Šta je novo?

Beogradska tvrđava i park Kalemegdan

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533953#p533953:1jp5sbvq je napisao(la):
Drakche » Уто Апр 24, 2018 11:25 am[/url]":1jp5sbvq]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533930#p533930:1jp5sbvq je napisao(la):
Zuma » 24 Apr 2018 01:10 am[/url]":1jp5sbvq]

Ovako trenutno zaista izgleda:

file.php


a ovako bi to moglo da izgleda :)



file.php

Jeste zanimljivo resenje, ali ja ne bih unistavao zidove trvdjave, ma koliko to bilo prakticno za pesake. Posle one kuce u kalem. parku, tvrdjavi ne sme vise faliti ni jedan kamen, niti cigla. Greota, a i protiv zakona je.

@Zuma ovim predlogom ne razmišlja o rušenju tvrđave već o vraćanju ovog dela u izvorno stanje, pre nego sto je ovaj skriveni put zatrpan da bi preko njega prošao automobilski put... povratak na tzv. status quo ante
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533953#p533953:8byjsrx7 je napisao(la):
Drakche » 24 Apr 2018 10:25 am[/url]":8byjsrx7]
Jeste zanimljivo resenje, ali ja ne bih unistavao zidove trvdjave, ma koliko to bilo prakticno za pesake. Posle one kuce u kalem. parku, tvrdjavi ne sme vise faliti ni jedan kamen, niti cigla. Greota, a i protiv zakona je.
Parče zida koje bi se srušilo i tunel u njemu nemaju nikakve veze sa tvrđavom pošto nikada nisu bili njen deo, to je samo potpora nasipa puta napravljena 2009. godine tako da liči na originalne bedeme. Dakle zid je star svega 9 godina. Pre pravljenja puta oko Kalemegdana tu nije bilo ništa, odnosno taj prostor je bio prazan, pošto je bio deo rova koji je vodio u pravcu reke. Ovim se dakle ne kvari ništa nego baš suprotno, restaurira se originalni oblik bedema tvrđave, pa se čak i ljudi koji bi išli od tvrđave ka reci i obrnuto VRAĆAJU na originalnu putanju kojom su i ranije išli. Ovde je strelicom označen trenutno zazidani prolaz između bedema koji bi se ovim rušenjem vratio, a usput bi na najbolji način rešili problem budućeg pešačkog koridora većeg kapaciteta koji će nam zbog broja šetača na obali biti neophodan, pošto bi širina rova koji služi kao pešački prolaz verovatno bila oko 8 ili 9 metara (u odnosu na samo 2,5m preko pasarele, plus nepotrebno dugačak i vijugavi put, i nepotreban uspon pa onda silazak).

file.php

file.php
 
Значи на овом месту фактички имамо фалсификат никад постојеће зидине. Подржавам Зумин предлог.
 
Takodje podrzavam :vops:

Samo pitanje je da li da se onda otkopava bedem do nivoa pristanisne kapije, pa i da tu bude ulaz ili da se ostavlja ovakvo stanje:

IMG_2995.jpg


A nekad je bilo ovako:



Inace u toj kapiji zivi pas/psi u TONI djubreta i fekalija, tako da to pod HITNO ocistiti
 
Sada kada malo bolje pogledam, jasno mi je o cemu Zuma prica.
Izgleda prilicno autenticno. Stvarno sam verovao da su ga austrijanci napravili, u kombinaciji sa kamenom koji su uzeli sa lokacije ili samo dozidali na ostatku bedema.


file.php
 
A da nadjete fotke tog djela tvrdjave prije zadnje rekonstrukcije da se vidi pocetno stanje
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534139#p534139:bgk54x1v je napisao(la):
direktor » 25 Apr 2018 08:45 am[/url]":bgk54x1v]A da nadjete fotke tog djela tvrdjave prije zadnje rekonstrukcije da se vidi pocetno stanje

