Šta je novo?

Beogradska tvrđava i park Kalemegdan

Sunarodnik - pripadnik istog NARODA.

Ne, ne postoje "novi sunarodnici" jer je Kraljevina SHS bila visenacionalna (visenarodna).

I postavljanje pobednika na plato na kalemegdanu nema veze sa tim.



Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Zaboravio si na teoriju o jednom troimenom narodu. Beogradska politika je ustoličila tu mudrost, zato i kažem "novi sunarodnici"..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=493834#p493834:2y2bvl7l je napisao(la):
astrodule » 19 Nov 2017 11:29 am[/url]":2y2bvl7l]https://gams.uni-graz.at/archive/objects/context:siba.100/methods/sdef:Context/get?mode=container&context=context:siba.ocm!context:siba.100

Pogledajte prilog 21.jpg[/attachment]
file.php

Hvala za ovu, dugo sam je tražio ali nisam mogao da je nađem...
 
Slučajno sam naišao na ovu sliku na fejsu. Zar nije ova ograda mogla da bude od belog kamena, plus kaldrma umesto ovog laminata(??) pa da se uklopi u Kalemegdan.. :?

KSBjDiO.jpg


Izvor slike - Facebook (Maja Perović)
 
Lepo izgleda, ali na žalost neće potrajati,
 
Svejedno drvo + napolju nije dobro rešenje jer će jako brzo na kiši biti klizavo.
 
Hm
Nemoj tako @direktor -e
;)
Napisano je da je lepo.
E sad, zaista postoji opravdana bojazan da ce biti klizavo, jer je pod nagibom.

Meni je upitnije (dakle nemam jasan stav) dal je pri izboru materijala trebalo birati nesto usaglasenije sa samom tvrdjavom, ili je izabrano resenje adekvatno.

Svakako, lepo je sto se nakon dosta vremena ponovo vide neki pomaci na tvrdjavi.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
NIsam video uživo, ne znam koliki je na kraju nagib i koliko su hrapave daske pa neću da komentarišem.
Podsećam da su gazišta na gotovo svim mostićima u tvrđavi od - drveta.
 
Kada čovek pogleda gornju fotku pomislio bi da je u pitanju ulaz u neku vilu na moru. Super je fotka. Nažalost način na koji je uređen prostor oko česme, sa sve kortenom i uopšte idejom da moderni elementi dominiraju nad izvornim je katastrofalan i prvi put da se u konzervaciji na tvrđavi dogodi ovakav presedan. Sledeći je zgrada na Velikom Kalemegdanu, potom pasarela i kao grand finale gondola. Kada se jednom uđe u proces vršljanja po tvrđavi, nema nazad.
 
Korten je materijal koji se koristi i u svijetu kod intervencija na ovakvim objektima da su koristili ciglu ili kamen bilo bi to laziranje davanje novom elementu perioda u kome nije sagradjen .Dosta toga sto mi na kalisu uzimamo zdravo za gotovo je dodato rekonstrukcijama od drugog sv rata na ovamo
Sto se tice gondole nadam se da je nece biti
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495367#p495367:hf9g52bs je napisao(la):
Arahne » 24 Нов 2017 07:32 am[/url]":hf9g52bs]Kada čovek pogleda gornju fotku pomislio bi da je u pitanju ulaz u neku vilu na moru. Super je fotka. Nažalost način na koji je uređen prostor oko česme, sa sve kortenom i uopšte idejom da moderni elementi dominiraju nad izvornim je katastrofalan i prvi put da se u konzervaciji na tvrđavi dogodi ovakav presedan. Sledeći je zgrada na Velikom Kalemegdanu, potom pasarela i kao grand finale gondola. Kada se jednom uđe u proces vršljanja po tvrđavi, nema nazad.

Први пут код нас, али је у свету то уобичајена појава. Примери су постављани. Оваква модерна интервенција је примеренија него да је рађена нека рустика. Зашто? Зато што је тај прилаз нови архитектонски елемент који није постојао у историји тврђаве и његова градња у рустичном маниру би била кич - односно лажирање историје што се сматра девастацијом самог историјског објекта. Модерном интервенцијом се са друге стране јасно наглашава да тај елемент није историјски већ функионални.
 
I dalje ne razumem čemu služi taj kortenski zid. Koja je tačno njegova namena?
 
