Šta je novo?

Avijacija - razno

Na tuziocu je da iznosi dokaze.

Ali nema veze, ajde recenicu po recenicu:

1. Jel nije istina da je za zanimanje pilota potrebna samo zavrsena cetvorogodisnja srednja skola i zavrsen kurs?
2. Jel nije istina da kurs traje oko godinu dana slusanja teorije, 14 ispita i oko 100 sati prakticne obuke sa instruktorom?
3. Jel nije istina da kurs ne nudi akademska znanja iz oblasti prirodnih i drustvenih nauka? (da, po Evropi postoje "bundle" paketi gde dobijes i jedno i drugo, ali nije neophodno).
4. Jel nije istina da ETF ili medicina ili masinac traju 5-6 godina da se zavrsi master i da su ljudi koji izadju odatle znacajno obrazovaniji od pilota?
5. Jel nije istina da drzava izdaje dozvole za rad skolama i dozvole za rad pilotima? (koje posle vaze po svetu u skladu sa medjudrzavnim sporazumima)
6. Jel nije istina da drzava propisuje i odobrava plan i program obuke i odobrava predavace i ispitivace, pa iz svih skola izlaze jednaki piloti?
7. Jel nije istina da se moderni trendovi u obuci fokusiraju na saradnju posade i upravljanje sistemom autopilota?
8. Jel nije istina da pilot u prosecnoj evropskoj ili bliskoistocnoj aviokompaniji cesto mesecima ne provede ni sekund rucno upravljajuci avionom?
9. Jel nije istina da se ne sprovodi kompletna obuka za upravlje avionom u svim rezimima leta?
10. Jel nije istina da smo kao posledicu toga imali citav niz nesreca?
11. Jel nije istina da je upotreba automatizacije poboljsala bezbednost?
12. Jel nije istina da neki piloti koji dodju iz vojske imaju problem da se uklope u kulturu rada u civilnoj avijaciji?

Ako nemas vremena izaberi samo jednu. Ja mogu da branim svaku od ovih stavki.
 
ako ne pratis pprune i avherald jer su amaterski, mora da su na beobuildu sve sami profesionalni piloti kad si dosao ovde da se raspravljas :D
 
Nisam dosao da se raspravljam, beobuild pratim iz nekih drugih razloga, ali namestila se ova tema, iako joj bas i nije mesto ovde, slazem se. :D
Planirao sam da se ne vracam na taj post jer sam rekao sta sam imao, ali godspodin se registrovao samo da bi odgovorio na njega, pa nije bilo u redu da ignorisem.

Na pprune ima vrhunskih tema koje mogu satima da citam, ali su u manjini.
Recimo, preporuka za Concorde temu kojoj ni jedna knjiga na tu temu ne moze da pridje:
https://www.pprune.org/tech-log/423988- ... stion.html
 
