegdanski park od pešačke zone u oblasti ulica Tadeuša Košćuška, Gospodar Jevremova, Gospodar Jovanova i Strahinjića Bana. Duži tunel na većoj dubini nema sve ove mane i nije bitno skuplji, a čak bi mogao biti i jeftiniji u zavisnosti od toga kroz šta se kopa.

kal1.jpg

pariska-ulica-u-beogradu2.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=535883#p535883:2i92t1vm je napisao(la):
Zuma » Sat May 05, 2018 8:02 am[/url]":2i92t1vm]
.... nama je glavni problem put oko Kalemegdana. NJEGA treba pre svega ukloniti jer je najdestruktivniji i po obalski deo tvrđave i po upotrebljivost ovog prostora. Ja sam već ranije postavio mapu sa skicom trase tunela koji bi učinio izlišnim i bulevar Vojvode Bojovića i Parisku ulicu.

Apsolutno se slazem sa procjenom o tome gdje je problem, ali ne i kako ga rjesiti.

Izgradnja tunela od Tadeusa Koscuska do Karadjordjeve u cilju eliminisanja saobracaja u Donjem Gradu je potpuno nepotrebna. Osim sto bi bila skupa.
Tunele treba praviti po pravcu Brankove ulice i Zemunske (stari most) jer su to pravci glavnih saobracajnica a ne u Savamalu. Ne treba da nam bude cilj da pojacamo saobracaj Savamalom vec upravo suprotno. Da ga minimiziramo. I to tako sto cemo ga preusmjeriti na glavne pravce.

Sto se donjogradskog bulevara tice, on se moze zatvoriti jednostavno tako sto se - zatvori. Nisu potrebni nikakvi preduslovi. Beograd je postojao i prije 1935 kad nije bilo te saobracajnice pa ce moci i bez nje. Osim toga,i pruga se uklanja bez ikakve nadoknade, pa moze i taj bulevar.

Naravno, meni je sasvim jasno da se bulevar nece uklanjati jer se preko njega u prostor donjeg grada uvodi reurbanizacija. Struje ima, vode i kanalizacije ima, tu je i taj tzv bulevar pa parcelizacija moze da pocne. Na vidiku moze da bude projekat "Beograd na srednjevjekovnim rusevinama".
 
Arheolosko nalaziste u pariskoj je jednom otkopano, pa zatrpano, znaci da znamo tacno gde se nalazi. Nije duboko.
 
Друмски тунел би могао да заобиђе ископине, тј. да иде скроз десно, и испод коловоза и испод десног тротоара, трамвај би могао површином да скрене десно изнад тунела, а онда би се с тим измештањем пруге ископине остатака Сингидунума могле откопати, реконструисати, конзервирати и презентовати. Добили би смо тако и предње зидине Београдске тврђаве, и то најстарије очуване, тачно да туристи и гости који дођу из правца Кнез Михаилове имају увид у старост Београда.
 
RioBL

Saobraćajna situacija 1935. i danas nije ista. Vojvode Bojovića ne može tek tako da se zatvori a da se njegov saobraćaj ne preusmeri recimo kroz Parisku. Međutim i Karađorđeva i Pariska su danas već veoma opterećene. Kolona vozila se praktično nikada ne prekida. Sa Beogradom na Vodi će sitaucija postati još mnogo gora. A sa gradnjom velikog kompleksa na mestu fabrike Beko JOŠ GORA. Mi moramo da obezbedimo da povećani saobraćaj iz Karađorđeve i zone Ušća ima gde da ode. A pri tome se sasvim ispravno želi i pešačko povezivanje Knez Mihajlove i Kalemegdana? To bez širokog i brzog tunela neće ići.

Drakche

Tvoj, isto kao i prethodni projekat tunela u Pariskoj, skoro sigurno podrazumeva otkopavanje sa površine a ne bušenje tunela, pošto je visinska razlika previše mala. To znači uništavanje svih arheoloških ostataka od površine pa naniže.

pesacki-plato.jpg


Došljak

Pariska je previše uska da bi tunel ispod nje mogao biti još uži i pomeren udesno. Sem toga Rimski ostaci nisu samo ispod tramvajske pruge nego svuda, pa i ispod ulice. I ne samo Rimski. Ovo je najstariji deo grada. Ovde ne možeš da zabodeš lopatu a da ne naiđeš na neke ostatke, od Neolita na ovamo. Plus ogromna količina zaboravljenih laguma, cevi i ko zna čega sve ne. Ovako plitak i dugačak iskop kao što bi bio "tunel" ispod Pariske je jednostavno previše destruktivan i komplikovan. Da ne spminjemo da je fukcinalno lošiji od altenative koju sam predložio.