Ostalo od onih nesretnih žandinjera sa Savskog trga .... pa da se ne baci..... :lool:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495373#p495373:1eaiy1w1 je napisao(la):
stf » 24 Nov 2017 08:14 am[/url]":1eaiy1w1]
Први пут код нас, али је у свету то уобичајена појава. Примери су постављани. Оваква модерна интервенција је примеренија него да је рађена нека рустика. Зашто? Зато што је тај прилаз нови архитектонски елемент који није постојао у историји тврђаве и његова градња у рустичном маниру би била кич - односно лажирање историје што се сматра девастацијом самог историјског објекта. Модерном интервенцијом се са друге стране јасно наглашава да тај елемент није историјски већ функионални.
Da, samo što postoji ogromna razlika između vizuelnog sukoba i informacije koja se prenosi vizuelnom razlikom. Razlika nije isto što i sukob. Dovoljno je da ljudi nekim vizuelnim karaktertistikama objekta budu informisani da on nije originalan. Ali to NE SME da kvari opšti ambijent, već mora da se uklapa u njega. Čuvanje ambijenta je prioritet uređenja istorijskih objekata ovakvog značaja, oni nisu poligon za demonstracije naše modernosti ili nečijih umetničkih ambicija. Ovo na Kališu je tipičan primer apsurdno pogrešnog razumevanja razloga za ovaj princip.
 
Zuma grijesis ovaj put i dozvoli da nekad nisi u pravu
 
U pogledu čega? Da se ovo ipak uklapa u ambijent Kalemegdana, ili da i ne treba da se uklapa? Ili recimo da je tvrđava "živa", pa "treba da se menja"? Čuo sam razna opravdanja ovako drastičnih intervencija na istorijskim objektima. Za koji deo ti misliš da nije tačan?
 
Gledam ponovo ovu poslednju fotografiju... možda sam propustio, ali zbog čega zgrada česme nije otkopana do kraja i sa ove "novootkrivene" strane?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495458#p495458:2gre3izg je napisao(la):
Zuma » 24 Нов 2017 02:18 pm[/url]":2gre3izg]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495373#p495373:2gre3izg je napisao(la):
stf » 24 Nov 2017 08:14 am[/url]":2gre3izg]
Први пут код нас, али је у свету то уобичајена појава. Примери су постављани. Оваква модерна интервенција је примеренија него да је рађена нека рустика. Зашто? Зато што је тај прилаз нови архитектонски елемент који није постојао у историји тврђаве и његова градња у рустичном маниру би била кич - односно лажирање историје што се сматра девастацијом самог историјског објекта. Модерном интервенцијом се са друге стране јасно наглашава да тај елемент није историјски већ функионални.
Da, samo što postoji ogromna razlika između vizuelnog sukoba i informacije koja se prenosi vizuelnom razlikom. Razlika nije isto što i sukob. Dovoljno je da ljudi nekim vizuelnim karaktertistikama objekta budu informisani da on nije originalan. Ali to NE SME da kvari opšti ambijent, već mora da se uklapa u njega. Čuvanje ambijenta je prioritet uređenja istorijskih objekata ovakvog značaja, oni nisu poligon za demonstracije naše modernosti ili nečijih umetničkih ambicija. Ovo na Kališu je tipičan primer apsurdno pogrešnog razumevanja razloga za ovaj princip.
Овај принцип се примењује у свету на историјским објектима из разлога које сам навео.

То што ти сматраш да је нешто погрешно не значи да је погрешно.
 
... niti znači da je tačno samo zato što ti misliš da jeste. Ali ja ovde pričam o meri, o stepenu odudaranja od okoline, dakle o tome da se mora znati šta je važnije i šta zbog čega postoji, a u princip nisam ni sumnjao. Prilaz nekom spomeniku je tu zbog spomenika, nije spomenik tu zbog staze. Ona ne sme u toj meri da odvlači pažnju.
 
Dobro, evo fotografija i jednog pokušaja da objasnim šta mi smeta. Pa će valjda i drugi imati svoj doživljaj i to više neće biti ništa loše.

Glavna zamerka je pretrpanost i preterana nametljivost nečega što bi trebalo da bude samo skoro nevidljiva prateća infrastruktura tvrđave, a ne dominantni vizelni utisak. Ovde objektivno ocenjivanje urađenog posla prlično ometa činjanica da je posao odrađen krajnje profesionalno i da dizajn kreira jedan dinamičan i bogat prostor. Pa se to ljudima može dopasti u zavisnosti od toga šta ovde vrednuju. Međutim to ne sme biti cilj u spomeniku kulture prvog reda. Sama tvrđava je ta koju pre svega drugog treba predstavti, pa sve što pokušava da nad tim dominira nije poželjno.

