Šta je novo?

Avijacija - razno

Puma I Gazela su toliko razliciti helikopteri da tesko da je realno da nam iskustva sa Gazela pomazu kod Pume vise nego sto pomazu kod bilo kod drugog helikoptera.
Puma je mnogo ozbiljnija od bilo cega sto je MUP imao jos od doba MI-24 I MI-17. Ima 2x jace motore od Bella i osjetno je teza

I iskreno ja ne vidim razlog da MUP ima te helikoptere posebno jos sto se radi o kupovini polovnih i dosta starih helikoptera.

Ali ajde ni prva ni zadnja promasena investicija.
 
један је полован, овај грузијски, а није ни много стар (2005), остала два ће бити нова. а план је да се користе за САР, ВИП превоз и против-пожарну борбу. 145 је више тактички хеликоптер

Послато са Nokia 7 plus уз помоћ Тапатока
 
Za PPZ se koriste i vojni MI-8/17 I Puma tu ne daje nikakav poseban kvalitet u odnosu na njih pa ne vidim razlog da se kupi Puma a ne dodatni Mi-8/17 za vojsku. Ti vidis poseban razlog za time posebnu prednost Pume u odnosu na MI 8/17?

Za SAR nije potreban helikopter te klase i 145 te zadatke moze da obavi uz adekvatnu opremu cak sta vise to mu je jedna od originalno zamisljenih namena, dakle ako je SAR razlog treba da se kupi dodatni 145 ( ako vec naruceni broj nije adekvatan). Puma je 2x teža i ima 2x jači motor od 145 i samim time ce upotreba i održavanje biti znatno skuplji. Osim toga uvodi se novi tip helikoptera što opet dodatno poskupljuje upotrebu ( nezavisan st rezervnih delova posebna oprema i alati i posebna obuka).

Ako vec zelimo nove specijalizovane helikoptere za SAR i PPZ onda bi npr KA-32 bio bolji izbor doduse on je jos teži ali ima osetno vecu nosivost.

Ostaje VIP :)

Naravno ni za to nabavka Pume nije nužna.

Da se razumijemo ja podržavam nabavku hovih helikoptera ( i po meni je to veci prioritet i bolje potrosen novac od npr MiG 29 ) ali ne vidim razlog za toliki mix tipova.
 
Мислим да се Пуме набављају пре свега за специјалне јединице МУПа. Негде сам чак начуо, али није проверено, да је ЕУ у неким поглављима о придруживању која се баве полицијом прописала да МУП мора да има хеликоптер за десант већег броја припадника специјалних јединица.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558632#p558632:1qxmpv04 je napisao(la):
marat » 11 Авг 2018, 09:17[/url]":1qxmpv04]Za PPZ se koriste i vojni MI-8/17 I Puma tu ne daje nikakav poseban kvalitet u odnosu na njih pa ne vidim razlog da se kupi Puma a ne dodatni Mi-8/17 za vojsku. Ti vidis poseban razlog za time posebnu prednost Pume u odnosu na MI 8/17?

Za SAR nije potreban helikopter te klase i 145 te zadatke moze da obavi uz adekvatnu opremu cak sta vise to mu je jedna od originalno zamisljenih namena, dakle ako je SAR razlog treba da se kupi dodatni 145 ( ako vec naruceni broj nije adekvatan). Puma je 2x teža i ima 2x jači motor od 145 i samim time ce upotreba i održavanje biti znatno skuplji. Osim toga uvodi se novi tip helikoptera što opet dodatno poskupljuje upotrebu ( nezavisan st rezervnih delova posebna oprema i alati i posebna obuka).

Ako vec zelimo nove specijalizovane helikoptere za SAR i PPZ onda bi npr KA-32 bio bolji izbor doduse on je jos teži ali ima osetno vecu nosivost.

Ostaje VIP :)

Naravno ni za to nabavka Pume nije nužna.

Da se razumijemo ja podržavam nabavku hovih helikoptera ( i po meni je to veci prioritet i bolje potrosen novac od npr MiG 29 ) ali ne vidim razlog za toliki mix tipova.

једини разлог за који ја видим потребу набављања нових хеликоптера је замена Белки, које су врло маторе. а мислим да је избор Пума јер је лакша од Милаче. мада бих ја пре узео још 2 145 и 3 или 4 130/135 а не Пуму. е да, и Пума има ЕАСА сертификат, што Милача нема, тако да мислим да је и то још један разлог (ипак се полицијски хеликоптери региструју као цивилни)
 
Pa to, i meni bi dodatni 145 bili logicniji izbor, ali ko nas pita
 
Можда би било паметније набавити више нових АБ 412 као замену за старе АБ 212, вероватно је и лакша преобука, него за Пуму.
 
*U prethodnom mom postu umesto Bell 412 treba da stoji Bell 212.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558632#p558632:gnckyjts je napisao(la):
marat » Sub Avg 11, 2018 9:17 am[/url]":gnckyjts]Za PPZ se koriste i vojni MI-8/17 I Puma tu ne daje nikakav poseban kvalitet u odnosu na njih pa ne vidim razlog da se kupi Puma a ne dodatni Mi-8/17 za vojsku. Ti vidis poseban razlog za time posebnu prednost Pume u odnosu na MI 8/17?
Vojska će dobiti još 3 Mi-17 i 4 Mi-24/35. Što je, uz postojeće 8ice i 17ice sasvim dovoljno za naše potrebe a i kapacitete održavanja i obuke.

