Space Motion
Higher intermediate
- Učlanjen(a)
- 05.06.2021.
- Poruke
- 1.003
- Pohvaljen
- 3.026
Ovi jedan dan jedan tunel su za one kojima se servira priča o 1000km autoputeva, najtežih autoputeva se u ovom trenutku gradi u srbiji.
I šta nas tek čeka za dva tunela od preko 3 km posle Ivanjice...Mislim da ce ovo biti pušteno u saobraćaj realno 2025 godine. Strasno je kašnjenje u proboju tunela. Voleo bih da nije tako i voleo bih da demantuju radom. Bukvalno je kod nas problem gradnja tunela. Sećate se koliko smo samo čekali da se zavrsi i pusti tunel Brancic na deonici Ljig - Cacak. Pa i ova deonica obilaznice oko Beograda kasni zbog tunela Beli Potok. Gde god se probija i gradi tunel tu kašnjenje obavezno bude veliko. I uvek ih iznenadi sastav zemljišta i voda koja se nadje na putu probijanja. Mislim da će u isto vreme završiti i Moravski AP i deo do Pozege.
Zato sam i napisao. Samo da na trasi koju rade nema tunela. Evo videćete 2025 ce pustiti ceo Moravski koridor i ap do PozegePo mom misljenju, ipak je problem sama gradnja tunela.
Слажем се да пројекти иду траљаво, али ми није јасно како мислиш да се могао направити тунел дуг неколико километара. Да ли мислиш да се извођачи плаћају на сат или дан? Не, плаћају се према изведеним количинама радова. Цене евентуално могу да порасту због неких додатних радова или поскупљења материјала (ако је уговорено усклађивање цена, што углавном јесте на великим пројектима који трају више година), али тешко да се може направити неколико километара тунела од те разлике. Ако се већ критикује, нека то буде аргументовано. Неаргументована критика само погодује владајућима.najtezi tunel beli potik dug 400metara i dubok 15 metara prave toliko godina ja sam i zaboravio kad je to poceto,potrosice novca da se mogao napraviti tunel dug nekoliko kilometara
A sta je sa delom Surcin-Nbg? Nije duga, nema tunela, nema mostova. Tu je eksproprijacija.Zato sam i napisao. Samo da na trasi koju rade nema tunela. Evo videćete 2025 ce pustiti ceo Moravski koridor i ap do Pozege
Последња реченица је суштина проблема - надзор треба да штити струку, а тиме и све грађане Србије. Он треба да каже да ли су додатне количине или веће цене оправдане или не, да ли је продужетак рока оправдан или не.Pa sad, bilo bi lepo da je tako.
Istina je da od prvog potpisa do poslednjeg kontakta, pri isteku garancije za izvedene radove, traje igranka "ko ce koga" gde se burgija i nalazi rupa u svakom slovcu i gleda da se uzme para na svakoj lopati koja (ni)je predvidjena ugovorom. Opet, zavisno od tipa ugovora.
Posto nam je vlast i njihovi pioni koji vode drzavna preduzeca poznata kao prepostena, fer je preispitivati svako odstupanje od osnovnih elemenata ugovora, a rok je svakako jedan od njih.
Da konkretizujem, u normalnom slucaju strane izvodjac i investitor imaju suprotstavljen interes, gde investitor zeli da plati sto manje a da gradnja traje sto krace, a izvodjac obrnuto. Vrlo je moguce(jer se desava STALNO) da izvodjac angazuje manje radne snage, radovi idu sporije, izvodjac prijavljuje fantomske razloge za to i opravdava troskove, i POVECAVA cenu, a investitor umesto da preko svog nadzora to obara i ne prihvata, svoj nadzor ucenjuje pretnjama i otkazima, sve uredno prihvata, placa, a tal se deli.