Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

Moja komsinica stalno kuca na prozor ljudima u autu kada stanu na pesacki i svima je odgovor “znam, sacu”. Vecinom su vozaci zene, bulvalno najezda zena koje se parkiraju na trotoar ili pesacki, verovatno videle od momka/muza koji radi isto.
 
Izažem malo na terasu da se ne nerviram oko ovih tema ;) i opalim jednu taze sliku jadnih sugradjana koji nemaju siroti gde da parkiraju, mučenici, jedan po sred pešačkog, drugi na trotoaru, treći zagradio dva auta...

.Pogledajte prilog 215341
Pa poenta svega sto pricam. Velika vecina na fotografiji je propisno parkirana kad ima gde. Par bu****, ali opet, ni oni tehnicki nemaju gde, da imaju, ne bi ovako. Verovatno. Sto ih naravno ne opravdava, ali poenta je da treba da imaju pa onda da im sudimo.

Ti si dobar, ti imas u ulici i parking i trotoar, vecina ima samo trotoar koji vise nije trotoar nego parking.

A i ovi sto blokiraju... bas sam sinoc prisustvovao sceni, mali parking, jedan auto propisno parkiran, drugi parkirao ispred njega i blokirao ga. Kad dolazi neko drustvo i zajedno idu i sedaju u ta dva automobila. Tako da, blokirao je ortaka sa kojim se zajedno vracao. Sto je naravno redak primer, ali bas zbog njega sam se i ukljucio ovde danas, i ja sam prvo sudio, a onda se ispostavilo da nije tako. Da, on jeste tehnicki bio nepropisno parkiran i blokirao drugi automobil, ali sa druge strane, realno nikom nije smetao.

Sto i jeste moja neka poenta ovde, da zivimo na divljem zapadu sa Gangulom kao gradonacelnikom i da su ljudi uzasno pritisnuti, sve i kada imaju najbolje namere, i da nije uvek sve bahato parkiranje. Moramo se snaci kako umemo dok ovo zlo traje i ostati ljudi koliko je moguce.

Primer one fotografije koju sam prvo citirao i odakle je sve pocelo:

Pod

1: Moraju ljudi da imaju mesto gde se parkiraju, garaze...

2: Moglo se razmisljati o ovakvom prostoru kao o asfaltiranom parkingu sa tri mesta. Ovo je slicno onom primeru iz parkova gde se prave staze pod uglom od 90 stepeni, a ljudi su ljudi pa uvek idu kracim putem i prave sami onda novu stazu stopalima, umesto da je onaj koji je projektovao park predvideo tu stazu. Sa tim da ljudi u parku i imaju izbora, ljudi da parkiraju u gradu i ne bas.

3. Osoba koja je cupala stubice je sledeci krivac

4. Tek pod 4 dolaze ovi sto su parkirali na fotografiji, koji su samo videli slobodno mesto u ovom ludilu od grada i videli da je neko vec tu parkirao i verovatno nisu primetili iscupane stubice.

img_1811-jpeg.215245
 
У Високог Стевана, тротоар је очигледно и бициклоар, и писоар, и кењоар, и паркингоар, али и коловозоар, наравно и тротоар (за тротове), само не дај боже, да могу и пешаци случајно да прођу:
PXL_20241014_141159774.jpg
 
Slažem se, vlast populistički nečinjenjem, tj. nekažnjavanjem podilazi skrnavom glasačkom telu koje se tripuje u stilu "koji sam car, kako sam ih z...bo, snašao sam se", a onda i oni koji su plaćali javnu garažu ili zonu to vide i imitiraju da se ne bi osećali kao budale. Tipična negativna povratna sprega zasnovana na šićarđijskom mentalitetu
 
To sto neko nema gde sa se parkira ne bi trebalo nikako da bude nas problem niti problem grada. Ali to sto je taj isti bahat i parkira gde stigne svakako je i moj i problem svih nas. Po istom principu neko ko nema stan u beogradu treba da ide sa kalauzom kao pokojni surda i da obija stanove sa devizom, nikome ne smetam bolje ja nego sa stoji stan prazan. Pa onda onaj ko nema novca da ide i pljacka i tako dalje i tako blize. Na kraju krajeva sto ja placam 50e godisnje za neko imaginarno parce betona, mogu i ja da kupim brus kamen za. 200 din i da secem stubice, nista lakse
 
Pa grad prvo nije pravio zgrade sa parkingom (stari grad,nbg) pa onda investitori nisu bili u obavezi da prave parking mesta, pa sada kad je obavezno sada grad ne pravi parkinge vec svaki milimetar daje investitorima za zgradu tako da bas i nije da nije problem grada. Pogotovo sto sada parking mesto kosta kao pola stana. Ne mora da parking bude ispred kuce ali bar da ga ima. Sa druge strane i da nema nijedno parking mesto u gradu ove parkirane na raskrsnici i pesackim prelazima bih dodatno kaznio, a i ove sto su navikli kolima da udju u kafic/prodavnicu.
 