Pogledajte prilog 1

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534142#p534142:2myafzqn je napisao(la):
relja » 42 minutes ago[/url]":2myafzqn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534139#p534139:2myafzqn je napisao(la):
direktor » 25 Apr 2018 08:45 am[/url]":2myafzqn]A da nadjete fotke tog djela tvrdjave prije zadnje rekonstrukcije da se vidi pocetno stanje

file.php

Strašno kako nismo (bili) u stanju da se brinemo o ovom delu, već smo dozvolili da to zaraste u džunglu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534139#p534139:2w6n0lc6 je napisao(la):
direktor » 25 Apr 2018 08:45 am[/url]":2w6n0lc6]A da nadjete fotke tog djela tvrdjave prije zadnje rekonstrukcije da se vidi pocetno stanje
Evo, posle čišćenja džungle sa prethodne slike i uklanjanja rasutih ostataka:

Pogledajte prilog 1

file.php


Uporedite poslednje dve slike pa ćete videti i šta je nasuto zbog proširenja obale i kuda je prošao put, tj i šta je srušeno samo zbog njega, i na kraju šta je 2009. rekonstruisano zbog bombardovanja 1944.
 
Evo i kompletnog plana Beogradske tvrđave iz 1920. godine! Dakle posle provlačenja pruge kroz obalski deo tvrđave, ali pre provlačenja puta. Kao što vidite, postoje svi podaci da se bedemi i rov između njih koji su vodili do Save kompletno rekonstrušu, pa makar na jednom vrlo kratkom delu ulica Vojvode Bojovića išla iznad njih.

Pogledajte prilog 3
Deo bedema pored Save

Pogledajte prilog 2
Označio sam mesta gde se dva prolaza između bedema ukrštaju. Desni krak ove pešačke raskrsnice nije bio rov nego prolaz kroz sada porušenu kapiju.

Pogledajte prilog 1
A ovo je kao referenca za konture na planu, da bi ste mogli lakše da se na njemu snađete.

 
I naravno, sada se lepo vidi da su OBA tunela ispod puta napravljena tek tokom probijanja ulice oko Kalemgdana i to baš na mestina koja su morali da nasipaju, pošto su pre toga tu bili rovovi ka Savi. Prosto su iskoristili prliku da manje nasipaju i istovremeno ostave prolaz. Drugim rečima, postoje DVE lokacije gde bi smo restauriranjem bedema i rovova koji su vodili ka Savi mogli dobiti DVA prolaza za pešake. Ovaj uzvodni rov je bio širi od nizvodnog, što je ustvari i razlog zašto je i taj tunel većeg promera. Tako dobijamo dva luksuzna i široka ulaza u Donji Grad :)

Pogledajte prilog 1
 
Zuma zasto bi probijali tunel kada vec imamo kapiju na boljoj lokaciji gde je zeleni pojas pored puta siri i laksi za uredjenje?
 
Na kapiju gde ce sada ici pasarela.
 
Nisam razumeo pitanje. Pasarela vodi unutar zidova stepeništa i to ne na njihov početak. Kakve veze imaju postojeće kapije i zeleni pojas ako pre svega drugog treba naći najbolji način i lokaciju da pređemo put? Da li pričaš o situaciji kakva će postojati kad se završi pasarela, pa pitaš čemu još i probijanje puta ako će ljudi ubrzo moći da pređu pasarelu? Ili nešto drugo?
 
Izvini nisam bas bio jasan. Mislim cemu probijanje tunela na daljoj lokaciji ako za manje para mozemo urediti zeleni pojas kod postojece kapije i povezati je sa postojecim semaforom ili postaviti novi.
 
Ah, razumem, misliš na predlog da ljudi prelaze put na običnom pešačkom prelazu negde kod postojećeg semafora, pa zatim idu desnom stranom Vojvode Bojovića do stepeništa ili kapija. Taj predlog ima dva ozbiljna problema.

