Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

@Bender Rodriguez U pravu si načelno, ali problem sa novogradnjom nastaje u velikoj meri zbog investicionih stanova. Ako neko ima pare da kupuje stan radi rentiranja, bogami ima i za parking mesto za svoje stanare. Situacija u kojoj se okolni trotoari obesmišljavaju od strane podstanara dok garaža ostaje poluprazna mora da se reši nekim metodom.

Razumem da stare zgrade nemaju garaže i tu se ne može ništa uraditi, ali nove zgrade danas sve imaju dovoljno parkinga i taj parking nekako mora biti iskorišćen. Trotoar ne sme biti zamena za parking mesto.
Ti izvoli pa juri sve koji imaju kola a neće da kupe garažno mesto. I sve te koji kupuju da bi rentirali.

Nas ostale ostavi na miru.
Plaćam ovoj usranoj državi već i previše harača kao da živim u Cirihu a dobijam kvalitet života kao u Bangaloru. Na pamet mi ne pada da na sve to sada punim džepove i investitorima jer je jedan deo ljudi u Srbiji isuviše glup, a drugi isuviše bezobrazan da bi se pozabavio problemima na adekvatan način.


Ova zemlja je fenomen. Na jednoj temi i jednom novinskom članku ili emisiji se isčuđava kako ljudi ne prave više dece, a onda na temi/članku pored se priča kako treba da se uvede 89. novi harač da bi građani krpili ono što je država uništavala i srozavala decenijama.
 
Poslednja izmena:
Ne znam zbog čega imaš toliko konfrontirajući stav. Nije da ja određujem šta će biti u ovom gradu (kamo sreće). Ovo je diskusija na forumu i ne znam zbog čega se toliko emocionalno involviraš u istu.

Razumem tvoju perspektivu i mislim da apsolutno nema dobrog rešenja za problem parkinga u gradu, ali kad vidim bakicu ili majku s kolicima kako hoda ulicom jer joj je trotoar zauzeo džip, izgubim mnogo saosećanja prema jadnom kupcu, odnosno zakupcu stana. Moje rešenje jeste loše, ali je manje loše od ovoga što trenutno imamo.
 
Zato što imam kičmu i mozak, pa neću da se degenerišem u zombija koji je ubeđen da treba da plaća tuđe račune i pi...rije.

A rekao sam ti, ti ako ti je do rešavanja ili davanja predloga za rešenje, izvoli pa juri sve koji imaju gde da parkiraju a radije biraju ulicu. A nas ostale ostavi na miru.

Ili se edukuj pa se bavi drugim, boljim i trajnijim rešenjima. Koja su već uveliko razrađena, samo nema ko da ih i primeni.A ne da drndaš Peru i Miku zbog prekršaja koji pravi Žika. Dok za to vreme Steva političar i Era komunalac lade klikere, a Smrda investiror broji pare.
 
Апсолутно је неправадно инсистирати да уз сваки стан мора да се купи и паркинг/гаражно место. Једино што град има смисла да инсистира је да инвеститор сагради одговарајући број оваквих места која се ни на који начин не могу пренаменити. Потражња за паркинг местима је велика и она ће се свакако продати, ако не станарима те зграде онда околних. Слушао сам више пута да станари нису успели да купе паркинг место уз стан, али стварно нисам чуо да постоји проблем да се прода постојеће паркинг место.

Са друге стране бахато је са стране оних станара који имају возило а нису хтели да купе паркинг место да инсистирају да им неко обезбеди да напољу имају бесплатно место или ће они узурпирати део неке површине са идиотском водиљом "ово иде уз нашу зграду и припада нашим возилима" без обзира да ли је у питању тротоар, улица или зелена површина, и без обзира да ли парцела на којој се налази тај узурпирани простор припада станарима зграде или не.