Krivica je obostrana, i gradjana i grada. Grada koji daje zeleno svetlo za zidanje 10 zgrada bez odgovarajuce okolne infrastrukture, totalno odsustvo gradnji javnih garaza tamo gde je potrebno, i gradjana koji su kupovali takve stanove znajuci u sta se upustaju, naravno bez parking mesta, i ako dodamo drugi treci automobil za ostale clanove porodice, dobijamo cirkus.
I nimalo nisam empatican za te izgovore "nemam gde da parkiram".
Ako ja mogu da ispadnem majmun i da se prosetam 10ak minuta od parkinga do kuce, jer nema mesta nocu u kraju, a neko drugi bi se parkirao i na drvo samo da mu je ispred kuce, ocigledno je problem do buzdovana i mentaliteta. Oce srbin mezimca da gleda sa prozora da mu neko ne ukrade.
 
Steta pa grad i drzava ne mogu da otkupe parcele za izgradnju parkinga, to prosto nije moguce.
 
Pa poenta svega sto pricam. Velika vecina na fotografiji je propisno parkirana kad ima gde. Par bu****, ali opet, ni oni tehnicki nemaju gde, da imaju, ne bi ovako. Verovatno. Sto ih naravno ne opravdava, ali poenta je da treba da imaju pa onda da im sudimo.

Ti si dobar, ti imas u ulici i parking i trotoar, vecina ima samo trotoar koji vise nije trotoar nego parking.

A i ovi sto blokiraju... bas sam sinoc prisustvovao sceni, mali parking, jedan auto propisno parkiran, drugi parkirao ispred njega i blokirao ga. Kad dolazi neko drustvo i zajedno idu i sedaju u ta dva automobila. Tako da, blokirao je ortaka sa kojim se zajedno vracao. Sto je naravno redak primer, ali bas zbog njega sam se i ukljucio ovde danas, i ja sam prvo sudio, a onda se ispostavilo da nije tako. Da, on jeste tehnicki bio nepropisno parkiran i blokirao drugi automobil, ali sa druge strane, realno nikom nije smetao.

Sto i jeste moja neka poenta ovde, da zivimo na divljem zapadu sa Gangulom kao gradonacelnikom i da su ljudi uzasno pritisnuti, sve i kada imaju najbolje namere, i da nije uvek sve bahato parkiranje. Moramo se snaci kako umemo dok ovo zlo traje i ostati ljudi koliko je moguce.

Primer one fotografije koju sam prvo citirao i odakle je sve pocelo:

Pod

1: Moraju ljudi da imaju mesto gde se parkiraju, garaze...

2: Moglo se razmisljati o ovakvom prostoru kao o asfaltiranom parkingu sa tri mesta. Ovo je slicno onom primeru iz parkova gde se prave staze pod uglom od 90 stepeni, a ljudi su ljudi pa uvek idu kracim putem i prave sami onda novu stazu stopalima, umesto da je onaj koji je projektovao park predvideo tu stazu. Sa tim da ljudi u parku i imaju izbora, ljudi da parkiraju u gradu i ne bas.

3. Osoba koja je cupala stubice je sledeci krivac

4. Tek pod 4 dolaze ovi sto su parkirali na fotografiji, koji su samo videli slobodno mesto u ovom ludilu od grada i videli da je neko vec tu parkirao i verovatno nisu primetili iscupane stubice.

img_1811-jpeg.215245

Zaista je čudno ovo što pišeš, jer je normalnom čoveku nemoguće da opravdaš parkiranje na trotoaru ili da kolica sa bebom nemaju gde da prođu. Ja čitam i prosto ne mogu da verujem šta ti pišeš...
 
Slažem se, vlast populistički nečinjenjem, tj. nekažnjavanjem podilazi skrnavom glasačkom telu koje se tripuje u stilu "koji sam car, kako sam ih z...bo, snašao sam se", a onda i oni koji su plaćali javnu garažu ili zonu to vide i imitiraju da se ne bi osećali kao budale. Tipična negativna povratna sprega zasnovana na šićarđijskom mentalitetu

Pa ne znam, ja imam u zgradi dva garažna parking mesta i koristim oba. Eto tu dole ispred moje zgrade ima neka ekipa skida konstantno znak za zabranjeno parkiranje koji je postavljen u traci za skretanje desno, a nakon završetka zone.

