Šta je novo?

BelgradeMaps.com

ma sajt je bre extra, samo vidim da XL mape nisu u istom fazonu kao S mape. inače, trebalo bi da ubaciš export u pdf svih mapa
 
@zidar
Dizajn je lep, čist - ali meni move/pan mapa uopšte ne radi (Firefox 3.6, Ubuntu 10.10).
 
@JohnnyLee
S mape, i sve ostale osim XL, su u .svg formatu jer je vektorski i omogucava mouseover efekte (podebljane linije itd)
XL mape su u .pdf jer bi u .svg bile teske preko 6Mb
sta mu dodje export u pdf?

@jovanovm

Sajt je optimizovan za firefox/windows, chrome/windows radi ali bez interaktivnih efekata, IE je katastrofa.
ako sam dobro razumeo ne rade ti strelice na S mapama (XL mapa je ionako u pdf tako da ima pan)
Inace sve mape su dostupne u pdf na stranici "stampa" za one koji ne mogu da ih vide ili koriste na ostalim stranama
 
zidar":deep93c7 je napisao(la):
sta mu dodje export u pdf?
staviš u ćošak stranice ikonicu za pdf i kada čovek klikne na to njega pita da li hoće da sačuva mapu u pdf-u. zove se još i čuvanje u pdf-u, ali je za mene to eksport
 
Posle mog maila ispravljen je izvor i dodat link za sajt. Pohvalno, nema sta.
 
Aplauz!!!Sada kada im odradismo mape,hajd da menjamo upravu,ako ima neki inzenjer sinskog saobracaja nek se javi!

Nauci ih redu zidar,pohvalno je sto uzese mapu,al sto te nisu ni pitali ili postavili link je klasicno u fazonu zeleznica srbije...
 
Čestitke,dobro je što na prvi pogled mape ako neko dolazi iz Bangkoka odmah ukapira linje,oznake A,B,C..boje dakle odlično!Vidim ja da će Grad da nas pokupi u tim za "implementaciju ideja" a Ž.S za inovaciju.. ;)
 
Jos kad bi prihvatilil diltanti iz gspa ne javljaju mi se moracu opet da prosetam do njih :kafa:
 
Mislim da bi mnogo jaci efekat bio prelepljivanje GSP-ovih mapa na informacionim tablama na stajalistima.
 
Skoro sve su poskidane a iz gspa se ne javljaju sutra cu da odem do njih :kafa:
 
Blago nama, imacemo Masel info panoe u autobusima.

Posto GSP ima ugovor sa Maselom ne cudi me da skidaju mape. Mogli bi da ponudimo privatnicima da ih postave, u dnevnoj i nocnoj varijanti.
A i Lasta sada vozi nekoliko gradskih linija, imaju li i oni ugovor sa nekim Maselom ili ima prostora za nas?

Razmisljao sam i o stanicama BG:Voza, one su valjda i dalje u nadleznosti Zeleznica Srbije a ne direkcije, na njima bi mogle da se postave velike mape a male u vozovima. Moracu da navratim do Zeleznica kada se vrnem do Beograda. Red bi bio da odstampaju bar 10ak komada za stanice.

stf":13acrmic je napisao(la):
Mislim da bi mnogo jaci efekat bio prelepljivanje GSP-ovih mapa na informacionim tablama na stajalistima.
Pametnije je ne dirati GSP ni masel and company panoe, ne zelimo konflikt vec podrsku i saradnju. Lepljenje u autobusima je bio odlican potez, korisno a nikome ne smeta. Mogli bi smo i u BG:vozu , mozda posle stupanja na snagu novog reda voznje. Gde god informacija nije dostupna legitimno je da je obezbedimo.
 
