Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

crveni karton":25stz5r5 je napisao(la):
Pitao sam druga koji se ozbiljan inženjer da mi objasni na koji način funkcionise sistem. On ne može da zna konkretno za ovaj ali kaže da to nije nikakav kompleksan zadatak. Bio je opširan i terminoloski meni nejasan ali poenta je da mogu da mapiraju parking mesta, žute trake, zelene površine itd i onda locira u sistemu gde se neko nalazi. Prepricao sam vrlo laicki ali po njegovim rečima ovo je maciji kašalj za napraviti

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
Nema šanse da oni imaju mapirana parking mesta u nekom obliku koji može da se koristi u aplikacijama.
Već bi se hvalili time.
Ja i dalje tvrdim da kamere za žutu traku neko ručno proverava jer ne verujem da u sistemu imaju registracije razdvojene na obične, vojne, autobuse, taksiste...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761868#p761868:2kly1gvb je napisao(la):
Whiplash » Pet Jul 31, 2020 6:41 pm[/url]":2kly1gvb]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761753#p761753:2kly1gvb je napisao(la):
Прле » Pet Jul 31, 2020 10:59 am[/url]":2kly1gvb]


Ипак, ако све то не прати изградња уређених и платних паркинга и гаража, може да дође до револуције.
Garaža ima ali stoje poluprazne.
Jedina za koju znam da je popunjena svaki dan 100% je ona kod skupštine.

Jednostavno srbi hoće sve besplatno da bude kao za vreme nikad prežaljenog Tita...neće da plate 100 din po satu i još za tih 100 dinara što moraju da pešače 500 metara ili više.

Parking na Adi je prazan npr svaki dan.
A na starom obrenovačkom putu bahato parkiranih koliko hoćeš i to sa obe strane i na zelenim površinama i na trotoarima, da mogu parkirali bi na plaži ili na biciklističkoj stazi.

Ako bi se napravio sistem gde bi sve moglo iz kola da se završi ili da se kolima ulazi u prodavnice i sl to bi srbima najviše odgovaralo.

A uređeno parkiranje i plaćanje parkinga to nikako.

U Belvilu je bio haos sa parkingom. Napravljena je zona i veliki parking koji se plaća. Epilog je - zona je odjednom poluprazna, a parking je buvalno prazan - nema nijednog automobila. Kao da nije otvoren.

Sva ta brojna vozila su se preselila u blokove kod Save da tamo prave dodatni haos...

Tako da ovo što si napisao je suština i zato 100% podržavam kažnjavanja. Ja kada idem u centar parkiram se u garaži (Obilićev venac, Rajićeva, Skupština, Politika...).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761932#p761932:3nfz5uyh je napisao(la):
astrodule » Sub Avg 01, 2020 12:06 am[/url]":3nfz5uyh]
crveni karton":3nfz5uyh je napisao(la):
Pitao sam druga koji se ozbiljan inženjer da mi objasni na koji način funkcionise sistem. On ne može da zna konkretno za ovaj ali kaže da to nije nikakav kompleksan zadatak. Bio je opširan i terminoloski meni nejasan ali poenta je da mogu da mapiraju parking mesta, žute trake, zelene površine itd i onda locira u sistemu gde se neko nalazi. Prepricao sam vrlo laicki ali po njegovim rečima ovo je maciji kašalj za napraviti

Poslato sa LLD-L31 pomoću Tapatoka
Nema šanse da oni imaju mapirana parking mesta u nekom obliku koji može da se koristi u aplikacijama.
Već bi se hvalili time.
Ja i dalje tvrdim da kamere za žutu traku neko ručno proverava jer ne verujem da u sistemu imaju registracije razdvojene na obične, vojne, autobuse, taksiste...

Pričao je čovek da kamera snima po mapiranim pozicijama, a službenik u kontrolnom centru odabere min, 2 fotorgrafije i pakuje kaznu... Ne šalje se kazna automatski. Automatizovano je samo snimanje i selekcija šta se snima.
 
Pogledajte prilog 1

To bi značilo da za npr ovde pozicije (piše da je Bulevar Zorana Đinđića pokriven) oni imaju mapirana sva parking mesta?

Kako sistem razlikuje da li je neko parkiran na kolovozu ili u tom trenutku vozi?

