Šta je novo?

Avijacija - razno

Jasno sam napisao
...Vatrogasnu avijaciju nemamo, nego dicimo se tudjom iz milosti stacioniranu kod nas
Nedavno baš ovde smo vodili diskusije o Canaderima, te se sve svelo na to da su par komada za nas preskupi :(
al zato nista nam nije preskupo za vojnu avijaciju ... :(
znači akcenat je bio na Vatrogasnoj aviaciji (a ne na kanadere koj su spominjani) i još uvek je nemamo . I to je istina
Kad smo vec kod vatrogasaca i aviacije :)
nedavno videh da za gašenje požara u zgradama na velikim visinama (višlje od merdevina) da su neki počeli koristi vatrogasne dronove :kk:

Kako u Bgdu obilujemo visokim zgradamaa a kao mala prva pomoć vatrogascima pri takvim intervencijama bi bio od velikog značaja :D
 
Vidi, Boco, ovo je neozbiljno.
Bolje bi bilo da se izražavaš precizno.
Spomenuo si Kanadere, dobio odgovor za Kanadere. I znaš da umesto svojih PP aviona imamo dogovor sa Rusijom. Za zemlju sa ovom geografijom i broj požara godinje - na kraju mu dodje na sito, možda i jeftinije.

Lepo je to što su postavio za dronove, ali kako ti to pišeš, ispada da su oni već u masovnoj upotrebi, a uošte nije tako. Koncept se još uvek ispituje.

Čak i dve slike koje si postavio se dobijaju na google image pretrazi za "firefighting drone" ... ali kao dva jedina rezultata na kojima se vidi kako dronovi zaista i gase požar, na ostalim služe za izviđanje i nadzor, kao što i jeste. Ova druga je očigledno montaža.
 
Ok- jasno ,
ozbiljna je samo vojna i kompaniska avijacija

Jedno usputno pitanje
kada nam je u istoriji postojanja uprkos velikim žrtvama NAŠA vojna aviacija donela pobedu ?

Da bi smo se bolje razumeli
treba da imamo vojnu aviaciju ali treba po nešto i za civlne posebne namene.
:sesir:
 
Prvi put čujem za "kompanijsku avijaciju".

Odgovo na usputno pitanje: jedini rat u istoriji u kojem je isključivo avijacija donela pobedu je rat protiv Jugoslavije 1999.
Zato što su na jednoj strani bile super sile, a na drugoj naša mala zemlja sa samo 14 zastarelih i nesipravnih lovaca i zastarelim PVO sistemima.

A da nismo imali avijaciju 1918. i 1944/45. gubici naših trupa na zemlji bi bili neuporedivo veći, i to valjda ne mora da se objašnjava zašto.


Erbasovi helikopteri su izabrani upravo zato što će moći da se koriste i za "civilne" namene: bolnički transport, civilnu evakuaciju i sl.
Mi takav helikopter do sada nismo imali, a trebalo je ih imamo.
 
Што се тиче противпожарне авијације, мислим да требало размотрити да се за војску набави барем два Иљушина Ил-76, то су авиони који би били најкориснији за цивилне потребе. За војску би користио за веће падобранске десанте од 120 војника или транспорт 140 војника, као и за превожење већих терета, а за цивилне потребе може се користити за гажење пожара, код нас су најчешће и виђани у акцији из Ниша баш Иљушини, превозећи 44 тоне течности за гашење пожара. Иначе је баш Иљушин највећи противпожарни авион. Такође ови авиони би били корисни и за друге ванредне ситуације за превожење спасилаца, њихове опреме, хуманитарне помоћи, санитетске летове, eвакуацију угроженог становништва. Далеко било, али ако затреба, зар не би било лоше имати могућност брзог превожења нпр. специјалних спасилачких екипа и њихове технике у нпр. Вршац, Бор, Ужице, Краљево, Сјеницу него транспортовати их друмским саобраћајем?