H145 ima opciju za dodavanje dizalice i može da nosi čak 9 putnika. Ali opet ima manji kapacitet nego Bell 212, koji može da nosi 14 putnika odnosno 2,2 tone tereta. Zato se H145 uzima kao zamena za Bell 206, dok se Pume uzimaju kao zamene za Bell 212.

Ako se pogledaju ponude na tržištu VN helikoptera, vidi se da tu i nema nešto mnogo varijacija. Aerospatiale/Eurocopter, Mil, Hjui, Sikorsky, indijski HAL i kineski Harbin. To je to što se marki tiče. Puma, iako skuplja i složenija, nudi mnogo toga za svoju klasu i svoje gabarite, i dokazala se kao proizvod. Za ovo što je Došljak rekao nisam čuo. Ali zvuči logično. Pogotovu je to nama bitno zbog Žandarmerije u KZB, da bi MUP mogao da premešta svoje jedinice bez potrebe da angažuje Vojsku ili da vucara po 3 Bell-a svaki put za to.

Za VIP transport mislim da će i dalje da se koristi Sikorsky S76. Pošto je on kupljen 90ih i specijalno opremljen u te svrhe, tako da verujem da može još dugo da služi. Što se tiče Ka-27, iako ima policijsku verziju, on nije za tu ulogu. Niko na svetu ih ne koristi u te svrhe. Nije isplativo.

Da se razumijemo ja podržavam nabavku hovih helikoptera ( i po meni je to veci prioritet i bolje potrosen novac od npr MiG 29 ) ali ne vidim razlog za toliki mix tipova
Migovi su nabavljeni da bi se kompletirala jedna cela nadzvučna lovačka eskadrila i zadržali uslovi potrebni za naplatu preleta. Odnosno zadržao ovaj obim preleta i ovaj obim prihoda od njih, što iznosi 300 miliona evra godišnje. Ti Migovi smetaju samo dvema grupama ljudi - stranim političarima koji su njihovu nabavku koristili za skupljanje jeftinih bodova na račun zastrašivačkih priča, i ljudima koji ne znaju ni kako VAP i naplata preleta funkcionišu, pa misle da je umesto njih mogla da se kupi eskadrila paraglajdera i tako reši problem. Nabavka tih 29ki je najrazumnije rešenje koje je RV moglo da uradi u ovom trenutku i u ovim ograničenim uslovima.
Što se tiče raznovrsnosti MUPovih letelica, pa i nije neko veliko šarenilo. Ranije je imao helikoptere od tri proizvođača, sad će imati od njih 4. Ali se isplati, jer će sad biti mirni dugi niz godina.
 
биће 3, Газела је Ербасов иначе си све лепо написао

Послато са Nokia 7 plus уз помоћ Тапатока
 
Joj sto ovo poznato zvuci.

Ako ne mislim kao ti onda sam ili neznalica ili izdajica. Ne znam stvarno sta da odaberem od toga pa me slobodno tretiraj kao da sam oboje nece mi biti prvi put, preziveo sam 90-te.

Imati eskadrili 30 godina starih aviona nije uslov za naplatu preleta, prelet smo uredno naplacivali i svih onih meseci kada nismo imali ni dezurnu paru MiG-29.

Za 185 miliona koliko placamo remont 6 30 godina starih MiG 29 bazicne verzije smo mogli da kupimo 4 nova Mig 29M/M2 ( 50 ih je prodato Egiptu za 2 milijarde usd ali ajde neka nama cena po komadu bude veca zbog manjeg broja).

PS Nisam siguran da se Zandarmerija po KZB razmesta helikopterima ali ako ti kazes da je tako onda je ok, neka kupimo jos te tri Pume da ne moraju ljudi da se cimaju i traze transport od vojske.

PS 2> Ka 32 sam naveo kao alternativu za SAR I PPZ I za to se itekako koristi.
 
увек смо имали дежурне паре (макар на папиру) и са 21 и са 29

Послато са Nokia 7 plus уз помоћ Тапатока
 
Aha ako imamo dezurnu paru na papiru bez obzira sto avionic nisu ispravni ni za let ni za borbu ( gume I akomulatori npr su bili problem) onda je ok I mozemo da naplatimo prelet?

Ali onda odjednom je uslov da se kupe 30 godina stari avioni jer bez njih ne mozemo da naplatimo prelet???

Ok......
 
Odakle ti to da sam rekao da si neznalica ili izdajnik? Jel to samo zato što sam, umoran od slušanja kako SNSovskih gluposti, tako i gluposti opozicije, napisao da kuknjavom o Migovima mogu da se bave samo političari i neupućeni ljudi? Pa opet, čak ni tu nisam rekao da si ti neznalica, nego ti ljudi koji uporno valjaju te priče. A izdajnike nisam ni pominjao, ne znam otkud ti to. Još jedan slučaj srbina kome je politika podelila um na dve suprotstavljene krajnosti...
Imati eskadrili 30 godina starih aviona nije uslov za naplatu preleta, prelet smo uredno naplacivali i svih onih meseci kada nismo imali ni dezurnu paru MiG-29.
Kojih 30 aviona? Lovačku eskadrilu će činiti 10 29ki, odnosno 14 ako se kupe dodatna 4 od Belorusije. Minimum minimuma neophodan da bi se vazdušni prostor smatrao potpuno bezbednim za prelete. Ako ti u tih 30 računaš i Mig 21 kojima su resursi istekli, i Orlove, koji niti su lovci, niti pripadaju istoj eskadrili, onda je to već tvoj problem i tvoje neznanje.

