Šta je novo?

Avijacija - razno

malo starih letelica

F-84g Thunderjet ( samo amerikanci i mi imamo oćuvane primerke)
800pxjrvthunderjetat7.jpg


F-84E Thunderjet
JRV_F-84E.jpg


F86 Sabre (jedan ovakav trune u Leskovcu)
jrvsabreslineupyq5.jpg


Kamov Ka 25 Hormone
631pxjrmka25scq6.jpg


Canadair CL-215
800pxjrvcanadaircl215tn6.jpg
 
Priča se da će Ka-28 (drugi tip Kamova) da vrate u upotrebu, ali će da ga preurede za gašenje požara...



A ova mi se mnogo svidja...

zgodovina9_s1.jpg
 
Nek motori snažni bruje
nek se čuje gromki zvuk
nek polete moćna krila
u plave visine svud

Kad piloti mladi krenu
nek se čuje pesma tad
Nek se vije barjak mira
do plavih visina sad

Hej vojnici vazduhoplovci
čelična krila naše armije
smelo napred vazduhoplovci
visina plavih ste branitelji vi.

Nek motori snažni bruje
da se čuje gromki zvuk
nek polete moćna krila
u plave visine svud

Hej vojnici vazduhoplovci
čelična krila naše armije
smelo napred vazduhoplovci visina plavih ste branitelji vi

Hej vojnici vazduhoplovci
čelična krila naše armije
smelo napred uz komandanta
visina plavih ste branitelji vi

:)

I moj omiljeni, prvi Jugoslovenski avion koji probio zvuk. U najlepšim bojama ikada.
Oraoprot1_v.jpg
 
čelična krila :lool: uvek se slatko nasmejem.... k'o Rušum i njegova "mladići borovi, devojke jele" :lool:
 
Treba da pravimo peticiju, da ovi u Airport city-ju postave orla u horizontalan položaj i ofarbaju ga u gorenavedene boje. Kao argument može da se navede skrnavljenje domaćeg tehnološkog nasleđa itd....

Reljo, sjajna slika, negde u Lici? :D Koji od njih je Dalibor? :)
 
Pa posto je fotka skinuta sa sajta MO Slovenije, moguce je da je Cerklje, ali ko zna... pogledacu kod kuce, imam neki clanak o nasim Tanderboltima, mogu da vidim gde su bili stacionirani.

A sto se tice Orla 25101, pa... on je još uvek u životu, doduse u malo izmenjenim oznakama :rolleyes: Fotka je iz kruga "Utve".
http://community.webshots.com/photo/fullsize/2853960260059648655fyQNYT

Ovaj u APC je dvosed, koliko je meni poznato, jedan od samo dva-tri napravljena Orla-izvidjača za izvidjanje iznad mora - zato je dvosed, zadnje sediste je za operatera elektronike (radara?).
Osim resursa, verovatno je zbog toga i izabran za izlaganje, nema logike remontovati mornarički izviđač.

Ja bih voleo da ispre APC-a postave jedan restaurirani DC-3 u starim JAT-vim bojama....ili maketu IK-3 od fiberglasa u prirodnoj velicini :)
 
Potražio sam članak o P-47D (F-47D)... ne piše gde su bile stacionirane jedinice u periodu 1951-1961...pst, vojna tajna :laugh:
 
http://www.sanu.ac.rs/GalerijaNT/Izlozbe.aspx?arg=124


Изложба у најави


Крила Србије – илустрована хронологија ваздухопловства Србије 1910 – 1918

Аутор: Марио Хреља
децембар 2008. - фебруар 2009.



Сарадници на поставци: Драган Шалер, Борис Циглић
Организатори: Галерија науке и технике САНУ и Агенција за промоцију ваздухопловства и ваздухопловног спорта „Хреља“

Српска академија наука и уметности - Галерија науке и технике и Агенција за промоцију ваздухопловства Хреља приређују историјску изложбу којом ваздухопловци Србије обележавају деведесетгодишњицу пробоја Солунског фронта.

Изложба се састоји из више сегмената: приказ документа који говоре о школовању, првим тренажним и борбеним летовима Српских авијатичара како у Балканским ратовима тако и у Првом Светском рату, фотографијама из тог периода, цртежима ваздухоплова које је користила Српска војска као и мултимедијалним приказом хронологије ваздухопловства Србије.