1. Jel nije istina da je za zanimanje pilota potrebna samo zavrsena cetvorogodisnja srednja skola i zavrsen kurs? DEFINISI "KURS"
2. Jel nije istina da kurs traje oko godinu dana slusanja teorije, 14 ispita i oko 100 sati prakticne obuke sa instruktorom? O KOJOJ DOZVOLI GOVORIS?
3. Jel nije istina da kurs ne nudi akademska znanja iz oblasti prirodnih i drustvenih nauka? (da, po Evropi postoje "bundle" paketi gde dobijes i jedno i drugo, ali nije neophodno). POSTOJI I U SRBIJI, INFORMISI SE
4. Jel nije istina da ETF ili medicina ili masinac traju 5-6 godina da se zavrsi master i da su ljudi koji izadju odatle znacajno obrazovaniji od pilota? ZASTO POREDIS BABE I ZABE?
5. Jel nije istina da drzava izdaje dozvole za rad skolama i dozvole za rad pilotima? (koje posle vaze po svetu u skladu sa medjudrzavnim sporazumima) SRPSKA EASA PART FCL TESKO DA NEGDE VAZI
6. Jel nije istina da drzava propisuje i odobrava plan i program obuke i odobrava predavace i ispitivace, pa iz svih skola izlaze jednaki piloti? ANALOGNO TOME, RAZUMEM DA SU I DVA LEKARA KOJA ZABRSE MEDIC FAKULTET - ISTA, DVA ADVOKATA KOJA ZAVRSE PRAVNI, ILI SL.
7. Jel nije istina da se moderni trendovi u obuci fokusiraju na saradnju posade i upravljanje sistemom autopilota? BANALIZOVANO I POJEDNOSTAVLJENO - MOZDA
8. Jel nije istina da pilot u prosecnoj evropskoj ili bliskoistocnoj aviokompaniji cesto mesecima ne provede ni sekund rucno upravljajuci avionom? PA KO POLECE I SLECE? AUTOMATIKA?
9. Jel nije istina da se ne sprovodi kompletna obuka za upravlje avionom u svim rezimima leta? NIJE ISTINA. OTVORI STRANICU DIREKTORATA ILI BILO KOJE DRUGE ZEMLJE, PRONADJI OBRAZAC ZA LPC I VIDECES DA JE NA PROVERI OBAVEZAN ELEMENAT UPSET RECOVERY, STALL RECOVERY, WINDSHEAR WARNING, I SL. OBUKA SE RADI PO PROPISANIM ELEMENTIMA I SVAKA SADRZI I LET BEZ F/D, LET BEZ A/P, LET BEZ A/T, SA OBA ILI JEDNIM MOTOROM, RAW DATA ILI SL. BESMISLICA.
10. Jel nije istina da smo kao posledicu toga imali citav niz nesreca? BANALIZOVANO. SVE NAVEDENE NESRECE SU SKUP VISE NEGATIVNIH OKOLNOSTI I SVAKA JE PRICA ZA SEBE
11. Jel nije istina da je upotreba automatizacije poboljsala bezbednost? GLUPOST. UPRAVO NESRECA AF IZNAD ATLANTIKA ILI THY U AMS DEMANTUJU TVRDNJU. TEHNOLOGIJA JE ODAVNO PREVAZISLA RAZUMEVANJE PROSECNOG COVEKA
12. Jel nije istina da neki piloti koji dodju iz vojske imaju problem da se uklope u kulturu rada u civilnoj avijaciji? OVO BAS NE ZVUCI OVAKO U PRVOM POSTU. OVAKO KAKO JE NAPISANO, TACNO JE.

Nego, koje sajtove preporucujes da pogledam, sto se tice izvestavanja o incidentima/nesrecama? Mislio sam da je AV Herald OK, a sad vidim da mozda i nije...
 
-Moras da citas celu diskusiju, a ne samo moj post. Neko pre mene je napisao: "Postoji i varijacija te debate koja dotiče vojne pilote koji su prešli u komercijalnu avijaciju, odnosno priučene pilote koji su inicijalno bili lekari ili inžinjeri pa u kasnim 20-im izračunali da se finansijski mnogo bolje isplati biti pilot, pa uložili u svoju prekvalifikaciju". U tom smislu je i bio moj odgovor da nece lekari i inzinjeri da se spustaju na nivo pilota kursiste.

-Nemam ja sta da definisem kurs. Same skole definisu svoje proizvode kao "kurseve".
http://linxaviation.rs/obuka-za-pilota/

-Pricam o dozvolama od CPL pa na dalje, naravno. Ne pricam o srpskoj dozvoli nego generalno.
-Moguce da postoji i u Srbiji "bundle", ali nedavno sam citao izvestaj sa nekog avijacijskog skupa gde su profesori sa masinskog i saobracajnog fakulteta iz Beograda rekli da nema takvih mogucnosti.

