Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

Ako si izašao iz automobila, parkirao si se automatski bez obzira da li motor radi ili ne. Zaustavljanje je kada si u automobilu (do 3 min, posle je parkiranje).
Pored toga, dozvoljeno je zaustavljanje do 3 minuta, pa ne smeš ometati pešake, ne smeš stati da ometaš saobraćaj, mora sva 4 migavca, itd.

Parkiranje na trotoaru je automatski zabranjeno, osim ako nema znaka da je dozvoljeno, plus mora da ostane 1.6m za pešake (na delu daljem od ulice).

Bre boco, kako voziš auto i ne znaš ove informacije? :)
 
Meni bode oči ovo "mora 4 migavca". Po kom članu zakona mora? To su hazardna svetla i uključuju se da ne bi došlo do nezgode, a ne da "opravdaju" ili ukažu na nepropisno zaustavljenog/parkiranog.
Da se razumemo, ne amputiram ja tebi bilo šta, samo komentarišem ono što je primetno po ulicama.
 
Fala, na odgovoru :)
Vozim od 84 od tad stalno nešto okrecu , prekrajaju onda bilo sve drugacije .... U to vreme,neko moro da da izmeri vreme 15 min pa da pauk diže ili stave ,,lisice, ili napiše kaznu ..

Danaske kako zatrebaju pare ... pljus kazna ....

Onomad napisah zapažanje da vše gotovo ni nema saob. znaka
-zabranjeno parkiranje -
.Sada odma svud ,,sade,, saob. znak - zabranjeno i parkiranje i zaustavljanje-
a mesta nema...
Sitacija idealna za beskonačno šišanje.
Druga bi pesma bila da jeste obezbedjeno do nekle razuman br. parking mesta pa ko nece taj jeste bahat al nit ima nit je obezbedjeno.
Pito ja onog inspektora da mi u vidokrugu pokaže prstom bilogde di da stanem mna 3 min kad nema. Odgovor je bio - ne zanima ga- bitan je prekršaj
Sve ko roboti
 
Meni nije jasno čemu služe 4 migavca na osvetljenom mestu ili preko dana kada se nepropisno parkiraš ili zaustaviš?
Meni bode oči ovo "mora 4 migavca". Po kom članu zakona mora? To su hazardna svetla i uključuju se da ne bi došlo do nezgode, a ne da "opravdaju" ili ukažu na nepropisno zaustavljenog/parkiranog.
Da se razumemo, ne amputiram ja tebi bilo šta, samo komentarišem ono što je primetno po ulicama.
Ne moraju, loše sam ja napisao. Vadio iz glave i samo cepao. Izvinjavam se na dezinformaciji. Ja to (4 migavca) koristim zbog "Hokaja" kad nekog čekam, jer ne želim da rizikujem, a znam da ovako ako sam u autu, ne diraju i nema kazne.

@boca-ica

Loše rešen grad za ovoliki broj stanovnika. Koriguješ se gde možeš. Ako ti posao zavisi od nepropisnog parkiranja, nema tu mnogo pametovanja. Imaš 2 opcije: bataliti taj posao ili plaćati kazne (kad-ako stignu) i živetu u toj moralnoj ekipi. Moralnoj ekipi nepropisno parkiranih. Ne mislim ništa loše, samo konstatujem. :)
 
Boca me je u neku ruku pretekao, baš sam ovih dana prolazio Brankvom i pomislio sledeće:
Brankova.jpg
Zamislite da neko živi u Brankovoj, u nekoj od ovih stambenih zgrada sa slike. I da treba da se seli. Što znači pražnjenje stana i odnošenje nameštaja i stvari kombijem, u minimum 2 ture, a verovatno 3 do 4. Znači 2 do 4 puta treba tu negde da stane poveći kombi, koji će stajati u mestu minimum 30 minuta (a često bude i duže) dok se utovaruju ili istovaruju teške i glomazne stvari.

