Šta je novo?

Bahato parkiranje, bahati vozači i malograđanština

Da pešaci budu upoznati sa time da ne smeju da prelaze ulicu van pešačkog :)

Kada bi policija radila svoj posao, ne bismo imali o čemu da pričamo :)
 
Ne, već da budu upoznati da autobus nije u obavezi da uspori vožnju ukoliko preti opasnost da će pešaka van pešačkog pokositi.
 
Tako nešto ne postoji. Pogledajte zakon.
Policajci su neznalice što se tiče propisa i uglavnom znaju par članova. Svojevremeno me je saobraćajac pitao kakva je ADR dozvola. Van svake pameti.
Kada dođe do bilo kakvog kontakta sudija uvek gleda da krivicu svali na vozača (nebitno bus, kola) i traži mu otežavajuće okolnosti čak i kada je pešak debelo kriv. Kao pretrčavanje na auto putu.
Mislim da se prošli broj SAT revije bavio tom problematikom.
 
Vozač je kriv ako nije prilagodio vožnju okolnostima. Ako pešak istrči iza parkiranog automobila onda vozač nikako ne bi smeo da bude kriv. Naravno, to je teško dokazati ako se nema kamera u vozilu.

Čak i da vozač bude proglašen nevinim, kod normalnih osoba će ostati trauma za ceo život.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460889#p460889:2dri1k62 je napisao(la):
astrodule » 23 Jun 2017 11:22 am[/url]":2dri1k62]Vozač je kriv ako nije prilagodio vožnju okolnostima. Ako pešak istrči iza parkiranog automobila onda vozač nikako ne bi smeo da bude kriv. Naravno, to je teško dokazati ako se nema kamera u vozilu.

Čak i da vozač bude proglašen nevinim, kod normalnih osoba će ostati trauma za ceo život.

Obostrana krivica po ZOBS-u.

Pesak je kriv jer je istrcao na ulicu (mimo pesackog, nije se uverio da moze da predje ulicu).
Vozak kriv jer nije prilagodio brzinu uslovima i vidljivosti na putu (nije video pesaka pored puta kako prilazi i namerava da stupi na kolovoz).
 
@Žika
Ne znam ko mi je dao informaciju kada sam zvala MUP - Saobraćajnu policiju, možda dežurni policajac ali je bio kategoričan, ali se slažem da treba proveriti.

@astrodule
Zbog čega bi slučaj bilo teško dokazati? Ako je pešak oboren, policija dođe na uviđaj i sve je jasno.

Dodatak:

@wexy

A šta ako je vozač ipak sve to imao na umu? Često i mali udarac motornim vozilom može biti vrlo opasan pa i koban. Kriv je pešak, ugrožava i sebe ali hajde, možda mu nije stalo do života, ali on ugrožava i druge?
 
Pa kako ćeš dokazati da je istrčao velikom brzinom i da nije bilo šanse da se zakoči, pa čak i da si brži/a od one jedne sekunde (ili koliko već traje prosečan period od registrovanja očima do pritiskanja kočnice)?

Gde god su vozila parkirana na kolovozu realna brzina kojom se izbegavaju takve nepredviđene okolnosti je 10km/h, a toliko nije moguće voziti.

Saobraćaj počiva na načelu predvidivosti, a to znači da svi poštuju saobraćajne propise, pa zato ne treba da razmišljam da li će mi na autoputu iskočiti pešak. Pošto predvidivost ne znači ništa ako se pojavi jedan id*** ili policija ne radi svoj posao, onda se uvela rečenica "prilagođavanje uslovima puta"
 
Lekari mogu utvrditi kako je došlo do povrede. I uopšte nije bitno da li je pešak istrčao velikom brzinom u jednom smislu. Bitno je da je istrčao i ugrozio i sebe i vozača.

Ne znam da li postoje table sa oznakama za ograničenje od 10 km/h.
 
Ali imamo i ulice gde je ograničenje 40km/h, a gde su kola parkirana sa desne strane regularno (Narodnih heroja). Još ako je kombi parkiran ne postoji šansa da vidiš pešaka koji izleće na ulicu.