Изложба обилује, до сада, не објављеним документима, фотографијама и подацима који бацају ново светло на овај, неправедно запостављени, део историје Србије.
 


airshipmn8.jpg

aeolusdiag01rd0.jpg

aeolused02dq5.jpg


Autor je očigledno mnogo puta gledao drugi deo Mumije i onu leteću skalameriju. Princip je gotovo isti, balon pun helijuma i mali motor. :D Samo što ovo može da se pokreće i nogama u slučaju potrebe, kao bicikl. Može da leti do dve nedelje bez punjenja.
Idealno za sjajan odmor, krstarenje Saharom npr, ili Amazonom. :cool:
 
:) Izgleda "svemirski" a evo i priče

Interesantan projekat iste konstruktorske grupe bio je avion 452-2, sa strelastim krilom i repnim površinama, sa dva motora Palas, smeštena u trupu jedan iznad drugog.
Premda je 452-2 često klasifikovan kao eksperimantalni laki presretač sa dva mitraljeza 12.7 mm, on je, u stvari, bio samo leteća maketa za takav avion. Sa pogonskom grupom od ukupno 300 daN potiska mogao je da služi da se direktnim ispitivanjima u letu provere osobine strelastog krila. To je naš prvi avion sa strelastim krilom. Strela krila je iznosila 36 stepeni a predviđena su bila i pretkrilca na vanjskom delu krila.
Masa aviona u poletanju iznosila je 1100 kg, razmah krila 5.25 m a dužina aviona 5.97 m, Maksimalna predviđena brzina leta bila je 750 km/h, a dužina poletanja 945 m.
Prvi let je izveden 24. jula 1953. godine. Sa avionom nisu proverene navedene performanse a ni aerodinamičke osobine takve konfiguracije jer je, posle otkaza motora, verovatno zbog greške u dovodu goriva, pretrpeo udes i više nije popravljan. Pilot Tugomir Prebeg je povređen, ali je ostao živ.
U planovima koje je predlagala ista konstruktorska grupa nakon 452-2 trebalo je izgraditi 452-3.
To je trebalo da bude avion potpuno istog aerodinamičkog oblika, samo sa tri motora Turbomeca Palas.
Motori su ugrađeni u zadnji deo trupa i svaki daje po 150 daN potiska.
Ovim avionom bilo je predviđeno i ispitivanje na visinama oko 10000 m. Kao naoružanje aviona bio je predviđen jedan top Hispano od 20 mm i jedan teški mitraljez.
Pored toga, bio je planiran i avion 452M, iste aerodinamičke konfiguracije, sa povećanjem dimenzija za 8%.
Pogonska grupa za avion 452M trebalo je da budu dva motora Marbore II ukupnog potiska oko 800 daN. Ovaj avion je takođe bi predviđen za lakog presretača, ali nije urađen.
Nakon udesa 452-2 odustalo se od daljeg rada na toj konfiguraciji, koja je inače bila na tehničkom nivou svoga vremena za tadašnje presretačke avione.
Naravno da sa potiskom od 800 daN nije mogao da se izgradii presretač koji bi nosio dva topa Hispano od 20 mm, kako je nilo predviđeno u predlogu za za 452-3, ali je mogla da se dotera aerodinamička konfiguracija koja koja bi sa odgovarajućim jačim motorom odgovarala nameni.
Iz knjige dr. Zlatka Rendulića "Avioni domaće konstrukcije posle drugog svetskog rata"
 
Činjenica da imamo JEDAN VEK iskustva (1909-2009) u građenju aviona ipak nešto znači.

U Beogradu Centar za obuku vazduhoplovaca
Autor: B. G. | Foto:G. Srdanov | 25.01.2009. - 00:01

Pored Austrije, Engleske i Holandije, i naša zemlja, odnosno Beograd, dobiće u aprilu Centar za obuku vazduhoplovnog osoblja. Prema rečima Katarine Andrić, savetnika za odnose s javnošću Direktorata civilnog vazduhoplovstva, na inicijativu evropskih vazduhoplovnih vlasti, Hrvatska, Makedonija, BiH, Crna Gora, Rumunija i Bugarska su se složile da ovaj centar bude otvoren baš u našoj zemlji.

