Mape za metro/voz i za autobuse prate razlicite principe
- mape za metro su obicno manje vise stilizovane, cesto sa uglovima 45° po uzoru na izvornu Londonsku mapu, sa oznacenim svim stanicama i njihovim imenima.
- autobuske mape idu u tandemu: geografska mapa grada sa ulicama, trase autobuskih linija, ucrtane sve stanice sa imenima barem glavnih, ponekad i svih stanica; mala stilizovana mapa sa minimumom neophodnih informacija kao podsetnik.
Ne crtam ja samo na osnovu navika, iako to naravno utice, vec se vodim uzorom gradova u kojima sam ziveo ili koje sam posetio i pokusavam da uzmem najbolje iz svakog.
Moja mapa Beovoz/BG:voza recimo prati principe metro mapa, apstraktne linije + stanice sa imenima, jer je u pitanju zeleznicki sistem.
Autobuske mape uglavnom imaju jaku vezu sa morfologijom grada, autobus podleze uticaju dogadjaja u saobracaju (nesrece, zastoji, radovi na putu...) i omogucava kombinovanje sa pesackim deonicama: bus+hod+bus. Primer u Beogradu, bitno je da se na velikoj mapi vidi prava razdaljina izmedju Trga i Zelenog venca da bi ljudi znali da je to presedanje moguce obaviti peske.
Metro mape su abstraktnije jer je pod zemljom informacija sa povrsine manje bitna i ne odrazavaju prave razdaljine izmedju stanica. Bitno je samo kako stici od tacke A do tacke B a broj kombinacija je znatno manji nego na povrsini jer je sistem zatvoren, nema podzemnih pesackih precica.
Primeri koje si naveo su mape metro/voz sistema u Franfurtu i Moskvi.
Evo autobuske mape Frankfurta
http://www.traffiq.de/fm/20/traffiQ_Innenstadtkarte.pdf
i trolejbuske mape Moskve (na zalost nisam uspeo da nadjem zvanicnu, ako uopste postoji)
priznaces da su srodne mojoj XL mapi za Beograd.
Barselona, Pariz, Lisabon, Njujork imaju slicne autobuske mape