Šta je novo?

Avijacija - razno

Mislim da bi bolja zamena za orao bio neki supersonični trenažer npr korejski T50 (FA50).
 
ако си погледао снимак који сам поставио, видео би да се од тога одсутало. једноставно, немамо пара за набавку нових авиона
 
Pa, nije baš da nemamo. Državni budžet, pošto je novac uzet od naroda (penzionera, zaposlenih u javnim službama), pliva u novcu kao nikad pre. Moravski koridor gradimo iz budžeta, bez podizanja kredita! Isto se, izgleda, planira i za metro. Kad je naša država imala toliko para? Nikad.

Ovde se ide na razvoj domaće tehnologije (borbenih sistema), ali, to se u dogovoru sa proizvođačem moglo i na platformi potpuno novog, uvoznog aviona. Imaju i Kinezi proizvod, koji je i uz to dovoljno jeftin.
 
T-50 se već odavno pominje (da kažem - predlaže) u stručnim i krugovima upućenih ljudi kao jedno od idealnih rešenja za naše potrebe. Međutim jasno je da su Migovi bili i ostali favorit našeg MO, iz više razloga. Kadrovi (kako pilota, tako i ostatka RVa) su obučavani prvenstveno za njih, a infrastruktura i oprema su prilagođeni njima. A tu su naravno i politički razlozi.

Mada se slažem da bi lepo bilo da imamo eskadrilu T-50ica, novih i dobro opremljenih. Mislim svašta nešto bi bilo lepo, ali tako je kako je.
Mada da se ne lažemo, šanse da bilo koja zemlja na Balkanu dođe do te tačke da upotrebljava svoje lovce u ratne svrhe su jako male. Više se to nabavlja radi (geo)politike i ispunjavanja osnovnih potreba i normi svakog RVa nego što neko zaista namerava da ih koristi u primarne svrhe. A za to su nam i 29ke sasvim dovoljne narednih 10-15 godina.
 
Ukrajinski Boeing 737 800 je pao odmah nakon poletanja sa aerodroma u Teheranu. https://mondo.rs/Info/Svet/a1268106/Avi ... vesti.html
Okolnosti pada su sumnjive, a verovatno neće ni biti razjašnjene. Mislim da će Iran biti okrivljen u svakom slučaju zbog trenutne političke situacije, kao i već poljuljanog ugleda Boinga.
 
само је још то Боингу фалило. има разних теорија, између осталог да се и мотор запалио прилико полетања. јбм ли га, истрага ће утврдити, јер по свим међународним правилима Иранци морају да дозволе америчким истражитељима да дођу у Иран. за оне који не знају, у случају (овакве) авионске несреће у истрази учествују истражитељи из свих земаља које су везане за тај лет, а то су држава одакле је авио-компанија, држава где је регистрован авион (ако је другачија од државе одакле је авио-компанија), држава где се десила несрећа и држава у којој је произведен авион који је учествовао у несрећи. у иовом случају, учествују Украјинци, Иранци и Американци. искрено се надам да Американци неће априори оптужити Иранце за несрећу
 
Sve upucuje na to da je avion oboren pod direktnom odgovornoscu oruyanih snaga Islamske republike. U svakom slucaju trebalo bi zabraniti bilo kakav aviosaobracaj sa tom drzavom, posebno da se ovi iz Air Serbie ne dosete u toku neke ekspanzije da stave zivote putnika i posade na kocku uvodeci IKA.....dok ne padne islamisticki rezim tamo.

Uostalom Qatar me je letos preveslao preko Sirije, prvi put sam osetio strah od letenja, tj od padanja. Gde god postoji bilo kakva opasnost od rata treba odmah obustavidi sav aviosaobracaj, ukljucujuci i prelete na krstarecim visinama.
 
Avion je bio star samo 3 godine UR-PSR

Nisam znao da su eksperti vec utvrdili da je oboren avion...
 
Iran ne moze da se poredi sa tim delom Ukrajine. U Iranu se ne puca.
 
Не пуца се, засад. А знаћемо да ће Американци (или Израелци) запуцати можда и по томе што ће претходно престати прелети страних авиона, као `99. изнад СРЈ.

Иначе, мој друг летео преко Мосула и других места у Ираку у време Исламске државе. Редовним летом. Видиш градове под контролом ових дивљака голим оком. Стварно идиотски.
 
