Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

А да л бисте могли и голф 7 тако да однесете?
 
А да л бисте могли и голф 7 тако да однесете?
Sada se ne bih ni usudio ;) godine kičme koja nosi moju malenkost ne bi podnela više tako naprezanje ;)

Fiat 126 P Masa automobila 600 kg
Volkswagen Golf VII 2.0 TDI 150 Ks Težina praznog vozila: 1254 kg

Tako da je moj definitivni odgvor NE :)
 
Занимљиво је то да се овде нико не жали на возаче који бахато паркирају на самим раскрсницама и који не дозвољавају возилима да под мањим углом уђу у коловозну траку, већ их терају да скрећу под правим. Овакво паркирање је све чешће и чешће, било и насељима, било у граду. Поред тога, постоје и они који паркирају на укључењима на ауто-пут између дела за искључење и укључење, мислећи да нико неће продужити право кроз зауставну траку.

Из свега овога видим се обраћа пажња само на она возила која сметају пешацима, бициклистима и корисницима јавног превоза, док се возила која сметају другим возачима и осталим учесницима у саобраћају не помињу.
 
Да ли би тако смео да удари шаком по аудију А8 или мерцедесу Г 500? Да ли би смео (или могао ) да отвори врата на колима која коштају преко 50 000 евра? Шта да је била црна шкода суперб?

Велики број људи не успорава када прилази пешачком прелазу и то доводи до озбиљних проблема. Говорим о пешацима.
 
Verovao ili ne ima ljudi koji su se i time bavili :oops:

Има их више од четворице...

Већина људи не сме ништа да предузме када се приближи неком скупљем ауту који је бахато паркиран. Више пута сам гледао, а и доживео да људи једноставно чекају да се појави власник, односно возач, а то може да траје подоста. Ја сам звао паука када би се десило да не могу да прођем од веће аута, али се паук никада није појавио да га уклони. Друг чак ни то нису урадили.
 
Verovatno bi udario. Da je moje dete udario bih ja i da je auto od 100k, a kamoli 50. Pešaci i ne trebaju da uspore kada prilaze pešačkom prelazu i to jeste ozbiljan problem jer vozači ne poznaju pravila saobraćaja.

Из свега овога видим се обраћа пажња само на она возила која сметају пешацима, бициклистима и корисницима јавног превоза, док се возила која сметају другим возачима и осталим учесницима у саобраћају не помињу.
Vozila koja smetaju drugim vozačima su druga kategorija, obično parkirana na putu i niko ne brani drugom vozaču da izadje iz auta i sankcioniše to vozilo. S obzirom da je veći problem kada je ometen prolaz pešacima verovatno se zbog toga više priča, a ovo kažem kao neko ko svakodnevno vozi.
 
Велики број људи не успорава када прилази пешачком прелазу и то доводи до озбиљних проблема. Говорим о пешацима.
Šta ima da usporava ako je vidljivost dobra. Ne pričam o trčanju, nego o normalnom hodu. Usporavanjem će pešak samo sve učesnike da uspori, a dužnost auta je da propusti pešaka. To što kod nas često vozači neće ni da stanu pešacima je verovatno razlog zašto moraju da usporavaju, da vide da neće bu**** da ih udari.
 
Verovatno bi udario. Da je moje dete udario bih ja i da je auto od 100k, a kamoli 50. Pešaci i ne trebaju da uspore kada prilaze pešačkom prelazu i to jeste ozbiljan problem jer vozači ne poznaju pravila saobraćaja.


Vozila koja smetaju drugim vozačima su druga kategorija, obično parkirana na putu i niko ne brani drugom vozaču da izadje iz auta i sankcioniše to vozilo. S obzirom da je veći problem kada je ometen prolaz pešacima verovatno se zbog toga više priča, a ovo kažem kao neko ko svakodnevno vozi.
Пешак не сме изненада да ступи на коловоз. Толико о томе.

Друго, ја знам да као пешак имам право првенства преко пешачког прелаза, али се трудим да се не залећем нити да превише инсистирам, поготову када иде аутомобил великом брзином или када је колона возила.

Треће, овај није ударио ничије дете, већ је пешак пришао и ударио песницом ауто по хауби, док су деца била на тротоару иза. Занима ме шта би радио да је нашао ауди а6 са затамњеним стаклима.

Четврто, како се санкционише друго возило у саобраћају, које је паркирано на путу?
 
