Ja odmah da kažem, ja ne govorim Ruski, ne pratim avijaciju, ne idem na aero mitinge, ne sanjam avione od detinjstva, nisam profesionalni pilot već samo amater koji leti za svoju dušu.
Mi ovde samo možemo da špekulišemo šta se desilo, da li se avion razlupao o pistu, da li se zapalio pre toga, da li su izgubili komunikaciju ili su jednostavno nakon deklarisanja emergencyja ugasili stanicu da ih ne ometa jer su imali preča posla (potpuno prihvatljivo i profesionalno ako su to uradili)... Mi nemamo pojma šta se desilo, ali je bitno da si ti na prvu loptu skočio da optužiš pilote.
Bez obzira na stvarni uzrok nesreće ne bi me uopšte čudilo da krivica bude svaljena na pilote (kao što se desilo i kod nas u slučaju onog nesrećnog helikoptera) jer je tako najlakše za Rusiju i Suhoj, da speru krivicu sa sebe.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622755#p622755:f2hitxh5 je napisao(la):
Пантограф » Čet Maj 16, 2019 9:20 am[/url]":f2hitxh5]
...већина удеса изазвана ПОЧЕТНИЧКИМ грешкама пилота, типа вукао палицу ка себи, уместо од себе...
Ovo ti je kao da kažeš da se neko slupao kolima jer je napravio početničku grešku, smotao je volan desno a ustvari je mislio levo pa se zbog toga slupao.
Moguće je da je on vukao palicu ka sebi, stolirao avion i ušao u spiralu, ali šta je prethodilo tome? Možda su instrumenti poludeli, možda je došlo do parcijalnog kvara instrumenata pa nije znao kom instrumentu da veruje... Zato se te nesreće uvek profesionalno istraže i donesu se neki zaključci koji će spasiti nečij život(e) u budućnosti.
Pošto ljudi obično misle da je držati avion u horizontalnom letu lako, samo držiš palicu i ne mrdaš, na prvom času instrumentalnog letanja instruktor ti kaže da zatvoriš oči i držiš avion pravo. Kad posle 5-10 sekundi otvoriš oči avion je obično maltene naopačke okrenut na leđa ili ti je instruktor već preuzeo komande. To se radi upravo zbog toga da ti pokaže da moraš verovati instrumentima više nego svojim čulima, i to se trenira i vežba godinama, i ako ti instrumenti pokazuju da treba da vučeš palicu, ti vučeš palicu na sebe i ne razmišljaš.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622755#p622755:f2hitxh5 je napisao(la):
Пантограф » Čet Maj 16, 2019 9:20 am[/url]":f2hitxh5]
У Русији постоји додатни проблем: недовољан број летачког кадра.
Priču o nedostatku letačkog kadra slušam otkako sam upisao pilotsku školu i to ti je u principu mamac za budale da se upišu i puknu 40-50 hiljada za ATPL i onda se uvate za glavu kad vide da te priče nisu baš takve.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622755#p622755:f2hitxh5 je napisao(la):
Пантограф » Čet Maj 16, 2019 9:20 am[/url]":f2hitxh5]
Пре девалвације рубље, пилотске плате су увелико биле догурале до 10.000$ месечно, али, закон који прописује да за руске компније не могу да лете странци свакако је одмогао да се редови попуне квалитетнијим летачима (био је на снази до пре неку годину, да ли је и даље - немам времена сад да проверавам).
Da su pilotske plate u Rusiji 10.000$ pa bilo bi više pilota nego vozača autobusa. Nemam pojma kolike su bile tamo plate ni kolike su sada, ali recimo u Air Srbiji kapetani mesečno izađu na cca 4000-5000 evra, kopiloti oko 2000-3000 evra. Po charter komanijama kapetani imaju max 3000 evra, prvi oficiri ako ubodu 1000-1500 evra mogu da budu srećni.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=622755#p622755:f2hitxh5 je napisao(la):
Пантограф » Čet Maj 16, 2019 9:20 am[/url]":f2hitxh5]
Кад се споје та два фактора, добија се повећан ризик летења у Русији у односу на велику већину других делова света.
Ovo mi zvuči verovatno, ali ne zbog nestručnosti i/ili nedostatka pilota već zbog sistema koji je divljiji nego kod nas. Neodgovarajuće održavanje aviona, nepoštovanje procedura, zaobilaženje propisa i slični sistemski problemi mogu uticati na smanjenje bezbednosti avio saobraćaja u nekoj državi. I naravno po pravilu u takvoj državi kada se desi neka nesreća, obično se svali krivica na pilota, i teraj dalje.