Поред ових паркинг места станара постоји проблем и паркирања гостију неког блока, да ли због посета, трговине или пословних потреба. Зато несме сваки слободан плац да се искористи за изградњу стамбених зграда, могу се негде градити и јавне гараже, а делује да се о томе слабо води рачуна. Паде ми на памет и идеја да паркинг простору уз стамбене зграде не мора безусловно да се продаје станарима. Може на пример да припадне стамбеној заједници која би издала простор паркинг сервису при чему би и станари плаћали паркинг места по неким повлашћеним ценама и са правом приоритета а слободна места би била на услузи јавности уз класичне цене паркинг сервиса. Део профита би се враћао станарима, тако да и станари које немају возило имају неку корист од тог простора чији су делом власници јер су куповином стана постали део стамбене заједнице.
 
Ma ovde ljudi i kad imaju parking u blizini zgrade (100-200m) ne žele tamo da parkiraju normalno, nego će da se zavlače po uličicama, trotoarima i požarnim prolazima do samog ulaza u zgradu. Konkretno znam da je takav slučaj u naselju Cerak Vinogradi, oko škole Ujedinjenih nacija ima mesta koliko hoćeš, ali jbg teško je prošetati sa tog parkinga...
 
Zato što imam kičmu i mozak, pa neću da se degenerišem u zombija koji je ubeđen da treba da plaća tuđe račune i pi...rije.

A rekao sam ti, ti ako ti je do rešavanja ili davanja predloga za rešenje, izvoli pa juri sve koji imaju gde da parkiraju a radije biraju ulicu. A nas ostale ostavi na miru.

Ili se edukuj pa se bavi drugim, boljim i trajnijim rešenjima. Koja su već uveliko razrađena, samo nema ko da ih i primeni.A ne da drndaš Peru i Miku zbog prekršaja koji pravi Žika. Dok za to vreme Steva političar i Era komunalac lade klikere, a Smrda investiror broji pare.

Ne znam gde ti tačno tu vidiš plaćanje tuđih računa u onome što sam rekao, ali već mi je druga interakcija na forumu s tobom gde se raspravljaš sa stvarima koje ne zastupam. Da prostiš na izrazu, to je dosta funjarska taktika s tvoje strane.
 
Апсолутно је неправадно инсистирати да уз сваки стан мора да се купи и паркинг/гаражно место. Једино што град има смисла да инсистира је да инвеститор сагради одговарајући број оваквих места која се ни на који начин не могу пренаменити. Потражња за паркинг местима је велика и она ће се свакако продати, ако не станарима те зграде онда околних. Слушао сам више пута да станари нису успели да купе паркинг место уз стан, али стварно нисам чуо да постоји проблем да се прода постојеће паркинг место.

Са друге стране бахато је са стране оних станара који имају возило а нису хтели да купе паркинг место да инсистирају да им неко обезбеди да напољу имају бесплатно место или ће они узурпирати део неке површине са идиотском водиљом "ово иде уз нашу зграду и припада нашим возилима" без обзира да ли је у питању тротоар, улица или зелена површина, и без обзира да ли парцела на којој се налази тај узурпирани простор припада станарима зграде или не.

Поред ових паркинг места станара постоји проблем и паркирања гостију неког блока, да ли због посета, трговине или пословних потреба. Зато несме сваки слободан плац да се искористи за изградњу стамбених зграда, могу се негде градити и јавне гараже, а делује да се о томе слабо води рачуна. Паде ми на памет и идеја да паркинг простору уз стамбене зграде не мора безусловно да се продаје станарима. Може на пример да припадне стамбеној заједници која би издала простор паркинг сервису при чему би и станари плаћали паркинг места по неким повлашћеним ценама и са правом приоритета а слободна места би била на услузи јавности уз класичне цене паркинг сервиса. Део профита би се враћао станарима, тако да и станари које немају возило имају неку корист од тог простора чији су делом власници јер су куповином стана постали део стамбене заједнице.
Ovaj deo sa parkingom koji pripada stambenoj zajednici mi se jako dopada kao ideja.
Možda čak i neka varijanta da je neotuđivo, zuvek da mora da pripada zajednici. No, to su rešenja za budućnost, kako rešiti postojeće....
 