-Polaganjem drzavnog ispita, drzava garantuje da je pilot, lekar, advokat... sposoban da bezbedno vrsi svoju profesiju. Ti ljudi mogu kasnije biti specijalizovani u razlicitim uzim oblastima, to je neka druga stvar. Generalni cilj svih skolskih organizacija i jeste da se ljudi ukalupljuju i izlaze svi isti - mnogo je lakse sa HR strane posle da biras kandidate za posao. Ne mozes ti kao radnik biti pametniji od sefa/menadzera.

-Upotreba automatizacije je poboljsala bezbednost, sveukupno gledano. To sto je preterana upotreba automatizacije i nedovoljna obuka osnovnih letnih vestina otvorila neke nove rizike koji ranije nisu bili izrazeni je druga stvar.
Moze u LPC obrascu da pise sta god hoce, koga briga. Ono sto je bitno je da u zvanicnom izvestaju o padu AFR447 recimo stoji:
"Current training practices do not fill the gap left by the non-existence of manual flying
at high altitude, or the lack of experience on conventional aeroplanes. Furthermore,
they limit the pilots’ abilities to acquire or maintain basic airmanship skills."

Ovo je samo jedan pasus, ljudi napisali celo poglavlje o ovome u izvestaju. Sigurno da su preporuke iz tog izvestaja uzete u obzir u medjuvremenu. Ipak je od tada proslo dosta vremena.

-Uzroci udesa jesu lanci dogadjaja, ali se u svim navedenim primerima pojavljuje faktor nedovoljnih osnovnih letnih vestina. Pa nece mi valjda veci uzrok biti to sto se na kratko zaledila pito cev od toga sto posada prvo uvede avion u stall pa onda 5 minuta ne ume da uradi stall recovery.

-Pitas ko polece i slece.
U skoro svim saobracajnim modernim avionima snagu za poletanje postavlja A/T, tako da to vise nije rucno poletanje.
Tokom sletanja A/T kontrolise snagu - nije rucno sletanje. Jedino ako postoje neke limitacije za A/T u prilazu onda se ne koristi.
Raw data letenje izgleda postoji jos samo u LPC obrascu :D High altitude stall recovery videli smo kako je prosao. Go around u Rostovu isto sjajno. Asiana u SFO ajd sto nisu znali da lete rucno, nisu znali ni autopilot da koriste, ali to je azijska skola, o tome cu nekom drugom prilikom.

Koga da citas u vezi udesa? Postavi sebi pitanje da li zelis da izvestaj pisu fotografi i foteljasi ili profesionalci pa vidi.

Oduzio sam ovo i previse jos samo za pilote iz vojske: Da, zvuci bas isto (citiracu) kao i onaj prvi post koji je isto bio odgovor na neciji tudj post:
"Za vojne pilote ne treba generalizovati, ima sjajnih vojnih pilota koji su se potpuno uklopili u civilno okruzenje, a ima i onih drugih."
 
Pa, dobro, ne rece mi koji sajt da pratim?

I te kako je bitno sta pise u obrascu jer instruktor svojim potpisom garantuje da je kandidat obavio ono sto vazduhoplovne vlasti traze od njega vazduhoplovne vlasti

RAW data je sastavni deo svake vezbe na simulatoru, a jedan dan u nedelji vecina kompanija zahteva da piloti urade CAT2 prilaz, RAW data, neprecizni prilaz i da to unedu u nalog za let.

A/T kod savremenih aviona podesava gas na sletanju? Da li si siguran? Da li znas u kom modu je u tom momentu A/T ?
A sta cemo sa auto pilotom? I on je ukljucen? Mislim, ti rece da soferi ne pipnu komande ni sekundu...

AF kao finale lose izabrane rute (kroz front), preko odluke kapetana da napusti mesto i kokpit prepusti dvojci kopilota, preko lose odradjenih alpha vane, do Airbusove politike komandi leta (da svaki side stick moze da utice na avion), sto je dovelo da se kopiloti “otimaju za komande”, ima nesrecu iznad Atlantika koja se u istoj formi nedelju dana kasnije mogla ponoviti istoj kompaniji iz istog razloga.
Nisam cuo definiciju tvoju definiciju kursa.