Е сад, ту може да буде питање зашто те Иљушине набављати за војску? Једноставно, искуство је такво да је у нашој земљи лакше имати централизовано одржавање, обуку и командовање над тим летелицама у оквиру већ уходане институције него оснивати нову. Ни у Југославији која је била већа нису постојале засебне ватрогасне и спасилачке ескадриле, већ су Канадери били у оквиру ЈНА као и спасилачки хеликоптери АМСЈ, док су СУПови имали своје хеликоптерске јединице. Ево још увек нисмо успели да издвојимо ватрогасну-спасилачку службу из МУПа иако је то још давно најављено.
 
Ni manje ni više nego IL 76? Zašto ne AN 224? Mislim veći je pa možemo još više spasioca da desantiramo na 80 km od Batajnice.

Smanji malo.....
Dajte malo realnosti ljudi.
Koja zemlja veličine i ekonomske snage Srbije ima takav avion? Nemoj da mi dajes primer Jermenije jer su oni malo specificni.

Da li ga je SFRJ imala? Najvece sto smo imali je bio AN-12 koji je mnogo manji i jeftiniji.

Imate li predstavu koliko takvi avioni kostaju? Koliko kosta sat njihovog leta? Njihovi remonti i godisnje održavanje? Od koga mislis da uzmes te pare i da usmeris u IL-76? Koliko kostaju padobrani za desantiranje teske tehnike?

To ja strateški transporter namenjen za prevoz tereta na udaljenosti od nekoliko hiljada kilometara a ti bi sa njim radio desante spasioca u Vrsac??? Za sanitetske letove su helikopteri neuporedivo bolji jer mogu da slete tamo gdje zaista trebaju a ne na aerodrom koji je mozda satima daleko, isto vazi i za spasilacke namene.

I
Za to sto ti spominjes IL-ove koristi Rusija, ali Rusija je malcice veca od Srbije pa iz zaista trebaju avioni koji imaju radijus leta od nekoliko hiljada km. A i malcice je bogatija.

Za sve to sto ti spominjes je bolje dokupiti MI-171
 
I baš iz tih razloga imamo dogovor sa Rusijom o iznamljivanju.
 
Erbasovi helikopteri su izabrani ....
12. apr 2018 tango six piše
.....Prilikom nedavne posete delegacije Ministarstva odbrane Srbije Moskvi
prvi put smo zvanično dobili potvrdu da se sa Rusijom, pored dodatnih transportnih helikoptera Mi-17,
pregovara i o nabavci, kako je rečeno, borbenih helikoptera Mi-35......
izvor https://tangosix.rs/2018/12/04/mi-35-le ... za-rv-pvo/
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=531720#p531720:1pyftakr je napisao(la):
boca-ica » 12 Apr 2018 08:45 pm[/url]":1pyftakr]
Erbasovi helikopteri su izabrani ....
12. apr 2018 tango six piše
.....Prilikom nedavne posete delegacije Ministarstva odbrane Srbije Moskvi
prvi put smo zvanično dobili potvrdu da se sa Rusijom, pored dodatnih transportnih helikoptera Mi-17,
pregovara i o nabavci, kako je rečeno, borbenih helikoptera Mi-35......
izvor https://tangosix.rs/2018/12/04/mi-35-le ... za-rv-pvo/
https://tangosix.rs/2018/02/03/prva-fot ... za-srbiju/

Isporuka prva dva od 9 naručenih srpskih H145M biće realizovana do kraja godine, što je u intervjuu za televiziju N1 pre pet dana potvrdio i potpredsednik Erbas Grupe za jugoistočnu Evropu i Izrael Cezar Sančez Lopez.

Boco, zašto si uporan na temi u koju nisi ni malo upućen, ni informisan niti se truduš da budeš u toku sa događajima?
 
Ne krijem da se slabo razumem u vojnu avijaciju
ali
prvo pišu -nabavljamo transportne helikoptere koj mogu i za civilne potrebe H145M ,- a potom MI 17 :shock:

Velika je to razlika izmedju samih helikoptera.
i na kraju šta nabavljamo ?
Sve i od svakog ?
Kako utiče ta šarolikost na održavanje , rezervne delove , specijalizaciju mehaničara, ekonomičnost ... itd. ?