Ja bukvalno ne znam šta bih radio da imam taj problem pred sobom. :oops:

Opcija 1, kombi da se popne na trotoar: ne može, em zbog stubića, em zbog prolaska pešaka (nema ih puno, ali ima ih, a i nije u redu zakloniti ulaz u lokale), em zbog Komunalaca. Koje sam baš pre par dana video kako drndaju jedan kombi za selidbu na širokom trotoaru zgrade na Studentskom trgu gde je KFC.
Opcija 2, obaviti selidbu u toku dana: nema šanse, jer se ometa saobraćaj, i opet, dobiće se kazna od Komunalaca ili Bumbara.
Opcija 3, obaviti selidbu noću: i dalje postoji rizik od kazne, a čak i da zanemarimo to - koliko postoji firmi i prevoznika za selidbu koji su spremni da rade noću? I šta kada se nose stvari po hodnicima i ljudi hoće da spavaju a ovi tumbaju i dovikuju se?

I bukvalno da se čovek zapita šta raditi u tom slučaju. A Brankova, iako ekstrem, nije izuzetak. Pun je Beograd takvih ulica i takvih situacija. Pogotovu kako tržište nekretnina divlja, sa njima i cene i troškovi, i kako se menja konfiguracija grada i namena nekih zona.

Ja lično za ovakvu situaciju krivim sve koji su učestvovali u upravljanju i razvijanju Beograda u zadnjih 100 godina. Aliiii - sad ide onaj manje popularan i bolan, ali istinit i realan deo - sve one koji svakodnevno koriste svoje automobile za stvari koje bi mogli i bez njih. Jer, da Beograd nema 900.000 automobila, ne bi Brankova bila kao košnica. A da ona, i mnoge druge ulice, nisu kao košnice i svinjci, moglo bi da se zaustavlja i obavljaju aktivnosti (selidba, dostava...) za koje je, objektivno, i razumljivo i neophodno zaustaviti se ili na kratko parkirati.
 
Poslednja izmena:
Kretenski i bez ikakvog
urbanog osećaja usvojene izmene zakona samo radi Janjičarskog šišanja gradjana ,
negiraju dostavne poslove. Jedino Ih priznaju da postoje u pešačkim zonama (Knez i sl.) za prodavnice. Tu im je dato neko jutarnje vreme. Za potrebe ostalih pravnih i fizicka subjekata malicijozno ne postoji kakva dr. opcija !!!

dzonihsv wrote :
... Imaš 2 opcije: bataliti taj posao ili plaćati kazne (kad-ako stignu) i živetu u toj moralnoj ekipi.... ,,

Da to je napravljen jedan urbani užas u funkcionisanju života grada ... :(
I ajde da ovom gradu ukinemo sve dostavne poslove da ih se ,, batlmo,,
i baš me zanima kako bi Bgd mogao opstati.????

Ovo Janjičarsko stanje nije prirodno i kao takvo je ne održivo, zapravo služi samo za matretranje ne samo tog dela poslovnog sveta vec i mase običnih gradjana koj zavise od usluga tih pratecih službi za razne dostave .
 
Poslednja izmena:
Редовна сцена на овом месту. Није битно што људи морају да излазе на коловоз улице којом се прилично јури (низбрдо) или да иду затрављеном косином, битно је да је он/она себи нашао/нашла паркинг место. Устав каже да је паркинг место основно људско право и да имаш потпуну слободу паркирања заузимањем било које површине.

Иначе, у наставку се налазе степенице којима се најбрже стиже до станице у Пожешкој.

20220223_074920.jpg

20220223_074937.jpg
 
Meni nije jasno čemu služe 4 migavca na osvetljenom mestu ili preko dana kada se nepropisno parkiraš ili zaustaviš?
Хтедох да ти дам плус, а онда се сетих да сам пре неки дан стао испред Валтера на место означено за инвалиде (јбг, убијте ме, исеците ме на комаде, али другу опцију нисам имао) у намери да преузмем клопу коју сам преко телефона наручио, дакле на минут два. Упалио сам сва 4 као неки знак да се брзо враћам, тако да ту видим неки смисао паљења сва 4. Иначе то ми је чини ми се први пут да сам стао на паркинг место намењено за инвалиде, макар и на минут.
 
Ali koja je razlika da si stao bez migavca?

Šta ja imam od toga što "znam" da ćeš brzo završiti? I koliko je to brzo? Minut, 5 minuta, pola sata?

Nemam ja ništa protiv nepropisnog stajanja na kratko u takvim situacijama, samo ne vidim šta ta 4 migavca znače onima kojima smetaš u tom trenutku. Mene, šta više, to dodatno iritira.
 