Nisam nesto siguran koja znanja sem amaterskih posedujes da bi razgovarao na nivou na kome mislis da jesi.

Nije lepo doci na forum o avijaciji pa ruzno degradirati zaposlene u istoj.
To sto ti radis je kao kada bi ucestvovao u diskusiji o umetnosti, a slikare nazvao - molerima i skulptore - kamenorescima.
 
Necu ja tebi da odredjujem koji ces ti sajt da pratis. Ako me zanima udes, ja citam zvanican izvestaj o udesu, a ti kako zelis.

Problem je samo kad vazduhoplovne vlasti ne traze od njega dovoljno.
Lepo ako je tako u tvojoj kompaniji, ali u vecini kompanija je SOP vrlo restriktivan. Eventualno se radi periodican CAT2/3 prilaz radi odrzavanja vazenja sertifikata ako tip aviona to zahteva.

Necemo da se igramo recima, razliciti avioni (po nekad i od istog proizvodjaca) imaju razlicitu logiku i razlicite nazive za A/P i A/T modove i submodove. Na nekim avionima A/T pri normalnom sletanju komanduje idle thrust, na nekima ne. Uostalom nije ni bitno da li to uradi A/T ili pilot.
Za "rucni let" je neophodno da i A/T i A/P budu iskljuceni, tako da ako je A/T ukljucen, ukljucenost A/P vise nije ni bitna. Logicka "and" operacija.

Ponovo necu da se igram recima ni za termin kurs.
Posedovanje FCL nema nikakvu akademsku tezinu i ne nudi akademsko zvanje nista vise od posedovanja C/D kategorije u drumskom saobracaju ili kasirke u maksiju iako u praksi ima mnogo vece znanje.

Za akademsko zvanje je potrebno uraditi mnogo vise u instituciji koja je predvidjena i akreditovana za to, a zavisno od nivoa zvanja cak i objaviti naucne radove.

Ponovo, to sto je na nesrecu uticao niz faktora ne znaci da treba da zanemarimo da ti ljudi nisu umeli da urade high altitude stall recovery potpuno ispravnog aviona u imc.

Ne vidim kako ja to ruzno degradiram zaposlene u avijaciji tako sto mislim da je moderna obuka pilota neadekvatna.

Za moje znanje ne brini, vise je nego dovoljno za razgovor na ovu temu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533532#p533532:thjxbbd3 je napisao(la):
=nikola= » Ned Apr 22, 2018 2:19 pm[/url]":thjxbbd3]Necu ja tebi da odredjujem koji ces ti sajt da pratis. Ako me zanima udes, ja citam zvanican izvestaj o udesu, a ti kako zelis.

Problem je samo kad vazduhoplovne vlasti ne traze od njega dovoljno.
Lepo ako je tako u tvojoj kompaniji, ali u vecini kompanija je SOP vrlo restriktivan. Eventualno se radi periodican CAT2/3 prilaz radi odrzavanja vazenja sertifikata ako tip aviona to zahteva.

Necemo da se igramo recima, razliciti avioni (po nekad i od istog proizvodjaca) imaju razlicitu logiku i razlicite nazive za A/P i A/T modove i submodove. Na nekim avionima A/T pri normalnom sletanju komanduje idle thrust, na nekima ne. Uostalom nije ni bitno da li to uradi A/T ili pilot.
Za "rucni let" je neophodno da i A/T i A/P budu iskljuceni, tako da ako je A/T ukljucen, ukljucenost A/P vise nije ni bitna. Logicka "and" operacija.

Ponovo necu da se igram recima ni za termin kurs.
Posedovanje FCL nema nikakvu akademsku tezinu i ne nudi akademsko zvanje nista vise od posedovanja C/D kategorije u drumskom saobracaju ili kasirke u maksiju iako u praksi ima mnogo vece znanje.

