Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

Што се тиче инвалидских места, сматрам да је у многим тржним центрима њихов број предимензиониран. Њихов број треба пројектовати тако да је вероватноћа слободног места у тренутцима максималног оптерећења рецимо 99%, а у пракси у неким тржним центрима имамо да је вероватноћа 99% да је више од пола инвалидских мета празно. То је беспотребно трошење простора. Наравно то не даје право некоме да искористи као изговор да паркира на овакво место. Осим броја места треба водити рачуна и о позицији, тј да буду близу улаза и да буду сконцетрисани на једном или пар места како возачи за инвалидитетом не би морали да обилазе цео паркинг како би нашли место. Делује ми да се о овоме углавном води рачуна.
 
Možda je zakonom definisano koliko treba da ima takvih mesta...
 
20231120_181246.jpg
 
То је онда то. Мислим да је то превише, али волео бих да чујем из твог искуства, то јест из другог угла, да ли сматраш да је тај проценат превелики. Да ли сматраш да овај проценат може да се смањи а да се не угрози приметно приступ паркин местима особама са инвалидитетом. Свакако није циљ да у препуним паркинг местима један број зврљи празан јер је резервисан зато што је неко погрешно погрешио проценат места који треба резервисати.
 
То је онда то. Мислим да је то превише, али волео бих да чујем из твог искуства, то јест из другог угла, да ли сматраш да је тај проценат превелики. Да ли сматраш да овај проценат може да се смањи а да се не угрози приметно приступ паркин местима особама са инвалидитетом. Свакако није циљ да у препуним паркинг местима један број зврљи празан јер је резервисан зато што је неко погрешно погрешио проценат места који треба резервисати.
Pa meni deluje da je procenat OK, pretpostavljam da su nasi samo prepisali od EU. U Americi je slicno ako su manji parkinzi u pitanju, jedino za 500+ mesta minimum pada na 2% (ali tamo je enforcement poprilicno strog, licno iskusio, rent-a-car a nemam inv. karticu👮). Jedino u Ikei izgleda da ih ima malo vise. Po serijskom broju rekao bih da u Beogradu ima izdatih barem 3000 invalidskih parking kartica (vaze u celoj Srbiji a od pre par godina i u celoj EU, tako da pretpostavljam i da njihove vaze kod nas). Invalidsko parking mesto nije samo za one koji ne mogu da hodaju, vec i za one koji mogu ali ne mogu dugo (zato su blizu ulaza), tako da se inv. kartica moze dobiti za razne vrste invalidnosti.

Za razliku od Amerike, kod nas je invalidska parking kartica vezana za osobu i za vozilo, tako da vazi samo ako sam ja u mom vozilu, ne mogu da je koristim ako me neko vozi drugim kolima. Parking servis mi svake godine trazi broj motora i broj sasije iz nekog razloga.
 
IMG_2921.jpeg

Mene prosto interesuje šta je u glavama ovakvih osoba
- zaista ne vide gde staju
- namerno staju
- slepi su
- bahati jer misle da je njihov auto bolji od ostalih pa da slučajno ne parkira blizu nekog?
 
Bulevar, Lion. Naravno pobegao / la sa lica mesta. Kako li je ovo uspelo da se desi i kojim vozilom da mi je znati .
Screenshot_20231130-101513_Opera.jpg
 
Zasto ne uvesti posebnu taksu na dzipove i sportske automobile? Veliki su, zauzimaju mesto, zagadjuju, nisu za grad. 100E mesecno bi vlasnici dzipova bili spremni da plate.
 
Ne mogu zbog popova, odmah bi se pobunili a znas da je njima tesko da daju za bilo sta dinar.
 
Pa jel to neko kupuje džipove, mobilne telefone najnovije generacije, hranu i sl. za popove? Jesam li ja to nešto propustio?
 
Jel vama neko zabranio da idete na bogoslovski fakultet? Biti sveštenik je "posao" kao i svaki drugi. Crkva nisu sveštenici. Mnoge crkve su sazidane pre bentlija audija i ostalih stvari kada je to sve bilo bez ovoga. Ljudi vredjaju crkvu i vernike zbog sveštenika. Ajmo da vredjamo Srbiju državu zbog Vučića... Ljudi žive i dolaze u Srbiju zbog Srbije ne zbog nekoga ko vlada njima. Tako isto i u crkvu ljudi idu zbog crkve a ne zbog sveštenika. Ako želite i vi da kradete i da vozite bentlija izvolite ima fakultet za to :)
 
Што се тиче инвалидских места, сматрам да је у многим тржним центрима њихов број предимензиониран. Њихов број треба пројектовати тако да је вероватноћа слободног места у тренутцима максималног оптерећења рецимо 99%, а у пракси у неким тржним центрима имамо да је вероватноћа 99% да је више од пола инвалидских мета празно. То је беспотребно трошење простора. Наравно то не даје право некоме да искористи као изговор да паркира на овакво место. Осим броја места треба водити рачуна и о позицији, тј да буду близу улаза и да буду сконцетрисани на једном или пар места како возачи за инвалидитетом не би морали да обилазе цео паркинг како би нашли место. Делује ми да се о овоме углавном води рачуна.
Jedan moj prijatelj se vrlo često žalio na preveliki broj parking mesta za invalide. Sad mu to više ne smeta jer je igrom sudbine i sam postao invalid.
 