Ako ima mapirane pozicije to znači da samo vrši proveru ko je platio parking, a to je najmanji problem u Beogradu.

Baš me zanimaju detalji i kao primer ove dve slike sa Gugla da mi neko kaže šta će Oko sokolovo ovde da vidi i koga će da kazni.
 
Ja i dalje mislim da ovde nema nikakvog automatizma za nepropisno parkirane, već da operater pogleda snimak i krene da štancuje kazne 8a to može da se radi i pomoću statičnih kamera koje su u poslednje vreme okačene na skoro svaku raskrsnicu.

Druga varijanta je da vozilo prođe sa kamerom i hard diskom i da onda neko u centrali pregleda te snimke i štancuje kazne. Opet se postavlja pitanje kako sa snimka može da se zaključi da li je vozilo u pokretu (ako je vozač unutra) ili nepropisno parkiran u kolovoznoj traci (koja nije žuta)

Imamo toliko prostijih rešenja i jeftinijih, ali mi izmišljamo toplu vodu jer policajce mrzi da prošetaju po Brankovom mostu u špicu, ili oko Ade gde su uvedene žute trake, ali ih u gužvi mnogi koriste.
 
Ajde sve ali komentare tipa da nema potrebe da se nesto modernizuje jer eto, moze neko da ide i pesaka sa olovkom i papirom i da zapisuje tablice ne razumem.

Odredjene sumnje i rezerve da je sve izvedeno bas tako imam ali cinjenica je da je vise puta receno da je sistem automatizovan, da su sva mesta za pravilno parkiranje unapred mapirana.

A detekcija pokretnih objekata i njihovo pracenje na video snimku nije nikakva posebna nauka, dovoljno je otkucati dve reci na Google-u da dobijete i kompletne algoritme koje mozete iskoristiti u vasem projektu. S obzirom da vozilo snima video i to sa vise kamera, a ne pojedinacne slike nije nikakav problem utvrditi pre svega tacne pozicije vozila i to da li se ona krecu ili ne.
 
U principu ovi sto preporučuju da policija kontroliše bahato parkiranje biciklom/peške bi mogli da razmisle da li bi se odrekli automobila, pa u grad išli isključivo takođe biciklom/peške. Posebno ovih dana kada su temperature preko 35C ili zimi kada se topi sneg po gradu.

Neka zamisle da sednu danas oko 15h na bicikl i ceo dan kruže po gradu biciklom, pa posle se npr. preko Brankovog mosta vrate kući... Pa sutra opet isto tako. Dodajte na to faktor bahatih koji ih svakog dana smaraju, svako bi da ispriča neku svoju glupu priču i besmislene razloge dok im se piše kazna, pa do onih agresivnih vozača itd...

Onda izračunajte koliko biste bili efikasni i koliko dugo biste mogli tako i da li to priliči policiji, miliciji itd...
 
Meni ni jesano kako oni mogu da prodaju priču da Parking servis može da kontroliše parkiranje uz pomoć softvera i operatera na terenu, a policija, milicija i inspekcija imaju problem da zavedu red pola metra dalje od obeleženog parking mesta, na kolovozu, trotoaru ili travnjaku.

Parkadžija nije službeno lice, već običan građanin zaposlen u javnom preduzeću, zar ne?
Pa i ako je tako, svaki građanin ima pravo da prijavi krivično delo ili prekršaj?
Parkažija ima i priliku i sredstva da prijavi nepropisno parkiran automobil.
Ostaje samo da se sprovede onaj suštinski deo - obrada i procesuiranje kazne.
I tu ne pomažu ni Lend Roveri, softveri, dronovi, kamere, ako neko ne želi da uvede red.
 
sjcam":12t3nkuy je napisao(la):
U principu ovi sto preporučuju da policija kontroliše bahato parkiranje biciklom/peške bi mogli da razmisle da li bi se odrekli automobila, pa u grad išli isključivo takođe biciklom/peške. Posebno ovih dana kada su temperature preko 35C ili zimi kada se topi sneg po gradu.