Što se tiče ''meseci kad nismo imali ni dežurnu paru Mig 29'', to je bilo vreme kad su 21-ce bile u upotrebi, tako da su naši mogli da se vade na račun toga. Tih 21-ca više nema i zato su kao rešenje postojale dve opcije: nabavka novih lovaca da se kompletira eskadrila, ili potpuno ukidanje lovačke komponente RV, što bi imalo strašne dugoročne posledice i verovatno se više nikad ne bi ni vratilo.
Za 185 miliona koliko placamo remont 6 30 godina starih MiG 29 bazicne verzije smo mogli da kupimo 4 nova Mig 29M/M2
Prvo, naši neće biti bazične verzije već nešto između SM i SMT, samo bez vektorskog potiska.
Drugo, ne postoji ''nov Mig 29''. Fabrika ne pravi nove primerke još od 2000ih.
Treće, između opcije 4 aviona koji su za nas ''overkill'' i 6 aviona koji su za nas sasvim dovoljni, iz tehničkih razloga odabrano je ovo drugo. Ne sumnjam ja da je tamo negde u svetu možda postojao i bolji dil, npr 16 29ki iz Severne Koreje po ceni od 150 miliona, ili npr 16 Rumunskih 29ki za svega milion evra (pošto toliko danas i vrede) al eto... izabrana je ova opcija sa Rusijom da bi kukači mogli da kukaju kako su nas odrali i kako bacamo pare na neke glupe eskadrile i prelete umesto da Sloboda Čačak napravi 10 paraglajdera i reši stvar... :roll:
PS Nisam siguran da se Zandarmerija po KZB razmesta helikopterima ali ako ti kazes da je tako onda je ok
Ok, izvini, ne premešta se ''u KZB'' jer iznad KZB i ne sme da leti. Premešta se ''do KZB''. Velika, suštinska razlika stvarno...

Ka-32 se koristi za SAR i PPZ al u okviru vojnih jedinica. Policijske službe te helikoptere ne koriste.
 
@Bender Rodriguez

Jel to samo zato što sam, umoran od slušanja kako SNSovskih gluposti, tako i gluposti opozicije, napisao da kuknjavom o Migovima mogu da se bave samo političari i neupućeni ljudi? Pa opet, čak ni tu nisam napisao da si ti neznalica, nego ti ljudi koji uporno valjaju te priče. A izdajnike nisam ni pominjao, ne znam ni otkud ti to. Još jedan slučaj srbina kome je politika podelila um na dve suprotstavljene krajnosti...
Spominjao si strane politicare a ne politicare i neznalice, a sada mi je i um podeljen?

Nisi u stanju da raspravljas bez etiketiranja? Osporavaj moje navode a ne mene kao licnost, to je elementarni princip.


Kojih 30 aviona? Lovačku eskadrilu će činiti 10 29ki, odnosno 14 ako se kupe dodatna 4 od Belorusije. Minimum minimuma neophodan da bi se vazdušni prostor smatrao potpuno bezbednim za prelete. Ako ti u tih 30 računaš i Mig 21 kojima su resursi istekli, i Orlove, koji niti su lovci, niti pripadaju istoj eskadrili, onda je to već tvoj problem i tvoje neznanje.
Ko govori o 30 aviona? Ko je spomenuo Orlove?Ja govorim o 30 godina starim avionima.

onda je to već tvoj problem i tvoje neznanje

Stavljas mi u usta reci koje nisam izgovorio i onda sam ja neznalice? U cemu je tvoj problem?

Što se tiče ''meseci kad nismo imali ni dežurnu paru Mig 29'', to je bilo vreme kad su 21-ce bile u upotrebi, tako da su naši mogli da se vade na račun toga. Tih 21-ca više nema i zato su kao rešenje postojale dve opcije: nabavka novih lovaca da se kompletira eskadrila, ili potpuno ukidanje lovačke komponente RV, što bi imalo strašne dugoročne posledice i verovatno se više nikad ne bi ni vratilo.

Sada kao razlog navodis opstanak lovacke avijacije, e to je vec druga prica. Maloprije si pisao da je kupovina bila nuzna da bi mogli da nastavimo da naplaćujemo prelet. Dve potpuno drugacije stvari.
Slažem se da se nije smijelo dozvoliti da nestane, ali ne mislim da je cuvamo sa kupovinom starih aviona i njihovim remontom po nerazumnoj cjeni.

Drugo, ne postoji ''nov Mig 29''. Fabrika ne pravi nove primerke još od 2000ih.

Netačno. Migovi 29 koji idu u Egipat su novi, proizvodnja je obnovljena.

Treće, između opcije 4 aviona koji su za nas ''overkill'' i 6 aviona koji su za nas sasvim dovoljni, iz tehničkih razloga odabrano je ovo drugo.

Novi avioni imaju vek do 10 godina, a novi do 40, kupujemo 6 starih koje cemo menjati za 10 godina umesto 4 nova a taj broj nam je kako i sam kazes dovoljan i koji ce nam sluziti 40 godina i ti tvrdis da je to dobra kupovina? Ok ovdje se ne slazemo.

