Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

Мислио сам на уопштено велике ауте, не нешто што се колоквијално зове џип, али за мене би и та Шкода спала у веће ауте, мада то би требало некако да утаначе лепо људи који се боље разумеју. По мени, иначе, аути који су 1.4+ тону су већ велики аутомобили па твоје поређење ми и није нешто репрезентативно, много боље би било да је поређен неки клио или тако неки ауто близу 1.1т тежак

Овај аргумент за висину што не разумеш буквл не капирам. Седиш високо и гледаш испред себе, па ако ти излети неко дете на 3-4 м од аута нећеш уопште да га видиш, док ако си у неком ситном љуту видиш га и ако ти је одма испред аута. У Америци доста људи


Нисам рекао да је бржи или јачи неко у већем ауту, него да има тај осећај, па вози као да је бољи од других. Иначе у тим крупнијим аутима ти је већи постотак повреда по несрећи, па баш и зато рекох лажна сигурност.

Већина аутомобила у свету полако постаје све већа и већа, без да има неку стварну добит. Оно што би била последица је то да када купујем ауто 2035 не бих узео ништа мање јер се плашим да ће се мени нешто десити у судару са другим крупним аутом и тима само погоршава целокупно стање.

И не иде баш да се каже да је Шкода суперб нешто чест аутомобил па да се узме као представник "обичних" аутомобила, ја, нпр, ако не одем у "богатији" део града где је угл службено возило, је их не видим никад.


Све у свему, ако се измене велики аутомобили да буду лакши и безбеднији за остале могу да буду колики код желе. Ја само не бих желео да се та "pick up" култура пренесе и у Србију

ЕДИТ:словне грешке
FooU2iCXEAQOIKL.jpg
 
Gomila predrasuda. U Srbiji je bar jasno da ako si govedo, svejedno je da li voziš klio ili x7. Imam i veliki i mali auto. Veliki će ukočiti sam ako mi neko izleti a ja na vreme ne odreagujem, upozoriće idiota iza mene koji mi se nabija paljenjem sva četri da drži odstojanje, upozoriće me da imam nekog u mrtvom uglu, zadržaće me u mojoj traci, nece mi dati da skrenem i sudarim se sa nadolazećim saobraćajem i još mnogo toga. Mali nema ništa, samo malo manju potrošnju. I sad mi reci kako taj veliki ugrožava tebe i emsija...
 
Uzmimo za pimer Audi Q3 koga cesto vidjam I sa druge strane SuperB kojih ima kao da se dele dzabe
Nije fer poređenje. Trebao si sa Q5 porediti.
Нисам рекао да је бржи или јачи неко у већем ауту, него да има тај осећај, па вози као да је бољи од других. Иначе у тим крупнијим аутима ти је већи постотак повреда по несрећи, па баш и зато рекох лажна сигурност.
🎯 to je najgore kod njih i precenjuje se sposobnost vozila. Ako se vozi brzo onda je limuzina bezbednija i stabilnija.
Већина аутомобила у свету полако постаје све већа и већа, без да има неку стварну добит.
Tačno, najnoviji bmw 3 je sličnih dimenzija kao bmw 5 iz 2002. Dobija se da je auto malo udobniji iz generacije u generaciju zbog većih dimenzija ali ništa preterano već kao malo poboljšanje.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ika
Тежи ауто нанесе веће повреде по истој брзини. А високи аути дају мању прегледност возачима.

Не кажем велики ауто == ид**** за воланом, али ако је неко ид**** боље да буде у Пунту неко у ауту од 1.5 тона.
Одг на крајње питање би био: просечан возач у Србији је лош, па свакако борављења где може да те клепи ауто је опасно, а опасније је ако тај ауто има 300/400 кг више и ако се због тог аута возач још више опусти (а тај возач је најврв лош возач).

А ово што кажеш за већи ауто искр не капирам како то нема и мањи па појасни ми молим те. (није пасивно агресивно, ств не капирам).
 
Na visokom autu imaš bolju preglednost osim neposredno ispred sebe ali zato imaš senzore, kamere... Po rupama je stabilniji. Manji auto ne mora nužno da znači da je lakši, imaš malih auta koji su teži od nekih srednjih SUV-ova. Tu utiče i jačina motora na samu težinu vozila. U Puntu nemaš taj komfor koji imaš u većem vozilu, bilo da je SUV ili limuzina, a ići na duži put je tek razlika.
 