Da li mislim da su se oni snašli, a ja sam bu**** što sam kupio dva garažna mesta. Pa ne, zapravo mislim da su to teške budale i primitivci koji se ponižavaju radeći takve stvari. Ne mogu sebe da zamislim da radim tako nešto i srećan sam da sam sebi mogao da priuštim taj komfor da ne razmišljam o parkingu.

Kada uporediš sebe i njih i vidiš da si ipak bolji od njih.
 
Премда се не слажем са нивом релативизације бахатог паркирања које помиње Беки једну ствар морам признати а то је да није баш јасна граница између непрописног паркирања и бахатог паркирања.

И ако се јежим степена бахатости које свакодневно виђам ево да јавно кажем у глави су ми сада два места на којима повремено паркирам кад идем тамо у госте и на оба места паркирам на тротоару и то тако да не остаје прописани простор. Не само да не остаје пропосани простор већ ни колица са бебом не могу да прођу. Е сад, наравно да тражим оправдање за себе а овде је у оба случаја таква ситуација већ годинама у тим улицама стоје целом дужином паркирани аутомобили и да та колица не би могла да прођу чак и да мене нема јер их блокирају десетине других паркираних аутомобила, а да ја не паркирам на то тешко нађено место извесно би у року од неколико минута неко други паркирао. Регуларно паркинг место, било да се плаћа или не, је немогуће наћи на 10 минута пешке, вероватно и више од тога. Полиција толерише ова места и нисам чуо да су икада икога казнили. Носим се мишљу да и станари из тог краја не пријављују ове случајеве јер велики број њих на исти начин паркира осим ограниченог броја који имају дворишта где паркирају своја возила.

Опет са друге стране сигурно има оних који ће рећи да све ово није оправдање, имаш такси имаш градски превоз па иди у госте. Свако има своје границе, за мене у тим случајевима ГСП није опција јер и онако једва ископам пар сати недељно за ове посете и сад треба да утрошим додатних пола сата због свих мањкавости нашег јавног превоза. За такси је ваљда јасно да је опција коју не бих баш често користио.

Дакле ја приликом одређивања границе непрописног и бахатог узимам у обзир да ли се та нека улица годинама користи за паркирање и то толерише од стране полиције без обзира што се у неку меру отежава кретање пешака и возила. Али ако се неко место до сада није толерисало свакако не би волео да почне да се толерише. Излазити у сусрет повећању броја возила значи подстицати то повећање а то је супротно интересу града. Ако је нека власт већ одлучила да простор треба штитити од паркирања постављањем стубића свако уништавање тих стубића, ту немам дилема, је екстремно бахато, без обзира на природу власти која је једна од најгорих у историји БГ. То што та иста власт не жели да се обрачуна са тим бахатима и казни по некад неког ко уништава градску имовину је посебен идиотлук.
 
Премда се не слажем са нивом релативизације бахатог паркирања које помиње Беки једну ствар морам признати а то је да није баш јасна граница између непрописног паркирања и бахатог паркирања.

И ако се јежим степена бахатости које свакодневно виђам ево да јавно кажем у глави су ми сада два места на којима повремено паркирам кад идем тамо у госте и на оба места паркирам на тротоару и то тако да не остаје прописани простор. Не само да не остаје пропосани простор већ ни колица са бебом не могу да прођу. Е сад, наравно да тражим оправдање за себе а овде је у оба случаја таква ситуација већ годинама у тим улицама стоје целом дужином паркирани аутомобили и да та колица не би могла да прођу чак и да мене нема јер их блокирају десетине других паркираних аутомобила, а да ја не паркирам на то тешко нађено место извесно би у року од неколико минута неко други паркирао. Регуларно паркинг место, било да се плаћа или не, је немогуће наћи на 10 минута пешке, вероватно и више од тога. Полиција толерише ова места и нисам чуо да су икада икога казнили. Носим се мишљу да и станари из тог краја не пријављују ове случајеве јер велики број њих на исти начин паркира осим ограниченог броја који имају дворишта где паркирају своја возила.