Ok, izvini, ne premešta se ''u KZB'' jer iznad KZB i ne sme da leti. Premešta se ''do KZB''. Velika, suštinska razlika stvarno...

Da li idu zandari helikopterima da KZB? To mi je bilo pitanje a ne puka forma da li idu "do" ili "u"?

I rekao sam da ne znam ali vjerujem da ipak tesko da idu helikopterima pre ce biti da ih razmestaju kopnom, ali ako ti kazes da idu helikopterima vjerovacu ti, ja stvarno ne znam kako ih razmestaju. Dakle pitanje a ne prepirka. :sesir:

Ka-32 se koristi za SAR i PPZ al u okviru vojnih jedinica. Policijske službe te helikoptere ne koriste
.

Ka 32 JE CIVILNA VERZIJA KA-27. Dakle ne koriste ga vojne jedinice vec civilni servisi.

https://www.aerospace-technology.com/projects/kamov32/
Over 140 Ka-32 family helicopters have been produced and the helicopter is in service with operators in Russia (Ministry of Emergency Situations, Chief Department of Home Affairs of the City of Moscow), Canada (Vancouver Island Helicopters for logging), Germany (Helog), Switzerland (HeliSwiss), Taiwan, Tenerife (PANH for firefighting), Papua New Guinea (Heli Niugini for offshore operations), Myanmar, South Korea and a number of other countries.

More than 40 Ka-32 helicopters are in service in the Republic of Korea, with the Korean Forest Aviation and Maritime Police. The first of seven ordered by the Republic of Korea Air Force (RoKAF) was delivered in July 2004. The helicopters are used for search and rescue (SAR) and are equipped with an avionics suite from IAI Lahav of Israel.

In May 2010, Kamov delivered two Ka-32 helicopters to Azerbaijan’s Ministry of Emergency Situations. Azerbaijan will also receive four additional Ka-32 helicopters in the near future
.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558656#p558656:nam0x4jj je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sub Avg 11, 2018 12:31 pm[/url]":nam0x4jj]*U prethodnom mom postu umesto Bell 412 treba da stoji Bell 212.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558632#p558632:nam0x4jj je napisao(la):
marat » Sub Avg 11, 2018 9:17 am[/url]":nam0x4jj]Za PPZ se koriste i vojni MI-8/17 I Puma tu ne daje nikakav poseban kvalitet u odnosu na njih pa ne vidim razlog da se kupi Puma a ne dodatni Mi-8/17 za vojsku. Ti vidis poseban razlog za time posebnu prednost Pume u odnosu na MI 8/17?
Vojska će dobiti još 3 Mi-17 i 4 Mi-24/35. Što je, uz postojeće 8ice i 17ice sasvim dovoljno za naše potrebe a i kapacitete održavanja i obuke.

H145 ima opciju za dodavanje dizalice i može da nosi čak 9 putnika. Ali opet ima manji kapacitet nego Bell 212, koji može da nosi 14 putnika odnosno 2,2 tone tereta. Zato se H145 uzima kao zamena za Bell 206, dok se Pume uzimaju kao zamene za Bell 212.

Ako se pogledaju ponude na tržištu VN helikoptera, vidi se da tu i nema nešto mnogo varijacija. Aerospatiale/Eurocopter, Mil, Hjui, Sikorsky, indijski HAL i kineski Harbin. To je to što se marki tiče. Puma, iako skuplja i složenija, nudi mnogo toga za svoju klasu i svoje gabarite, i dokazala se kao proizvod. Za ovo što je Došljak rekao nisam čuo. Ali zvuči logično. Pogotovu je to nama bitno zbog Žandarmerije u KZB, da bi MUP mogao da premešta svoje jedinice bez potrebe da angažuje Vojsku ili da vucara po 3 Bell-a svaki put za to.

Za VIP transport mislim da će i dalje da se koristi Sikorsky S76. Pošto je on kupljen 90ih i specijalno opremljen u te svrhe, tako da verujem da može još dugo da služi. Što se tiče Ka-27, iako ima policijsku verziju, on nije za tu ulogu. Niko na svetu ih ne koristi u te svrhe. Nije isplativo.

Da se razumijemo ja podržavam nabavku hovih helikoptera ( i po meni je to veci prioritet i bolje potrosen novac od npr MiG 29 ) ali ne vidim razlog za toliki mix tipova
Migovi su nabavljeni da bi se kompletirala jedna cela nadzvučna lovačka eskadrila i zadržali uslovi potrebni za naplatu preleta. Odnosno zadržao ovaj obim preleta i ovaj obim prihoda od njih, što iznosi 300 miliona evra godišnje. Ti Migovi smetaju samo dvema grupama ljudi - stranim političarima koji su njihovu nabavku koristili za skupljanje jeftinih bodova na račun zastrašivačkih priča, i ljudima koji ne znaju ni kako VAP i naplata preleta funkcionišu, pa misle da je umesto njih mogla da se kupi eskadrila paraglajdera i tako reši problem. Nabavka tih 29ki je najrazumnije rešenje koje je RV moglo da uradi u ovom trenutku i u ovim ograničenim uslovima.
Što se tiče raznovrsnosti MUPovih letelica, pa i nije neko veliko šarenilo. Ranije je imao helikoptere od tri proizvođača, sad će imati od njih 4. Ali se isplati, jer će sad biti mirni dugi niz godina.
Ti si na ovo odgovorio sa:
Ako ne mislim kao ti onda sam ili neznalica ili izdajica.
Ajd sad prođi opet taj moj post pa kad naiđeš na deo gde sam ja napisao tako nešto, ti ga bolduj. Može?