Ne znam gde ti tačno tu vidiš plaćanje tuđih računa u onome što sam rekao, ali već mi je druga interakcija na forumu s tobom gde se raspravljaš sa stvarima koje ne zastupam. Da prostiš na izrazu, to je dosta funjarska taktika s tvoje strane.
Ja sam na nekim drugim temama rekao kako je jedan od problema i to što se kupovina novogradnje ne uslovljava kupovinom parking mesta u garaži.
Ovo je drugi put da moram da ti citiram postove jer se ti praviš da se ne sećaš da si nešto rekao.

A ovo što ti predlažeš je inače negde u rangu Šapića.
 
Zaista je čudno ovo što pišeš, jer je normalnom čoveku nemoguće da opravdaš parkiranje na trotoaru ili da kolica sa bebom nemaju gde da prođu. Ja čitam i prosto ne mogu da verujem šta ti pišeš...
Ja po deseti put objasnjavam da sam poceo od ove slike

1000012135.jpg



Gde u ovom trenutno ocajnom stanju i objektivnom nedostatku parking mesta, sve i da svi idu prevozom i bajsom i peske, mozda je i realno bolje od ovoga na fotografiji gore stvarno napraviti tri parking mesta nego staviti stubice i reci - ko vas j***.

1000012136.jpg


I eto, nisam ni planirao, odmah sam naleteo na majku sa detetom u kolicima, ovo je ulica blizu moje i jedna od kojih sam imao na umu kada sam pisao sve ovo. Sada je jos gore, google street view je radjen pre desetak godina. I ovi parkirani automobili jednostavno nemaju gde i ne bi tu bili da imaju. I tu svi parkiraju, a ne samo bahata st***, ova i prethodne vlasti su dozvolile da nam to postane normalno.


Svako ko dolazi u taj kraj, prolazi tom ulicom i gleda da li na ovom trotoaru ima slobodno mesto. Svako. Sad treba ocekivati od random coveka da zna da neki kilometar dalje ima garaza na Sumadijskom trgu, koja ima ili nema mesta. A i kada bi svi imali nameru da idu na taj parking, on bi se brzo popunio i opet bi dosli u situaciju da ljudi jednostavno nemaju gde i opet bi jednostavno morali da parkiraju na trotoaru kao na fotografiji gore.

Ali zato rokaj po tim ulicicima jos kvadrata, poslovnog prostora, trznih centara...
 

Prilozi

  • 1000012135.jpg
    1000012135.jpg
    211 KB · Pregleda: 14
A i Grad je debilan što ne ukine parking mesta u Golsvordijevoj i Sinđelićevoj i ne postavi stubiće i kraj priče.


Dve ulice koje su nemilice postale arterije i deo trantita između Vukovog spomenika i Dušanovca a mentoli ih i dalje tretiraju kao tercijarne ulice i kao da su 90te sa 50.000 automobila u Beogradu, a ne 700.000.


Sutra će neki narcisoid opet da stane tako da zapuši neku od tih ulica i opet će biti isčuđavanja po novinama. Kao, ne zna Grad da su te ulice jedne od problematičnih i da tu nema tj. ne treba da bude mesta za parkiranje...
 
КОМБИ БЛОКИРАО И СЛЕПОГ ПРОЛАЗНИКА: Бахатом паркирању у Војводе Степе нема лека, угрожени сви пешаци
С.В., 15. 10. 2024. у 13:52
ЧОВЕК у инвалидским колицима не може да прође због комбија који се паркирао на тротоару! Наилазе пролазници и преносе мушкарца заједно са колицима испред доставног возила, како би наставио своју путању. Са задње стране комбија наилази слепи суграђанин који је, када је белим штапом ударио у возило непрописно паркирано на тротоару, кренуо на улицу. Срећом, пролазница је наишла и спасла слепог пролазника да не изађе на коловоз јер би га ударио аутомобил.
https://www.novosti.rs/c/beograd/ve...u-vojvode-stepe-nema-leka-ugrozeni-svi-pesaci
бахати комби.jpg
 
Ovaj deo sa parkingom koji pripada stambenoj zajednici mi se jako dopada kao ideja.
Možda čak i neka varijanta da je neotuđivo, zuvek da mora da pripada zajednici. No, to su rešenja za budućnost, kako rešiti postojeće....

