sve stoji sto si naveo zoky samo sto ce se oko toga cekati ne 5-10 vec 15-20 godina s obzirom da ce grad sada da premanjuje luku beograd pa onda savski amfiteatar posle prokopa koji ce i sam biti govo u limburgu mesecu.U svakom slucaju bice super samo treba imati strpljenja
naleteh na vest iz 2007me sa ocigledno drugim projektom belville-a.sta kazete?Ocigledno je planirano manje stanova i mnogo vise zelenila.
Sreda, 7. novembar 2007.
Šta će se graditi u zoni od sportskog sela Univerzijade do podvožnjaka na Bulevaru Jurija Gagarina na Novom Beogradu ?
E–kapija nastavlja sa novim projektima, a pred Vama se nalazi početak jednog od njih, u kome će, iz razgovora urednika sa izabranim sagovornicima upućenim u Beogradske urbanističke teme nastajati vrlo zanimljivi tekstovi.
Ovog puta ćemo pričati o novobeogradskom kompleksu koga odredjuju Treći bulevar (bulevar Milutina Milankovića), produžetak Bulevara umetnosti ka Savi, ulica Jurija Gagarina i podvožnjaci iza Otvorenog tržnog centra (OTC-a, „Buvljaka“) u kome se u ovom trenutku odvija najveća investiciona gradnja u Beogradu. Naime, upravo je završen kompleks DeltaCity 67, a stotine i stotine radnika se uvodi u trosmeni rad na izgradnji hiljada stanova u kompleksu sportskog sela za Univerzijadu.
ogično se postavlja pitanje – šta će se dalje ogranizovati i graditi u ovom prostoru ?
Buduća autobuska i železnička stanica Novi Beograd (1) je vrlo značajna gradska investicija, koja će pokrenuti mnoštvo drugih investicija i akcija. Ona će se nalaziti na delu gde sada imamo parking i najružniji deo „Buvljaka“, ispod same železničke stanice Novi Beograd i u prostoru koji firma „Balkan gradnja“, (koja je tokom 2007. realizovala projekat rekonstrukcije tramvajskih šina na Novom Beogradu), koristi kao privremeno skladište.
Dakle, novobeogradsku autobusku i železničku stanicu, veliki stanični trg i parking prostor ćemo moći da posmatramo sa više mesta - od zone EXPO XXI centra, hotela Holiday Inn, iz postojećeg Super Vero centra, iz bašte restorana HB ili sa današnjeg „Buvljaka“, (dok ovaj sadržaj eventualno ne ode na neko drugo mesto).
Polovina današnjeg parkinga, kojim gazduje JKP Parking servis, a gde se parkiraju gosti koji kupuju na „Buvljaku“, biće zona za autobuse koji će iz drugih gradova ili država stizati na Novi Beograd.
Funkcije železničke i autobuske stanice će se povezati. Autobuska stanica će biti povezana sa budućom (i postojećom) železničkom stanicom. Postoje osnovana razmišljanja o potrebi dupliranja koloseka, i proširivanju nasipa sa dodatkom novog tunela ispod Bežanijske kose za još po jedan železnički kolosek za svaki smer (četvorokolosečna pruga). Tada bi se proširila i „lira“ na samoj stanici i unapredila veza sa „starim“ železničkim mostom koji se zadržava i obnavlja.
Veliki trg, (2) Zgrada u funkciji autobuske i železničke stanice nastaće kao deo ovog projekta, a u zoni gde tramvaj iz Jurija Gagarina skreće ka Trećem bulevaru, urediće se novi poslovni kompleksi, (hoteli, poslovne zgrade, usluge, apartmani, ugostiteljski, zabavni i drugi sadržaji kojima odgovara blizina velikog saobraćajnog terminala) !!
Šta će biti sa današnjim „Buvljakom“ (3)? Ne zna se još uvek da li će funkcija u potpunosti biti izmeštena, ali po Generalnom planu Beograda 2021 predvidjen je - poslovni centar. Šta god to bilo, ovo što imamo, ili ono što zovemo poslovnim centrima, tek – trgovina, ugostiteljstvo, poslovanje, a i dopunsko stanovanje ovde ostaje trajna namena.
O lakom metrou ćemo nešto kasnije: tramvaj, ovakav kakav jeste – ostaje na svojoj novoj, na evropski i svetski način rekonstruisanoj poziciji.
Tramvajski depo (4), pored Univerzitetskog sela, biće u postojećem prostoru, ali i u funkciji depoa za laki metro, tako da će doći do proširenja depoa na prostoru koji je i sada u vlasništvu GSP Beograd, a koji je trenutno iznajmljen.
Laki metro (5) još uvek traži svoju definitivnu ulogu i rešenje na „stolovima“ (zapravo računarima) beogradskih i španskih urbanista i projektanata. Analiziraju se predlozi da u ovu našu zonu novi vid saobraćaja u Beogradu dodje tako što će proći kroz Bulevar Zorana Đinđića, a ispred „Mercatora“ skrenuti i preći preko autoputa sredinom Bulevara umetnosti, zatim doći do Trećeg bulevara, a onda skrenuti u nazad (prema Savi), da bi kod Holiday Inn-a i Super Vera opet skrenuo udesno i prošao ispod pruge (kao što i danas tramvaju skreću ka svom depou). Od ove tačke (koja je završetak linije u prvoj fazi) laki metro će se dalje razvijati u dva pravca: U pravcu Čukarice, on će jedno vreme ići paralelno sa današnjom železničkom prugom, podizati se na stubove sve do visine današnje železničke stanice i onda nastaviti zajedno sa unutrašnjim magistralnim poluprstenom, na toj visini ka budućem mostu preko Ade Ciganlije. Razmišlja se da laki metro u budućnosti krene i kroz Jurija Gagarina i preuzme hiljade novih sugrađana koji će živeti u Univerzitetskom selu i blokovima uz Bulevar, a raditi u svim onim zonama koje danas nastaju, ili će nastajati po Novom Beogradu .
Beogradski magistralni poluprsten (6). To je nova saobraćajnica koja se pruža od Kvantaške pijace, ulicom Nikole Dobrovića spušta se sa Bežanijske kose do Tošinog bunara i potom prolazi trasom paralelnom sa železničkim nasipom sve do bloka stanica u ovoj zoni, gde će, zajedno sa trasom lakog metroa, preskočiti zonu buduće autobuske stanice i nastaviti ka mostu preko Ade Ciganlije. Zona između pruge i trase poluprstena biće iskorišćena za malu privredu i servisne aktivnosti koliko god bude moguće a da ne ometa ove dve funkcije.
Bilo bi zrelo da se aktivnosti pripreme i realizacije započnu i održe u kontinuitetu od danas pa na dalje. Grad je za ovo već pokrenuo program i pristupa se planu detaljne regulacije. Da se potpuno razvije ovaj veliki projekat potrebno je 5 do 6 godina, ali će njegova priprema i rezultati biti impuls drugom gradskom razvoju od samog početka - rekao nam je Miodrag Ferenčak, komentarišući sa nama mogućnosti organizacije prostora budućem Beogradu.