Za ovo drugo si u pravu, izvini moja greška. Mislio sam da si napisao ''30 aviona'' a ne ''30 godina stari avioni''.
Sada kao razlog navodis opstanak lovacke avijacije, e to je vec druga prica. Maloprije si pisao da je kupovina bila nuzna da bi mogli da nastavimo da naplaćujemo prelet. Dve potpuno drugacije stvari.
Slažem se da se nije smijelo dozvoliti da nestane, ali ne mislim da je cuvamo sa kupovinom starih aviona i njihovim remontom po nerazumnoj cjeni.
Naprotiv, celovita lovačka eskadrila = celovita sposobnost naplate preleta. Prostije od toga ne mogu da sročim.
Što se tiče kupovine, a šta bi ti uradio? Koje bi avione ti nabavio?
Netačno. Migovi 29 koji idu u Egipat su novi, proizvodnja je obnovljena.
Egipat je poručio Mig-35. Proizvodna traka za Mig-29 više ne postoji. Postoji samo opcija sklapanja aparata od postojećih delova, što je pre 10ak godina dovelo do diplomatskog skandala kad je Alžir poručio nove 29ke a dobio aparate sastavljene od starih defektnih delova. Tako da imajući sve to u vidu, ovo što smo mi odabrali je sasvim razumna opcija.

Neće se 29ke menjati za 10. Radiće se remont za 5 godina, pa opet za 5 i tako sve do 4. remonta. Onda će se zameniti. Daleko od savršenog, ali pošto imamo RV koje sve svoje resurse (obuku, ljudstvo, delove, procedure) bazira na Migovima, i još ima 4 takve letelice u startu, logičan izbor bila je nabavka još Mig 29ki. I opet te pitam, isto kao i sve druge pre tebe koje sam slušao kako se zgražavaju nad tih 180 miliona evra - šta bi ti odabrao da si bio na mestu naših ljudi u RV?
Da li idu zandari helikopterima da KZB?
Naravno da idu. Ide i ljudstvo a idu i zalihe kad ne mogu vozila iz bilo kog razloga. I tu srednji transportni helikopter dođe mnogo korisniji nego laki.

Što se tiče Ka-32, kao što rekoh, on za policijsku upotrebu nije. Ako i ima neke PS koja ga koristi, onda su to zemlje bivšeg SSSRa kojima je to priuštivo i isplativo. Taj helikopter nije za naše potrebe, a posebno ne za naš MUP.
 
https://www.aerones.com/eng/news/?text_id=10

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qaYwwEhIGBE[/youtube]

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4t2VsoONAsk[/youtube]


Latvian heavy-duty drone manufacturer Aerones Ltd., together with the fire and rescue team from Aizkraukle, conducted an experiment the world had never seen before. In this experiment, the “Aerones” drone was tested to fight possible fire accidents. The results proved that it is able to reach heights exceeding those of firefighter truck ladders, while the drone also has the capability to operate in hard to reach and dangerous spots.

“Aerones” is currently interested in having a partnership for further development. Information exchange and collaboration with firefighting brigades experienced in skyscraper fire and suffocating conditions would be beneficial for both “Aerones” and the fire and rescue teams involved.

Currently the drones weigh 55 kg with a length and width of 3 m. With 145 kg of lifting power they can work up to 30 min depending on weather conditions. It takes 15 min to change batteries, while a full charge can be reached in approximately 90 min. New tests addressing the possibility of supplying the drones with power through special cables are planned in the near future.

The company is in progress to obtain a patent for the use of their drone to extinguish fires at very great heights. It is estimated that by using its powerful drone, heights of 300 – 400 meters will be accessible for firefighting.

This is one of the many affirmations for “Aerones” drone diverse usage.
 
Gruzijska Super puma je sve samo nije polovna, letela je bas malo i bas iz tog razloga je drzi visoku cenu. Nije heli polovan auto da mu rapidno pada cena, sve se racuna u skladu sa brojem sati letenja. U prilog visoke cene ide i cinjenica da kad se narucuje novi on ceka jedno 1-2 dana minimum...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Što se tiče Ka-32, kao što rekoh, on za policijsku upotrebu nije. Ako i ima neke PS koja ga koristi, onda su to zemlje bivšeg SSSRa kojima je to priuštivo i isplativo. Taj helikopter nije za naše potrebe, a posebno ne za naš MUP.

Ka 32 sam naveo kao primer koji bi bolje od Pume radio zadatke koji se navode kao razlog za njenu kupovinu od strane naseg MUP-a to su SAR I PPZ. . Najpre si navodio da ga koriste samo vojske pa sam ti dao primere civilnih institucije koje ga koriste upravo za te zadatke. Nijedna od tih institucija ga nije nasledila od SSSR I vecina primera je van ex SSSR teritorije.

Mig 35 jeste Mig 29 samo modernizovan. Rusi jednostavno umesto da oznacavaju avion kao novu verziju ( npr F-18 E/F je i dalje F-18) daju avionu novo ime, uglavnom iz marketinskih razloga.
Ali ok pogresno samo oznacio naziv aviona.
Sustina je da je u proizvodnji i da ga je bilo moguce kupiti novog.