Pre deluje kao rešenje iz prošlosti, iz nekih davnih prošlih vremena... Investitor kupuje zemljište i neće ga kasnije ustupiti stambenoj zajednici, osim ako ne kupe parking mesta izrađena na istoj. Tako da to već praktično postoji, ali je prilagođeno vremenu u kome živimo.
 
Ti izvoli pa juri sve koji imaju kola a neće da kupe garažno mesto. I sve te koji kupuju da bi rentirali.

Nas ostale ostavi na miru.
Plaćam ovoj usranoj državi već i previše harača kao da živim u Cirihu a dobijam kvalitet života kao u Bangaloru. Na pamet mi ne pada da na sve to sada punim džepove i investitorima jer je jedan deo ljudi u Srbiji isuviše glup, a drugi isuviše bezobrazan da bi se pozabavio problemima na adekvatan način.

Kupovina parking mesta nije nikakav harač, već u neku ruku i investicija... Dobiješ neviđeni komfor da ne moraš svakog dana da juriš parking oko zgrade, da ti grebu kola, da ti dete kisne itd... Drugo je pitanje da li je cena od 20-30k eur koje pojedini investitori traže za garažno mesto realna. Trenutno u Beogradu do 15k je verovatno OK za garažno parking mesto.
 
Kupovina parking mesta nije nikakav harač, već u neku ruku i investicija... Dobiješ neviđeni komfor da ne moraš svakog dana da juriš parking oko zgrade, da ti grebu kola, da ti dete kisne itd... Drugo je pitanje da li je cena od 20-30k eur koje pojedini investitori traže za garažno mesto realna. Trenutno u Beogradu do 15k je verovatno OK za garažno parking mesto.
Sve zavisi od lokacije. Na nekim lokacijama (vidi Mirijevo) je dozvoljeno parkiranje po trotoarima pa garazna mesta ni nemaju neku vrednost. Dakle realna cena je 0 zato sto nikome ne treba.
Na Djermu, na primer, garazno mesto bez autolifta na betonu moze da se proda za 30k bukvalno za dan, a ukoliko prodavcu nije hitno ide i do 40k. Dakle na Djermu je realna cena danas 35k, a za 2-3 godine bice verovatno i 50k.
U centru grada GM jednostavno nema, a potraznja je ogromna. Nije daleka buducnost kada ce se u centru BG garaze prodavati za 50-70k. Broj automobila u BG raste zajedno sa standardom. Kad sam ja bio klinac (80-te) u BG je prosecna porodica imala jedan ili nijedan automobil, tj. ja bukvalno nisam poznavao porodicu koja je imala 2 automobila, a zene uglavnom nisu ni vozile.
Danas prakticno maltene svaka porodica ima najmanje 2 automobila, a ima ih i sa 3. Pri tome broj stanovnika u BG raste, a broj automobila eksponencijalno raste. Garazna mesta u BG ce svake godine biti sve skuplja - to je zagarantovano.
 
Sve zavisi od lokacije. Na nekim lokacijama (vidi Mirijevo) je dozvoljeno parkiranje po trotoarima pa garazna mesta ni nemaju neku vrednost. Dakle realna cena je 0 zato sto nikome ne treba.
Na Djermu, na primer, garazno mesto bez autolifta na betonu moze da se proda za 30k bukvalno za dan, a ukoliko prodavcu nije hitno ide i do 40k. Dakle na Djermu je realna cena danas 35k, a za 2-3 godine bice verovatno i 50k.
U centru grada GM jednostavno nema, a potraznja je ogromna. Nije daleka buducnost kada ce se u centru BG garaze prodavati za 50-70k. Broj automobila u BG raste zajedno sa standardom. Kad sam ja bio klinac (80-te) u BG je prosecna porodica imala jedan ili nijedan automobil, tj. ja bukvalno nisam poznavao porodicu koja je imala 2 automobila, a zene uglavnom nisu ni vozile.
Danas prakticno maltene svaka porodica ima najmanje 2 automobila, a ima ih i sa 3. Pri tome broj stanovnika u BG raste, a broj automobila eksponencijalno raste. Garazna mesta u BG ce svake godine biti sve skuplja - to je zagarantovano.

