Šta je novo?

Avijacija - razno

Izvini nisam video a o ovome bruji se i na dr. drus. mrezama,
Eto kad ljudi imaju slicna interesivanja a manjak vremena
desava se da se ista stvar ponovi vise puta :)
 
па да :) иначе, биће интересантно пратити ову причу у наредном периоду. може ту свашта да испадне
 
Srafciger u ruke, pa da ih sklopimo, eto sta.
;)
Salim se, al ne bi bilo lose da pored linka okacis i skracenu verziju teksta kako bi diskusija za 5 godina kada linkovi ne budu aktivni imala vise smisla.
Ta se sugestija odnosi na sve nas, jer tako bi na svakoj temi imali svojevrsnu kompletnu hroniku kroz vreme vezano za odredjenu temu.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Первый этап совместного российско-сербского летно-тактического учения «БАРС-2017»
http://мультимедиа.минобороны.рф/multim ... otoGallery
Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1

Активная фаза совместного российско-сербского лётно-тактического учения «БАРС-2017» (Липецкая и Воронежская обл.)
http://мультимедиа.минобороны.рф/multim ... otoGallery
Pogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3
 
Desant srpskih i američkih padobranaca nad Kovinom

....Učesnici vežbe "Zima 2017", srpski i američki padobranci,
realizovali su danas u prepodnevnim časovima desantne skokova iznad aerodroma Kovin....

Izvor http://www.rtv.rs/sr_lat/drustvo/desant ... 70774.html
takodje o vežbi u Kovinu piše i Blic
http://www.blic.rs/vesti/drustvo/kada-s ... ko/84021lc
a i Glas Amerike ne propušta vest
https://www.glasamerike.net/a/skokovi-s ... 18145.html


dobar je to aerodrom
kad znamo da prečnik Bgd sa kraja na kraj iznosi 60 km a udaljenost Kovina od Terazija je ista
onda i nije nešto naročito dalji od Tesle ili Bataje :D
 
Србија и Тунис су потписали нови билатерални споразум од авио саобраћају. по ономе што сам прочитао, ништа битно не доноси.

а у међувремену, швајцарско тужилаштво је покренуло истрагу о банкроту Дарвина, тј. Адриа Швајцарска, јер пстоје индикације да су монтирани резултати у финансијског извештају, који су довели до банкрота
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=504251#p504251:1gq0ijex je napisao(la):
@Џони, ипак је Ники Лауда надмудрио ИАГ-а, власника Бритиш Ервејза. Прошле недеље (23.јануара) је преузео поново власништво над својом бившом авио компанијом Ники Ерлајн, коју је основао 2003.године, а 2011. је продао Ер Берлину, а зна се шта је после било са немцима.

У сваком случају велики заљубљеник у ваздухопловство и наравно формулу 1, Ники Лауда поново лети под именом „Лауда Мошн“ (Lauda Motion). Ову своју чартер компанију је основао 2004.године, а почетком 2016.године је преузео Амира Ер од једног инвеститора, и сад све послује под једним именом, "Лауда Мошн".

У флоти за сад има 13 Бомбардјера, једну Цесну, то је све за чартер летове https://www.laudamotion.com/charter/ , https://www.laudamotion.com/about-us/ , свој приватни Бомбардијер Глобал 6000 са којим он "шоферира" :D , и преузети један Ербас А320-200. План је да се до марта ове године набави 15 комада Ербасових А320-200 авиона.

Ники Лауда неће имати никаву директорску функцију у својој авио компанији, а он даље остаје у формули 1 у Мерцедес тиму, као саветник и не-извршни председник.

Pogledajte prilog 1

https://www.motorsport.com/f1/news/laud ... b-1000461/

 
да, знам. само сам заборавио да пренесем овде, јбг :) (искључим се са форума на пар дана с времена на време)
 
и ако се добро сећам, сва тројица погинула у разним несрећама
 
pseudo-satelit „Pupin“ Jagodine

......Na samitu ćemo prvi put prikazati naš novi projekat, preciznije segment krila koji spada u tzv. „extreme light structures“. To je segment od dva metra koji ima samo 600 grama mase. Posetioce će moći da ga uhvate i osete koliko je lagan.
Letelica će imati ekstremno trajanje leta od po nekoliko meseci.....
.... – Izvezli smo prva dva aviona u Ameriku pre nekoliko nedelja i to je samo početak. U planu je izvoz oko 50 letelica sa „full glass“ kokpitom....