Neka zamisle da sednu danas oko 15h na bicikl i ceo dan kruže po gradu biciklom, pa posle se npr. preko Brankovog mosta vrate kući... Pa sutra opet isto tako. Dodajte na to faktor bahatih koji ih svakog dana smaraju, svako bi da ispriča neku svoju glupu priču i besmislene razloge dok im se piše kazna, pa do onih agresivnih vozača itd...

Onda izračunajte koliko biste bili efikasni i koliko dugo biste mogli tako i da li to priliči policiji, miliciji itd...

Naravno da priliči, pa oni se hrane od tvojih para a ne ti od njihovih, moraju oni da služe narodu a ne obrnuto.
Rekoh odavno da svaki milicajac treba sam od svoje plate da kupi trotinet pa lepo neka piči po gradu i radi svoj poslić, a ne da im mi finansiramo kupovinu i bahaćenje.
 
A do sada su bili efikasni?

Bicikl je naveden kao krajnost, ali koja može da se izvede tokom pola godine bez problema.

Kakvo crno smaranje službenih lica?!? Šta ima da službeno lice sluša to smaranje. To je taj neki naš mentalitet gde se uvek traži opravdanje.

Ja samo skrećem pažnju da ovaj sistem sigurno nije tako automatizovan da može da napiše kaznu svima sa moja dva nasumična primera iz Bulevara Zorana Đinđića.

Takođe skrećem pažnju da je Land rover apsolutno bahaćenje (a Vesićeve izjave samo to potvrđuju)

I takođe skrećem pažnju da je ovo moglo mnogo jeftinije i praktičnije da se odradi.

Ovakav sistem bi mogao da zameni radnike Parking servisa koji zimi i leti peške obilaze zonirana parking mesta, ali mi smišljamo hi-tech rešenja za probleme 4 migavca, žutih traka, bahatog parkiranja, a rešenja su prosta. Evo juče sam oko 18h prošao pored policije u Savskoj. Pa jedno dvadesetak vozila policije je tu bilo parkirano. Isto tako pre neki dan oko 14h.

Policija ne radi svoj posao ili zbog neorganizovanosti ili zbog bola u polnom organu.
 
Uporno ponavljaš isto - sistem nije automatizovan... Pa nije, ako si pogledao priloge na TV video bi kako funkcioniše. Napisao sam ti to gore. Ne može kompjuter da napiše kaznu, već samo daje selekciju snimaka sa markiranih lokacija, a službeno lice kasnije od toga odabere 2-3 slike i pošalje ti kaznu...
 
Ja to kažem zato što Vesić tvrdi da je automatizovan sistem.
Mnogo je lakše i jeftinije da bez ikakvog mapiranja vozilo sa kamerom ide po celom gradu i suvozač snima tamo gde su prekršaji.
Naravno, ne biraju se sredstva da se izmuze budžet.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=762078#p762078:1ps8xzki je napisao(la):
astrodule » Sub Avg 01, 2020 3:25 pm[/url]":1ps8xzki]Ja to kažem zato što Vesić tvrdi da je automatizovan sistem.
Mnogo je lakše i jeftinije da bez ikakvog mapiranja vozilo sa kamerom ide po celom gradu i suvozač snima tamo gde su prekršaji.
Naravno, ne biraju se sredstva da se izmuze budžet.

I dalje ne vidim poentu/logiku u tome što pišeš. Ulaganje nije veliko u odnosu na potencijalne prihode za budžet. Možda je čak i zanemarljivo, jer razlika u rati lizinga tog Land Rovera i nekog Fijata 500 je otprilike ta jedna kazna od 25000 din. To će lako da se nadje na tim snimcima :)

Svakako će ovakav sistem da nasnimi puno više materijala, nego da neko sedi pored i škljoca ili, ne daj Bože ide peške i slika okolo... Ne vidim koja je poenta toga i zašto bi to neko radio na taj način. Kazne su od 10000 - 25000 din. Sistem će se isplatiti vrlo brzo.

Za nekoliko godina niko neće više ni morati da sedi u vozilu, sve više se usavršavaju autonomna vozila...
 
Poenta je da se stalno muzu pare iz budžeta i smišljaju haj-tek rešenja za nešto što im je u opisu posla, a ne rade. Dnevno dobijaju sigurno 100 prijava bahatog parkiranja preko Beokoma i ne izadju nijednom na teren.

