Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Šta znači da se kurs održava pumpanjem para? Kojih para? Ako se misli na strane direktne investicije onda je to tačno ako se misli na to da država daje iz rezervi za održavanje kursa onda to nije tačna informacija. Makar nije bila do rata u Ukrajini, jer su nama rezerve rasle.
Možeš da kažeš da kurs nije stabilan zato što zavisi od SDI, koje zavise od političke volje zapada. Tako da nam kurs direktno zavisi od politike koju vodimo. Što znači da bismo uz pogrešnu politiku mogli za 15 dana da dođemo do 100% javnog duga.
Projekat obilaznice oko Užica nije ozbiljan projekat na kome se planira neki rad. Pominje se pred izbore jer naprednjake boli k***** za Užice pa nemaju nikakav novi projekat nego recikliraju stare koje naravno nikad nisu ni planirali da urade.
 
Nema veze to sto ce do pozege stici 2024 ni rat ni kurs ni zle sile, vec zato sto su lazovi na vlasti pricali da rade a nista nisu uradili, pa su poceli tek kad se zavrsila ova deonica do pakovraca, sem tunela.
Da je mir u svetu i kosmicka ravnoteza i da cveta hiljade cvetova , opet bi stigli do pozege 2024 jer se nije radilo na vreme.

Samo sto smo mi ovde koji pratimo to znali za to jos pre godinu dve, neki su i govorili da ce tako biti. I jeste.
 
I da dodam uzgred, kako treba i moze da se radi, u hrvatskoj je za 5 vodina izgradjen ceo put od karlovca do splita od oko 300 do 350 km sa 20 tunela od kojih je sveti rok najduzi ja miim 5 6 km pre 20 godina. Znaci od prve lopate do otvaranja.

A ovako kako se radi kod nas je jedno klosarenje , sibicarenje i pilicarenje koje se nikad nece promeniti.i to sve da bi se kralo sto vise.
 
Autoput iz pravca Užica bukvalno vrišti za benzinskom pumpom, danas sam išao, trebao dotočiti, sw te strane nema ni jedna pumpa još od Sevojna (NIS koji je bio prepun danas, 30-40 automobila je čekalo) ...Postoje sa druge strane, ali puna traka. Dok se prolazilo kroz Čačak nije bio problem ali sada za preko 135 km autoputa, nedopustivo, nije ovo od juče autobus nego je već tri godine aktuelan.
Ima li naznake da će NIS napraviti drugu, preko puta, kod Preljine?

Inače, danas se mililo 10kmh po spuštanju u Užice, Užice - Čačak kolone, 60 kmh prosek... Sve ostalo ok.
 
Šta znači da se kurs održava pumpanjem para? Kojih para? Ako se misli na strane direktne investicije onda je to tačno ako se misli na to da država daje iz rezervi za održavanje kursa onda to nije tačna informacija. Makar nije bila do rata u Ukrajini, jer su nama rezerve rasle.
Možeš da kažeš da kurs nije stabilan zato što zavisi od SDI, koje zavise od političke volje zapada. Tako da nam kurs direktno zavisi od politike koju vodimo. Što znači da bismo uz pogrešnu politiku mogli za 15 dana da dođemo do 100% javnog duga.
Projekat obilaznice oko Užica nije ozbiljan projekat na kome se planira neki rad. Pominje se pred izbore jer naprednjake boli k***** za Užice pa nemaju nikakav novi projekat nego recikliraju stare koje naravno nikad nisu ni planirali da urade.
Ja se nadam da televiziju gledaš u dovoljnoj meri da si, barem, jednom čuo sintagmu "NBS je intervenisala na međubankarskom tržištu prodajom xyz miliona EUR"? Nisam ekonomista, a ni, što bi onaj ministar/vozač rekao, finansista, ali to je štelovanje kursa od strane države.

Čini mi se da su jedine prave direktne strane investicije ono što nazivamo "doznakama iz inostranstva", tj. što pošalju gastosi.

Nas druže proždire korupcija.
 
Šta znači da se kurs održava pumpanjem para? Kojih para? Ako se misli na strane direktne investicije onda je to tačno ako se misli na to da država daje iz rezervi za održavanje kursa onda to nije tačna informacija. Makar nije bila do rata u Ukrajini, jer su nama rezerve rasle.
Možeš da kažeš da kurs nije stabilan zato što zavisi od SDI, koje zavise od političke volje zapada. Tako da nam kurs direktno zavisi od politike koju vodimo. Što znači da bismo uz pogrešnu politiku mogli za 15 dana da dođemo do 100% javnog duga.
Projekat obilaznice oko Užica nije ozbiljan projekat na kome se planira neki rad. Pominje se pred izbore jer naprednjake boli k***** za Užice pa nemaju nikakav novi projekat nego recikliraju stare koje naravno nikad nisu ni planirali da urade.
Nadam se da ovo nisi ozbiljno pitao.
Ako je potražnja veća od ponude, odnekud se razlika mora nadoknaditi. A na to smo spiskali više od milijarde proletos. I tako se mi gađamo milijardama, dug raste, infrastruktura ne dovršava...
Sve ovo mi liči na porodicu koja nema svoj stan, plaća kiriju, ali zato uredno diže kredite da se gala jede, obuče, letuje...)
I onda jednog dana...
 
