relja » Sub Apr 15, 2017 8:11 pm[/url]":2sqw5ji4]
Supergaleb G-4 ima maksimalnu brzinu oko 900 km/h (maksimalna znači bez podvesnog tereta, sa nekom optimalnom količinom goriva, u horizontalnom letu ili u poniranju, ne u penjanju).
Neka ekonomična krstareća brzina putničkog mlaznog dvomotorca je ti 800-900 km/h na visanam 8,000 m i više.
Avion koji kreće u presretanje putničkog aviona treba u roku koji se meri minutima da poleti, da pronađe položaj (radarom, potom vizuelno) i da priđe avionu na 8000m (u susretnom kursu ili iz potere) kao i da ima naoružanje i nišansku opremu za dejstvo i danju i noću i u složenim meteo uslovima i sa kojima bi mogao da zapreti i prisili posadu da sleti ili da napusti prostor Srbije.
G-4 to nema, nema ni Orao.
Zato su potrebni lovci presretači koji su dv aputa brži od putničkih aviona i koji su opremljeni odgovarajućim osmatračkim i nišanskim radarima i optoelektronikom, kao i naoružani raketama vazduh-vazduh.
A da bi jedna organizacija poput lovačke avijacije mogla da efikasno kontroliše vazdušni prostor u miru, treba da ima dežurnu paru (vojni izraz, ima razloga zatš se kaže para a ne par) ili odeljenje. To opet znači da treba da postoji u svakom trenutku 2 ili 4 aviona koji mogu da polete u roku od 5-10 min, kao i da drugi mogu da ih smene ukoliko je kriza takva da tokom leta potroše gorivo. Pored toga tu je potreba za trenažnim letovima, za redovnu obuka, rezerva aviona zbog održavanja, neoperativnost zbog kvarova... i tako se dolazi do minimalnog, ali apsolutno minimalnog broja od 12 modernih lovaca (jedna eskadrila) ako hoćemo da garantujemo da nam je nebo branjeno - u miru. A to je neki apsolutni minimum. Dve eskadrile su podnošljiv broj.
I to je pre bilo kakvog razmišljanja o ceni.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446502#p446502:2sqw5ji4 je napisao(la):
boca-ica » 15 Apr 2017 05:45 pm[/url]":2sqw5ji4]
a juriti za savremenim letelicama je mnogo preskupo za gladan narod
a mnogo jeftinije i isto za te ,,ultra savremene,, lako se obaraju raketama
sa zemlje ako ne da slušaju i poslušaju
Sto bi se mi toliko trošili na ona leteca skupa čudesa
kad smo to raketicama vec isprobali i dokazali da je jeftije i delotvornije još u Budjanovcima
Još je skuplje ako se ludak zakuca avionom u TE Nikola Tesla ili još gore na neki grad.
A pre nego što kreneš da sa zemlje ili iz vazduha, svejedno, moraš da ga identifikuješ i da iskomuniciraš sa posadom a to najbolje može da se uradi sa lovcima i vizuelnom identifikacijom u roku od 10-15 min. Niti pilot u "uljezu" može da zna da je nanišanjen sa zemlje pa ni ne može da zna šta mu se sprema. Pored toga, ni svi mogući S-300 i sl ne garantuju pogodak i uništenje kako treba i gde treba. Ništa tu nije "lako".