Šta ima da usporava ako je vidljivost dobra. Ne pričam o trčanju, nego o normalnom hodu. Usporavanjem će pešak samo sve učesnike da uspori, a dužnost auta je da propusti pešaka. To što kod nas često vozači neće ni da stanu pešacima je verovatno razlog zašto moraju da usporavaju, da vide da neće bu**** da ih udari.
Све је већи број људи који ни не гледа када наилазе и одакле наилазе кола већ само прелазе улицу без осматрања пута, као и без успоравања приликом ступања на коловоз. Пешак је дужан да преко коловоза и бициклистичке стазе прелази пажљиво и најкраћим путем, након што се увери да то може да учини на безбедан начин.
 
Све је већи број људи који ни не гледа када наилазе и одакле наилазе кола већ само прелазе улицу без осматрања пута, као и без успоравања приликом ступања на коловоз. Пешак је дужан да преко коловоза и бициклистичке стазе прелази пажљиво и најкраћим путем, након што се увери да то може да учини на безбедан начин.
Pogrešno razumeš zakon. To važi za prelaze van pešačkog. Pešak ne sme iznenada da stupi na kolovoz ali kretanje preko pešačkog nije iznenada. Vozač je dužan da uspori kada prilazi pešačkom i osmotri da li neko namerava da predje kolovoz, a ne obrnuto. Samim prilaženjem pešačkom se smatra namerom da se isti predje, a ako je samo stopalom zagazio na pešački smatra se da je već na putu. Otac sa decom gore je NAGAZIO na pešački sa namerom da isti predje dok vozač nije ni usporio ni pogledao. Da ih je udario završio bi u zatvoru, u svakom slučaju probaj da nekog udariš na pešačkom pa vidi kako ćeš proći. Na žalost nerazumevanje zakona, nepoznavanje i slobodno tumačenje čini da je sabraćajnih nesreća sve više. I što reče sundjer u Srbiji je navika da staneš ispred pešačkog da te neka bu**** ne bi ubila jer je velika verovatnoća da je kupio dozvolu. Probaj da tako voziš po inostranstvu pa javi kako si prošao. Možda ćeš se začuditi prizorom da automobili staju ispred pešačkog iako pešak stoji i da čak i ne trube.
 
Јесте, нагазио је. И ја сам више пута нагазио, али нико није стао. Тако сам научио да је закон једно, а стварност друго.

Када сам причао шта пише у закону, нисам мислио на конкретан случају, већ на људе који иду преко улице и не гледају, пошто виде само зебру и баш их брига шта је лево, а шта је десно.

Што се тиче иностранства, видео сам и знам да људи стају. Стају и овде, али не сви. Не инсистирам када неко иде већом брзином или када видим да нема намеру да стане.

Ценим да је ударио кола по хауби након што је добро одмерио ко је за воланом и какве последице могу да буду.
 
Око померања аута - не мора се померити цео истовремено, него може предњи део мало па мало задњи, тако смо мој брат и ја једном померили комшијског Голфа 2, иако заједно не можемо ни 500кг из мртвог.

Ово око прелаза улице на пешачки по мени ће увек бити крив онај који са собом има око тону метала која може да убије некога, али и даље сматрам да би обе стране требало да буду обазривије, много много обазривије. У зони школе близу мене деца у неких 50% случаја не скидају очи са телефона док прелазе улицу, док око трећина возача успори и чачка телефон тих 20ак метара где су лежећи полицајци. Сад може да се каже да деци треба да се опрости јер су мали па самим тим и мање одговорни, али и они ће за 5-10 година постати возачи који пешачки виде као паузу за одговарање на поруке.

Можда би било паметно да се плате неко кога би деца од ~12 година послушала да им причају о безбедности о саобраћају или тако нешто. Док за одрасле врв раде само казне.
 
On zna zašto je udario, tvoje je da nagadjaš šta bi i ne bi. Upravo zato što si ti više puta nagazio i nisi reagovao dovodi do toga da niko ne staje. Ja apsolutno ne stajem nikome ako sam krenuo u prelaženje pa neka me udari, baš bi voleo da vidim kako će proći. Mislim da smo jedina zemlja u okruženju gde pešak staje na pešački da propusti vozilo, a ne obratno.
 
Око померања аута - не мора се померити цео истовремено, него може предњи део мало па мало задњи, тако смо мој брат и ја једном померили комшијског Голфа 2, иако заједно не можемо ни 500кг из мртвог.