Za akademsko zvanje je potrebno uraditi mnogo vise u instituciji koja je predvidjena i akreditovana za to, a zavisno od nivoa zvanja cak i objaviti naucne radove.

Ponovo, to sto je na nesrecu uticao niz faktora ne znaci da treba da zanemarimo da ti ljudi nisu umeli da urade high altitude stall recovery potpuno ispravnog aviona u imc.

Ne vidim kako ja to ruzno degradiram zaposlene u avijaciji tako sto mislim da je moderna obuka pilota neadekvatna.

Za moje znanje ne brini, vise je nego dovoljno za razgovor na ovu temu.

Nisam rekao da mi odredis sajt koji cu da pratim nego sam pitao da mi preporucis sajt.
Ti svakako imas pristup svim izvestajima sa udesa? Molim te, reci mi kako da procitam zvanican izvestaj UAE vlasti o tome sta se desilo u Ukrajini.

Sad polako dolazimo do toga da piloti ipak upravljaju avionom vise od nula sekundi jer nemaju svi avioni funkcije sletanja u arm modu. Nema igre recima, postoji samo ono sto jeste. Analogno tvojoj tvrdnji da ako je A/T ukljucen (u ARM, jer drugacije ne moze biti, samo ti ne znas sta on radi i kako radi u ARM), a A/P iskljucen i da je to automatsko sletanje (???), tada i automobil u rezimu gasa cruise control je automatski upravljan i ako vozac sam upravlja volanom...
Bez previse tvoje filodofije “logicka AND operacija”, FCTM kao i mnoga druga dokumenta tacno definisu sta je automatic landing (automatic take off i ne postoji, tako da si vec obmanuo auditorijum o poletanju aviona u kome pilot ne ucestvuje) i navodi sta je potrebno da bi se tako nesto obavilo.
Ocigledno ne znas znacenje reci “kurs”. Potrazi na internetu. Ako je Linx svoju obuku nazvao “kurs”, pogledaj kako je obuku nazvala SMATSA.
Podseticu te da postoje piloti i sa zavrsenim saobracajnim fakultetom ili sa dve pilotske akademije (skole).
Samo sa CPL dozvolom niko nece sesti u saobracajni avion bilo koje kategorije. Treba tu jos oho-ho para i obuke.
Zlonamernim svodjenjem pilota u tvom prvom tekstu na nivo sofera a njihove dozvole na nivo soferske dozvole, degradiras zaposlene avijaticare u ovoj grani industrije.

Nije mi poznato ni jedno zanimanje gde uposlenik (kursista ili akademac) ima proveru svog znanja tri puta godisnje (kao pilot) i lekarski pregled jednom godisnje pri cemu SVAKI PUT kandidat MOZE DA IZGUBI POSAO ako ne zadovolji strucne ili lekarske kriterijume. Samo zamisljam hirurga koji se znoji tri puta godisnje na rutinskoj operaciji dok ga njegove kolege proveravaju da li to sto radi - radi po PS-u. Ili sudiju, na daj Boze...

Znanja koja posedujes koristis da iskrivis sliku o jednoj vrlo bitnoj i teskoj profesiji a svakako su daleko da bi diskutovao i sa jednim priucenim pilotom.

I svaku tvoju izlucevinu po ovoj profesiji bih mogao da demantujem, najradije tet a tet (bez da se pomazes googlicom), s tim sto ovde nije mesto tome.

Drago mi je da vidim da polako gutas jedno po jedno sto si napisao.
 
Jbg, ako Turska ili UAE ne zele da objave izvestaj... tough luck. Ima tamo po Annexu 13 ko sve ima prava da sprovede istragu, ko ima pravo da ucestvuje, ko ima pravo da nadgleda istragu, ko ima pravo da napise izvestaj...
Ja nisam ispratio taj avion registrovan u UAE sto je imao incident u Ukrajini, pa ne znam sta se tu desavalo, ko je vodio istragu i ko treba da objavi izvestaj.