Jel vama neko zabranio da idete na bogoslovski fakultet? Biti sveštenik je "posao" kao i svaki drugi. Crkva nisu sveštenici. Mnoge crkve su sazidane pre bentlija audija i ostalih stvari kada je to sve bilo bez ovoga. Ljudi vredjaju crkvu i vernike zbog sveštenika. Ajmo da vredjamo Srbiju državu zbog Vučića... Ljudi žive i dolaze u Srbiju zbog Srbije ne zbog nekoga ko vlada njima. Tako isto i u crkvu ljudi idu zbog crkve a ne zbog sveštenika. Ako želite i vi da kradete i da vozite bentlija izvolite ima fakultet za to :)
A ko je ovde spominjao da mrzi crkvu?
Ja sam napisao da bi se popovi bunili, nisam napisao da bi se crkva bunila.
 
Jel vama neko zabranio da idete na bogoslovski fakultet? Biti sveštenik je "posao" kao i svaki drugi. Crkva nisu sveštenici. Mnoge crkve su sazidane pre bentlija audija i ostalih stvari kada je to sve bilo bez ovoga. Ljudi vredjaju crkvu i vernike zbog sveštenika. Ajmo da vredjamo Srbiju državu zbog Vučića... Ljudi žive i dolaze u Srbiju zbog Srbije ne zbog nekoga ko vlada njima. Tako isto i u crkvu ljudi idu zbog crkve a ne zbog sveštenika. Ako želite i vi da kradete i da vozite bentlija izvolite ima fakultet za to :)
Religija je samo instrument odredjenim ljudima da ostvare manipulaciju nad naivnima, i izmedju ostalog da voze q8 od prodaje nade u bolje sutra.
 
Црква не сме да прода поклоњено, па зато имају разна возила, угл она која би се запленила па их поклоне цркви. Тако мој комшија, поп, вози чопера а једва крпи крај с крајем.

Елем. Ово што @MC_ каже је јако добра идеја. У ЕУ, а и код нас, све више постају популарни што је лоше јер:
- тежи су па више штете путу, више горива троше па више загађују
- због висине седишта је много теже спазити ниске пешаке па су опаснија за њих
- дају лажни осећај сигурности па људи возе ко још веће будале и то је опасније за све
- габарит смета при паркирању, а и доста улица у Срб је прављено пре него што је ико помислио да ће постојати оволика возила
 
100E mesecno bi vlasnici dzipova bili spremni da plate.
Malo sutra. Pa pogledaj koliko njih je registrovano na invalide, prijavljeni kao "socijalno ugroženi" i sl marifetluke. Neće takvi da daju ni 100 dinara ako moraju a kamoli 100€
 
U Holandiji su postojale gradske opstine koje su zabranjivale parkiranje dzipa
Recimo Nijmegen. Da li je i dalje tako ne znam.

Jedan vlasnik dzipa mo je jefnom odgovorio na putanje zasto vozi dzip u gradu.

"Da budem iznad ostalih u koloni"
Takvi ljudi su vecinom prikrivene psihopate.
 
Црква не сме да прода поклоњено, па зато имају разна возила, угл она која би се запленила па их поклоне цркви. Тако мој комшија, поп, вози чопера а једва крпи крај с крајем.

Елем. Ово што @MC_ каже је јако добра идеја. У ЕУ, а и код нас, све више постају популарни што је лоше јер:
- тежи су па више штете путу, више горива троше па више загађују
- због висине седишта је много теже спазити ниске пешаке па су опаснија за њих
- дају лажни осећај сигурности па људи возе ко још веће будале и то је опасније за све
- габарит смета при паркирању, а и доста улица у Срб је прављено пре него што је ико помислио да ће постојати оволика возила

Joj kad krenete sa ovim pricama od pre 100 godina.
Ajde lepo na primeru da vidimo:

Uzmimo za pimer Audi Q3 koga cesto vidjam I sa druge strane SuperB kojih ima kao da se dele dzabe

- габарит смета при паркирању, а и доста улица у Срб је прављено пре него што је ико помислио да ће постојати оволика возила
- габарит смета при паркирању, а и доста улица у Срб је прављено пре него што је ико помислио да ће постојати оволика возила
Dimenzije:
audi-q3-sportback-2020.jpg

skoda-superb-2019.jpg


тежи су па више штете путу, више горива троше па више загађују
Tezina auta
Audi Q3: 1695 kg - https://vozilalizov.com/gabariti/audi/q3.html
SuperB: 1612 kg - https://vozilalizov.com/gabariti/skoda/superb.html

Stetni gasovi CO2:
Audi Q3: 89 g/km - https://vozilalizov.com/emisije/audi/q3.html
SuperB: 68 g/km - https://vozilalizov.com/emisije/skoda/superb.html


- због висине седишта је много теже спазити ниске пешаке па су опаснија за њих
Ne znam sta bih ti rkeao za ovo, jel imas polozenu voznju?

- дају лажни осећај сигурности па људи возе ко још веће будале и то је опасније за све
Kakve veze ima gabariti, mislis da je neko sa dzipom kojih ima sa 1.0 motorm brzi i jaci od onog u SuperB koji ima 2.0 motor?


Mani se tih prica od pre 100 godina, pogledaj malo specifikacije auta, pa pisi, sada imas vise dzipova koje se prave kao hibridi i trose manje a i manje zagadjuju nego obicni auti, a sam nadji specifikaciju nekog auta koji je cest na ulicama pa vidi razliku u odnosu na ova dva auta.
 
Vrh