Опет са друге стране сигурно има оних који ће рећи да све ово није оправдање, имаш такси имаш градски превоз па иди у госте. Свако има своје границе, за мене у тим случајевима ГСП није опција јер и онако једва ископам пар сати недељно за ове посете и сад треба да утрошим додатних пола сата због свих мањкавости нашег јавног превоза. За такси је ваљда јасно да је опција коју не бих баш често користио.

Дакле ја приликом одређивања границе непрописног и бахатог узимам у обзир да ли се та нека улица годинама користи за паркирање и то толерише од стране полиције без обзира што се у неку меру отежава кретање пешака и возила. Али ако се неко место до сада није толерисало свакако не би волео да почне да се толерише. Излазити у сусрет повећању броја возила значи подстицати то повећање а то је супротно интересу града. Ако је нека власт већ одлучила да простор треба штитити од паркирања постављањем стубића свако уништавање тих стубића, ту немам дилема, је екстремно бахато, без обзира на природу власти која је једна од најгорих у историји БГ. То што та иста власт не жели да се обрачуна са тим бахатима и казни по некад неког ко уништава градску имовину је посебен идиотлук.

Ima nekad objektivnih razloga za nepropisno parkiranje, i tu je grad očito kriv. Ali baš je teško povući granicu gde prestaje nužda, a počinje bahatost.

Primera radi, u naselju Sunnyville zbog klizišta investitor je mogao da obezbedi mislim samo 16 ili 18 mesta po zgradi, i to 6 mesta na spoljnim parking mestima. U naselju je trenutno nekoliko hiljada ljudi i još treba da se useli dve faze. Trotoari su već potpuno prepušteni vozilima, ali ovaj narod realno nema gde drugo da parkira. Ovde je grad kriv što je dozvolio ovako gustu gradnju, ali ne postoji očito rešenje sad osim da grad otkupi neko zemljište u blizini i izgradi javnu garažu ili parking, što se nikada neće desiti. Sada mala deca, stari, majke sa kolicima moraju da idu kolovozom jer je trotoar skoro potpuno zauzet vozilima.

S druge strane, investitor Conza Properties u Zemunu je izgradio kompleks Tri Nove, ali zbog nedovoljno obezbeđenih spoljnih parking mesta, stanari kompleksa su zauzeli jednu traku dvosmerne ulice i pretvorili je u parking. Ovde je po mom mišljenju više bahatost stanara nego nužda, ali krivim i investitora jer je popunio sav prostor zgradama, i grad što mu je to dozvolio. Svi su pomalo krivi u suštini.

Ja bih ipak za centar grada imao nula tolerancije, a za udaljenije lokacije određivati prema slučaju. Grad je neprilagođen ovom broju vozila i dok ne rešimo javni prevoz, to će nastaviti da bude problem, ali ipak je tolerancija grada na bahatost prevelika.
 
Grad je neprilagođen već decenijama i idalje se tako proširuje, na divlje i bez ikakvih standarda.

Grad možda nije dužan da obezbedi parking mesto. Ali to logikom nije dužan ništa. Ni da obrzbedi trotorar, ni gradski prevoz, ni zelenilo, vodovod..... A imamo i takva naselja.
 
Pa svesni su iz grada da ukoliko sutra budu krenuli sa strogocom, i zabranom parkiranja svuda, pogotovo na uskim trotoarima (jos jedna od boljki ovog grada), da ce izazvati revolt i pritisak na grad da obezbedi parking mesta, sto i sami znaju da nisu u stanju da obezbede. Takodje ne mogu ni da se pozovu na alternativu u vidu gradskog prevoza, znaju dobro u kom se stanju nalazi. I verovatno isti ljudi sto sede u gradskoj upravi i razmisljaju o planiranju parkiraju na isti nacin.
Racunajte da su neki delovi grada nepovratno unisteni, i sve i da grad hoce ne bi mogao da otkupi neku celinu za gradnju parking mesta jer je ni nema. Tu je jedino resenje sve ispocetka.
 
Све док народ не остави аутомобиле на паркингу (какав год он био) и не крене на градски превоз и не настане колапс у граду јер половина народа није стигла на посао јер јавни превоз не ради како треба и док медији не крену да пишу о томе, неће бити боље. Овако народ колима иде на посао (укључујем и себе у ово), у превоз иде ко мора и онда то функционише како тако. Док не настане колапс нечега, ствари се неће померити са ове тачке и биће све горе. Јасно ми је да се ово неће десити никад, али ето...
 
Grad je neprilagođen već decenijama i idalje se tako proširuje, na divlje i bez ikakvih standarda.