:sesir:

https://tangosix.rs/2018/05/03/seas-201 ... -letelice/
 
Покој душе страдалом пилоту. Желим брз опоравак повређеном.
Е кад се сетим 2008. када се причало о модернизацији Г-4, сада све више мислим да би било боље набавити Јак-130 као замену и за њега и за Орла.
 
Naleteh na svoj post od prošle godine .... i dalje , za civilne potrebe krompir, ništa , nula.... samo za vojsku, vojsku, vojsku ... :(
...Vatrogasna avijaciju nemamo, nego dicimo se tudjom iz milosti stacioniranu kod nas
Nedavno baš ovde smo vodili diskusije o Canaderima, te se sve svelo na to da su par komada za nas preskupi :(
al zato nista nam nije preskupo za vojnu avijaciju ... :(
jelte.... te nenormalne cifre za - ,,ako zatreba a nije ni po broju i mogucnosti adekvatno,, -
e to se kobojagi mora reko ... a sve ostalo moze da izgori kao ne važno i to nije tako bitno :(

Nemamo ni medicinski ni jedan mali avion-helikopter (na primer za urgentni centar)
nego ,,zajmimo,, krševe od vojske pa još i na zalost izgiboše :(

Poljoprivredna avijacija u 21 veku nam skroz zamrla :(
U Kanadi i drvosece seku drvece helikopterima, u Australiji helikopterima gone i čuvaju stoku
a mi ni za komarce nemamo a kamoli za njive :(

Policija ima par letelica i to je sve i za svašta :(
....

Pita li neko nas od koj se i uzima , trebali i nama nešto .... jok... sami zavataju kolko im treba a za ovo drugo ič ne ostane :(
 
Boco, komentar ti je promašio temu.
U vojnu avijaciju (ovo što trenutno imamo) se ni blizu ne ulaže koliko je neophodno.

Pored toga, u toku je nabavka Erbasovih višenamenskih helikoptera H-145 koji su između ostalog i predviđeni za hitni medicinski trasnport, kada je to potrebno.
Priča o Kanderima se nije svela na to da su preskupi, već da to nije adekvatna letelica za zemlju sa ovakvom geografijom: mi nemamo vodene površine koje su pogodne za takve opeacije (ne samo zbog njihovih površina i šta se nalazi na njima, već i zbog raspoređenosti po teritoriji). Pogledaj spisak država koje imaju i koriste Kanadere: sve one imaju ili izlaz na more/okean, ili imaju mnogo jezera sa velikim površinama.
Mi smo mala zemlja, kod nas nije ni potrebna letelica za sečenje šume ili za čuvanje stoke.
 
Boco, komentar ti je promašio temu....

Uf... baš želiš da me mučiš Relja, al ajd mozda bude i od koristi :kk: :lol: :kk:
naročito kada su šumski požari u pitanju
gde nastaju izuzetno velike štete a koje ako se blagovremeno reaguje, svedu na minimum. :D
a i ostale stavke iz tog posta ici cemo sa obrazloženjima deo po deo da utvrdimo kako nisam promašio temu :lol:

Ajmo prvo deo jednog teksta radi obrazloženja da imamo još uvek za civilne potrebe krompir, ništa , nula....
i ako odavno jeste dostupno i po ceni i po ponudi a odavno su opremeljene mnoge ,,komšije,, :D


,, ....Manji dimenzijama od kanadera, ali podjednako uspješan u borbi s požarima je i zračni traktor AT-802.
Radi se o višenamjenskom avionu s turbo-prop motorom koji se koristi u poljoprivrednom i protupožarnom zrakoplovstvu.

Proizvodi ga američka tvrtka Air Tractor, a prvi je let ostvario u listopadu 1990. godine. Najčešće se rabi za ophodnje i za prvi udar po požaru, a u sastavu 855. protupožarne eskadrile HRZ-a i PZO-a nalaze se četiri aparata.