Na Mirjevu važe isti zakoni kao i na Vračaru... Verovatno si hteo da kažeš da se nepropisno parkiranje toleriše. Sa druge strane, cena garažnog mesta u Mirjevu bi verovatno bila mnogo manja.

Hvala na ovim podacima, nisam pratio koliko se kreću parking mesta. Očigledno da tolika cena znači da ljudi cene komfor koji im takva investicija donosi, a trend rasta cena govori da je u pitanju investicija, a ne "harač".

Takođe i rentiranje privatnih parking mesta je stiglo cenu po kojoj su se pre 10 godina rentirale garsonjere u Beogradu.

Što se broja automobila tiče, naveo sam već ovde da prvo treba primeniti pravilnik o tehničkom pregledu u potpunsoti, a onda i pooštriti kriterijume za uvoz (Euro 3!?). Nakon toga verovatno i progresivno oporezovati domaćinstva koja imaju više od dva autmobila, ako je to izvodljivo.

Trenutno je veoma jeftino posedovati lični automobil u Beogradu, a to ne odražava realno stanje infrastrukture i mogućnosti Grada. Samim tim, verovatno troškovi posedovanja automobila treba da rastu.

Ko to ne može da prišuti, verovatno treba da razmisli da li mu zaista treba automobil (posebno više od 1) ili da razmotri relokaciju u grad u kome su troškovi niži.
 
Pre deluje kao rešenje iz prošlosti, iz nekih davnih prošlih vremena... Investitor kupuje zemljište i neće ga kasnije ustupiti stambenoj zajednici, osim ako ne kupe parking mesta izrađena na istoj. Tako da to već praktično postoji, ali je prilagođeno vremenu u kome živimo.
Odlično prilagođeno, parking mesto koje je trebalo da kupim, prodato je vlasniku nadogradnje koja nije uknjižena i naknadno je nazidana na novu zgradu.
 
Takođe, poseban vid, uslovno rečeno, zloupotrebe infrastukture su dostave koje su veoma uzele maha... Tu ne postoje nikakvi kriterijumi kakvo vozilo može da služi za dostavu, pa su tako ulice i trotoari zakrčeni starim automobilima (20+ godina) tipa Fiat Puno, Skoda Felicia, Renault Clio koji su veoma jeftini, a koriste ih dostavljači. Pitanje je i koliko je higijenski ispravno da se hrana prevozi na taj način, a o zagađenju ne treba polemisati.
 
Odlično prilagođeno, parking mesto koje je trebalo da kupim, prodato je vlasniku nadogradnje koja nije uknjižena i naknadno je nazidana na novu zgradu.

Dobro to si ti mislim naveo da su te prevarili su Sunnyville-u, ali to je izlolovan slučaj. Svakako to nije u redu, ali nije pravilo.
 
Dva puta su me zaj*** a dva puta sam pokušao da kupim stan. Znači u mom slučaju procenat zloupotrebe je 100%. Zakon ne štiti kupca već investitora, to je njegov privatni prarking i može da radi šta hoće. Pa i da ga celog proda trećem licu. Forma ispoštovana narod ispašta.
 
Kupovina parking mesta nije nikakav harač, već u neku ruku i investicija... Dobiješ neviđeni komfor da ne moraš svakog dana da juriš parking oko zgrade, da ti grebu kola, da ti dete kisne itd... Drugo je pitanje da li je cena od 20-30k eur koje pojedini investitori traže za garažno mesto realna. Trenutno u Beogradu do 15k je verovatno OK za garažno parking mesto.
Bender je mislio na to da postoje ljudi koji nemaju i ne žele automobil te zašto da kupuju ionako preskupu garažu, a jedva zgrcali za stan.
 
Vrh