Previše je rano za donošenje bilo kakvih zaključaka o padu.
Btw Persijski zaliv je jedna od najprometnijih avio ruta i naškodiće svim hubovima u tom regionu. Najgore će proći Katar kad se zatvori vazdušni prostor Iraka i Irana, jer im je to jedina ruta ka severu (zbog loših odnosna sa Saudima, ne mogu koristiti njihov vazdušni prostor kao zaobilazi put)
 
и ја тврдим да је прерано за закључке. експлозија или шта већ, без нагађања. зато постоје истражитељи и процедуре. оно што је сигурно је да се авион у једном моменту запалио, и даље од тога не треба ићи док истрага не покаже
 
Па, нема никаквог резона да Иранци оборе тај авион, једино ако нису случајно, били у приправности, неко се з... и испалио ракету, јбг.
Има сад тамо много већих брига од тог боинга, нажалост.
 
Iran za sada ne zeli da preda flight recordere Boeingu....aviokompanije su vec pocele da rerutiraju prelete i otkazuju letove za Iran....u slucaju nesaradnje Irana u istrazi moze nastupiti i zabrana preleta, naravno i u slucaju rata. Ovo bi bila ogromna krizza avioindustriju jer je "kengurska ruta"presecena, i mnogi letovi ce morati preko Rusije ili centralnog dela Saudi Arabije.
 
Nije bilo ni za očekivati da Amerima daju crne kutije, takođe ni Rusima zbog Ukrajine. Na kraju će najverovatnije završiti u EU ili eventualno u Kini.
 
Sumnjam da Iran stoji iza ovoga. Jer prvo Iranci nisu tupavi da na takve načine isteruju inat ili pokazuju moć. A drugo, više od polovine putnika su njihove nacionalnosti, zatim Kanađani, 11 Ukrajinaca, 3 Engleza i 3 Nemca, par Afganistanaca i Šveđana.

https://ichef.bbci.co.uk/news/624/cpspr ... ash-nc.png

Da hoće da se svete Amerima ili da provociraju zapad, i to putem obaranja aviona, uradili bi to na nekom letu punom Amera ili Evropljana. Ne svojih sunarodnika, Ukrajinaca i - Kanađana, koji iako su Američki saveznici, baš i nisu pri vrhu liste svetski omraženih zemalja.

Tako da čisto sumnjam da zvanični Iran ima ikakve veze s ovim. Ali ne isključujem mogućnost da možda neka teroristička organizacija ili milicija ima. A za kraj, ne isključujem ni mogućnost da je napad izvršen od strane nekog trećeg aktera, sa ciljem da se podignu tenzije u jeku ovih ludih događaja u poslednjih dva dana.
 
Ако затворе прелет преко Ирана, Катар ће да издува моћно. Они сада немају алтернативу осим туда.

Можда је време да се Катару предложи дил: Повлачите признање Косова, и можете да користите наше аеродроме.
 
Njima ništa ne znači Srbija. Glavni cilj Katara je razvoj huba u Dohi, jer su svesni da neće zauvek živeti od nafte.
Isto što su uradili Emirati u Dubajiu i pokušavaju u Abu Dabiju. Zalivske avio kompanije dobijaju ogromne subvencije od države, ali Katar i Etihad opet posluju sa gubitkom...
 
и једни и други су у губитку из истог разлога: куповина удела и крпљење рупа у другим компанијама. да се нису бавили тиме, били би у неком благом плусу, а у најгорем случају благом минусу
 
Ma to je sića prema gubitku iz primarne poslovne delatnosti. Njihov najveći problem je megalomanija.
Etihad je akumulirao 4,8 milijardi evra gubitka u poslednje 3 godine i prognoziraju bar još 3 godine sa gubitkom.
 
40ak ljudi u Airbusu A380 u ekonomiji koja prima tačno 10x toliko, više klase su bile malo bolje popunjene ali sve je to bedno, takvi letovi i sa subvencijama i besplatnim gorivom prave ogromne gubitke....pa samo otplata aviona vrednog 500mil ili koliko već plus dnevnice 20 članova posade sa preleti ma i spotovima izađu blizu 200k za taj dan, teško da su prodali karata i za pola tog osnovnog troska
 
Kao što sam i pretpostavio snimak obaranja aviona se pojavio u Njujork tajmsu i to naravno ruskom raketom.
Sve je to jako sumnjivo, jer kako baš ameri da prvi dođu u posed snimka, zašto bi neko telefonom snimao prazno nebo i kako znaju baš da je ruski Tor m1 na osnovu očajnog snimka?
 
Па, друге вероватно ни немају. Ово свакако нема никакве везе са Русима, осим што премудри Пера Војиновић на Т6 пише да би ваљало да своје ракете преправе тако да распознају цивилне авионе...
 
Vrh