Masel postavio mapa na stajalištima na Banjici, primetio sam vozeći se 78 da su svuda od VMA do Autokomande postavili nekakve mape.
 
stf":asb09sv4 je napisao(la):
Mislim da bi mnogo jaci efekat bio prelepljivanje GSP-ovih mapa na informacionim tablama na stajalistima.
Rešenje prijave za stajališta doneto je Direkciji za javni prevoz. Rešenje uključuje i sređivanje i popravku neažuriranih i razlupanih informacionih panoa. Nažalost, kao što je i očekivano, Direkcija nije postupila po Rešenju i ono je završilo u Izvršnom odeljenju inspekcije. To znači da možda i možemo očekivati da će srediti te panoe, ali opet to je dosta teško...

Masel je sigurno mahinalno skinuo mapu kao što bi skinuo i bilo šta drugo što se nalazi na mestu rezervisanom za njihov pano. :/
Mada isto tako i ja mogu "slučajno" da prijavim konkretni autobus GB 1350 koji ima sa spoljne strane reklamu zalepljenu preko prozora, što je protivzakonito. :p

Ipak mislim da bi GSP trebao da koriguje ugovor sa Maselom - da po jedan pano u svakom vozilu bude rezervisan za mapu i informacije o linijama.
 
u odnosu na ono cudo koje gsp kaci po stanicama, mape izgledaju svetski, ali su jedva nesto funkcionalnije od postojecih. ako covek ode u rim ili neki francuski grad drzi mapu prevoza i niti zna gde je, niti gde ce stici. i tako nedeljama, godinama. a kada odes u grad iste velicine u austriji ili nemackoj, ukapiras sve posle prve voznje. ali zato u austriji i nemackoj imas dve mape jednu do druge - jednu apstraktnu na kojoj su imena svih stanica i na kojoj mozes da vidis gde i kako presedas, i jednu geografsku na kojoj su iscrtane linije prevoza i stanice i koja ti pomaze da snadjes kada izadjes iz prevoza.

osnovna pretpostavka svake mape prevoza je da ljudi objavjanjavaju put ili po imenu stanice ili po broju stanica od ulaska u prevoz. zato putnika uopste ne interesuje koja je prava geografska putanja autobuske ili tramvajske linije. njemu je jedino binto da moze lako da prebroji stanice (sto je znatno otezano ako su linije geografski precrtane, jer su onda razliciti razmaci izmedju stanica) i da moze da vidi ime svake stanice. To poslednje je najbitnije, sve ostalo je samo sminka.
 
Lucifer":10ki8efv je napisao(la):
u odnosu na ono cudo koje gsp kaci po stanicama, mape izgledaju svetski
Za pocetak zahvaljujem na komplimentu.
Svaki grad ima svoj princip mapiranja prevoza, meni Pariski odgovara, godinama ga koristim i zato mi je bio inspiracija za Beograd. Ljudi ne razmisljaju svi na isti nacin, neko kao sto kazes broji stanice a neko se pak orijentise po ulicama ili poznatim elementima gradskog pejzaza.

Kljuc uspeha je obicno u kombinaciji nekoliko mapa da bi svako nasao ono sto mu odgovara, zato sam napravio dzepnu sematsku mapu koja je vise neka vrsta podsetnika za nekoga vec upoznatog u sistem i veliku detaljnu geografsku mapu sa vise informacija (ulice, stanice...).

Mislim da je geografska mapa bitna jer omogucava orijentaciju u prevozu i u samom gradu, prevoz + setnja, to jest razne kombinacije izmedju ostalih veze izmedju linija koje nemaju zajednicke stanice ali su dovoljno blizu za pesacenje.

Ono sto naravno nedostaje u nasim autobusima su informacije o samoj liniji to jest sematski prikaz linije unutar vozila sa svim stanicama i mogucim vezama, eventualno dodatnim informacijama kao sto su okolne ulice (Pariski primer) ili red voznje. U svakom slucaju nesto sto putniku omogucava da prati gde se nalazi i kada da sidje. Ne znam da lije deo Maselovog mandata i to da obezbedi.
Displej i zvucna najava sledece stanice kao i pravca u kojem se autobus krece dodatno olaksavaju stvar.