Zašto se ne pomaže Parking servisu koji bar radi svoj posao. Zašto su Konunalni milicajci zaštićeni kao beli medvedi?

Zato što je Komunalba policija (milicija) postala partijska prćija koja ne radi u interesu gradjana.
 
OK, mogu da se složim da postoji solidan rizik da se opet selektivno kažnjava, ali se ne slažem sa ostalim konstatacijama... Možda će zbog ovako bombastičnog predstavljanja celog skupog sistema biti veći pritisak javnosti da se problem reši tj. da se sistem što više (neselektivno) koristi...
 
Ne znam sto se zalite, pa ovo je veliki napredak za Srbiju, takoreci kvantni skok.
Ako odmah ocekujete da dostignemo nivo Japana ili Svajcarske, moram vam reci da ste nerealni.

Jednostavno, suvise je bahatosti i korupcije u Srbiji, da bi naglo prekidanje tog lanca dovelo do kolapsa drustva i drzave, zato su potrebni mali koraci u dobrom smeru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=761868#p761868:1gij3aqb je napisao(la):
Whiplash » Pet Jul 31, 2020 6:41 pm[/url]":1gij3aqb]
Garaža ima ali stoje poluprazne.
Garaže stoje poluprazne jer džukački Parking servis i Grad vole da imaju mali broj mamutski velikih garaža umesto da prave veći broj manjih.
------
Vezano za pitanje kako sistem radi i prepoznaje, ja ne znam detalje, ali ne zaboravite da su naši potpisali ove neke ugovore sa Huaweijem o korišćenju njihovih kamera i softvera širom grada. Moguće je da su i za ovo Oko uzeli neki unapred dizajniran i napravljen sistem prepoznavanja koji ume da razlikuje ''belo'' parking mesto od ''žutog'', žutu traku, kolovoz od niše za parkiranje, itd...

E sad, vidim ovde i po medijima ljudi se mnogo unose u priču da li će biti selektivnog kažnjavanja. A zaboravlja se suštinska stvar. Nije bitno da li se kazna izda i pošalje, nego da li se na kraju naplati. Mislite da ovaj varvarin ne dobija kazne? Naravno da dobija i naravno da mu stižu. Ali jel mislite da ih plaća? Pa naravno da ne. Baci ih u kantu ili ih stavlja gomile, jer nema tog sudije za prekršaje koji će da ga zove, a da ga ovaj nije već potplatio ili zastrašio.

Dakle, ne treba da se pitate hoće li biti selektivnog pisanja kazni, nego koliki procenat kazni će zapravo rezultovati naplatom i/ili sankcijom. A to je skroz druga tema i drugo polje rada od samog prolaska kamere kroz ulicu.

Vezano za pitanje koje vozilo je trebalo uzeti za Oko sokolovo: Ja svakako nisam ni za kakve bicikle, tricikle, šetače sa olovkama i slična spartanska rešenja. Ne zato što mi je stalo do komfora Komunalne policije (naprotiv, ne mogu očima da ih vidim kao i 99% stanovništva) nego zato što razumem da gradska služba takve vrste ne može za takve radnje da se oslanja na bicikle i pešačke radnike. Ali svakako da nije bilo osnova ni da se uzima tako skupo vozilo kao što je Discovery.

Rešenje je vrlo prosto i očigledno. Nešto što već i postoji u voznom parku nekih javnih službi u Srbiji. Dačija Duster.
DDGS.jpg

DDP.jpg

Ako može da posluži jednoj Graničnoj policiji i Gorskoj službi u terenskim zadacima, mogao je da posluži i Komunalcima. Pogotovu ako se propisno obeleži, stave ''fensi'' ratkapne i rotacije. Kao na ovom primerku Gorske službe. I opet bi takvo vozilo bilo nekoliko hiljada evra jeftinije nego ovi Discovery. A radilo bi posao podjednako dobro i bilo podjednako udobno za svakodnevno i celodnevno korišćenje i vožnju.

Ali avaj... zašto jednostavno kad može komplikovano. Zašto jeftinije kad može skuplje.
Zašto uniformizacija i standardizacija voznih parkova državnih službi kad može šareniš. Zašto racionalna nabavka kad može rođačko-partijska šema. :kafa:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=762379#p762379:37pxz7md je napisao(la):
Bender Rodriguez » Ned Avg 02, 2020 12:48 pm[/url]":37pxz7md]
Garaže stoje poluprazne jer džukački Parking servis i Grad vole da imaju mali broj mamutski velikih garaža umesto da prave veći broj manjih.