I opet te pitam, isto kao i sve druge pre tebe koje sam slušao kako se zgražavaju nad tih 180 miliona evra - šta bi ti odabrao da si bio na mestu naših ljudi u RV?
Ko sto sam vise puta naveo umesto 6 polovnih 30 godima starih Mig 29 bi uzeo 4 nova Mig 29 ( Mig 35) i da to je mnogo logicniji i dugorocniji izbor. 4 nova Mig 29 (35) sada uz 4 postojeca remontovana pa nakon 5-10 godina opet 4 novih je po meni bio ispravniji put.

Alzir je kupio Mig 29 SMT i tada nije postojala aktivna proizovdnja, znali su da kupuju avione koji su sklopljeni od delova proizvedenih u doba SSSR-a. E sada koji je nivo kvaliteta bio to tesko da možemo da znamo. Avione su vratili, i njih je preuzelo Rusko RV u bazi u Kursku, i jos uvjek sa njima leti (sada ih menjaju sa SU-30) a Alzir je uzeo dodatne SU 30 .

Odakle ti molim te da moramo da imamo "celovitu eskadrilu" da bi mogli da naplatimo pun iznos takse za prelete?

I sta je to celovita eskadrila? Eskadrila je samo rec i moze da ima onoliko aviona koliko formacija konkretne jedinice predvidja, i imas eskadrila i od 4 aviona.
Gdje je to zapisano da moramo da imao bas taj neki X broj lovaca da bi naplatili prelete?


Ajd sad prođi opet taj moj post pa kad naiđeš na deo gde sam ja napisao tako nešto, ti ga bolduj. Može?

Dakle ja sam izrazio misljenje da je kupovina 29ki losa i tvoj post je :

Ti Migovi smetaju samo dvema grupama ljudi - stranim političarima koji su njihovu nabavku koristili za skupljanje jeftinih bodova na račun zastrašivačkih priča, i ljudima koji ne znaju ni kako VAP i naplata preleta funkcionišu, pa misle da je umesto njih mogla da se kupi eskadrila paraglajdera i tako reši problem.

Dakle ili mislim da se paraglajderima može zamjeniti lovacka avijacija i vrsiti nadzor vazdusnog prostora - a da to mislim onda bi zaista bio neznalica, ili sam strani političar koji skuplja jefine bodove putem zastrasivačkih priča.

Bilo koja treca opcija npr da znam koliko koštaju novi MiG 29 pa da niko ne moze da mi prodaje m*** za bubrege sa pricom kako je najpovoljnije i najpamatnije da kupimo 6 30 godina stara aviona a ne 4 ganc novih ne dolazi u obzir?
 
I opet ne dobih nijedan navedeni primer upotrebe Ka-32 u policijske svrhe. Mislim kad si već zapeo za njega, red bi bio da mi navedeš primer u policijskoj upotrebi. A možemo i da produžimo dalje i da se fokusiramo na srž teme. Kako god veliš.

Što se tiče Mig 29 i Mig 35 nije problem što si pomešao oznake nego što si ubeđen da se radi o istom avionu. Proizvodnja Mig 35 nije isto što i proizvodnja Mig 29. MiG se trenutno bori za osptanak, i zato forsira Mig 35 koji je skuplji i profitabilniji. Za 29ke je ostavljena samo opcija remonta i/ili sklapanja ''novih'' aparata od postojećih delova.
Kupovina novog Mig 29 nije moguća već više od 10 godina. A kupovina Mig 35 je sasvim druga priča, u kojoj mi nema šta da tražimo ako nam je stalo do toga da prođemo što jeftinije.
Alzir je kupio Mig 29 SMT i tada nije postojala aktivna proizovdnja, znali su da kupuju avione koji su sklopljeni od delova proizvedenih u doba SSSR-a.
Neće baš biti. To je možda Ruska verzija priče. Alžirska je malo drugačija. I nije to ni prvi ni poslednji put da Rusi utrapljuju kobajagi nove mašine sastavljene od starih delova. Indijcima su isto to radili pa su ih otkačili za nekoliko projekata.

Kupovina Mig 35, nebitno kog broja, bi zahtevala nove logističke promene u obuci pilota, nabavkama delova, servisiranju i svemu ostalom što ide kad se pređe sa jedne relativno skromne mašine kao što je Mig 29A na Mig 35. Takođe, uzeto je 6 da bi ih na kraju bilo 10 od kojih bi 2 bila trenažeri.
Odakle ti molim te da moramo da imamo "celovitu eskadrilu" da bi mogli da naplatimo pun iznos takse za prelete?
Od profesora koji predaje na katedri za vazdušni saobraćaj na Saob. fakultetu koga sam lično pitao za te uslove još pre 6 godina, kad je krenula cela priča o nabavci novih aviona. :wink: Baš da bih imao proverene argumente kad god uđem u ove beskonačne rasprave popularne na našim prostorima. Elem, jedan od uslova da se VAP smatra bezbednim i opremljenim za prihvat i naplatu preleta jeste postojanje barem jedne lovačke eskadrile sposobne za nadzvučne brzine.
I sta je to celovita eskadrila? Eskadrila je samo rec i moze da ima onoliko aviona koliko formacija konkretne jedinice predvidja, i imas eskadrila i od 4 aviona. Gdje je to zapisano da moramo da imao bas taj neki X broj lovaca da bi naplatili prelete?
Eskadrila, po nepisanim pravilima, ima od 8 do 24 letelice. Naravno, ne postoji međunarodna konvencija o tome ko će kako zvati svoje jedinice i formacije. Samo što ozbiljne vojske pod eskadrilom vode formacije od 8 do 24 letelice. Sad,u Africi postoje i eskadrile od jednog aviona, al zato je Afrika... Afrika.
Dakle ili mislim da se paraglajderima može zamjeniti lovacka avijacija i vrsiti nadzor vazdusnog prostora - a da to mislim onda bi zaista bio neznalica, ili sam strani političar koji skuplja jefine bodove putem zastrasivačkih priča.
A jel ti palo na pamet da sam ja u tom postu hteo da ti kažem da ne treba da budeš kao te dve kategorije ljudi... ? Mnogo se ti nešto lako pronalaziš u svemu što drugi napišu a i sam umeš da izvlačiš reči iz konteksta samo tako.

