Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

Kod nas bi se još hvala tim a neki bi zamenili vrata na kolima
 
Pre par dana jednom bloku Glovo je motorom nekoliko puta projurio kroz parkić između dece. Kada je opomenut da to više ne sme da radi, sišao je sa motora da se raspravi sa nekim roditeljima, ali je iza ćoška istrčala komšijska navijačka grupa koja je situaciju rešila tradicionalnim stadionskim metodama. Kažu da više ne prolazi tuda.
 
TC Galerija. Jedan divan vozac neopterecen inteligencijom.
1000037850.jpg
 
Нема ту много филозофирања. Једноставно, веома скуп сваки квадратни метара улица у урбаним језгрима није исплативо трошити на велики број паркинг места. Решење свакако није толерисање паркирања на просторима намењеним за пешаке, ретке зелене површине и слично. Треба мало гледати оне који су раније ударили у овај проблем. Читам статистике за Њу Јорк. Тамо се процењује да свега 45% домаћинстава има бар један аутомобил, што је дупло мање од федералног просека. Овај проценат се унутар ЊЈ креће од 22% на Менхетну који је најурбаније језгро до 83 посто на Стејтен Ајланду где је много већи проценат кућа.
Дакле, ако сте љубитељ приватних аутомобила и живите у урбаним језгрима ваш избор би требао да буде или да јако скупо платите паркинг место или да се преселите у мање урбани део града.
Volim kad naiđem na kvalitetan komentar poput ovog, a koji između ostalog potvrđuje moje iskustvo sa privremenog rada u Kini.

Proveo sam tri godine radeći u Šangaju i za to vreme upoznao nekoliko stotina ljudi, što poslovno, što privatno, i otprilike svega oko 20% njih je posedovalo automobil. To su ljudi iz urbanih delova Šangaja, grada od 27 miliona stanovnika, a koji ima vrhunski javni prevoz (ovde naglašavam metro). U Šangaju su saobraćajne gužve i dalje velike uprkos postojanju kvalitetnog javnog prevoza, ali ovaj podatak iz mog iskustva o posedovanju automobila pokazuje koliko su lokalni stanovnici demotivisani da se kreću svojim automobilom kroz urbani deo grada jer su svesni da postoji gradski prevoz na koji mogu da se oslone u svakom trenutku, a koji je tačan, brz, bezbedan i prostire se svuda po gradu. Grad takve veličine bi bio paralisan bez metroa, kašnjenja bi izazivala milionske gubitke, a da ne pomislimo na dodatne milione automobila na ulicama koje bi ljudi koristili za odlazak na posao, školu itd. Gotovo svako od njih je na moje pitanje zašto nemaš auto, odgovarao sa "šta će mi kad idem metroom svuda".

Zaključak je da je dobar javni prevoz preduslov normalnijeg života u velikom gradu jer nema razloga da svi palimo auto za svaku sitnicu, a ni da većina ljudi koristi auto na putu do posla i škole. Beograd će progledati kad mreža metroa bude razgranata po teritoriji grada i tada će se definitivno promeniti svest ljudi o kretanju gradom i gomilanju automobila čija kreni-stani vožnja u špicevima izaziva nepotreban stres i povećava zagađenje vazduha.
 
Poslednja izmena:
Tramvaj je zagradio na stajistu u vojvode stepe sram bilo tramvaja
 
Video sam juče u Belvilu patrolu Komunalne Milicije, slika i piše kazne. Kod ulaza u garaže se napravio mini parking u raskrsnici od dostavnih vozila i likova koji završavaju nešto "za 5 minuta". Veoma je nebezbedno ući i izaći iz garaže, posebno kada je gužva vikendom, jer vozila parkirana u raskrsnici otežavaju vidljivost ili je potpuno blokiraju.
 
Ovo je jedini način da se stane na put bahatima koji imaju sledeće rečenice:
- ma baš me briga
- nema toliko invalida
- samo 5 minuta.
- nemam gde drugde
 
Vrh