Prvi je kako doći do tog pešačkog prelaza kod semafora? On se nalazi tačno u sred vrlo dugačke Beton hale, ali sa njene DRUGE strane. To znači da bi ljudi morali da ostave šetnju obalom reke pre Beton hale, zatim skrenu na ulicu sa uskim trotarom i vrlo neprijatnim saobraćajem, da bi onda došli gde? Kroz Benzinsku pumpu ne mogu jer tamo i nema trotara. Kroz tramvajsku okrenicu ne smeju jer je opasno i takođe nema trotara. Prelazak čitave raskrsnice unaokolo na pešačkom prelazu u Pariskoj je tek neprijatan a trotoar sa druge strane skoro nepostojeći, i još se ide nepotrebno prvo naviše pa onda naniže. A ako idu na kraj Beton hale onda se moraju vraćati nazad do semafora, pa opet napred sa druge strane ulice. To uopšte nije blizu.

Takođe, ako ih ipak teramo da skrenu pre Beton hale i idu iza nje, jednostavno im neće biti prijatno i zato što je Beton hala već atrakcija, pa će želeti da prođu ispred i vide ljude koji tamo sede. Ako su već na obali i šetaju po čistom vazduhu pored reke zašto bi je napuštali i forsirali zagušljivu i opasnu raskrsnicu kad ionako već idu u tačno pravcu u kome je Kalemegdanski Donji grad. Smatraće da je daleko logičnije da je prelaz ka Donjem gradu negde iza Beton hale a ne ispred nje samo zato što je neki semafor na raskrsnici daleko udesno, gde ionako uopšte ne žele da budu. Obala reke je uvek prijatnija od ulice.

Drugi problem je o kolikom broju pešaka mi sada pričamo? Koliko njih treba da očekujemo da će za par godina želeti da prelazi sa obale ka Kalemegdanu i sa Kalemegdana na obalu? Dvoje ili troje po jednom semaforskom zelenom svetlu ili njih 20? To nije isto i na osnovu toga treba dimenzionisati i te prolaze i čitav kvalitet iskustava koji ta pešačka putanja donosi. Drugim rečima, pravimo li magistralnu pešačku vezu dve u budućnosti najvažnije i najposećenije pešačke zone Beograda, ili tek samo još jedan semaforski prelaz od mnogo hiljada sličnih?

Ja sam ubeđen da će biti ovo prvo i očekujem radikalnu promenu navika Beograđana kad je u pitanju šetnja obalom Save. Uskoro će se otvoriti obalski lokali u Residens zgradama Beograda na vodi. Kasnije i tržni centar i sve druge na zgrade promenadi. Pa nove obalske zgrade u Savamali. Uskoro kreće i rekonstrukcija Karađorđeve i zelenog pojasa nizvodno od Brankovog mosta. Mnoge fasade su već sređene i u tim zgradama se svuda otvaraju novi kafići. Onih par preostalih baraka u Karađorđevoj će sigurno biti srušeno, i tu će takođe biti restorani i kafići. Posledni deo magacina u Beton hali će takođe biti sređeno i otvoreno. A još je pitanje kakve će sve brodove poput Betonskog broda-restorana parkirati svuda duž desne obale, po budućim marinama, u luci, i uz gat Beton hale.

Za par godina dakle treba očekivati 2,5 kilometra gusto pakovanih restorana, kafića i uslužnih prodavnica i poveliki broj brodova istog tipa. Da ne spominjem da se to isto bez prekida zatim nastavlja ka 25. Maju i Dunavu. Ogromna masa ljudi koju će sve to privući se u jednom priličnom procentu mora odlivati ka Kalemgdanu i ka zoni Knez Mihajlove, odnosno dolaziti odatle. Jedan običan pešački prelaz do koga je teško stići i koji je daleko izvan najkraće veze dve najveće koncentracije ljudi jednostavno nije primeren takvom prometu. Potrebna nam je daleko kvalitetnija, lepša i šira veza.