I opet, nema tog scenarija u kome bi Srbija kupovala Mig 35, tako da cela ta priča u startu otpada.

Uostalom, ako se tvoja vizija tek toliko razlikuje od realizovanog rešenja, čemu tolika frka? Ok, nećemo imati 8 aždaja. Imaćemo 10 solidnih mašina koje će nas lepo služiti i ispunjavati sve potrebe narednih 20 godina. Pride, imaćemo još 4 dodatne solidne mašine iz Belorusije. Znači sve u svemu, 14 solidnih umesto 8 aždaja. I to je razlog za toliko nezadovoljstvo i beskonačne rasprave?
 
Bender Rodriguez wrote: ....Elem, jedan od uslova da se vazdušni prostor smatra bezbednim i potpuno opremljenim za prihvat i naplatu preleta jeste postojanje barem jedne lovačke eskadrile sposobne za nadzvučne brzine....

Slabo se razumem u te vojne igračke-plačke
te bi ih voleo znati
zašto to ne mogu ( daleko jeftinije i jednostavnije) raketle da završe poso
bilo da su za zemlje ili okačene na neki pod zvučni aroplan ?
:sesir:
 
Zato što pisana i nepisana pravila nalažu da zemlja mora da ima sposobnost da: presretne, uspostavi vizuelni kontakt sa bilo kojom letelicom, isprati je na putu ka izlazu iz VAPa ili na putu ka prizemljenju na nekom od aerodroma. Drugim rečima, traži se od RVa sposobnost da pošalje čoveka da ostvari vizuelni kontakt sa kokpitom letelice i ustanovi kakav joj je status i koje su joj namere, i da potom komanda može da ''kroji'' odgovor i reakciju u skladu sa situacijom. I zahteva se da taj pilot RVa može da leti brže od 1 Maha.

I ja sam se nekad davno pitao što bismo usred ove besparice kupovali skupe avione, obučavali pilote, menjali ceo logistički lanac i održavali nalet kad možemo da uzmemo jak PVO i da njime odvratimo sve trablmejkere. :) Al fora je da uopšte nisu problem trablmejkeri nego da postoji određeni način na koji patroliranje VAPom mora da se uradi. Takođe, kad postoji samo PVO, jedino što država može da uradi nakon što letelica izignoriše pozive Kontrole leta, je da lansira raketu i raznese letelicu. A kad država ima RV (konkretno - lovce), onda se otvara čitav dijapazon mogućih reakcija na tu situaciju.

To je ujedno i glavni razlog što balkanske zemlje održavaju svoje RV. Samo radi tih preleta i osnovnih dužnosti. Inače niko ne očekuje da će se sutradan ratovati s tim starim Migovima i F-16icama. Zato se ja i smejem stranim političarima koji od toga prave bauka, jer svi znaju da se to uzima radi obavljanja osnovnih dužnosti* . A ne zato što Srbija planira nova osvajanja i imperije. Nego političari ko političari, vole da skupljaju jeftine bodove na svemu. Kao i ovi naši domaći, što kukaju kad se uzme staro, kukaju kad se uzme novo, kukaju kad se ne uzme ništa... :roll:

* Samo što i za te ''osnovne dužnosti'' postoje određeni kriterijumi. A ne ko što su u Africi radili, kupe 1 jurišnika pa se prave da imaju RV i onda se čude što ih aviokompanije zaobilaze...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=558757#p558757:1k6p2m3r je napisao(la):
boca-ica » 11 Aug 2018 07:23 pm[/url]":1k6p2m3r]
Bender Rodriguez wrote: ....Elem, jedan od uslova da se vazdušni prostor smatra bezbednim i potpuno opremljenim za prihvat i naplatu preleta jeste postojanje barem jedne lovačke eskadrile sposobne za nadzvučne brzine....

Slabo se razumem u te vojne igračke-plačke
te bi ih voleo znati
zašto to ne mogu ( daleko jeftinije i jednostavnije) raketle da završe poso
bilo da su za zemlje ili okačene na neki pod zvučni aroplan ?
:sesir:

Već ti je bilo objašnjeno, na istoj ovoj temi, evo da te podsetim:
viewtopic.php?f=13&t=703&start=600#p446523
 
A uuu .... istina, jeste na 25 strani :oops:
Hvala Relja
+1 :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446523#p446523:2sqw5ji4 je napisao(la):
relja » Sub Apr 15, 2017 8:11 pm[/url]":2sqw5ji4]

Supergaleb G-4 ima maksimalnu brzinu oko 900 km/h (maksimalna znači bez podvesnog tereta, sa nekom optimalnom količinom goriva, u horizontalnom letu ili u poniranju, ne u penjanju).
Neka ekonomična krstareća brzina putničkog mlaznog dvomotorca je ti 800-900 km/h na visanam 8,000 m i više.

