Šta je novo?

Benzinske pumpe u centru

Najbliže pumpe centru trebaju biti odaljene makar kao Ruzveltova i Pančevac od centra radi destimulacije automobilskog saobraćaja.
Najbolje da poneses kanister ako ides do centra, da ti slucajno ne zatreba gorivo.
Saobracaj se destimulise alternativnim vidovima prevoza: metroom, biciklistickom infrastukturom, itd, a ne ukidanjem goriva.
 
Uze mi reč iz usta. Tek će taj kome nestane gorivo u centru da napravi haos.
 
Onda ništa, pumpe na svakom ćošku da ne bi nekome ko ne gleda pokazivač goriva nestalo goriva u centru pa da se naljuti jer je neodgovaran. @Igor molim da prebaciš zadnje postove u temu benzinske stanice u centru.
 
Onda ništa, pumpe na svakom ćošku da ne bi nekome ko ne gleda pokazivač goriva nestalo goriva u centru pa da se naljuti jer je neodgovaran. @Igor molim da prebaciš zadnje postove u temu benzinske stanice u centru.
А где људи који живе у центру треба да иду да точе?
 
Hahahaha, pa ovu raskrsnicu gledam ceo zivot, a gledacu je jos ihaj i stvarno mi ne bi smetalo da umesto pumpe bude park kojih u kraju nema dovoljno. Botanicka je mala i naplacuje se a linijski ne postoji. Pumpa je tu jer tuda ide sav tranzit sto bi se resilo na drugi nacin, tj. ukidanje pumpe ne bi imalo neki efekat. Ne znam sta je problem da se gorivo sipa usput do destinacije ili u povratku sa iste? Daleko je Bogoslovija?
 
Сваком треба ауто, само што то неће да призна.

Што се пумпи тиче, сматрам да оне морају да постоје. Не видим разлог да се рецимо исели пумпа близу Зоолошког врта или пумпа код станице 29. новембар. Укинута је пумпа код Ташмајдана, која је била корисна. Бензинских пумпи у центру нема много и не мислим да бих тек тако требало гасити зарад изградње неких тргова које неће нико посећивати.
 
Razlozi su i ekološki, da se destimuliše korišćenje automobila u centraloj zoni. Izbacivanje benzinskih pumpi iz centra pokazuje i stepen civilizacije nekog grada i brige o njegovim stanovnicima. Ako hoćeš pumpu pod prozorom imaš kolko hoćeš istih na Karaburmi ili Voždovcu.
 
Дај прво метро, дај трамвај, дај тролејбус... Ја сам већ написао да сам за то да се електрични аутобуси провлаче кроз уске градске улице и да тако снижавају буку и загађење. Док то не буде, не може да се миче пумпа.

Друго, ако икада ел. аутомобили буду заживели, зашто они не би могли у центар? Пуне се преко утичнице. Шта је већи проблем: смрад из ауспуха или број возила на коловозу?
 
@vucko je u pravu, ako vozis kola i ne prodjes blizu neke pumpe kola ti ni ne trebaju.
Ako mene pitas oba su problemi, a broj vozila je cak i veci.
 
Онда треба забранити утикаче у центру града.
 
И то исто. Држава да угради уређаје у стан који не могу да се извуку из утичнице, нити нови да се доносе да троше струју.

Као не може пумпа, загађује, али може ел. ауто... Неће бити да је тако. Ако хоћете да смањите број возила, не иде то са пумпом.

Зато је живот у неком мањем месту једноставнији по том питању.
 
Ne razumem sta drzava da uradi? Pumpa ovde nepotrebno zauzima prostor koji moze biti iskoriscen na mnogo bolji nacin. Broj kola treba svakako smanjiti, nebitno koji je pogon, jedino sto elektricni moze da se puni gde god je izvucena struja pa nema potrebe da postoje pumpe i zauzimaju ovoliko mesta. Jedino sto sa ove pumpe moze da ti zatreba hitno je kompresor.
 
Dobro je, pošto sam na trenutak pomislio da se digla ovolika galama i neverica oko one pumpe u Zemunu kod Pupinovog mosta.
Elem, par pitanja i razmatranja za ljude koji bi da isteraju sve pumpe iz celog centra, pa zatim i šireg urbanog tkiva, a zatim i iz celokupnog okruga Beograd:

1) Priča kako će isterivanje benzinskih pumpi automatski da smanji saobraćaj po gradu mi je u rangu starog ubuđalog mita kako su gradnja i širenje saobraćajnica (širom sveta) doveli do povećanja upotrebe automobila, a ne da je povećanje upotrebe automobila prosto posledica njihove evolucije i omasovljenosti proizvodnje nakon WW2. Samim tim - da li postoje neke relevantne studije, dokazi li makar usmeni argumenti da će isterivanje pumpi iz grada da automatski smanji automobilski saobraćaj u istom, ili se sve svodi na pretpostavke i prenošenje legendi s kolena na koleno?