Imam problem i na pešačkim prelazima i zaista, mora da se smanji brzina na 20-ak km/h, naročito ako je neko parkiran (nepropisno) neporedno pre zebre.

Poenta svih ovih mojih pisanja je da vozača ne treba unapred osuđivati ako udari pešaka na ulici jer je nekada zaista nemoguće izbeći nepažljivo dete, pijanca ili zamišljenu osobu.
 
To sve stoji ALI.. neciji zivot je vazniji od toga da li ce vozac da se preveze od tacke A do tacke B.

Bas zbog ovakvih stvari i postoji onaj izreka "jednom nogom u zatvoru drugom u grobu", cim sednes za volan svesno izazes se riziku da ce tebe ili ces ti nekog da ubijes/povredis.

Mislim da su stvari vrlo jasno postavljene na samom pocetku ZOBS-a:

Član 3
Svaki učesnik u saobraćaju dužan je da se ponaša na način kojim neće ometati, ugroziti ili povrediti druge učesnike, kao i da
preduzme sve potrebne mere radi izbegavanja ili otklanjanja opasnih situacija nastalih ponašanjem drugih učesnika u
saobraćaju, ako sebe ili drugog time ne dovodi u opasnost.


Resenje ovog problema lezi negde drugde, u boljoj saobracajnoj kulturi, boljoj signalizaciji i jednostavno bezbednijim i preglednijim putevima.
 
To funkcioniše u teoriji, ali praksa je drugačija.

Kako ja da predvidim mrtvo kuče na autoputu u levoj traci autoputa u krivini na desno dok pretičem kamion (desilo mi se)?

Veliko je pitanje da li će sudija da utvrdi da li je vozač preduzeo sve potrebne mere radi izbegavanja opasne situacije (istrčavanje pešaka). Ponavljam da je potrebna mera za takvo izbegavanje pešaka u ulici Narodnih heroja (gde živim) vožnja brzinom od 10km/h.

Ne treba razmišljati fatalistički (jedna noga u grobu...), ali treba imati zdravu dozu opreza.
 
Takav zakon ne postoji. Suludo bi i bilo da postoji.

Iz ZoBS:

Član 23

Vozač je dužan da obrati pažnju na pešake koji se nalaze na kolovozu ili stupaju na kolovoz
ili iskazuju nameru da će stupiti na kolovoz.
Kada prilazi pešačkom prelazu, vozač mora da prilagodi brzinu vozila tako da u svakoj
situaciji koju vidi ili ima razloga da predvidi, može bezbedno da zaustavi vozilo ispred
pešačkog prelaza.
Na delu puta na kome se kreću deca, odnosno su postavljeni saobraćajni znakovi o učešću
dece u saobraćaju, vozač je dužan da vozi sa naročitom opreznošću, tako da može
blagovremeno da zaustavi vozilo.

Član 96

Pešak je dužan da preko kolovoza i biciklističke staze prelazi pažljivo i najkraćim putem,
nakon što se uveri da to može da učini na bezbedan način.
Prilikom prelaska preko kolovoza pešak ne sme da upotrebljava mobilni telefon niti da koristi slušalice na ušima.
Na putu sa pešačkim prelazom ili posebno izgrađenim prelazom, odnosno prolazom za
pešake, pešak je dužan da se pri prelaženju puta kreće tim prelazom, odnosno prolazom,
ako oni nisu od njega udaljeni više od 100 metara.

Malo više o ovoj temi:

https://saobracajnakamera.wordpress.com ... aju-video/

https://saobracajnakamera.wordpress.com ... d-iz-zobs/
 
Nisam govorila o pravilima koja treba pešaci da poštuju, to je jasno, već o tome da kada pešak prelazi ulicu van pešačkog prelaza, vozač autobusa ne mora smanjivati brzinu jer on poštuje propis, pešak ne poštuje. Prilikom naglog kočenja putnici su ugroženi. Osim toga, vozač je dužan da se pridržava reda vožnje koji je objavljen na sajtu GSP-a kao i na autobuskom stajalištu, makar na nekim.

Danas ću pozvati saobraćajnu policiju i ponovo ih pitati. Ako sam prvi puta dobila dezinformaciju onda ću im reći da su neznalice i obmanjivači.
Izvinjenje svakome ko je iz te branše.
 