Pogledajte prilog 15
Šta ovde vidimo? Prostor koji je već pretrpan je dodatno podeljen i učinjen haotičnim sa dve markantne horizontalne linije crne boje. Zašto? Šta je prisutno od materjala? Kamen, zemlja, zelenilo, drvo, asvalt, metal. Previše. Čemu uvođenje još i metala? Jedinstvo prostora je razbijeno. Previše haotični skup nepovezanih fragmenata jednake vizuelne vrednosti. Više liči na vašar. Ne postoji dominanta. Mozak je ovde zbunjen. Šta da gleda? Šta je važno?

Pogledajte prilog 14
Pa onda,

Pogledajte prilog 13
Čemu uvođenje internih ograda, pogotovo ako su nametljive i neprovidne. To do sada nigde na tvrđavi nije bila praksa. Sa razlogom. Ona je ionako već krajnje zbunjujući skup zidova i bedema, često bez posebnog oblika i iz različitih perioda. Već je to dovoljno teško apsorbovati. Ne treba da dodajemo i NAŠE zidove i ograde.

Šta ima zanimljivo u ovom prizoru? Možda lepo? Ili značajno? Bar zeleno? Ne? BILO KAKVA VREDNOST? Nema ničega.

Pogledajte prilog 12
Šta dominira u sledećem prizoru? Očigledno stepenište, svetla, dvostruki rukohvat, metlna ograda, metalna info tabla, drvo. Uz eventualni izetak posebne osvetljenosti, ovde sama česma ima vizuelni značaj ostave za metle, a prva sledeća asocijacija turiste će verovatno biti da je neko trebao da sruši udaljenu ruševinu sa rupom da ne ometa vidik. Pod pretpostavkom da uopšte zna za vidik. A šta bi na ovoj tački TREBALO da dominira? Svakako ne ulaz u stepenice, dvostruki osvetljeni rukohvat i raster ograde.

Pogledajte prilog 11
Raskrsnica. Koliko njih će shvatiti da je praktično nevidljivi put: polu desno, pa pravo u slepi zid (!), pa desno uz stepenice, bar jednako važan kao i put niz osvetljene "pokretne stepenice" naniže. Pogrešno usmeravanje vizuelnim znakovima. Degradacija vidikovca i pogleda na ušće, bukvalno razloga postojanja ovog grada. Zbog davanje veće važnosti sećanju na turskog vezira čiji su naslednici platili rekonstrukciju.

Pogledajte prilog 10
Lep prizor, zar ne? Ali da nema za NIJANSU previše metala i fensi estetike? Za jednu kamenu tvrđavu? Ili ograda, galerija i balkona? Da li se to ovde, sudeći po količini novog materjala, želi ponovo izgraditi nešto drugo ili u punom sjaju prikazati upravo taj kamen?

Pogledajte prilog 9
A ovo je tek interesantno. Kameni zid u metalnom kavezu je ustvari meni najzanimljiviji deo otkopanog prostora. Ima pravilne i monumantalne kamene blokove koji zaista ostavljaju utisak. Za razliku od praktično svih ostalih zidova tvrđave koji su više haotčna mešavina cigli i lomljenog kamena i tek ponekog isklesanog.

Pogledajte prilog 8
A pogledajte kako su ga okovali u metal i zagradili. Sa sve ukrasnim šljunkom, LED svetlima, kortenom i plastičnim podovima. Čovek ima neodoljivi utisak da je u umetničkoj galeriji gde je neki konceptualni umetnik doneo parče zida. Potpuno je izgubljena organska veza sa ostatkom tvrđave. Ovo više nisu delovi jedne celine. Zid izgleda kao da je ovde pao sa Marsa.

Pogledajte prilog 7
Pogledajte prilog 6
Pogledajte prilog 5
Pogledajte prilog 4
Jedan biserni deo. Metalna rešetka, oko koje su maštoviti zubi od cigle i kamena, a sve u kortenu. Teško ukusu.

Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 1
Gde se ustvari nalazimo sudeći po onome što se vidi ?

Pogledajte prilog 2
I tako dalje ...

 
Vrh