Verovatno mu je manji auto stariji a veći noviji pa ima sve to. I manja auta mogu imati (npr. golf 7) sve to. Po zakonu mislim da dosta tih sistema asistencija automobili u EU moraju imati ugrađeno od skoro. Taj senzor mrtvog ugla je dodatna oprema, manji noviji auto može imati a veći da nema. Zavisi od primerka do primerka.
Inače ne treba se oslanjati na te sisteme asistencije nikako, nisu uvek pouzdani.
 
Nije fer poređenje. Trebao si sa Q5 porediti.
Pa kako? Q5 nemas ispod 60k, a SuperB je oko 33k sto je negde tu u rangu sa cenpm Q3.


Тежи ауто нанесе веће повреде по истој брзини. А високи аути дају мању прегледност возачима.

Не кажем велики ауто == ид**** за воланом, али ако је неко ид**** боље да буде у Пунту неко у ауту од 1.5 тона.
Одг на крајње питање би био: просечан возач у Србији је лош, па свакако борављења где може да те клепи ауто је опасно, а опасније је ако тај ауто има 300/400 кг више и ако се због тог аута возач још више опусти (а тај возач је најврв лош возач).

А ово што кажеш за већи ауто искр не капирам како то нема и мањи па појасни ми молим те. (није пасивно агресивно, ств не капирам).
Imali smo jednog idiota pre par meseci u Puntu na autoputu prepostavljam da si pogledao snimak sta je se desilo, mozda da je bio neki bolji auto se nebi to desilo.
Nemamo mi lose vozace, dobar deo vozaca ode preko da vozi, mi imamo los zakon i ne kaznjavanje istih.

Prekoracio sam prosle godine preko 25 na obicnom putu voznju, nisu me zaustavili vec mi je stiglo da dostavim sudu ko je vozio, nisam to uradio jer sam kontao da ako ne posaljem ko je vozio kazna ide na coveka na kome je registrovan auto, sto sam ja, kazna za to prekoracenje je 10k i 4 boda. Posle par meseci mi je stiglo da idem u sud, otisao sam da se nagodim da priznam da sam prekoracio brzinu, al mene tad nisu tuzili sto sam prekoracio brzinu vec sto nisam saradjivao sa sudom, kazna mi je 120k, ako se nagodim 50k, pitam ih ok, a sta je sa bodovima, kaze nema bodova nema druge kazne sve je to u istoj kazni sad, ja reko pa zamislite da sam imao 15bodova meni bi sad oduzeli dozvolu zbog tog prekoracenja ovako ja sam to izbegao, ona u policiji mi ladno kaze, pa tako i rade ovi sto imaju pare da divljaju. Meni bi bilo lepse da sam dobio te bodove i platio 10k, e vidis sa ovim zakonom pola njih moze da divlja i da im stigne ovako neke kazne oni to plate i ne brinu za bodove niti oduzimanje dozvole.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ika
Na visokom autu imaš bolju preglednost osim neposredno ispred sebe ali zato imaš senzore, kamere... Po rupama je stabilniji. Manji auto ne mora nužno da znači da je lakši, imaš malih auta koji su teži od nekih srednjih SUV-ova. Tu utiče i jačina motora na samu težinu vozila. U Puntu nemaš taj komfor koji imaš u većem vozilu, bilo da je SUV ili limuzina, a ići na duži put je tek razlika.
Стуб на ивици шоферке је много дебљи код већих аутомобила па има и тај део непрегледности, али за вожњу по граду је најбитнија та прегледност близу аута по мени.
На дужа путовања ств нема поређења, јачи, већи ауто је удобнији, ту се слажемо 100%.
Мањи није увек лакши, али углавном јесте, не бих сад да правимо листу аута који су мали, а који велики, јер ја нисам довољно упућем у те ствари.

Око овога са рупама бих се надовезао. Ја мислим да за градску вожњу и треба сваки ауто да буде тако осетљивији на подлогу, да човеку буде непријатно да иде 50/30+ у неким улицама. Проблем је што су код нас скоро сви путеви такви па калдрма као начин успоравања саобраћаја није нешто добро решење, а не иде да се сви возачи тресу док возе јер нам је одржавање путева лоше.
 