Maksimalna poletna težina te letjelice je sedam tona, a može ponijeti 3000 litara vode. Najučinkovitiji je u gašenju požara kad leti brzinom od 160 do 200 kilometara na sat, i to na visini od sedam do deset metara, iako te visine mogu biti i manje jer učinkovitost gašenja požara ovisi i o silini vodenog udara, tako da to nekad može biti i sa samo nekoliko metara visine. No to ovisi o procjeni samog pilota.

Zračni traktor se ponajviše upotrebljava u požarima manjeg opsega, koji se ne mogu naglo širiti, ali je učinkovit i na većim požarištima, kad štiti i gasi rubna područja, tako da može biti vrlo koristan u kombinaciji s kanaderima.

Dobra strana mu je i to što se ‘može zavući bilo gdje’,odnosno može skupljati vodu na dosta pozicija na moru, na jezerima, ali i na rijekama jer ima plovke, za razliku od prijašnjih inačica s kotačima.

Zračni traktor, također, ima spremnik od 300 litara za pjenilo koje, kad se pomiješa s vodom u omjeru od jedan posto, znatno povećava učinkovitost gašenja požara. Učinkovit je i kad se radi sa sporim retardantima koji se, pomiješani s vodom, bacaju ispred požara te tako sprečavaju gorenje. Ta se metoda u svijetu dosta primjenjuje, a kod nas intenzivnije od 2005. godine.

Izvor - Zadarska Antena
https://www.antenazadar.hr/clanak/2017/ ... i-po-noci/

....mi nemamo vodene površine koje su pogodne za takve opeacije (ne samo zbog njihovih površina i šta se nalazi na njima, već i zbog raspoređenosti po teritoriji)....
Ajd sad i o jezerima gde bi se pronašlo po koje za zavatanje vode :)

Sistemi za prečišćavanje voda kod Vreoca....
Bara kod Vreoca...
Jezera u Zrenjaninu...
Vršačko jezero kod Vršca....
Jezero u Grabovcu kod Obrenovca...
Labudovo okno na Dunavu.....
Ramsko jezero na Dunavu kod Rama.....
Bara Crvenka kod Kovina......
Brana na Dičini u Brđanima.....
Jakljeva kod Gornjeg Milanovca...
Adorjansko jezero kod Kanjiže.....
Jezero Šlajz kod Kovilja....
Jezero Arkanj u Koviljskom ritu.....
Flotacijsko jezero na Rudniku......
Stari Jadar u Kozjaku.....
Sipuljsko jezero......
Jezero Stubo Rovna kod Valjeva .....
Jezero Vlaški dol kod Vladičinog Hana....
Jezero Miratovac nedaleko od granice sa Makedonijom....
Jezera kod Buštranja kod Vranja.....
Jezero Orahovac kod Preševa....
Jezero kod Surdulice...
Pridvoričko jezero na Jastrepcu kod Blaca....
Blačko jezero kod Blaca....
Klokačko jezero kod Topole....
Jezera u Bukoviku kod Aranđelovca....
Jezero Gazivode na Ibru kod Zubinog potoka...
Miloševačko jezero kod Velike Plane.....
Žičko jezero kod manastira Žiča....
Jezera u Koševima kod Kruševca....
... itd....

I to je samo petina od navedenih 100 jezera i sve sa google maps sličicama
a mogu da se vide na sajtu Pezina:
https://www.penzin.rs/category/jezera-i-vode-srbije/
:sesir:
 
Boco, ti si spomenuo nabavku "kanadera". Kanader nije isti tip aviona ako AT. To su dve potpuno različite kategorije.

šro se tiče tih vodenih površina koje su nabrojao: nije dovoljno da se nešto zove "jezero" pa da može da ima dovoljnu dužinu i širinu za poletanje / sletanje amfibija, i da je okolni teren pogodan za poletanje i sletanje. Ponavljam ti, pogledaj spisak država koje koriste Kanadere, biće ti jasno.
 
Vrh