Ima jos dosta toga da se uradi, ove mape su pokusaj da se ljudima olaksa kretanje kroz grad i da se uz malo srece nedlezni organi podstaknu da odrade svoj deo posla.
 
pa ja mislim da su te pretpostsavke potpuno pogresne: 1. postoje ljudi koji zive u doticnom gradu i koji ioavako znaju gde od prilike koja linija ide i gde se sta nalazi - njima je potrebna upravo jedna apstrahovana mapa da znaju gde presedaju, gde stizu. I 2. postoje turisti kojima nije dovoljna nikakva mapa prevoza i koji moraju da drze pravu mapu grada u rukama - na kojoj su takodje upisane stanice, prevoz itd.

Svako crta po onome sto je navikao, ali sistem koji se koristi u Nemackoj i Rusiji npr. najprakticniji. Mozda nije najlepsi, ali je sigurno najprakticniji.

ba-fra-2009.gif

02metro.gif
 
Mape za metro/voz i za autobuse prate razlicite principe

- mape za metro su obicno manje vise stilizovane, cesto sa uglovima 45° po uzoru na izvornu Londonsku mapu, sa oznacenim svim stanicama i njihovim imenima.

- autobuske mape idu u tandemu: geografska mapa grada sa ulicama, trase autobuskih linija, ucrtane sve stanice sa imenima barem glavnih, ponekad i svih stanica; mala stilizovana mapa sa minimumom neophodnih informacija kao podsetnik.

Ne crtam ja samo na osnovu navika, iako to naravno utice, vec se vodim uzorom gradova u kojima sam ziveo ili koje sam posetio i pokusavam da uzmem najbolje iz svakog.

Moja mapa Beovoz/BG:voza recimo prati principe metro mapa, apstraktne linije + stanice sa imenima, jer je u pitanju zeleznicki sistem.
18_s-mapa-beovoz-small1.gif


Autobuske mape uglavnom imaju jaku vezu sa morfologijom grada, autobus podleze uticaju dogadjaja u saobracaju (nesrece, zastoji, radovi na putu...) i omogucava kombinovanje sa pesackim deonicama: bus+hod+bus. Primer u Beogradu, bitno je da se na velikoj mapi vidi prava razdaljina izmedju Trga i Zelenog venca da bi ljudi znali da je to presedanje moguce obaviti peske.

Metro mape su abstraktnije jer je pod zemljom informacija sa povrsine manje bitna i ne odrazavaju prave razdaljine izmedju stanica. Bitno je samo kako stici od tacke A do tacke B a broj kombinacija je znatno manji nego na povrsini jer je sistem zatvoren, nema podzemnih pesackih precica.

Primeri koje si naveo su mape metro/voz sistema u Franfurtu i Moskvi.

Evo autobuske mape Frankfurta
http://www.traffiq.de/fm/20/traffiQ_Innenstadtkarte.pdf

i trolejbuske mape Moskve (na zalost nisam uspeo da nadjem zvanicnu, ako uopste postoji)
trollmarcenter.jpg


priznaces da su srodne mojoj XL mapi za Beograd.


Barselona, Pariz, Lisabon, Njujork imaju slicne autobuske mape
 
Zidar da li je izvodljivo da na svoju mapu gratskog prevoza ubacis pale 3d objekte kao orjentire npr beogradjanku, hram ,narodno pozoriste isl ali samo na velikim mapama za panoe jer misli da bi gusili male mape :kafa:
 
plan za verziju 2 je da se pojave crtezi znamenitosti i imena stanica. Problem je sto je centar grada prenatrpan zbog velikog broja linija pa nema mnogo prostora za bilo sta drugo, vec sam imena ulica i glavnih stanica jedva uglavio. Radim na tome...
 
Vrh