bg-x.jpg


– Ovo je četvrti po redu centar za obuku vazduhoplovnog osoblja u Evropi u kome će kurseve i seminare držati naši ali i inostrani instruktori. Centar će se nalaziti na Novom Beogradu u Erport sitiju – kaže Katarina Andrić, i dodaje da je pre nekoliko dana Direktorat posetio Andre Auer, predsednik Jedinstvenih vazduhoplovnih vlasti Evrope, i izjavio da je Beograd najnapredniji grad u regionu što se tiče vazduhoplovstva.
Inače, tokom nedavne posete Evrokontrole je saopštila Direktoratu civilnog vazduhoplovstva da postoji 29 primedbi koje treba uvažiti. Međutim, prema rečima Andrićeve, nijedna od tih primedbi ne odnosi se na bezbednost putnika.
Andrićeva za „Blic nedelje“ kaže da od 500 zahteva, koje je Evrokontrola uputila, samo 29 nije ispunjeno. Osim toga, neophodno je usvojiti zakon o civilnom vazduhoplovstvu. Direktorat je predlog zakona uputio nadležnom ministarstvu, a taj predlog je čak i Evrokontrola ocenila kao jedan od boljih. On, međutim, nije usvojen jer u Skupštini Srbije kažu da ima mnogo bitnijih zakona koje prethodno treba usvojiti.
– Dobili smo povratnu informaciju da naš zakon još nije došao na red, jer ima prečih. Nedavno su nas posetili ljudi iz Evrokontrole i naš rad su dobro ocenili. Nije tačno da su nam bilo čime pripretili ili nešto zamerili. Oni su izneli 29 primedbi, ili sitnih zamerki, koje ćemo uskoro korigovati. Nisu primedbe uputili samo nama, već i kontroli u Austriji, na čiji rad čak imaju 30 primedbi, u Nemačkoj čak 50 – kaže Andrićeva, i dodaje da su iz Evrokontrole poručili da određeni nedostaci mogu da se poprave do 2011. godine.
Iako se nijedna primedba ne odnosi na bezbednost putnika, Andrićeva nije precizirala o kojim se nedostacima radi.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/drustvo.php?id=75844

Me happy. :D:D:D
 
A moze li neka definicija? Sta znaci Centar za obuku vazduhoplovaca?
 
Ih bre koliki je ovaj mlaznjak. Pa moze bre da se parkira u prosecnu garazu.
Steta sto niko ne vodi racuna i ostavlja bar po jedan ovakav primerak iz nase istorije u voznom stanju.
 
Strahinja":b6jqerwg je napisao(la):
A moze li neka definicija? Sta znaci Centar za obuku vazduhoplovaca?
Pitaj "novinara" :)

Nikola":b6jqerwg je napisao(la):
Steta sto niko ne vodi racuna i ostavlja bar po jedan ovakav primerak iz nase istorije u voznom stanju.
Pa postoji projekat "Eskadrila starih vazduhoplova", imaš i na ovoj temi o tome...
 
Fino, fino. Nisam znao za ovaj projekat. Mogla bi i drzava malo da se ukljuci u ovaj projekat, jer ovo je kolko vidim projekat nekih entuzijasta i Muzeja (a kod nas muzeji i ovako muku muce sa finasiranjem).
 
Grupa pilota Kraljevskog Jugoslovenskog Ratnog Vazduhoplovstva je uspela da se priključi saveznicima, i da učestvuje u akcijama protiv sila osovine. Imali su 4 liberatora, od kojih je jedan preživeo rat ali je i taj isečen u staro gvožđe ubrzo nakon toga.

1884847310825329jc0.jpg

18848878929020651io1.jpg
 
bigvlada":377pxs22 je napisao(la):
Grupa pilota Kraljevskog Jugoslovenskog Ratnog Vazduhoplovstva je uspela da se priključi saveznicima, i da učestvuje u akcijama protiv sila osovine. Imali su 4 liberatora, od kojih je jedan preživeo rat ali je i taj isečen u staro gvožđe ubrzo nakon toga.
Preporucujem knjigu "Nebeska odiseja" u kojoj je detaljno prikazan put jugoslovenskog odeljenja u 15.Army Air Force (ima i puno slika :) )