Pa kako? Q5 nemas ispod 60k, a SuperB je oko 33k sto je negde tu u rangu sa cenpm Q3.



Imali smo jednog idiota pre par meseci u Puntu na autoputu prepostavljam da si pogledao snimak sta je se desilo, mozda da je bio neki bolji auto se nebi to desilo.
Nemamo mi lose vozace, dobar deo vozaca ode preko da vozi, mi imamo los zakon i ne kaznjavanje istih.

Prekoracio sam prosle godine preko 25 na obicnom putu voznju, nisu me zaustavili vec mi je stiglo da dostavim sudu ko je vozio, nisam to uradio jer sam kontao da ako ne posaljem ko je vozio kazna ide na coveka na kome je registrovan auto, sto sam ja, kazna za to prekoracenje je 10k i 4 boda. Posle par meseci mi je stiglo da idem u sud, otisao sam da se nagodim da priznam da sam prekoracio brzinu, al mene tad nisu tuzili sto sam prekoracio brzinu vec sto nisam saradjivao sa sudom, kazna mi je 120k, ako se nagodim 50k, pitam ih ok, a sta je sa bodovima, kaze nema bodova nema druge kazne sve je to u istoj kazni sad, ja reko pa zamislite da sam imao 15bodova meni bi sad oduzeli dozvolu zbog tog prekoracenja ovako ja sam to izbegao, ona u policiji mi ladno kaze, pa tako i rade ovi sto imaju pare da divljaju. Meni bi bilo lepse da sam dobio te bodove i platio 10k, e vidis sa ovim zakonom pola njih moze da divlja i da im stigne ovako neke kazne oni to plate i ne brinu za bodove niti oduzimanje dozvole.
Можда се не би десило, али то је можда за случај баш великог дебила.

У овај остатак ћу ти веровати на реч, колико се сећам ти доста објављујеш ствари око вожње па ценим да мнг више гледаш возаче од мене па има ш бољу слику, тј да је мене повела "гласна мањина".
Али прича је као за оног човека кога су вратили из затвора јер му је истекла лична карта. Закон са најмање рупа у Србији лол
 
Polagao sam na kamionu, ucio na kombiju Mercedes Sprinter,u oba slucajeva mnogo je lepse kad imas vecu preglednost nego kad si blizi zemlji. Taj mrtvi ugao je jedino zeznut ako ides uzbrdo i od jednom je ravan deo tu moze da se desi da ne vidis napred, to je jedino sto sa manjim autom ces mozda malo bolje videti, al takih situacija u gradu nema, ovo je vise ako ides seoskim putem.

Sad vozim SUV-a, kad sednem u manji auto nemam preglednost koju imam sa njim, nije to mnogo velika preglednost, ko zna da vozi on zna da vozi u bilo kom autu, a ko hoce da divlja on ce divljati u bilo kom autu. Posto vozim automatika imam 8 brzina, 7 plus rikverc, ja u 7dmoj brzini na 137km/h vozim ispod 2000 obrtaja, znas koliko puta mi se desilo da me pretekne tako neko u puntu ili nekom glofu trojci koji fazon vozi 150km/h u 5 brzini, on na toj brzini nabija preko 3500 obrtaja u minutu, to je za dizel auto ubistvo.
 
Polagao sam na kamionu, ucio na kombiju Mercedes Sprinter,u oba slucajeva mnogo je lepse kad imas vecu preglednost nego kad si blizi zemlji. Taj mrtvi ugao je jedino zeznut ako ides uzbrdo i od jednom je ravan deo tu moze da se desi da ne vidis napred, to je jedino sto sa manjim autom ces mozda malo bolje videti, al takih situacija u gradu nema, ovo je vise ako ides seoskim putem.