A gde da prave te garaže? U centru grada gde treba da rešavaju prvo imovinsko pravne odnose da bi došli do lokacije za izgradnju pa nadalje do eksproprijacije zemljišta, prenamene i svega ostalog za šta treba dosta keša.
Grad sam to nema šanse da uradi.
Videćemo šta će kinezi uraditi sa onim garažama što su dobili koncesiju da grade mada se to nešto i ne spominje
 
Ima itekako puno parcela , širom grada. Parcela veličine jedne prosečne beogradske zgrade, koje se mogu koristiti za izgradnju garaža. Samo što takvi predlozi nikad ne stignu do razmatranja, jer se partijski partneri i rođaci dogovore da umesto garaža zidaju nadograđenu nadogradnju nadograđenog nakaradnog već predimenzioniranog projekta.

Dakle, prostor i mogućnost postoje. Ali ne i volja. Jer Parking Servisu je slađe da samo prosipa farbe po ulicama a sliva hiljade evra svakog dana, a Gradu i njegovim ''čelnicima'' je slađe da se ugrade u izgradnju i vlasništvo stambene zgrade nego parking garaže.
 
Nije tačna informacija da su kupljena polovna vozila, već su u pitanji nova vozila proizvedena 2019. godine. Ugovor je zaključen 10.09.2019., a nova vozila su isporučena u decembru prošle godine.

A što ne objasne zašto su kupili vozila skoro godinu dana ranije? Da li su već tada imali viziju o Oku sokolovom i zašto nisu obavestili javnost da se takav sistem priprema.

Šta će gradskoj službi terensko vozilo kada se vozi samo po asfaltu? Da li time priznaju da su nam ulice pogodne samo za terenska vozila.

Zašto se niko drugi nije prijavio na tender? Zna se tačno šta je namešten tender i to svi znaju i zato se ne javljaju.

Gde su ta vozila bila skoro godinu dana, da li ih je iko koristio? Naravno, odgovor je klasini politički gde je jedna bitna rečenica, a ostatak pun floskula i pretnji tužbama. Podnesite tužbu pa da vidimo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=762171#p762171:35f354nd je napisao(la):
astrodule » Sub Avg 01, 2020 8:23 pm[/url]":35f354nd]Poenta je da se stalno muzu pare iz budžeta i smišljaju haj-tek rešenja za nešto što im je u opisu posla, a ne rade. Dnevno dobijaju sigurno 100 prijava bahatog parkiranja preko Beokoma i ne izadju nijednom na teren.

hebiga sad, zasto amsterdam, nemacka i td i td postavljane su slike ovde imaju takve sisteme? Zasto njihov policijac koji prima nekoliko puta vecu platu ne radi svoj posao?

Kako je da je samo neka radi sistem.
 
https://www.blic.rs/vesti/beograd/oko-s ... ti/x8nxq36

On je podsetio da Sekretarijat za saobraćaj izdaje posebne dozvole određenim službama koje mogu da se zaustavljaju.

– U tu kategoriju spadaju taksi vozila, dostavna vozila, u vreme kada je to dozvoljeno, zatim vozila javnog gradskog prevoza, kao i vozila gradskih službi koje vrše hitne intervencije. Ta vozila sa posebnim dozvolama biće uneta u sistem i neće biti sankcionisana, dok za druge neće biti nikakvih popusta, svi će biti kažnjavani – naveo je Divac.
Ovo je odlično rešeno, samo mi nije jasno zašto priča u futuru kada su to već mogli da unesu u sistem.

On je kazao i da očekuje da će sistem „Oko sokolovo” ubrzati protok saobraćaja i do 15 odsto, te da će se na ulicama gde ovaj sistem bude funkcionisao smanjiti bahato parkiranje na minimum.

Ako se eliminiše zaustavljanje u desnoj traci u Bulevaru, to neće ubrzati saobraćaj 15 posto, već barem 50% jer ne postoji deo dana kada neko ne stoji u desnoj traci.
 
Vrh