Grad možda nije dužan da obezbedi parking mesto. Ali to logikom nije dužan ništa. Ni da obrzbedi trotorar, ni gradski prevoz, ni zelenilo, vodovod..... A imamo i takva naselja.

Ja sam na nekim drugim temama rekao kako je jedan od problema i to što se kupovina novogradnje ne uslovljava kupovinom parking mesta u garaži. Jako mnogo novogradnje se prodaje za rentiranje i kupce ne zanima gde će podstanari da se parkiraju. To dovodi do toga da u nekim zgradama garaže zvrje poluprazne, a na ulici je kataklizma.
 
U gradu u kome i dalje pun kufer ljudi koristi javni prevoz, besmisleno je i nekorektno prisiljavati kupce stanova da kupuju i parking mesto, imali automobil ili ne.

Pogotovu što su i stanovi i garažna mesta sada bolesno skupi.

Ne znam u kojim oblacima vi živite ako mislite da će neko ko se odrao i često i zadužio do guše za kupovinu stana danas, da ima da ispljune još 10-30 hiljada evra za garažano mesto.


Zvučite ko država i političari, pošto oni nisu 100 faking godina mrdali prstom da izgrade moderan i saobraćajno održiv grad (brdo bolida i magaraca od 1920ih do danas, sa tek nekim izuzetkom), i doveli do toga da danas 700.000 vozila na dnevnom nivou nema gde da se okrene više a ljudi kipe na sve strane, hajde sada da teramo građane da kupuju garažna mesta, da mi (vlast) da ne radimo ništa, da paukovi i komunalci lade klikere i dalje a da primaju plate, a investitori da se omaste još više od naplaćivanja garažnih mesta čak i onima kojima nisu potrebni.

Nerealna priča potpuno.
 
Poslednja izmena:
Da stvar bude luđa, bukvalno par postova gore čitam:
Primera radi, u naselju Sunnyville zbog klizišta investitor je mogao da obezbedi mislim samo 16 ili 18 mesta po zgradi, i to 6 mesta na spoljnim parking mestima. U naselju je trenutno nekoliko hiljada ljudi i još treba da se useli dve faze.
Pa što je uzeo da gradi tolike behemote ako nije imao dovoljno mesta za garaže? Što gradi na klizištu/ pored klizišta? Što mu Grad dozvoljava to? Što mu inspekcije ne j...še majku?

I ko je onda kriv za to? Građani i kupci? Pa ne. Krivi su investitor i Grad. Neka oni plaćaju penale i traže rešenja, a ne da se ceo grad uslovljava da kupuje nešto što mu ne treba a što košta 40-50 prosečnih plata.

A ako ne mogu da nađu naknadno rešenje, onda neka sruše faking zgrade na klizištu, neka se pokupe i tornjaju, i neka sledeći put ne grade tamo gde ne treba. Briga me, ne zanima me. Neću više da plaćam tuđe pi...rije. Pogotovu ne investitorske.

Ovaj narod, odnosno deo naroda izgleda voli da ga j..u i prave boodalama, majke mi. Nemam drugo objašnjenje.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Aes
Sanivil je prevara, hteo sam da kupim stan pre 3 godine tamo i odustao sam srećom. Moji ugovorenu garažu prodali su drugom, iako su rekli da je broj identičan broji stanova i da svi mogu kupiti po jedno mesto/garažu.
Posle na oglasima vidim stanove sa 3 parkinga kod preprodavaca.

Pre par dana čitam da je bila masovna tuča zbog parkinga oko tih zgrada.
 
Poslednja izmena:
@Bender Rodriguez U pravu si načelno, ali problem sa novogradnjom nastaje u velikoj meri zbog investicionih stanova. Ako neko ima pare da kupuje stan radi rentiranja, bogami ima i za parking mesto za svoje stanare. Situacija u kojoj se okolni trotoari obesmišljavaju od strane podstanara dok garaža ostaje poluprazna mora da se reši nekim metodom.

Razumem da stare zgrade nemaju garaže i tu se ne može ništa uraditi, ali nove zgrade danas sve imaju dovoljno parkinga i taj parking nekako mora biti iskorišćen. Trotoar ne sme biti zamena za parking mesto.
 
Investitorima je data tolika sloboda, logično jer su svi deo korumpiranog sistema.
Bukvalno parking ispred zgrade može kompletno biti prodat trećem licu bez ikakve pravne regulative. Ugovori su unapred napravljeni na štetu kupca, ako nećeš ti ima ko oće.
 
Vrh