Sad vozim SUV-a, kad sednem u manji auto nemam preglednost koju imam sa njim, nije to mnogo velika preglednost, ko zna da vozi on zna da vozi u bilo kom autu, a ko hoce da divlja on ce divljati u bilo kom autu. Posto vozim automatika imam 8 brzina, 7 plus rikverc, ja u 7dmoj brzini na 137km/h vozim ispod 2000 obrtaja, znas koliko puta mi se desilo da me pretekne tako neko u puntu ili nekom glofu trojci koji fazon vozi 150km/h u 5 brzini, on na toj brzini nabija preko 3500 obrtaja u minutu, to je za dizel auto ubistvo.
Jа када возим Амарока много ми је теже да возим улицама као што су Жичка и Војводе Шупљикца него када возим Пола. Та два аута и улице сам узео јер сам оба возио туда, а Војводе Шупљикца која је напакована паркираним аутима и људима који искачу лево десно између тих аутомобила ми је баш пример онога о чему ја причам, Жичка је само уска београдска улица. Теже ми је из разлога што морам да се трудим да ли неко дете тик испред мене које је изашло иза неког аута и онај стуб са стране ми не помаже да видим ни одрасле особе лепо.

Други део је тотало тачан, ко зна, зна, а ко је глуп, глуп је у чему год био. Али ауто је нешто чиме може да се убије особа, па би било лепо да се отежа да се дође до тога. Да ли би то било као за моторе нека додатна дозвола за ауте преко Х кг/кубика/неког другог критерија или новчана казна мени је све једно, докле год је резултат да неко ко је возио мање од 1000 дана у животу не може вози нешто што му доста повећава шансу за убиствима, (а ггабарит је битан због паркинага и тих ствари око инфре).

Да покушам да направим паралелу, ја знам да користим и аутоматско и полуатоматско оружје, зна то још људи, али не бих да сви имају право да га сви користе и носе као да им је то основно право. Оружју јесте једина сврха убијање/рањавање, док ауту то није главна сврха, али оба у рукама необразованих људи имају добру шансу да прекину нечији живот.

Odakle ti to da je veci??? To je tvoja prepostavka ili ... ?
Ако си мене питао, мораш ми рећи за шта тачно питаш
 
Pa kako? Q5 nemas ispod 60k, a SuperB je oko 33k sto je negde tu u rangu sa cenpm Q3.
Zar nije logičnije da uporediš prema klasi? Q3 je kao A3/Golf dok je Q5 kao A4 koji je u klasi sa Superbom. Naravno da će škoda biti jeftinija od audija mada tolike razlike u ceni su kod novih auta, kod polovnih (10god starosti) se skoro izjednače.
 
Zar nije logičnije da uporediš prema klasi? Q3 je kao A3/Golf dok je Q5 kao A4 koji je u klasi sa Superbom. Naravno da će škoda biti jeftinija od audija mada tolike razlike u ceni su kod novih auta, kod polovnih (10god starosti) se skoro izjednače.
A sa kojim autom bi poredio Nisan Qashqai?


Ако си мене питао, мораш ми рећи за шта тачно питаш
Da, na stubove sam mislio.
 
A sa kojim autom bi poredio Nisan Qashqai?



Da, na stubove sam mislio.
Знам једну девојку која је радила неки семинарски о свему томе па ми је она рекла, па има нека статистаика о томе, могу је питати за податке али врв ће доћи никад. А и мени се се та њена тврдња на прву чинила тачном (по личном искуству), а и када мало размислим исто ми има смисла јер већи кров, већа врата па је све веће. Ткд одг на питање би био "оба".

Not just bikes канал на јт је правио видео о баш овоме о чему причамо и мислим да је и он поменуо те стубове као проблем, па могуће да и је навео и извор података.
Капирам да би требало ја да поделим извор јер сам ја то рекао, али на овом форуму сам да се одмарам од остатка живота, па ме мрзи јако да копам по нету сад.
 
a4 nije u klasi superba, mozda cenovno ali superb vise odgovara a6
 
Zbog čega misliš da nije u klasi? Superb, Pasat i A4 su ista klasa (D segment)
 
Дилеме никакве нема, бахатост је у возачима а не у колима. Корелација бахатости и врсте и типа возила вероватно постоји, јер бахати који си при том и умешни знају да дођу до великих пара, а свакако имају и специфичан укус за аутомобиле, те често купују скупе и бесне аутомобиле међу којим има доста џипова. А постоје и они који на поштен начин постану имућни и такође воле бесна кола, вероватно возе мало брже али нису бахати. Сигуно да некад из љубоморе кад видимо кола која сами не можемо да имамо одмах помислимо "овај је свакако бахат" што често није случај.
 
Vrh