2) Da li zagovornici isterivanja pumpi iz grada znaju koliko ima firmi po gradu koje koriste službene automobile, a koji se gorivom pune upravo na komercijalnim pumpama? I tu ne govorim o nekim raskošnim biznisima sa limuzinama. Već tu ima i raznih Pošti, TK operatera, EDB, Opština, Gradsko stambeno, Ministarstva, Vojska i MO, Luka, Železnice, zanatske radnje, firme podizvođači (npr monteri TK usluga), kurirske službe, selidbe... Svi ti ljudi u toku radnih vremena voze službene automobile koji se koriste, parkiraju i čuvaju upravo u lokacijama po centru i gradskom tkivu. Ako bi se sve pumpe isterale na po 3 km od Trga republike, gde bi svi oni trebalo da idu da pune sva ta vozila? Na Tošin bunar? Na Karaburmu? U Železnik? I šta biva kada sva ta vozila ''najurena'' iz šireg centra navale na ove preostale pumpe? Jel to ne stvara gužve i zastoje? Jel to ne tereti saobraćajnice?

3) 99% sam siguran da ću 90% ljudi i organizacija koji danas viču ''isterajmo automobile iz centra i gradova!'' za jedno 3 godine slušati kako viču ''više punjača za zelenu mobilnost!'' odnosno kako će iz sveg srca podržavati sejanje 1.000.000 ružnih punjača za električne šporete od automobila kada elektro lobi pritisne još malo i omasovi te šklopocije širom sveta u narednim godinama. Znam, zvučim kao hejter i gunđalo. Ali evo, živi bili pa videli. Ja sam ubeđen da će 90% ljudi, organizacija i škola misli koje danas žele da sklone pumpe i samim tim da šatro sklone automobile iz centra grada, za par godina agitovati da se postave novi fensi Teslini punjači. I to će biti skroz ok, neće videti nikakav problem u tome. Ja vala hoću.

4) Benzinske pumpe po sebi uopšte ne moraju da budu ni ružne, ni opasne. Negativni narativ o njima me podseća na negativne atribute koji su se u više navrata na ovom forumu pripisivali nekim okretnicama autobusa po gradu. Priča je građena oko toga da npr plato na Crvenom krstu deluje ružno zbog autobusa. Onda ja do'vatim pa u dva navrata (ovde i ovde) vizuelno prikažem i objasnim zašto to ne pije vodu, i da nije taj kutak grada ružn zbog crveno-bele kutijice od par m2 nego zbog opšteg rasula i zapuštenosti. Kao što ni Zeleni venac nije ogavan i odbojan zbog autobusa, već zbog svog ostalog haosa, bezakonja i đubrišta koji cvetaju oko njih.

Isto važi i za pumpe. Ne vidim šta to na modernim, lepo urađenim i lepo održavanim pumpama, može da bude toliko strašno i nepodnošljivo da ne sme da se vidi sa prozora stambene zgrade prekoputa. Podvlačim ovo prekoputa, dakle svakako nisam za to da nekom bude pod prozorom ili uza zid.

Jedno je težiti da grad bude što je moguće više u skladu sa urbanističkim i estetskim načelima, i da bude što je moguće humaniji. Ali drugo je videti neko ruglo i zlo u nečemu što izgleda ovako i težiti idejama da grad od Gardoša pa do Vrčina treba da izgleda ovako. Takav grad je najpre nemoguć. To onda nije funkcionalan grad već muzej, kulisa, scena.
 
Poslednja izmena:
Da napomenem za kraj da sve ovo ne znači da sam automobilista niti da podržavam iste. Takođe ne znači da sam za gradnju novih pumpi po najužem centru. Samo sam protiv gašenja postojećih, ili bar protiv njihovog gašenja bez premeštanja na neku lokaciju u blizini, samo gde bi manje smetala. U skladu sa time, što se tiče pumpe na uglu Cvijićeve i Čarlija Čaplina, svakako jesam za njeno izmeštanje da bi se na tom mestu sa velikim potencijalnom napravio lep trg i skver. Ali to ne znači da bih dotičnu pumpu isterao podno Kosmaja. Nego bih je samo premestio jedan do dva bloka dalje, negde unutar mora i mora hektara zapuštenih, neizgrađenih, tabula-rasa i/ili napuštenih zemljišta sa druge, severne strane Poenkareove ulice.