Malo i sa sajta veterana 376 bomb grupe

http://www.376hbgva.com/history/yugoslavia/index.html

It is not generally known that the 376th has, within the group, as Air Force all its own. This air force is The Yugoslav Air Force, operated by Yugoslav nationals trained in the United States. They made their debut in November 1943 in four B-24 Liberator bombers presented to them by President Roosevelt at Bolling Field on their completion of a year's training in America. Teaming up with the 376th, the Yugoslav's returned, on November 16th, to bomb hangars, administration buildings and parked aircraft at Eleusis Airdrome, northwest of Athens, Greece. It was from Eleusis that these same Yugoslav airmen escaped in their own planes when Axis troops over-ran Greece in the Spring of 1941. After receiving the Liberators from President Roosevelt, the Yugoslavs ferried them to Cairo, where King Peter officially accepted them on behalf of the Yugoslav exile government. They have fought honorably, bravely and have a distinguished war record. Never have they been called upon to fight against, or attack targets, in their own country. Their losses, for such a small air force, have been extremely heavy. Today only one Liberator remains of the four originally presented to them. The others have been lost in combat against the enemy.
 
Još malo JAT-a

Boing 707
707y.jpg


drugi ugao
800pxb707jata.jpg


Boing 727
778pxjatboeing727g.jpg


JAT je prvi u Evropi dobio 737-300, izgubili su ukuno dva aviona, jedan u Čehoslovačkoj, drugi u Podgorici, davne 1973. godine

Karavela, sada u jadnom stanju, jer nam treba veći muzej. Daksford ima čini mi se 6 hangara.
caravelleyur.jpg


DC 6, poerd se vidi krilo od DC 3
dc6b.jpg


Aeroput
image006m.jpg

image012sdc.jpg

l10aaeroput.jpg

potez.jpg


I na kraju poslastica, Mitrović MMS 3 (po imenu Tehničkog direktora Aeroputa Miladina Mitrovića, izrađen u fabrici aviona Zmaj u Zemunu), napravljen je samo jedan prototip, ali je leteo par godina uzmeđu gradova u Kraljevini Jugoslaviji, prevozeći putnike i poštu. Namerno je uništen na početku rata. Bio je ceo izrađen od drveta.
btw. Aeroput je imao ponude za licenciranje aviona, rat ih je u tome sprečio.

mms3.jpg


Ovo je google translate prevod sa poljskog, koga interesuju karakteristike:

Dimensions

span 11.56 m
length of 7.42 m
height of 2.25 m
load-bearing surface of 16,00 m 2

Masses

Weight 600 kg (according to other sources of 630 kg)
net weight 240 kg
mass of fuel oil and 160 kg
take-off weight 1,030 kg

Charges

load bearing surface of 64.38 kg / m 2
load capacity 7.80 kg / hp (5.72 kg / hp)

Performance
maximum speed of 235 km / h (according to other sources of 215 km / h)
Cruising speed 215 km / h (according to other sources of 175 km / h)
landing speed of 75 km / h
rate of climb of 6.5 m / s at a height of 0 m
the climb to the height of 4000 m - 17 minutes
the climb to the height of 5000 m - 22 minutes
ceiling of 6,000 m
ceiling (one engine inoperative) 1800 m
range of 600 km
length of operation (three passengers) 3 hours
length of operation (with two passengers) 5 hours and 15 minutes
Fuel 265 liters.
Propulsion: two 7-cylinder engines, air cooled, type Pobjoy "Niagara" with a maximum power at 66 kW (90 hp) each, driving 2-solid wooden propeller type
Utility: none
Crew: 1 person + 3 passengers
Label: workshop (radionice) firms Aeroput AD, Zemun, Belgrade, Yugoslavia
Production: 1 prototype
Users: Yugoslavia (JKRV)


Pošto je napravljen od drveta, i relativno mali, bilo bi lepo da (kada budu imali mogućnosti) u Airport city-ju razmisle o postavljanju replike aviona u holu između dve zgrade koje su sada na redu za gradnju, ispred Orla.
 
Nov sistem kontrole letenja nad nebom Evrope
Avioni se ne spuštaju „stepenicama“
Autor: Beta | Foto:Reuters | 29.03.2009. - 00:01

avion-v.jpg


U Evropi je počeo da funkcioniše novi sistem kontrole letenja sa ciljem da se poveća bezbednost i udvostruči broj aviona koji istovremeno lete. Smanjenje trajanja leta i gužve na aerodromima.

