Šta je novo?

Beogradska tvrđava i park Kalemegdan

Igor":5w8ezmut je napisao(la):
Svaka cast na odlicnim fotografijama iz drona, ovoga puta te je i vreme posluzilo :)

Hah al ovaj put nije baterija..:)

02a55f1e572c886932977303fc0a25dc.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533582#p533582:2j2l5t0t je napisao(la):
RioBL » 22 Apr 2018 07:37 pm[/url]":2j2l5t0t]Problem na koji se vade kad je upitanju rekonstrukcija su dislocirani temelji kapije i dijelova bastiona. To onda znaci, da ako su temelji (od udara bombi 1944) pomjereni da nije vise moguce na njih nadograditi nista. Vjerovatno bi bila ugrozena i statika objekata ako bi se pokusala cjelovita rekonstrukcija. Sem toga, ako su temelji pomjereni onda se izlazi i iz orginalnih gabarita objekta.
Medjutim, ja mislim da ne dostaje volje i zelje za potpunijom rekonstrukcijom, tj kao sto je i napisano "prioritet je ocuvanje modernih saobracajnica".
Pošto se u slučaju gradnje na mestima gde su pale bombe ništa ne nadograđuje na postojeće temelje, nego se sve pravi ispočetka, onda to nije važno. Važno je da znamo gde su bili i kako su izgledali, a to znamo.
 
Zuma":196ynpru je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533582#p533582 je napisao(la):
RioBL » 22 Apr 2018 07:37 pm[/url]":196ynpru]Problem na koji se vade kad je upitanju rekonstrukcija su dislocirani temelji kapije i dijelova bastiona. To onda znaci, da ako su temelji (od udara bombi 1944) pomjereni da nije vise moguce na njih nadograditi nista. Vjerovatno bi bila ugrozena i statika objekata ako bi se pokusala cjelovita rekonstrukcija. Sem toga, ako su temelji pomjereni onda se izlazi i iz orginalnih gabarita objekta.
Medjutim, ja mislim da ne dostaje volje i zelje za potpunijom rekonstrukcijom, tj kao sto je i napisano "prioritet je ocuvanje modernih saobracajnica".
Pošto se u slučaju gradnje na mestima gde su pale bombe ništa ne nadograđuje na postojeće temelje, nego se sve pravi ispočetka, onda to nije važno. Važno je da znamo gde su bili i kako su izgledali, a to znamo.
Mislim da im propisi o rekonstrukciji istorijskih objekta ne dozvoljavaju vađenje starih temelja i njihovo ponovno stavljanje.

Poslato sa MYA-L41 uz pomoć Tapatoka
 
Aku su Egipcani mogli da pomere Abu Simbel zajedno sa temeljima par stotina metara, moze i temelj savske kapije da se pomeri par metara. I onda uradi kompletna replika Velike savske kapije.
A americkog turistu koji dodje sa GPS i pocne da lamentira da ta kapija nije bila tu, licno cu da bacim u Savu posto je njegov ujka Sam i slupao `44. :mrgreen:
 
Kad smo kod pomeranja,
odmah po ukidanju-vadjenu pruge oko Kalemegdana da
Bulevar vojvode Bojovica u zoni Beton hale bude skrenut
da prolazi kroz prazan železnički tunel

Na taj način u tom delu Kalemegdanska padina ce biti slobodna za pešake do samih talasa Save
:sesir:
 
a veza sa Pariskom
Ona i treba da ostane
(na brzaka ) ilustracije radi , otprilike ovako

taj deo Bulevara je ispod zemlje u postojecem tunelu
kad mogu dve lokomotive da se mimoidu mogu i kamioni :)
a i šta bi smo drugo sa tunelom ?
:sesir:
 
Ne znam zasto boco ali nesto mi govori da se "vlassnici" kafica u beton hali ne bi slozili sa tobom. Verujem da imaju neke svoje ideje o koriscenju tunela, a to znaci da ti je plan unapred osudjen na neuspeh.
 
Naravno. Beogradski poslovni prostor duplira prihode, kafici udvostruce svoju povrsinu a put ostaje gde je. Sta ce nam zelene povrsine pored reke kada je tu ceo Kalemegdan.Toliko zelenila nemas ni u mom selu.. :bash:
 
Pa onda i onu još ne završenu novu pasarelu nek nose u svoju selo , kad ne treba sa Kalemegdana do Save da se dodje :lol:
 
Mislim da su urbanisti ranije planirali da će se jednog dana potpuno ukinuti bulevar Vojvode Bojovića i tako najzad osloboditi i priobalje i veza sa tvrđavom. Ranije sam par puta spominjao ideju o tunelu kojim je to moguće postići. On bi se pravio umesto onog kraćeg na kraju Knez Mihajlove. Oko Kalemegdana bi mogla da ostane samo kombinovana pešačko-automobilska zona kojom bi se istovremeno kretali i pešaci i povremeno vozila za snabdevanja splavova i kafića na obali, dok bi ozbiljan saobraćaj išao kroz tunel. Ovo je moguće pošto je i sada čitav bulevar Vojvode Bojovića tek obilaznica oko Kalemegdana, što je moguće brže i bolje postići tunelom. Profil terena je idealan, brdo u sredini, dve krajnje tačke tunela na skoro istoj visini. Dakle ovako:

file.php


A oko Kalemgdana kombinovana pešačko-automobilska ulica kao ova u Londonu.