Nemojte se gađati netačnim informacijama koje vam zvuče lepo.
Država Srbija ima 14,3 milijardi evra deviznih rezervi. U januaru 2020. godine država Srbija je imala devizne rezerve od 13,3 milijardi evra.
Država Srbija je pre rata u Ukrajini imala devizne rezerve 15,6 milijardi evra i kao što sam rekao tek su sada morali da imaju ozbiljnu intervenciju da bi održali kurs. Ali to je uticaj povećane cene nafte, gasa i nestabilnosti u Evropi koji je kombinovan sa uništavanjem EPS-a.
Narodna banka Srbije je mnogo češće kupovala devize nego što ih je prodavala u zadnjih 7 godina. Što se jasno može videti na osnovu činjenice da su nam devizne rezerve u januaru 2015. godine bile 9,9 milijardi evra.

Znači sve te vaše bajke koje pišete jer vam lepo zvuče nemaju uporište u istini. Što Vučića i naprednu stranku ne čini boljim nego što jesu ali ni vas ne čini znalcima kojim želite da se predstavite.


@outsider televiziju ne gledam bukvalno nikad, previše negativno utiče na moju psihu. Informišem se isključivo preko interneta.
Čini mi se da su jedine prave direktne strane investicije ono što nazivamo "doznakama iz inostranstva", tj. što pošalju gastosi.

Nas druže proždire korupcija.
Doznake su doznake SDI su SDI.
Korupcija i nepotizam su naš najveći problem. Posledica istih je negativna selekcija koja je dominantna svuda u našem društvu.
Mada smo mi kao država i društvo jako tanki kada dođe do pitanja struke. U skoro svakoj oblasti. Ne računam tu ekstreme koji su izuzetni i na svetskom nivou.
 
Devizne rezerve i služe da se interveniše u nekim vanrednim situacijama i ako je i prodata Milijarda evra to je samo 7-8%. Ali evo ide leto, korone više nema pa su otvorene sve granice i biće dosta poseta naše dijaspore sa milionima evra.

Važno je da nisu prodavane "Zlatne devizne rezerve", već da se one stalno povećavaju zbog redovnog otkupa iz Bora, a sada će to biti još veće pošto je počeo sa radom novi rudnik Čukaru Peki.
Posebno je bitno što je naše zlato fizički kod nas u NBS, a u nekim potvrdama ili papirima zapadnih banaka.
 
Kupujemo svoje zlato. Ako je za mesec i po dana na očuvanje kursa dato 7-8% deviznih rezervi, vreme je za prst na čelo.
A za to vreme, kolaps na putu Pž - Ča. Tri udesa za pola sata, uz kolone više od 5km. I, šta je sad prioritet? Funkcionisanje saobraćaja ili nešto drugo?
 
Bio sam u koloni kod Jelendo kada je bio sudar, svratio sam u Merak dok se nije raščistilo :D OD PŽ do Ča konstanto kolona koja ide max 40 kmh i kamikaze koje bi da se teleportuju 10km ispred.
Na glinenoj preko puta postavljenih gabiona primetio sam da sa naddvožnjaka neka voda potkopava nasip, kao da neka drenaža ili kanalizacija tu nije odvedena kako treba.
 
Sad slusam na RTS, kazu juce na Pakovrace 10.000 prolazaka, a Preljina dal 7.000, danas jednak broj oko 7.500. Gde moze da se vidi taj odnos danima bez praznika?
Meni neverovatno da postoji ikakva sansa da bilo kada vise saobracaja ide ka Ue nego ka Kv
 
Mali off, da izbegnete guzvu sa Zlatobora, mozete kod hotel Zlatoborska noc skrenuti levo, lokalnim putem ustedi se oko 2km cini mi se sto moze ubrzati spusanje ka Uzicu, i od Uzica do Pozege koristite alternativni pravac preko Lunovog sela, danas sam laganom voznjom Zlatobor-Bg stigao za 2h15-30min
 
Kupujemo svoje zlato. Ako je za mesec i po dana na očuvanje kursa dato 7-8% deviznih rezervi, vreme je za prst na čelo.
A za to vreme, kolaps na putu Pž - Ča. Tri udesa za pola sata, uz kolone više od 5km. I, šta je sad prioritet? Funkcionisanje saobraćaja ili nešto drugo?
Pa kad niko živ ništa ne sluša. Sto ti reče, neću da mračim, ali kad god sam videla da je gužva pisala sam jer mozda jedan čovek pročita i uspori.
Ljudi, od Ča do Ue nema puno, polako, nek je 50 na sat. Vecina ide Zlatibor i Tara, brzo stizete, opasno je preticati, juriti, sve se stize....