Ово око прелаза улице на пешачки по мени ће увек бити крив онај који са собом има око тону метала која може да убије некога, али и даље сматрам да би обе стране требало да буду обазривије, много много обазривије. У зони школе близу мене деца у неких 50% случаја не скидају очи са телефона док прелазе улицу, док око трећина возача успори и чачка телефон тих 20ак метара где су лежећи полицајци. Сад може да се каже да деци треба да се опрости јер су мали па самим тим и мање одговорни, али и они ће за 5-10 година постати возачи који пешачки виде као паузу за одговарање на поруке.

Можда би било паметно да се плате неко кога би деца од ~12 година послушала да им причају о безбедности о саобраћају или тако нешто. Док за одрасле врв раде само казне.
Тема је голф 7, а не голф 2. Ко помера та кола голим рукама?

Ти што причају о томе како је у саобраћају су долазили и код нас. Нема неког ефекта.
 
On zna zašto je udario, tvoje je da nagadjaš šta bi i ne bi. Upravo zato što si ti više puta nagazio i nisi reagovao dovodi do toga da niko ne staje. Ja apsolutno ne stajem nikome ako sam krenuo u prelaženje pa neka me udari, baš bi voleo da vidim kako će proći. Mislim da smo jedina zemlja u okruženju gde pešak staje na pešački da propusti vozilo, a ne obratno.
Не знам само како да реагујем када поред мене пролази ауто. Да ли да га ударим ногом, да ли да га гађам, да ли да станем испред њега?

Бахато понашање је све израженије што је ауто скупљи и што су стакла тамнија. Тешко да бих имао мотив да ударим тојоту королу из '91. Треба ударити рејнџ ровер.
 
Голф 7 је тежи ~300 кила од Голфа 2, па ако двојица могу 850кг, вљд четворица могу 1200кг.

Код нас се ни не сећам ко је долазио, али и даље се сећам неког лавића са песмом "да те никад ауто не згази, не згази, опрезно улицу прелази прелази", зато сам и рекао неког кога би деца слушали.
 
Постоји још једна категорија бахатих, а то су возачи возила јавног превоза. Колико пута се деси да се аутобус заустави на сред пешачког прелаза или да нпр. загради неку мању улицу која се улива у булевар или улицу са више трака? Колико пута се деси да нпр. возачи међуградских аутобуса, заједно са аутобусима ГСП-а направе колону код ватрогасног дома или онај чеп на аутокоманди? Слична ситуација, мада не толико честа у ширем центру града, су и теретна возила. Најјачи примери су када тегљач откачи приколицу и само је остави негде где није толико "прометно".

Исто примећујем да се возачи ГСП-а не држе толико жуте траке. Знају да једним точком возе кроз средњу, а другим кроз жуту, јер не желе да упадају у сливнике. Када возач приватног аутомобила иде жутом траком, плаћа казну, а аутобус користи коловоз како жели. Приметно је и то да се не држе ограничења. Махом сви возе преко 50 км/ч, односно 60 и при тој брзини пролазе кроз камере на конзолама које снимају брзину возила.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ika
Možda je tojota bahatija? Ja bar nisam primetio da skuplji automobili manje propuštaju pešake. Uglavnom je to većinom zbog nepoznavanja, a i nepoštovanja zakona. A u tvojoj utopiji gde niko ne bi išao u školu ako ne želi, pa tako i niko ne uči o bezbednosti saobraćaja i vozi po svojom proizvoljnom metodom kontam da bi se takvo društvo brzo završilo.
 
Možda je tojota bahatija? Ja bar nisam primetio da skuplji automobili manje propuštaju pešake. Uglavnom je to većinom zbog nepoznavanja, a i nepoštovanja zakona. A u tvojoj utopiji gde niko ne bi išao u školu ako ne želi, pa tako i niko ne uči o bezbednosti saobraćaja i vozi po svojom proizvoljnom metodom kontam da bi se takvo društvo brzo završilo.
Ја сам о саобраћају најмање учио у школи, а највише сам и кроз разговор са старијима, који имају дозволу или имају мозак и савест. Једино шта нас је школа научила јесте да се крећемо левом страном коловоза на отвореном путу и то је све.
 
Kad smmo kod vozača GSP-a. Da poštuju sve ne znam kada i kako bi se uključili sabraćaj. Zakon kaže da si dužan da pustiš autobus da se sigurno uključi u saobraćaj ako se uključuje sa stajališta. Medjutim koliko vozila propušta autobus?
 
Vrh