Nov sistem bi trebalo da donese uštedu goriva u vrednosti od četiri milijarde evra godišnje, saopštila je Evropska agencija za kontrolu leta Jurokontrol, sa sedištem u Briselu. Sistem eliminiše nužnost da se avioni kreću vazdušnim putevima iznad navigacionih radio-uređaja na zemlji, čime se postiže da let traje kraće jer ima manje skretanja.
Po novom, kontrolori će avione pratiti uz pomoć sistema satelitske navigacije GPS, čime se isključuje oslanjanje na „radio-farove“ na zemlji. Tako kontrolor leta ne mora avione, jedan za drugim, da šalje u „vazdušne puteve“, već može da za svaki izabere najpovoljniju putanju između aerodroma. Uz to se eliminiše bitno ograničenje dosadašnjeg sistema – kruženje aviona dok čekaju na sletanje po redosledu kojim su „vazdušnim putem“ stigli do odredišta.
Uvodi se i tehnika kontinuiranog spuštanja pri sletanju što znači da avioni sa visine na kojoj lete klize ka aerodromu, dok su se do sada spuštali „po stepenicama“ – sa jedne na drugu unapred utvrđenu visinu, uz promenu brzine, što poskupljuje let.
Sistem koji postoji u SAD biće najpre uveden u centar kontrole u Mastrihtu koji prati avione nad Holandijom, Belgijom, Luksemburgom i severozapadnom Nemačkom. Do 2025. godine, kako navodi Jurokontrol, sistem će obuhvatiti čitavu Evropu. Stručnjaci procenjuju da će broj letova u Evropi 2030. godine biti udvostručen na 20,4 miliona godišnje.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/svet.php?id=85715
 
coveribn.jpg

fishings.jpg

nauticair450web.jpg


Interesantan koncept, poslovni džet koji može da sleće i poleće sa vode. Naravno, nemaju love ni za prototip niti investitore na vidiku. Sudbina 95% projekata u aviokosmičkoj industriji.
 
Nešto što bi trebalo uvesti kao obaveznu dodatnu nastavu u osnovnim i srednjim školama.
Neki od vas su svakako osetili strast prema sklapanju modela aviona i drugih letelica. To je ipak relativno skup hobi (makete, boje, lepkovi, četkice, da ne pominjem air brush itd..) i potrebno je dosta vremena i pokušaja da se izveštite (pokušajte da ofarbate kokpit Heinkela 111 ili Dornier-a 17 u 1:72 razmeri bez umazivanja prozora :))

Postoji i mnogo jeftinije rešeje, koje je omogućeno razvojem IT tehnologije, pravljenje maketa od papira. Da, stvarno je tako jednostavno, napravite 3D model, odštampate ga i zalepite lepkom. Unicef je ranije (tokom osamdesetih) pokušavao nešto slično, pored čestitki su na svakom sajmu knjiga prodavali makete kuća iz raznih delova sveta, od kartona.

Odlična stvar je što ako nešto zabrljate, uvek možete da odštampate novi i probate opet.
Evo kako to izgleda:

odštampan papir, Saturn 1B
1index.jpg



šatl
sm_shuttle200.jpg


X-33
venturstar01.jpg


Apollo Command Module
th_pm1172.jpg


Lockheed L 1011
th_pegstar01.jpg


Avro Arrow
Image2.gif


Fon Braunov brod za mars, imate ga na paleofuturizmu
spaceferry_ani2.gif


Delta IV Heavy
sm_deltaheavy.jpg


DC-X ssto (single stage to orbit)
sm_Dc-x-02.jpg


Energija/Buran
sm_Buran-Energia.jpg


Voskhod
vosk.jpg


Gagarinov Vostok
vost.jpg


Proton
p8_sm.jpg


Sovjetski Vulkan, nikad ostvareni naslednik nesrećne mesečeve N-1 rakete
sm_vulkan.jpg


novi mesećev LSAM lender
sm_cevlander06654_900.jpg


Merkjuri
sm_tonmercury.jpg


x-34
x-34_2_sm.jpg


LEK, sovjetski mesečev lender iz šezdesetih
LEK_Vlk_c.jpg


x-wing
xwing_sm.jpg


spaceplane iz prve odiseje
sm_agf00004a.jpg


Boing 707
sm_707pic01.jpg


Saturn V
Pdrm1821_40.jpg


i na kraju najuspešniji dizajn, preko hiljadu uspešnih lansiranja, matori Sojuz
th_soyuz.jpg


Veronauka, građansko vaspitanje, ili gradnja raketa? Pustite decu da sama izaberu :D
Bar kao deo OTO-a (ako se još uvek tako zove)
happy_customer_100_0667.jpg