Ne sme ni vozaču red vožnje da bude iznad ZOBS-a! Niti jedna interna stvar nije iznad zakona nigde u svetu. Ako se preti otkazom zbog nepoštovanja internih propisa, taj vozač neka dobro razmisli da li mu je lakše da dobije otkaz ili da zagravi ćorku (u najgorem slučaju) ili da bude emotivno syeban neko vreme (znajući da je ubio pešaka) - hipotetički govorim, naravno.

Ne sme vozač busa svesno da pregazi pešaka koji pretrčava ulicu i da bude sve ok posle. Mora da pokuša da izbegne ili zakoči pre pešaka, ako to ne uradi, smatra se da nije prilagodio brzinu uslovima saobraćaju. Ako pak udari pešaka (čak iako je nepropisno pešak prelazio ulicu), krivi su i vozač i pešak, sa tim što će vozač da nagrabusi više. Jeste malo suludo, sa obzirom na kakvih sve situacija može biti (kao što je u prethodnim porukama napisano).

Slično ovome sam pisao u bici. temi i važi da jači uvek mora da "pazi" na slabijeg i da je vozač jačeg po default-u kriv. Znači: kamion > bus > automobil > motocikl > bicikl > pešak (roleraši su pešaci po kategoriji).

Ovo mi je saobraćajna policija u jednom razgovoru rekla, lično pričao sa saobraćajcem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460964#p460964:3lbif8n7 je napisao(la):
dzonihsv » Pet Jun 23, 2017 3:32 pm[/url]":3lbif8n7]Ne sme ni vozaču red vožnje da bude iznad ZOBS-a! Niti jedna interna stvar nije iznad zakona nigde u svetu. Ako se preti otkazom zbog nepoštovanja internih propisa, taj vozač neka dobro razmisli da li mu je lakše da dobije otkaz ili da zagravi ćorku (u najgorem slučaju) ili da bude emotivno syeban neko vreme (znajući da je ubio pešaka) - hipotetički govorim, naravno.

Ne sme vozač busa svesno da pregazi pešaka koji pretrčava ulicu i da bude sve ok posle. Mora da pokuša da izbegne ili zakoči pre pešaka, ako to ne uradi, smatra se da nije prilagodio brzinu uslovima saobraćaju. Ako pak udari pešaka (čak iako je nepropisno pešak prelazio ulicu), krivi su i vozač i pešak, sa tim što će vozač da nagrabusi više. Jeste malo suludo, sa obzirom na kakvih sve situacija može biti (kao što je u prethodnim porukama napisano).

Slično ovome sam pisao u bici. temi i važi da jači uvek mora da "pazi" na slabijeg i da je vozač jačeg po default-u kriv. Znači: kamion > bus > automobil > motocikl > bicikl > pešak (roleraši su pešaci po kategoriji).

Ovo mi je saobraćajna policija u jednom razgovoru rekla, lično pričao sa saobraćajcem.

Da nisam videla prizor kada autobus vozi ne obazirujući se na pešaka i ide brzinom kao i sva ostala vozila, znači dozvoljenom, ne bih pozvala policiju a pre svega što, kako već napisah, na tom delu (početak Kirovljeve ka gradu), veoma često se dešavaju slične stvari pa i tragedije. Npr. da je vozač naglo zakočio velika je verovatnoća da bi izazvao lančani sudar ili skrenuo u suprotnu traku.

Zato i ne razumem da se "crne tačke" ne uklone ako ništa drugo onda upozorenjima na svakom koraku, svakodnevnom kontrolom saobraćajne policije, naplatom kazne, ili ugradnjom kamere mada, to je već dokaz a džaba dokaz ako se nekome nešto desi.

Ni ja nisam izmislila famozni propis već mi je tako rečeno i to vrlo uverljivo nakon što sam bila u neverici.

Pešak je uvek pa čak i kada je kriv više zaštićen bez obzira što je prekršio zakon. Lepo ti objasnio saobraćajac.

Pre par godina na semaforu (u blizini kritičnog pojasa), kola hitne pomoći prolaze kroz crveno, u trenu naleću na stariju ženu odbacivši je uvis. Prizor sam videla neposrdno nakon dešavanja. Ko je kriv?
 