I zaista ne znem kome bi tamo mogla da smeta. Ako se ulice i prilazi oko nje dobro urade, ako se sama pumpa dobro uradi (još sa živom ogradom okolo) i ako se dobro održava, može da legne u svoje okruženje bolje nego npr neki Maksi koji prizemlje stambene zgrade neoklasičnog stila prekrije šljaštećim PVC panelima. I niko od ovih rasterivača pumpi i aero-vizuelnih zagađenja se ne oglašava oko toga. A grad prepun toga. Dok su izgleda preostale 3 pumpe u centru grada najveća rana i prioritet u ovom momentu.
 
Cvijićeva i 29. novembra
Ta pumpa je maltene na unutrasnjoj gradskoj magistrali, o kakvom centru grada pricamo?

Onda ništa, pumpe na svakom ćošku da ne bi nekome ko ne gleda pokazivač goriva nestalo goriva u centru pa da se naljuti jer je neodgovaran.
A ko se tacno za to zalaze? Ne treba nam pumpa na svakom cosku, ali nekoliko pumpi u centru grada nisu generator automobilskog saobracaja.
 
Pumpe nisu generator ali je jako jednostavno da se zakljuci sta je bolje, park ili pumpa. Pumpa nije na UMP i bliza je Trgu nego Slavija, ne znam sta ti smatras (sirim) centrom. U krugu od kilometar ima jos 7 pumpi i kome je problem da kolima predje kilometar onda ne treba ni iz stana da izlazi.
 
Ne razumem sta drzava da uradi? Pumpa ovde nepotrebno zauzima prostor koji moze biti iskoriscen na mnogo bolji nacin. Broj kola treba svakako smanjiti, nebitno koji je pogon, jedino sto elektricni moze da se puni gde god je izvucena struja pa nema potrebe da postoje pumpe i zauzimaju ovoliko mesta. Jedino sto sa ove pumpe moze da ti zatreba hitno je kompresor.
Зашто заузима непотребно простор? Ја мислим да морају да се мењају неке друге ствари, а не та пумпа. Ено га Лидл непотребно заузима простор. Она новоизграђена зграда до њега. То су ти генератори саобраћаја и аутомобила.
 
Pumpe nisu generator ali je jako jednostavno da se zakljuci sta je bolje, park ili pumpa. Pumpa nije na UMP i bliza je Trgu nego Slavija, ne znam sta ti smatras (sirim) centrom. U krugu od kilometar ima jos 7 pumpi i kome je problem da kolima predje kilometar onda ne treba ni iz stana da izlazi.
Нек сруше Лидл поред и ето га парк. Нек сруше ону зграду коју су скоро направили. Нека месту "Даке" направе парк, уместо оног стамбеног комплекса.
 
holding-a-gas-pump-zack-de-la-rocha.gif
 
Pumpe nisu generator ali je jako jednostavno da se zakljuci sta je bolje, park ili pumpa. Pumpa nije na UMP i bliza je Trgu nego Slavija, ne znam sta ti smatras (sirim) centrom. U krugu od kilometar ima jos 7 pumpi i kome je problem da kolima predje kilometar onda ne treba ni iz stana da izlazi.
U 2/3 slucajeva nece ti oni napraviti park vec nesto od cega mogu da zarade. Ili ce ostaviti sve kako jeste - zatvoreno i zapusteno.

Zatvorene pumpe u centru Beograda:
Katiceva, Ilije Garasanina, Studentski trg, Karadjordjeva/Travnicka, Pop Lukina, Vukov Spomenik, Obilicev venac.

Osim ovog poslednjeg (koji je takodje vrlo relativan slucaj), koliko ih jos znas da su pretvoreni u parkove? A koliko ih je pretvoreno u divlje parkinge? Koji su sada cak ruzniji nego da su ostale te grozne, jezive pumpe.
 
Poslednja izmena:
Нек сруше Лидл поред и ето га парк. Нек сруше ону зграду коју су скоро направили. Нека месту "Даке" направе парк, уместо оног стамбеног комплекса.
Ok, moze i kako bi ti to uradio?

@Bender Rodriguez
Pa rekao sam vec da je bolje pumpa za sad nego neka glupost, samo je bolje da tu bude park, kao sto je i bio pre pumpe (prilicno ocigledno da su jos davno ostavili prostor). Da li za ove ostale sto si naveo mislis da su zaista potrebne? Vecinom su bile male pumpe uz trotoar duzine 3-4 parking mesta pa nista drugo i ne mozes da stavis na njihovo mesto. Ova pumpa je malo veca, na velikoj raskrsnici sa mnogo pesaka, a ljudi koji zive u okolini i nemaju bas gde decu da prosetaju. Pored toliko automobila koji tu prolaze svaki dan dobro bi dosao park da izbalansira to i ucini zivot malo podnosljivijim.
 
Vrh