Avion koji kreće u presretanje putničkog aviona treba u roku koji se meri minutima da poleti, da pronađe položaj (radarom, potom vizuelno) i da priđe avionu na 8000m (u susretnom kursu ili iz potere) kao i da ima naoružanje i nišansku opremu za dejstvo i danju i noću i u složenim meteo uslovima i sa kojima bi mogao da zapreti i prisili posadu da sleti ili da napusti prostor Srbije.
G-4 to nema, nema ni Orao.

Zato su potrebni lovci presretači koji su dv aputa brži od putničkih aviona i koji su opremljeni odgovarajućim osmatračkim i nišanskim radarima i optoelektronikom, kao i naoružani raketama vazduh-vazduh.

A da bi jedna organizacija poput lovačke avijacije mogla da efikasno kontroliše vazdušni prostor u miru, treba da ima dežurnu paru (vojni izraz, ima razloga zatš se kaže para a ne par) ili odeljenje. To opet znači da treba da postoji u svakom trenutku 2 ili 4 aviona koji mogu da polete u roku od 5-10 min, kao i da drugi mogu da ih smene ukoliko je kriza takva da tokom leta potroše gorivo. Pored toga tu je potreba za trenažnim letovima, za redovnu obuka, rezerva aviona zbog održavanja, neoperativnost zbog kvarova... i tako se dolazi do minimalnog, ali apsolutno minimalnog broja od 12 modernih lovaca (jedna eskadrila) ako hoćemo da garantujemo da nam je nebo branjeno - u miru. A to je neki apsolutni minimum. Dve eskadrile su podnošljiv broj.
I to je pre bilo kakvog razmišljanja o ceni.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=446502#p446502:2sqw5ji4 je napisao(la):
boca-ica » 15 Apr 2017 05:45 pm[/url]":2sqw5ji4]
a juriti za savremenim letelicama je mnogo preskupo za gladan narod
a mnogo jeftinije i isto za te ,,ultra savremene,, lako se obaraju raketama sa zemlje ako ne da slušaju i poslušaju

Sto bi se mi toliko trošili na ona leteca skupa čudesa
kad smo to raketicama vec isprobali i dokazali da je jeftije i delotvornije još u Budjanovcima :D

Još je skuplje ako se ludak zakuca avionom u TE Nikola Tesla ili još gore na neki grad.
A pre nego što kreneš da sa zemlje ili iz vazduha, svejedno, moraš da ga identifikuješ i da iskomuniciraš sa posadom a to najbolje može da se uradi sa lovcima i vizuelnom identifikacijom u roku od 10-15 min. Niti pilot u "uljezu" može da zna da je nanišanjen sa zemlje pa ni ne može da zna šta mu se sprema. Pored toga, ni svi mogući S-300 i sl ne garantuju pogodak i uništenje kako treba i gde treba. Ništa tu nije "lako".

Realno , šta god da doleti jako je mali prostor za bilo kakvu intervenciju. Jer najbliža granica vazdušnom linijom sa Rumunske strane ka Beogradu je oko 76 km, sa BiH je oko 83 km to recimo avion koji se kreće brzinom 800 km/h (13,3 km/min) pređe za oko 6 minuta što daje jako malo vremena za poletanje i presretanje. Pa čak i za presretanje iz leta.
Naravno postoje radari ali oni se mogu kamuflirati ili naglim menevrom zbuniti opertera.
 
Nema na čemu, Boco
Evo i poslednjeg primera zašto je potrebno da lovačka avijacija štiti teritoriju i vazdušni prostor svake države:
https://tangosix.rs/2018/11/08/prva-otm ... ale-plate/
Potpuno nepredviđeno, jedan čovek, samouki pilot, nezanimljiv za policiju, kamoli obaveštajne službe, bez prethodnih upozorenja ukrao je putnički avion i igra se sa njim po nebu. Na kraju ga usmeri na dole i ubije se.
To je scenario na koji niko ne računa, tj bar nije do sada. Šta još može da padne ljudima na pamet, ko to zna? Koliko sutra nekome, nekoj nepoznatoj grupi, može da sine luda ideja da nekakvu letelicu može da digne iznad Beograda ili nekog drugog grada, ili npr. HE Đerdap, TENT-a, itd, itd.
Ko će da reaguje u roku od 60 sekundi?
Pa dežurna lovačka para, ne postoji drugi način.
Taj "sport" košta, ali na ljudske živote (tvoj, moj, naših porodica, komšja, svih državljana Srbije i drugih koji su se ovde zatekli) niko nema pravo da stavi cenu.


PS, vidim da je uletela reakcija u međuvremenu - kakav god da je "scenario", neko treba da bude u pripravnosti.
Pa i taj koji "uleće" iz Rumunije, je u Rumuniji i na njega motre Rumuni sa svojim radarima i svojim lovcima, a Bogu hvala, nismo u zavadi sa susedima (osim što naši "mediji" truju o Tompsonu kada se tamo zapravo sluša pokojni Oliver, ali i naše "cajke" po kafićima, a tamo truju o Baji Malom Knindži koji ovde ne može da ugovori ni svadbu pod šatorom jer ga se više niko i ne seća) pa da se takve informacije ne dele .
 
Vrh