Po propisu kada se zaustavljas dajes desni zmigavac mada meni je logicno upaliti 4 migavca kada se zaustavljate na kolovozu pa makar i na 10 sekundi, da bi onaj ko je iza tebe znao da ćeš da se zaustaviš i na vreme počeo da te obilazi. I to je neko obaveštenje. Jer i sami znate ljudi samo stanu, ti misliš da su zastali zbog neke prepreke pa stanes iza, a on izadje iz auta.
Ne opravdavaju taj postupak al bar da ostali vide.
 
Upravo tako, na kolovozu je obavezno jer znači zaustavljeno/parkirano vozilo inače se može smatrati da je zastao da propusti nekog i da će krenuti svakog trenutka. Na trotoaru ili nepropisno parkiranim mestima i nemaju nekog smisla. Desni žmigavac je znak da ćeš da se zaustaviš ili skreneš, sva 4 žmigavca je znak da si se zaustavio i da nemaš nameru dalje da se krećeš. Što kaže stex pun je grad i ovih što staju bez sva četiri, a Ja iza čekam da krene, tad obavezno sledi po koja reč pljuvanja.
 
Je l' se ovo smatra bahatim parkiranjem? Jeste po propisu, ali kad vec svuda fale parking mesta (ili ima previse automobila), mislim da ovo nije u redu da se radi.
IMG_20220228_174108.jpg
 
Bahato je i nije po propisu, jer je priključno vozilo koje nema svoj pogon kome je zabranjeno parkiranje na javnim parkiralištima.

IV ZABRANE

Član 19

Na javnim parkiralištima zabranjeno je:

a) parkiranje vozila suprotno saobraćajnom znaku, horizontalnoj i vertikalnoj signalizaciji,
b) parkiranje vozila koje nije registrovano, odnosno čijoj registracionoj nalepnici je istekao rok važenja i parkiranje vozila na kojima registarske tablice odnosno registracione nalepnice nisu postavljene na propisan način,
v) ostavljanje neispravnog ili havarisanog vozila, odnosno priključnog vozila bez sopstvenog pogona,
g) zauzimanje parking mesta putem ograđivanja ili na drugi način ometanje parkiranja drugih vozila.
Ukoliko zabranjenu radnju iz stava 1. tač. a) - v) ovog člana nije izvršio vlasnik, odnosno korisnik vozila, obavezan je da, u roku od osam dana, da potpune i tačne podatke o identitetu vozača i dokaz na osnovu kojeg se na nesporan način može utvrditi da je to lice upravljalo vozilom u određeno vreme.

Dokazom iz stava 2. ovog člana smatraće se i pisana izjava overena od strane nadležnog organa kojom vozač, čije je podatke dao vlasnik, odnosno korisnik vozila, potvrđuje da je upravljao vozilom u određeno vreme.

U vršenju inspekcijskog nadzora, komunalni inspektor je ovlašćen da:

1. naredi izvršenje utvrđenih obaveza i preduzimanje mera za otklanjanje nedostataka;
2. naredi uklanjanje vozila i drugih stvari;
3. preduzme druge mere u skladu sa zakonom i propisima grada Beograda.
Kada je na javnom parkiralištu vozilo parkirano, odnosno ostavljeno suprotno zabranama iz člana 19. ove odluke, komunalni inspektor će naložiti korisniku da vozilo odmah ukloni.

Ukoliko se korisnik ne nalazi na licu mesta, ili odbije da ukloni vozilo iz stava 2. ovog člana, komunalni inspektor će doneti rešenje kojim će naložiti da se vozilo ukloni u najkraćem mogućem roku, koji se može odrediti i na minute, pod pretnjom prinudnog izvršenja. Ovo rešenje se uručuje ili na pogodan način pričvršćuje na vozilo, uz naznačenje dana i časa kada je pričvršćeno i time se smatra da je dostavljanje uredno izvršeno.

Ako lice iz stava 2. ovog člana ne postupi po datom nalogu, komunalni inspektor će odrediti da se vozilo ili druga stvar ukloni o trošku korisnika odnosno vlasnika, na mesto koje je za to određeno.
Član 23

Novčanom kaznom od 50.000 dinara kazniće se za prekršaj pravno lice ako postupa suprotno odredbama člana 11v i člana 19. ove odluke.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 5.000 dinara odgovorno lice u pravnom licu.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 25.000 dinara preduzetnik.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana kazniće se novčanom kaznom od 5.000 dinara fizičko lice.

Izvori:
 
Vrh