Imam par drugara koj su mi rekli i po koju reč o helikopterima :)
neki su ceo radni vek proveli na Gazeli -jedna licenca i tako otišli u penziju - svega jedan od nj. je ima više licenci
pa čak i onu za postavljanje velikih dalekovoda po planinama sa nekim čudom na elise .... ali takvi su retki kod nas
Inače ulazio sam i one sto su na sprat a elise do betona
al djaba mi to, kad ne znam da ih teram :lol:
:sesir:
 
Било је приватних Иљушина у Србији, онај Динкићев кум шверцер наоружања беше што су га прозивали да продаје Заставине пушке у Африци у земље под ембаргом.
Наши Иљушини би могли да се користе и за домаћу наменску индустрију за транспорт извежене робе. А по потреби (а искрено боље да нема потребе) и за ванредне ситуације, з гашењу пожара.

Што се тиче хеликоптера, фале нам све те категорије, лаки транспортни вишенаменски (Х145 М), средњи транспортни вишенаменски (Ми17/171) и борбени (Ми35). Сваки од тих хеликоптера има јасну намену и реалне су потребе за сва три типа, као и за модернизацијом Газеле.
 
Boco
Zato što su nam potrebni helikopteri poput tog Erbasa, jer Mi-8/17 je za neke zadatke prevelik ili nepodesan, a Gazela tek nije pogodna.
Jedan tip helikoptera ne može da završava sve potrebne poslove.

Trebalo nam je "nešto između": da mogu da se unesu noslia i lekarska ekipa, da ima "zadnja vrata", da ima upotrebljivu dizalicu, a da opet može i da preveze do 10 ljudi ili da bude i naoružana po potrebi.
Mi-17 je za teže terete, za desantiranje ili padobranske skokove.

Dakle u pitanju je druga klasa letelice. I otuda održavanje, delovi i obuka mehaničara za različite tipove nisu problem već jedna sasvim prirodna stvar.
I dok se ti čudiš, 99,99 stručne javnosti i upućenih ljudi je prijatno iznenađeno ovakvim izborom.
 
Х145 је одличан хеликоптер. штавише, тренутно је најбољи у својој класи, лаких вишенаменских хеликоптера. исто тако, Ми-8/17/171 је најбољи хеликоптер у класи средњих транспортних, тако да не видим проблем да имамо оба. иначе, лаки вишенаменски су идеални за послове трагања и спасавања, ваздушног осматрања и санитетског превоза, јер су ем економичнији, ем им треба далеко мањи простор да слете, него нпр. Милачи
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=531735#p531735:394weld1 je napisao(la):
Дошљак » 12 Apr 2018 09:35 pm[/url]":394weld1]Било је приватних Иљушина у Србији, онај Динкићев кум шверцер наоружања беше што су га прозивали да продаје Заставине пушке у Африци у земље под ембаргом.
Наши Иљушини би могли да се користе и за домаћу наменску индустрију за транспорт извежене робе. А по потреби (а искрено боље да нема потребе) и за ванредне ситуације, з гашењу пожара.

Што се тиче хеликоптера, фале нам све те категорије, лаки транспортни вишенаменски (Х145 М), средњи транспортни вишенаменски (Ми17/171) и борбени (Ми35). Сваки од тих хеликоптера има јасну намену и реалне су потребе за сва три типа, као и за модернизацијом Газеле.
Ako privatnik nadje interes da ga ima neka ga kupi to nema veze sa vojskom i sa državom. A osim toga ti IL-ovi se nisu dugo zadržali.
Što se gasenja pozara tiče jasno ti je da je rec o posebnoj verziji i da taj avion ne možeš da koristis za klasican Cargo?
 