Daleko je bolje ovo što sam nacrtao. Dakle otići veoma duboko i u savršeno pravoj liniji zaobići sve spomenute probleme istovremeno pešački povezujući Kalemegdanski park i čitavu okolinu pešačke zone Kneza Mihajla na kompletnom potezu od Cara Dušana do Karađorđeve, odjednom ukidajući OBE ulice: i Parisku i Vojvode Bojovića. Samo ogromni prostor dve ulice koji se time oslobađa već vredi tunela.

file.php
 
Ако би тај тунел омогућио и затварање Париске за друмски саобраћај, онда поздрављам предлог. Пребацити онда трамвај у десну страну, откопати зидине дуж улице које су испод трамвајске пруге, нове трамвајске баштице калдрмисати, њима омогућити вожњу поред трамваја и хитним службама и градским службама, оставити патрљак за друмски саобраћај до Грачаничке. Могао би онда чак и мали део Карађорђеве од овог тунела до раскрснице са Париском и Војводе Бојовића да се калдрмише пошто би се њиме кретао мањи саобраћај и то на релацији Карађорђева-Париска-Кнез Симина/Грачаничка. Исто тако би и са друге стране могла да се калдрмише цела Тадеуша Кошћушка од Цара Душана до Узун Миркове.
 
Zasto svuda u gradu vidite potrebu da sve resite nekim super hiper mega skupim tunelom ili denivelisanjem?
 
Tunelom se ne resava nista, samo se unistava gradsko tkivo....kao sto ga je Terazijski tunel unistio....
 
Не би ни постојала потреба за тунелом на том месту да је један други тунел у најави постављен на правцу како је још пре више од пола века и започет.

Тунел на правцу Принципова - Француска, у делу после раскрснице са Душановом би омогућио затварање Карађорђеве за саобраћај и даље Париске и Бојовићевог булевара. Принципова са шест трака уместо Карађорђеве би била саобраћајна веза са тунелом и Југ Богдановом и мостом у Бранковој и будућом гаражом код Поп Лукине, тако да би становници Варош капије имали прилаз тим путем, а не преко Париске. А Дорћолци би до Душанове долазили тунелом испод Француске. Из правца Панчевачког моста до тог тунела би се долазило будућим Дунавским булеваром и Венизелосовом улицом, тако да још увек није јасно зашто је изабран правац тунела испод Деспота Стефана .

Савамала са уличицама око Карађорђеве је по свему предодређена за мирну , пешачку четврт са лепом и вредном архитектуром и неколико вртова који би морали да буду повезани међусобно, али и са Теразијском терасом и савском обалом..Калемегдан и улице око њега треба само да следе ту причу.

Али у најави је сасвим супротно решење.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=536380#p536380:3mb7yz59 je napisao(la):
spatiotecte » 07 May 2018 07:08 pm[/url]":3mb7yz59]Zasto svuda u gradu vidite potrebu da sve resite nekim super hiper mega skupim tunelom ili denivelisanjem?
Zato što na duže staze gledano nema drugog izbora. Saobraćaj i komunikacije su sama osnova života grada. Emilijan Joksimović je završio svoj rad “Objašnjenje predloga za regulisanje onog dela varoši Beograda što leži u Šancu” one godine kad se Beograd oslobodio od Turaka. Sa TAKVOM mrežeom ulica, iz TAKVOG vremena, i polazeći TAKVIH urbanističkih vidika nema nade da se napravi uspešan grad 21. veka. Što pre shvatimo da je čitava mreža tunela jedini spas bolje će nam biti. Metro se naravno podrazumeva, ali nije dovoljan. Grad koji stagnira i polako propada je daleko najskuplji.
 
Cekaj, polako sa tim Beogradom u sancu iz XIXog veka koji nije prilagodjen potrebama XXIog veka.
Pa postoje gradovi u Evropi koji imaju centralno gradsko tkivo bukvalno iz doba srednjeg veka i koji nemaju mrezu tunela i jako dobro se nose sa tim tj nemaju uopste potrebe za tim.

Cemu potreba za citavom mrezom tunela u Beogradu?
Neki su potrebni, na primer jedan koji bi spajao Dunavski i Savski amfiteatar, tu se slazem pa cak i ne na nacin na koji vlast predlaze da se radi ali postoji potreba.
Ali da postoji potreba za citavom mrezom (automobliskih) tunela, tu mislim da nisi u pravu.
Kao prvo to je jako skupo, kao drugo, nama treba metro a ne da zasnivamo razvojnu politiku grada na temeljima automobilizma.

I taj tvoj tunel sto prolazi ispod Kalemegdana, osim sto prolazi ispod njega uopste ne doprinosi da se nesto znacajno dobije.
tadeusa Koscuskog sasvim solidno zavrsava taj posao i nije neka ulica sa velikim prometom vozila pa da stvara toliku smetnju izmedju izgradjenog dela grada i parka Kalemegdana.

Ne, zaista ne vidim zasto bi se bacilo nekoliko desetina milioina evra na to, da bi se spojile 2 tacke pravom linijom kroz brdo i na taj nacin stigne brze za 30 sekundi nego da se auto penje na brdo pa da se posle spusti i stigne to te iste tacke.
 
Vrh