Šta je novo?

Autoput "Vožd Karađorđe" - Šumadijski koridor

Blago nama s ovakvim profama...
I taj "kamen" iza tebe na toj slici, lepo je tu sam nekad davno izrastao, ma priroda je čudo. Jako je to kulturno niklo dok još rudaratva nije bilo...
 
Blago nama što se radujemo novim autoputevima koji se grade pre svega za rudarske kompanije 🙁
Zar stvarno mislis da su im autoputevi toliko potrebni.

Zidjin je u 2023 proizveo 240.000 tona bakra ili ti 10.000 hiljada šlepera tj dnevno oko 27 ili jedan po satu.
I dalje do Bora ne vidim brzu saobraćajnicu.

Takodje ne mislim da i jedan eventualni rudnik u Šumadiji može imati taj obim proizvodnje.
 
Izgleda da jesu, baš zbog efikasnijeg transporta rude će biti autoputeva. Mislim da je rečeno baš za ovaj autoput da nema nikakvog smisla da se pravi jer ne povezuje neki veći broj ljudi i da baš odgovara rudarskim kompanijama ako pogledaš gde su planirani rudnici i gde su istražna polja. Količina rude za transport će biti dosta veća ako se otvore svi planirani rudnici.
 
Tebi bi odgovarao taj krak do Topole, nema nikakvih planiranih rudnika u blizini prema trenutnim informacijama. E sad da li bi bilo štetnog uticaja od nekih potencijalnih rudnika litijuma koji su malo dalje to već ne znam.
 
Kakve veze ima autoput/brza saobraćajnica sa rudnicima? Putevi se grade da bi ljudi mogli normalno da putuju kao i u Nemačkoj, Italiji itd... kao i da bi lokalne firme mogle prevoziti svoju robu. Da treba brže i više autoputeva da se gradi to je tačno ali ne podržavam ljude koji se protive izgradnji Vožd-a ili nekog drugog AP/BS. Ovaj plan za Vožd je možda i najbolji jer povezuje puno gradova a skoro sve raskrsnice su denivelisane.
 
Koliko znam Zijin transportuje rudu do luke Bar i odatle ide u Kinu a autoput ide baš do Valjeva, znači kamionima do Valjeva a onda vagonima do Bara.
Primer: živim u Beogradu a porodica van Bg i meni bi odgovarao autoput do mesta gde žive. Izgradi se autoput baš do tog mesta a uz to se otvori i rudnik. Oni rasprodaju sve što imaju i presele se u Bg jer im je stalo do (dužeg) života i odjednom meni taj autoput postane beznačajan. Ovakvih primera ima jako puno, šta će ti kuća i imanje ako je sve oko tebe zagađeno.
Ipak su autoputevi koji povezuju veće gradove (Bg, Ns, Niš) i države značajniji.
 
Izgradi se autoput baš do tog mesta a uz to se otvori i rudnik. Oni rasprodaju sve što imaju i presele se u Bg jer im je stalo do (dužeg) života i odjednom meni taj autoput postane beznačajan. Ovakvih primera ima jako puno, šta će ti kuća i
Bato, pusti bre te misli, to se granici sa teorijama zavere. Opusti se i raduj se sto nasa zemlja KONCNO dobija ozbiljnu mrezu autoputeva!
 
A pazite sad ovu ludu ideju. Znam da ovo još nikad nigde nije primenjeno, ali saslušajte me...

Utovariš rudu na voz odmah kod rudnika i transportuješ železnicom do luke, bez da koristiš kamione. Ne uništavaš puteve, ne trebaju ti novi i još uštediš pare. A putevi nek se grade gde stanovništvo i ostatak privrede zahtevaju.

Znam da to niko tako u svetu nigde ne radi, ali mogli bismo mi kao zemlja koja pretenduje da uskoro uvede leteće automobile da probamo da inoviramo i u pogledu transporta rude.
 
Nema pruge pored svih potencijalnih rudnika, autoput je najbolja opcija za njih, ne investiraju zbog nas sigurno.
Sinoć sam baš slušao ovo i opet se pominje gradnja pruge i izmeštanje regionalnog puta zbog rudnika.
23:40-24:25
 
Vrh