Могао би СДПР можда да купи :D Можда грешим али чини ми се да постоји више верзија ПП Иљушина, неки су произведени такви а неки су преправљене стандардне верзије Д и ДТ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=531925#p531925:28j9ytfx je napisao(la):
Дошљак » 13 Apr 2018 06:52 pm[/url]":28j9ytfx]Могао би СДПР можда да купи :D Можда грешим али чини ми се да постоји више верзија ПП Иљушина, неки су произведени такви а неки су преправљене стандардне верзије Д и ДТ.
Nebitno je da li je prepravljen ili ne, sustina je da njega ne bi mogao da koristis za druge namene vec samo za PP.
Dakle nabavljas vise desetina eura vredan avion ( ne znam tačno ali vjerovatno 50+miliona eura) imas godišnje troškove održavanja, obuke plata pilota i mehaničara itd itd koje se mere milionima eura, sve za avion koji ce ti trebati jednom u 2-3-4 godine.
Da li ti to deluje kao pametna investicija? Posebno u zemlji kojoj nedostaje osnovna pp oprema koja se koristi svakodnevno?

Znam da je lijepo mastati o močnim mašinama ali pre toga odradite "reality check".
npr. Koja država ima IL 76 pp verziju? Ako je nemaju zemlje slične nama to nam vjerovatno ukazuje na nesto?

Isto vazi za kanadere, npr koja kontinentalna država ga ima? Zar nije simptomatično da ga koriste samo primorske zemlje?
 
Marat a koji je to AN 224 kako si napisao gore moze fotka tog aviona
Ovoj drzavi stosta fali pa i nirmalna eskadrile od po 16
helica za transport traganje spasavanje borbenih pa mupu takodje
A avioni za pocetnu obuku 16 lasta npr 16 lovaca itd
Inace drzava srb ima pravo na 155 borbenih aviona
 
Izvinjavam se greska u kucanju AN 225 Mrija najveci :) one and only :)

https://en.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-225_Mriya

EDIT: Naravno direktore, i bas zbog toga ne treba da se ponasamo kao "pijani milioneri" i da se razbacujemo, vec trebamo da se fokusiramo na nanjuznije resurse.

Kupovina visenamenskih helikoptera je po meni u vazduhoplovnom segmentu najracionalnija stvar. Možemo da ih koristimo i za PP i za sanitet, evakuaciju, nadzor, obuku pilota i padobranaca transport tereta i ljudi, pomoc u gradjevinskim radovima... a u krajnjoj liniji i u borbi.
 
Mozda uskoro naprave sa kinezima drugi komad potpisan je neki sporazum sa kinezima
Kad bi napravili putnicku varijantu eh
Inace napravljen da bi prebacili burana ...
 
никада се неће направити путничка варијанта. ево, Ербас се мучи са 380, планирају да прекину производњу. да им нема Емирејтса, одавно би престали да га производе
 
An-225 nece nikad videti putnicki saobracaj jer je to unikatna masina dizajnirana za striktno industrijske I vojne svrhe. A drugo, Antonov je prosle godine bankrotirao a imovina mu je podeljena na vise manjih kompanija koje se bore da prezive. Inace 225 ima svog brata blizanca koji skoro-dovrsen stoji u fabrckoj hali vec 30 godina.

Elemm, Srbija ne moze sebi da priusti kupovinu Il-76 jer je em skupa kupovina em je neisplativa na duge staze. Nasa vojska nema preke potrebe za takvim letelicama, njima treba par srednjih, ne teskih transportera. Istina je da Il-76 ima vatrogasne verzije ali za Srbiju bi to bio "overkill", koji bi uz to kostao jako puno. Srbiji bi, pored par Kanadera, za gasenje pozara najvise koristilo kada bi se jedan ili dva Mi-8/17 opremili tako da po potrebi mogu da se salju u takve akcije.

Sto se tice H145, kao sto rece @Johnny Lee, to su helikopteri odlicni za nas. Zato sto su laki transportni, spona izmedju izvidjackih Gazela i teskasa Mi-8. Tako da vojska moze da ih koristi za svoje potrebe a mogu da sluze I za spasialcke misije. U sustini, ono sto Srbiji trenutno najvise treba jeste dva laka transportna koji bi imali opremu za SAR, I dva Mi-8/17 koji bi bili opremljeni I za SAR I za gasenje pozara, pa bi menjali opremu u zavisnosti od trenutne situacije. I naravno, da uvek budu operativne po bar dve letelice I spremne da se aktiviraju u roku od pola sata. Inace im se gubi svrha.
 