Odličan primer koji pešacima (a i svim ostalim učesnicama u saobraćaju) govori da uvek treba imati širu sliku i da to što je tebi zeleno ne znači da ne treba da paziš.

Ipak, po ZOBS-u je kriv vozač hitne pomoći jer on ne sme (ni pod rotacijom) da prolazi kroz crveno svetlo (ako nema saobraćajca).

Da nema semafora po ZOBS-u bi bio kriv pešak jer se nije uverio da može bezbedno preći ulicu (bez obzira što ima pešački).
 
Ne znam postoje li pravila za vozače hitne pomoći. Npr. desi se teška saobraćajka kada je svaki sekund za život povređenog važan. Neki kažu da vozač ima pravo da vozi i po trotoaru i naravno ako nema pešaka ili makar na kratko da skrene ne bi li skratio vožnju. Da li kola hitne pomoći idu putem rezervisanim za autobuse ili ulaze u "makaze"? Kakva je solidarnost drugih vozača kada vide kola hitne pomoći, možda obaveza? Sklanjaju li se ili se drže svog pravca što bi za mene bilo krajnje nehumano?
 
Sklanjaju se uglavnom.

U pitanju je obaveza (pretpostavljam da nemaš položen vozački) koja je opisana u zakonu.

Naravno da niko neće napisati kaznu ako vozilo pod rotacijom napravi neki prekršaj (kao što je prolazak kroz crveno svetlo). Upravo zbog takvih nepredviđenih okolnosti se mora voditi računa u saobraćaju i kao pešak i kao vozač.

Prisustvovao sam situaciji kada se baja u džipu nije hteo skloniti vozilu hitne pomoći, i čak je ušao u svađu sa celom ekipom u kombiju, tako da bu**** uvek ima (baja u džipu je bio "parkiran" na vrhu Teodora Drajzera pola na kolovozu, pola na trotoaru i nije bilo šanse da kombi prođe iako se kolona ostalih vozača (i ja među njima) maksimalno pomerila u levu stranu. Koliko je vremena izgubila ekipa govori i to što smo mi krenuli dalje dok su se ovi svađali i kombi me je sustigao tek negde na pola puta ka VMA.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460872#p460872:1p3e0c9x je napisao(la):
Ksenija » Pet Jun 23, 2017 10:28 am[/url]":1p3e0c9x]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=460867#p460867:1p3e0c9x je napisao(la):
Žika » Pet Jun 23, 2017 10:56 am[/url]":1p3e0c9x]To je već ubistvo. Ko ima pravo da reši da te ubije ?

Ubica iz nesvesnog nehata, mislim da postoji i takva kvalifikacija, nisam sigurna. Otprilike: nije želeo ali je znao da može.

To mi je odavno palo na pamet i pitanje je što bi neko nevin stradao zbog drugih koji svesno ugrožavaju bezbednost ?

Pisao sam vezano za autonomna vozila, nadovezao se na Duleta.

Dilema spasiti pet krivih da bi stradao jedan nedužan ? Mislim da niko nema pravo da nekoga otera u smrt. Onda je život bezvredan.
Kad ta vrsta vozila krene u širu upotrebu sigurno će biti međusobna komunikacija između vozila tako da tu ne vidim neki problem. Dalje , biće gomila senzora na kolovozu koji će pratiti stanje , temperaturu , pojavu vode, leda , snega i slično i to prosleđivati u lokalne centre koji dale ka vozilima u reonu. Naravno prikupljaće i same podatke iz vozila. Ostaje problem ljudi koji se može rešiti praćenjem GSM signala mobilnog (danas ga skoro svako ima) ili opet senzora ili kamera pored puta.
Najveći problem predstavljaće životinje i iznenadne havarije, odroni i slično.
I sve to In the year 2525, if man is still alive
If woman can survive, they may find
In the year 3535 .

Vozači hitne pomoći isto imaju veliku odgovornost i to im ne daje za pravo da preterano rizikuju tuđe živote. Što pešaka što drugih učesnika u saobraćaju , što lica u sanitetu. I za njih važi ZOBS.
 
Vrh