Sajt sa linkovima ka 3D modelima
http://jleslie48.com/gallery_models_real.html
 
Prvi znaci ozdravljenja „Utve“ iz Pančeva
Nova „lasta“ poletela iz skromnog gnezda
Autor: Vladimir Đoković | 15.04.2009. - 11:36

PANČEVO - Poletanje klipnog trenažno-borbenog aviona „lasta 95“ sa aerodroma Batajnica ministar vojni Dragan Šutanovac i direktor firme „Jugoimport SDPR“ predstavili su kao veliki državni uspeh. Međutim, grad Pančevo je tek spomenut kao mesto gde se i dalje nalazi fabrika „Utva“ čiji su stručnjaci napravili „lastu“. Ono što nije spomenuto je činjenica da je od nekada moćne vazduhoplovne industrije „Utva“ na putu ka Jabuci ostalo tek DOO „Utva avioindustrija“ u restrukturiranju.

utva-x.jpg


- Imamo 170 stalno zaposlenih i 48 ljudi koji rade po ugovoru. Radnicima se i dalje duguje šest plata a penzijski doprinosi nisu uplaćeni još od avgusta 2006. godine. Tako i oni koji imaju uslove da odu u penziju to ne mogu da urade - kaže Slobodan Kostić, predsednik Samostalnog sindikata u tom preduzeću.
Od nedavno Dragan Perić, inače direktor DOO „Jutra“, firme u vlasništvu „Jugoimport SDPR“, predsednik je Skupštine „Utva avioindustrije“. Član iste Skupštine koji predstavlja društveni kapital je i Saša Aleksić, pomoćnik direktora republičke Agencije za privatizaciju.
- Radnici su izgubili sva prava jer su nam od dolaska novih kadrova uskratili pravo da imamo predstavnika u Skupštini. Firma se zadužuje, stavljaju se hipoteke na sve objekte da bi se pokrile investicije, napravljen je jedan hangar, pokriva se ceo krov, popravljene su sve velike mašine, a sledeća investicija je koliko čujemo galvanizacija. Kažu da postoji plan izlaska iz faze restrukturiranja ali nam ne omogućava uvid - objašnjava sindikalac Kostić.
Radnicima ipak nije uskraćeno pravo da rade. U „Utvi avioindustriji“ se tako posle prve „laste“ za Vojsku Srbije sada montiraju i četiri od 20, koliko je ugovoreno za kupca u Iraku. Pošto se u realizaciji kasni, radno vreme se produžava prekovremenim radom.
„Utva avioindustrija“ će izgleda biti jedina firma koja će posle restrukturiranja doživeti podržavljenje. Sada je u strukturi vlasništva 33 odsto društveni kapital. Dugovi su oko milijardu dinara. Oko 130 miliona dinara se duguje gradskom komunalnom sektoru, a više od 200 miliona zaposlenima. Na osnovnoj lokaciji „Utva“ ima 23 hektara sa brojnim nepokretnostima oštećenim u vreme bombardovanja, uključujući pistu i toranj za kontrolu leta. Na Utva avioindustriju vodi se i 17 hektara placa starog aerodroma koji je nedaleko od stambenog naselja Strelište.
Predstavnici grada nedavno su razgovarali sa rukovodstvom „Utva avioindustrije“ o starim dugovima za komunalije, ali ova fabrika i pored toga ima perspektivu, kaže član Gradskog veća za privredu Milanko Andrejić.
- Zajedno smo razmatrali potraživanja gradskih preduzeća prema „Utvi“ i postigli preliminarni sporazum o kompenzaciji za neizgrađeno gradsko građevinsko zemljište koje „Utva“ koristi kako bi poravnali dosadašnja dugovanja - kaže Andrejić.

Grad će podržati „Utvu“
Gradska vlast je zadovoljna što je „Utva“ u poslednjih godinu dana 60 ljudi vratila na posao. Milanko Andrejić kaže da su razgovarali i o perspektivi „Utve avioindustrije“ imajući u vidu irački posao i najavu novih ugovora.
- Sva naša vrata su otvorena za ovu firmu kako bismo pomogli u otvaranju svakog sledećeg radnog mesta. Imaćemo razumevanja, a ako treba menjaćemo i gradske odluke da bismo im izašli u susret da krenu sa ozbiljnom proizvodnjom. Pošto je sa njihove strane SDPR smatramo da imaju ozbiljnih šansi - kaže Andrejić.

Izvor:Blic
http://www.blic.rs/vojvodina.php?id=88372
 
Vrh