може и Х145 да се користи за гашење пожара, тако да нама Канадер (ни ишта веће) не треба, јер имамо сасвим добре услове за ваздушно гашење пожара: Х145, полицијске Белке, Милаче и Дромадери Привредне авијације
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=526586#p526586:3qm0thbb je napisao(la):
=nikola= » Sre Mar 21, 2018 4:41 am[/url]":3qm0thbb]Svasta se ovde pise...

Prvo, da se razumemo, profesionalni pilot je u sustini kursista. Jedini uslov je zavrsena srednja skola. Kursevi nemaju nikakvu akademsku tezinu i ne znam zasto se smatraju nekim elitnim zanatom i zasto bi neki doktor koji je 10 godina gulio knjigu zeleo da se spusta na taj nivo. Pre ce biti da je neki doktor od 30 god. otisao u avijaciju iz entuzijazma nego neki klinac od 19 god. kome je tata platio skolu jer nije znao sta ce drugo.

Po zavrsetku kursa u skoli koja je sertifikovana od strane drzave, polaznik kursa izlazi na teorijske i prakticne ispite koje organizuje drzava. Dozvole takodje izdaje sama drzava pilotima koji su izasli na testove i pokazali propisano znanje.

Znaci sve isto kao u auto skoli, ali se piloti iz nekog razloga ljute kad ih zovu soferima. Pa niko kamiondziju ne pita u kojoj je auto skoli zavrsio nego jednostavno pokaze dozvolu izdatu od mupa.

Ne postoje vise dobri i losi piloti kao sto je to mozda nekada bilo. Moze da se diskutuje da li su moderni trendovi u obuci pilota dobri ili losi, ali cinjenica je da svi piloti izlaze iz istog sistema - mogu se smatrati jednakim i nema "najboljih pilota na svetu". Ne postoji "priucen pilot".

Moderni trendovi u obuci se fokusiraju na saradnju posade i upravljanje sistemom autopilota.
Pilot u prosecnoj evropskoj ili bliskoistocnoj aviokompaniji cesto mesecima ne provede ni sekund rucno upravljajuci avionom. Najcesce nije ni prosao kompletnu obuku kako da upravlja avionom u svim rezimima leta, pa kao posledicu toga imamo razne udese gde su piloti polupali potpuno ispravne avione ili avione sa minimalnim kvarom (AFR447, THY1951, FDB981, TAK363...). Sa druge strane, istina je da je upotreba automatizacije generalno poboljsala bezbednost. E sad, reci tim ljudima sto su poginuli u AFR447 da je avijacija bezbednija nego ikad. Dzabe im.

Za vojne pilote ne treba generalizovati, ima sjajnih vojnih pilota koji su se potpuno uklopili u civilno okruzenje, a ima i onih drugih.

Generalno ne pratim te amaterske sajtove tipa pprune, avherald i slicne gde diskutuju neki fotografi, entuzijasti, kvizaši, novinari i slicni. Za mene je izvestaj komisije jedini relevantan i tu su svajcarci uradili dobar posao. Mislim da nije ovde mesto da se komentarisu strucni propusti, ali cu napisati da smatram da otkaz motora u poletanju nikako nije "omanja vanredna situacija", pogotovo za pilote sa modernom obukom.

Steta sto imas tako iskrivljeno misljenje. Verovatno kao posledica neznanja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=533212#p533212:17w8f5jw je napisao(la):
Zohan » Pet Apr 20, 2018 4:31 pm[/url]":17w8f5jw]
Steta sto imas tako iskrivljeno misljenje. Verovatno kao posledica neznanja.

Nije to moje misljenje, to su cinjenice.

I nemoj tako sa visine, nego napisi sta mislis da nije istina pa da diskutujemo.
 
Ni jedna tvrdnja koju si naveo nije tacna, te to nisu cinjenice nego tvoji zakljuci proizasli, verujem, jer mislis da poznajes materiju o kojoj pises.
Nisam imao vremena i nemam vremena da objasniavam stavku po stavku, ali slobodno izaberi sta zelis bilo sta od tvojih proizvoljnosti pa sto kazes, mozemo da diskutujrmo.
Tako da nista nije “sa visine”, vec ti je lepo receno...
 
Vrh