Nikad nisam ni rekao da piloti upravljaju tacno nula sekundi avionom. Rekao sam da cesto pilot mesecima ne provede ni sekund upravljajuci avionom. Ocigledno, ako avion nema A/T i/ili A/P ili sve modove potrebne za tako nesto, to nece moci da bude 0 sekundi nego minut, dva. Sto na letu od recimo sat vremena ispada 120 sec = 0.0333 odnosno 3.33% leta. Sjajno.

Necu ovde diskutovati o kontrolnim sistemima, samo cu ti reci da to sto poznajes rad A/P i A/T na jednom avionu, ne znaci da poznajes na svim. Naravno da moze A/T drugacije da radi od onog sto si ti video. A evo ti i video kao dokaz.
Kod:
https://www.youtube.com/watch?v=5ckRAPgWwQY
A cak i da pilot mora da povuce rucice upravljanja gasom (a zaista postoji dosta aviona na kojima mora) to eto dodaje celu jednu sekundu rucnog upravljanja.

Ponovo imas problem sa logickom greskom. To sto automobil u rezimu gasa cruise control nije upravljan automatski, ne znaci da je upravljan rucno.
Automatic takeoff ne postoji, mada i to moze vrlo lako da postoji, veruj mi. Ono sto je u modernim procedurama na modernim avionima koji imaju A/T skoro pa iskorenjeno je rucno poletanje. Jel nije istina da je normalna i redovna procedura da na pritisak dugmeta ili ubacivanjem rucica gasa u odredjeni detent, A/T sam postavlja snagu koju je prethodno izracunao racunar performansi? I onda ja obmanjujem ljude...

Smatsa? Jel to ona "akademija" koja ne nudi akademsko zvanje?

Svaka cast za pilote koji su prepoznali potrebu da se dodatno edukuju, pa makar i neformalno. A tek formalno... skroz podrzavam.

Pilot sa MPL vec seda u sirokotrupni saobracajni avion, a ne sa CPL.

Nisam ja sveo pilota na nivo sofera nego sistem. Ja sam samo ukazao na to. Ne nuntium necare.
I nikakve zle namere nemam, ja pilotima zelim da dugo i bezbedno lete, ali bojim se da ce ih pojesti industrija, koja ma koliko inertna bila ipak ide ka napred.

Ovaj kraj posta ne bih da komentarisem i te ad hominem prostakluke. Kad diskusija dodje na taj nivo, zaista nema vise sta da se kaze. Da sam odmah video taj kraj ne bih nista ni odgovorio.
 
мислим да би вас двојица требало да напустите тему. то што ви пишете везе нема са овом темом, већ можете да наставите у теми Авијација - разно. такође, замолио бих Игора да ове постове пребаци тамо
 
https://www.klix.ba/biznis/najavljeni-l ... /180423074
Najavljeni letovi kompanije "Ryanair" iz Banje Luke za Brisel i Memingen

Najavljeni letovi kompanije "Ryanair" iz Banje Luke za Brisel i Memingen
Foto: EPA-EFE
Aviokompanija "Ryanair" od novembra ove godine uspostavlja direktne letove iz Banje Luke za Brisel i Memingen, dva puta sedmično.
"Početkom zimske sezone ostvarujemo saradnju sa aviokompanijom broj 1. u Evropi čime ćemo omogućiti našim građanim konekcije sa više od 90 destinacija širom svijeta", saopćeno je iz banjalučkog aerodoroma.

Bosna i Hercegovina je, kako dodaju, 37. zemlja u koju će "Ryanair" saobraćati, a kako bi "proslavili" početak saradnje sa Aerodromom Banja Luka iz kompanije "Ryanair" su najavili akciju na cijenu aviokarata do srijede, 25. aprila, u ponoć, kao i mnoge druge pogodnosti.

