Šta je novo?

Avijacija - razno

Zemljani je u elementu ali nije pominjao kemtrejls već zagađenje.
 
Zemljani je u elementu ali nije pominjao kemtrejls već zagađenje.
Јесте. Зато су ок и бродови, и возови и милиони возила, само су авиони проблем, зато што нас мучи загађење, а никако нека сомнабулна теорија која је у сукобу и са основношколском физиком, и са елементарном логиком.
 
Jbg čovek se zalaže za obrazovanje preko YT.
 
Јесте. Зато су ок и бродови, и возови и милиони возила, само су авиони проблем, зато што нас мучи загађење, а никако нека сомнабулна теорија која је у сукобу и са основношколском физиком, и са елементарном логиком.


Један путнички авион на једном лету од Европе до Тајланда потроши горива исто колико и једна четворочлана породица за цео свој животни век.
 
Један путнички авион на једном лету од Европе до Тајланда потроши горива исто колико и једна четворочлана породица за цео свој животни век.
Осим ако та породица не отпутује на Тајланд… шалу на страну, загађење које производи авијација треба без сумње смањити, баш као и загађење из осталих видова транспорта или индустрије.

Они који нападају авијацију као загађивача често наводе као аргумент да људи без потребе хрле на плаже на другом крају света. Тим аргументом се, истовремено, превиђа да и у гомили аутомобила седе блејачи, и да гомила бродова превози из Кине ка Европи оне идиотске светлуцаве рајфове са ирваским роговима, а да понеко и авионом иде да посети некога на самрти, или доктору, или по љубав свог живота, дакле да сви видови транспорта, без изузетка, задовољавају сав смисао и сав бесмисао савременог начина живота.

Због тога не треба подлегати једном идеологизованом дискурсу који ставља фокус на авијацију као загађивача зато што или није у стању или не жели да се читавим проблемом загађења (и разних савремених бесмислова) бави на један систематскији и свеобухватнији начин.
 
I knjiga "The Right Stuff" (po kojoj je snimljen i poznati film) i Jegerova autobiografija "Yeager" su obevzno štivo za sve koje zanima ova tema :)
Taj čovek je imao neverovatan život.
 
Možda bih i rekao da se čovek rodi s tim - pilot helikoptera, instruktor letenja i opitni pilot, potpukovnik Goran Krneta.

Goran Krneta.jpg

Podcast: Opitni pilot
 
>..baš kontraška...
Ne razumem kako su to "baš kontraška" ?

Da si me pitao zbog čega mislim da je Bob Huverova knjiga bolja od Čak Jegerove, ili zbog čega mislim da je talenat za avijaciju skoro nebitan pa da diskutujemo, što je valjda poenta svakog foruma.

Uglavnom, odgovor na tvoje pitanje je: u svom sam fazonu.
 
Razmere talenta Caka Jegera nisam kompetentan da procenim, ali da je imao m**a od celika, to je nesporno

Sent from my moto e(7) using Tapatalk
 
>..baš kontraška...
Ne razumem kako su to "baš kontraška" ?

Da si me pitao zbog čega mislim da je Bob Huverova knjiga bolja od Čak Jegerove, ili zbog čega mislim da je talenat za avijaciju skoro nebitan pa da diskutujemo, što je valjda poenta svakog foruma.

Uglavnom, odgovor na tvoje pitanje je: u svom sam fazonu.
Na ovom forumu se članovi koji se aktivno uključe, tj. počnu da pišu, po dobrom običaju objave nekim pozdravom, što je izraz pristojnosti i poštovanja spram onih kojima se prvi put obraćaju. Stvar opšte kulture, nevezano za medijum (ulica, kafana, forum). Ti si taj korak preskočio.

Iznebuha si upao u razgovor dvojice, koji je jedna obična razmena utisaka, ne i diskusija. Tvoja upadica odmah maši poentu, jer si to prevideo. Diskusija, da bi se začela, potrebno je da postoji tačka razmimoilaženja, plus obostrana želja da se diskusijom unapredi, šta god…

Onda na pogrešno postavljenu premisu (zbog nerazumevanja) ubacuješ mišljenje koja je deplasirano; jer razgovor u koji si upao nije bio o tome „koja je autobiografija probnih pilota bolja od čije, ili najbolja uopšte…“ Bilo bi zgodno da si bar najavio da želiš da otvoriš diskusiju na tu temu, da nas pripremiš. Želiš razgovor, ali ne ispitaš da li i druga strana to želi, to je blanko nepoštovanje mogućeg sagovornika. Neumesno je, ne poziva na druženje.

U sledećem postu mašeš truizmom tipa „niko se nije naučen rodio“ i „5 posto talenat ostalo je rad“, kao da mi odrasli to ne znamo! I to uzevši za primer kolokvijalnu i emotivnu rečenicu, koja je naravno kontra-intuitivna, jerbo se tu radi o stilskoj figuri, a ne o neznanju, sujeverju ili nadobudnosti jednog profesionalca. Tako se u našem plemenu tradicionalno opisuje strast prema nečemu. Ili nisi odgledao video, ili ti nedostaje rafinmana za te stvari, to mi je jasno.

Doduše, kao klasičan „padobranac“ makar si potrefio temu na koju ćeš da sletiš. :D
 
MCAS se iskljucuje na ova dva prekidaca. Steta sto to piloti nisu znali (ili su kasno odreagovali).
mcas.jpg
 
^ Jel ovi prekidaci postoje od pocetka proizvodnje Max-a ili su u nekom trenutku dodati? Malo mi je neverovatno da piloti ne znaju za sta sluzi svaki prekidac/dugme u kokpitu.
 
Ne znam za ove prekidače, možda ga stvarno isključuju, ali omašena poenta - piloti tada uopšte nisu znali da sistem MCAS postoji, nikada nisu obavešteni o tome, pa shodno tome sasvim sigurnoi nisu mogli ni znati kako da isključe sistem za koji ne znaju da postoji.
 
@lukakaludjerovic Vidim,pokrenula se diskusija na temi o aerodromu a ne tice se toliko aerodroma a i Air Serbie bar za sad. Da li ti znas kako se deklarise maksimalini dolet aviona?
Imam par primera pa me zanima.
 
@lukakaludjerovic Vidim,pokrenula se diskusija na temi o aerodromu a ne tice se toliko aerodroma a i Air Serbie bar za sad. Da li ti znas kako se deklarise maksimalini dolet aviona?
Imam par primera pa me zanima.
Brojka koju vidis pod 'range' na specifikacijama je maksimalni dolet sa punim rezervoarima i pri MTOW, cini mi se i da je parametar na nivou mora, ali nisam siguran za to. Kao sto sam i na drugoj temi napisao, to je samo maksimalni dolet u teoriji, ali je koristan uvek manji. Koliko je tacno manji - to se ne zna.
 
Vrh