Ukratko, prelaz kroz bivši rov tvrđave na mestu gde je on ranije bio je po svemu bolji. Nema šetnje gore dole, nema zaobilaženja u stranu, ne ide se uz zagušljive ulice, nalazi se na tačno na pravoj liniji obala Save - Donji grad, tamo gde bi ga svi i očekivali, nalazi se na kraju jedne obalske celine gde se tip šetališta uz reku drastično menja pošto tu počinje tvrđava, zatim baš tu, iza Beton hale, postoji veliki prazan prostor koji se može dodatno srediti da bi posebno obeležio prelaz u Donji grad, pa su ovde moguća čak dva široka i udobna prolaza za MNOGO ljudi, od 8 do 15 metara širine svaki, pešaci nigde ne seku saobraćaj niti čekaju na semafor, povrh svega toga usput se restaurira i ulepšava deo tvrđave koga je malo ko bio svestan, i još sve to nije preterano skupo.

Saberi plus i minus poene za oba rešenja, pa ćeš lako videti gde je prednost.
 
Oba rjesenja su bolja od pasarele.

Zumin predlog podrazumjeva uklanjanje pruge pri cemu bi onda trasa pruge zajedno sa tunelom kroz BH morala biti nenamjesnki koristena, sto je u saobracajnom smislu steta. Pored toga neko je pomenuo visinske kote na krajevima pothodnika koji Zuma spominje. Sljedeca slika govori o tome a mislim da Zuma zna visinsku kotu na obaloutvrdi. Mislim da bi prolaz morao da se spusta iz pravca rijeke.



Dosljakov (i Igorov) predlog podrazumjeva uredjenje prosotra u zoni tramvajske okretnice, a mozda i benzinske pumpe i baraka koje su tu izgradjene. Na citav taj prostor gdje su tramvajska okretnica, benzinkska pumpa i krov beton hale treba gledati kao na donju terasu Kalemegdana. Slicno kao sto je nesto vise napravljena lijepa terasa sa pogledom na usce, moze da se sredi i prostor ispod i da ta donja terasa postane prva stanica u kretanju ljudi iz pravca Karadjordjeve i pristanista prema Kalemegdanu.

Oba predloga imaju moju podrsku i treba da se razradjuju.
 
Pjesacki prelaz ispred pume na uglu sa karadjordjevom pa pa se uklone divlje parkirana kola pa tu ima ostatak pume koji se pretvori u trotoar odlicne sirine pa pjesacki preko sina i eto ljudi na stazi ka kapiji
Investicija malo farbe malo ivicnjaka stubica i asfalta
Na beton hali postoji vec lift i stepenice Prugu i tako oce da skinu pa nece biti prelaza preko iste sve to moze da uradi bg put za maks 15 000 € i manje
 
Nažalost jednostavno ne vidim kako bi crvena trasa kretanja pešaka bila kraća, lepša, zdravija ili poželjnija od plave. Ljudi ne izlaze u šetnju da bi išli pored neprekidne kolone automobila ako imaju alternativu, niti turisti dolaze da bi gledali tako nešto. Ciljevi su ili Kalemegdan ili obala reke. I što duže ostati ILI u jednom ILI u drugom. Ljudi su zbog TOGA došli. Ne zbog raskrsnice, trotoara u Karađorđevoj ili benzinske pumpe. A plava putanja omogućuje baš takvo kretanje. I još je najkraća veza dva ciljna prostora.

 
A što nebi imali i plavu i crvenu?

Poslato sa MYA-L41 uz pomoć Tapatoka
 
Што дуже уз реку се може све до куле Небојше где има и пролаз испод пруге и пешачки преко булевара. Ваљда туристичке туре треба да обиђу и знаменитости Београдске тврђаве као што су кула Небојша, Карлова капија, цркве Ружица и Свете Петке, Зиндан капију, Деспотову кулу, а не да се одмах пентрају до Победника.
 
Kalemegdan moze da se obidje kako kome odgovara, ne mora da postoji neka glavna ruta.
Ovaj uski prolaz odauvek je bio problematican. Mozda bi i kolovoz i pruga trebali da se sklone.
 
Vrh