V.d. direktora Aerodroma Banja Luka Duško Kovačević je naveo da je dolazak ove kompanije za njih "veliki dan", kao i za grad Banju Luku, Republiku Srpsku i Bosnu i Hercegovinu.

"Naši građani će imati mogućnost da, preko Brisela i Memingena, naprave konekciju sa više od 90 destinacija u nekoliko evropskih država. Mladi ljudi će više putovati, a naši prijatelji iz Evrope će moći mnogo lakše da dođu kod nas i da otkriju ljepote Banje Luke i banjalučkog regiona, privlačnost naših jedinstvenih rijeka i planina, kao i gostoljubivost našeg naroda", rekao je Kovačević.

Građani se za sve informacije mogu informirati internet adresi kompanije http://www.ryanair.com.

Napokon. :)
 
Jel osta nama nešto od privredne aviacije za ove komarce ?
 
Има нешто Дромадера и Антонова у Вршцу и Падинскиј скели.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533980#p533980:lriy9jh0 je napisao(la):
Дошљак » 24 Apr 2018 12:50[/url]":lriy9jh0]Има нешто Дромадера и Антонова у Вршцу и Падинскиј скели.
+1 :)

Uf dobro je, ipak ostala koja mrva da nas brani od komaraca ....
al moramo sačekati da se dokaže vec pokazani uzaludni rad kamiončica za zaprašivanje komaraca na kolovozima
a koje debelo placamo verovatno kad se uračunaju i prateci troškovi
još su skuplji od korišcenja privredne aviacije :twisted:

a eto provizije su bolje i jače i od najboljih advokata i ekonomije u dokzivanju :lol: :lool: :lol:
 
Није све до провизије, и пре када је ангажована авијација за запрашивање, опет је то ишло у посредству истих ДДД фирми које сада запрашују камионетима. Европска комисија је 2009. донела директиву о забрани запрашивања комараца из ваздуха, мада дешава се да се кад-тад иста прекрши. Такође ту је још једна препрека, мислим да је авионима са једним мотором забрањен лет испод 300 метара осим уз посебну дозволу.
 
Eto vajde što nismo EU te njihove zabrane nisu obavezujuce za nas
ili u prevodu
,,komarci ala ste ga sad na****li,, :lol: :lool: :lol:
 
Da li neko zna zašto ANT već nekoliko dana za redom posećuje neki C-17 Globemaster?
 
U Pančevu zaprašivanje komaraca kreće i IZ AVIONA
....Zavod za DDD „EKO-SAN“ će izvršiti tretman suzbijanja odraslih komaraca....
https://www.blic.rs/vesti/beograd/u-pan ... na/1phwcr0

Setili se :kk:
da ipak nismo EU i da njihovi zakoni o ne korišcenju aviona protiv komaraca ipak NEvaže kod nas, niti su išta obavezujući
te mozemo ko ljudi
i prase na ražanj da nataknemo a i komarce iz aviona da zaprašimo :D
:sesir:
 
JohnnyLee oterao sa teme dva člana, letimično bacih pogled na postove i svuda se spominju avioni i sve na tu temu. O čemu se ovde sme pisati? O komarcima, cesnama, pilotima, vojnim ili putničkim avionima a možda o bezmotornim letilicama (ne znam kako se tačno zovu)?
Ako piše Avijacija - razno, onda neka bude razno što znači da mogu i o stjuardesama.
A baš sam htela da napišem nešto na temu Lockheed SR-71 Blackbird ali avaj, izgleda da bih otperjala sa teme kao "crna ptica".
712823715.gif
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=534867#p534867:ulyo6277 je napisao(la):
marat » 28 Apr 2018 07:18 pm[/url]":ulyo6277]C 17 utovaruje municiju

Najlepše hvala za ovaj obiman odgovor prepun informacija. Drago mi je što sam postavio pitanje.
 
Vrh