Šta je novo?

Avijacija - razno

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=H2tuKiiznsY[/youtube]
 
а ево и слика

0L0A0190.jpg
 
Uh, lepa vest i lepa slika! :D

Inače ovaj Policijski S-76 mi je uvek bio najlepši heliš kog imamo (i od vojnih i od policijskih).
 
тај мора да изгледа тако, ипак је ВИП. наводно, од нових Пуми које су поручене, једна ће бити ВИП, тако да и Сикорски одлази у пензију

а и ова слика је супер

IMG_7846-2-1600x900.jpg
 
Koga zanima kako se prave H 145, kako izgleda proces a usput zna ili hoce da uci nemacki :D , idealan dokumenatarac

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kQ6sK8kc4NQ[/youtube]
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=637360#p637360:3r3ahrjh je napisao(la):
Bender Rodriguez » Pon Jul 08, 2019 4:53 pm[/url]":3r3ahrjh]Uh, lepa vest i lepa slika! :D

Inače ovaj Policijski S-76 mi je uvek bio najlepši heliš kog imamo (i od vojnih i od policijskih).
I meni isto. Jos nije prevazidjen. Od novih Kamov 62 i Sikorsky 76.
 
Orao se bar dokazao u ratnim uslovima za razliku od 29-ki
 
Pokazali su se i 21-ice. Jel to znači da treba i njih da držimo u životu?

Orao je precenjen avion, vazda bio. Još od početka proizvodnje, preko naduvanog hajpa i uzdizanja 90ih, pa sve do ekstremne nostalgije i preuveličavanja ove i prethodne decenije. Vredan hvale sa aspekta toga gde je napravljen, u kojim uslovima i za koje namene. Ali globalno gledano, precenjen, a danas i potpuno neperspektivan avion.

Osim za onaj deo ljudi koji se prima na priče tipa Ložanski i sličnih kako će srpska vojska da se ratom vraća na Kosovo i bije se s pola kontinenta za njega pa će joj od koristi biti svaki komad tehnike koji može da puca... Oni bi i T-34ke vratili u službu kad bi mogli.
 
Orao je leteo iznad Bosne i KiM u uslovima potpune vazdušne nadmoći neprijatelja bez gubitka iz vazduha. U tim istim uslovima nije ni pokušan let sa 21, a velika većina 29-ki se nije vratila.
 
Leteo je svega par puta i to uglavnom radi izviđanja. Naravno da su 29ke najviše nastradale kada su na njih najviše i pikirali, jer su bili najveća pretnja po NATO avijaciju. Mislim, ne pretnja bukvalno, nego od svih vazduhoplova što smo imali, oni su imali najveći potencijal. I zato su bili prvi na meti. 21ice nisu poletale jer nisu imale svrhu. Za izviđanje su Orlovi bili dovoljni, a u vazdušnim borbama ne bi imali apsolutno nikakve šanse.

I ne vidim kako se to sad povezuje sa projektom modernizacije Orla. Koji nije ništa drugo do pokušaj da se od sakate babe napravi devojka. Bez ikakve opravdane potrebe. Jedva održavaju u vazduhu i ovo malo njih što čas leti, čas ne leti.
 
Orlovi VRS su imali jako mnogo borbenih letova. Dok su Orlovi VJ imala oko 30 letova iznad KiM što je opet daleko više od 29-ki...
 
Ali je znatno manje od broja borbenih letova IL 2...

Nego da li neko moze da objasni zasto se ATAKE na MI 35 mogu nositi samo na jednom nosacu spoljni desni?
 
Da se razumemo, ja sam govorio samo o 98' i 99'. Ne znam za rat u Bosni.
Ali po onome što znam, bilo je oko 15ak letova 99', i to uglavnom izviđačkih.

Beše ona priča (koju je, čini mi se, i Ložanski par puta furao) kako su Orlovi učestvovali u tajnoj akciji bombardovanja američke baze u Tuzli i kod Tirane. Ali je ona više puta razotkrivena kao izmišljotina. Tako da to ni ne računam.
 
98 nismo ni smeli da ih napadnemo avionima zbog UN. Istog dana kada je počelo bombardovanje je počela i naša velika operacija čišćenja od terorista. Iznad Kosova je pao (ili oboren) jedan orao. Postoji više verzija tog pada od toga da ga je OVK ili naša PVO oborila do toga da je zakačio nešto u niskom letu. Uglavnom nije NATO.
Dok su te priče da smo bombardovali nešto van naših granica naravno glupost.
 
Oве године сам гледао пилоте 241. ловачко-бомбардерске ескадриле Тигрови два пута, на Батајници и Лађевцима. Феноменалан приказ 7 Орлова у лету, формацијски лете скоро па као нека акро-група. Њихове колеге на много популарнијим 29-кама ће морати још доста да вежбају док достигну њихов ниво. Е сад, има једна мало горка чињеница, када будемо коначно избацили Орлове из употребе, можемо да се опростимо у потпуности од јуришне авијације. Ова модернизација Орлова као и набавка 29ки из Русије и Белорускије је крпеж да нам преживи надзвучна авијација до набавке правих вишенаменских авиона са модерним наоружањем који ће заменити и 29ке и Орлове у ловачким и јуришним задацима.
 
Vrh