6794669618_bc37580d4f_z.jpg

Exhibition_Rd-639_660.jpg

04-exhibition-road-betweeen-cromwell-road-thurloe-place.jpg
 
Зума, јеси ли успео да евидентираш колико укупно има тунелчића испод Булевара војводе Бојовића који би могли брзо да се очисте, осветле и пробију до краја и активирају непосредно по уклањању пруге?

Мислим да би неколико алтернативних пролаза, уз пасарелу која се већ гради (па да се манемо више апорија да ли је ружна или скупа) и темељне реконструкције Савске капије, драстично подигла атрактивност читавог потеза. Па ко воли да открива подграђе са разних страна да користи њих, без обзира што су уски, а ко воли да слика са висине да користи пасарелу. Да комбинација буде "и-и", а не "или-или". Да можда БеоБилд унапред припреми детаљан предлог, сачека уклањање шина и одмах реагује.
 
То је то. Мислиш да даље ка Дунаву нема ништа?
 
Nema ništa. To je zato što je bulevar Vojvode Bojovića samo ovde na posebnom nasipu da bi se postepeno popeo do nivoa raskrsnice Karađorđeve i Pariske, što je deo prirodne padine ka Savi Kosančićevog Venca. Međutim dalje nizvodno od mesta Sava kapije, ka Dunavu, nivo puta se spušta do nivoa terena čitavog Donjeg Grada, odnosno do nivoa nasipa na obalama Save i Dunava, pa bi tu tuneli morali da idu prilično ispod nivoa okolnog zemljišta. A to tamo znači ispod nivoa podzemnih voda. Zbog toga tamo tuneli nisu realni. Međutim kod Sava kapija jesu, pa zato i postoje, jer je njihova donja kota tek malo ispod sadašnjeg nivoa obalskog dela Donjeg grada, odnosno na originalnom nivou tog zemljišta u Tursko vreme.

Ukratko, kod Sava kapija imamo ulicu na veštačkom nasipu, pa je jedini logičan, ili ako hoćete konceptualno ispravan metod otvranja pešačkog pristupa ka tvrđavi, uklanjanje dela tog nasipa.
 
A to potvrđuje i ono što je ostalo od otvora nekadašnje Vodene kapije.
 
Кхмкашљвотергејткхмкхм хехе

Иначе боље та два тунела а пасарелу нек направе на доњем Калемегдану где је сад семафор испод оне узане капије где пролазе кола
 
Malo brzog sečenja i lepljenja, pa evo kako bi izgledao široki i udobni pešački prolaz ispod puta i duž rekonstruisanog rova, tačno tamo gde je on zaista i bio pre nego što su ga zbog automobila zatrpali.

Ovako trenutno zaista izgleda:

file.php


a ovako bi to moglo da izgleda :)


a još kad bi se pored njega rekonstruisala kapija, to bio pravi, postepeni i u početku fizički lak "uvod u tvrđavu" za turiste koji dolaze sa kruzera i šetače uz obalu.

file.php


Pošto verujem da je za ljude koji je prvi put vide daleko upečatljiviji i bolji ulaz u tvrđavu iz Donje Grada, tj ispod zidina pa naviše, a ne iz Knez Mihajlove pa kroz park. Tek se odozdo vidi kako tvrđava zaista izgleda. Odozgo je to veoma dugo samo običan gradski park uz poneki ne baš visoki zid. Mnogi turisti koji su uvek u hroničnom nedostaku dovoljno vremena da grad obiđu kako treba, izgube stpljenje i odustanu daleko pre poslednjeg bedema sa koga se pruža vidik na Savu, pa i tada je glavni utisak pre svega lep vidik, a ne impresivnost njenih glavnih i najviših bedema i uzvišenja na kome stoji. Kad bi glavni pristup tvrđavi bio sa obale, pa kroz park Donjeg Grada, i onda naviše ka zidinama, to bi bilo DALEKO upečatljivije.
 
Zanimljivo je da je pri rekonstrukciji bedema prema Savi upotrebljen blokovski materijal koji lici na onaj od koga je pravljena kapija ? Bedemi su radjeni primarno od cigli.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533930#p533930:3sayemhi je napisao(la):
Zuma » 24 Apr 2018 01:10 am[/url]":3sayemhi]

Ovako trenutno zaista izgleda:

file.php


a ovako bi to moglo da izgleda :)



file.php

Jeste zanimljivo resenje, ali ja ne bih unistavao zidove trvdjave, ma koliko to bilo prakticno za pesake. Posle one kuce u kalem. parku, tvrdjavi ne sme vise faliti ni jedan kamen, niti cigla. Greota, a i protiv zakona je.
 
Најмања је греота уништити пумпу, бараке и перионицу.
 
Slazem se, samo sto je to malo dalje od ovih bedema i pasarele, druga prica.
 
Vrh