Nego sta je sa @Earthmoving
 
@Stefan93 verovatno misliš kod hotela desno. Išao sam tuda jednom i iskren da budem ne verujem da je vredno ići tuda. Uži je put, pun oštrih i nepreglednih krivina i sepertina gde non stop iskaču vozila, bilo ih je baš puno kad sam ja išao tuda.

Sent from my MRX-AL09 using Tapatalk
 
Mali off, da izbegnete guzvu sa Zlatobora, mozete kod hotel Zlatoborska noc skrenuti levo, lokalnim putem ustedi se oko 2km cini mi se sto moze ubrzati spusanje ka Uzicu, i od Uzica do Pozege koristite alternativni pravac preko Lunovog sela, danas sam laganom voznjom Zlatobor-Bg stigao za 2h15-30min
Verovatno misliš na put preko Zabučja, ali na njega ne možeš levo - em nije dozvoljeno, em nije tu. Posle pumpe Braća Sekulić kod nadvožnjaka se isključuješ desno, pa na sledećoj levo i na sledećoj pravo, i posle 15-20' si u Užicu kod železničke stanice. Isplati se kod velikih zastoja, ali i kod kolona koje se ipak kreću. Može lako da se desi da po desetak minuta ne možeš da se uključiš opet na magistralu. Kako se kolone najčešće formiraju nešto niže, ko propusti to isklučenje, može kod Bauta (Reno/ Dačija) da skrene desno uzbrdo i opet izađe na isti put.
Ali, ume da bude nezgodno ako je obostrani zastoj, pa kad krenu vozila i sa suprotne strane, nastane gužva, čekanja za mimoilaženje. Ne retko krene i poneki kamion, a pre dve godine kad je rađena magistrala, čovek je krenuo sa 15m troosovinskim autobusom i napravio epski zastoj. Zato ova alternativa ima smisla samo na početku zastoja i treba sa njom biti oprezan.
Put preko L. Sela je ok alternativa. Proteklih dana je nešto sređivan i ima 2-3 presvučene deonice, ali su na njemu sada gotovo svakodnevne radarske kontrole (ograničenje 50, skoro celom dužinom).
Inače, ove alternative važe samo za boraniju. Ko vozi noviji audi, bmw, škodu ili rover, posebno ako su Bg i NS, onda samo po gasu, bez obaziranja na punu liniju, ograničenja, a još manje na druge ljude. Još ako ima i kakve blinkere... Ko ih j..., neka čekaju u koloni dok ga vatrogasci izvlače iz kola. Jer, predsednik je tuda obećao autoput. Sad će, samo što nije, evo peglaju vrpcu za sečenje...
 
@branik, bravo, mada ima tih sa novim automobilima i na pravcu L.Selo ili jos gore, preko Tvrdića( isti put koji na jednom delu moze biti nesto kraci, sa krivinama i usponom). I voze kao na AP....
Moram samo reci da se sada ne isplati ići tuda sada kada nema zastoja Pž- Ue. Dok se prođe kroz Pž pa stigne do Ue pa onda kroz celo Ue do puta za Zl...mislim da ustede nema ni malo
 
Sad slusam na RTS, kazu juce na Pakovrace 10.000 prolazaka, a Preljina dal 7.000, danas jednak broj oko 7.500. Gde moze da se vidi taj odnos danima bez praznika?
Meni neverovatno da postoji ikakva sansa da bilo kada vise saobracaja ide ka Ue nego ka Kv
Na Bubanj potoku oko 40.000 dnevno, što je jedan običan dan u sezoni.
A ovo o granjanju saobraćaja, onako čisto na osnovu mog ličnog utiska, od Čačaka, najviše saobraćaja ima ka Požegi. Dalje se malo od Mačkata, a od Zlatibora se prepolovi.
Ka Kraljevu je vidno manje vozila, ali jeste gužva do Mrčajevaca, do Kraljeva manje. Dalje do Kruševaca nije gužva, a onda jeste do Pojata.
Na spustu od Zlatibora ka Užicu je bila kolona koja se kretala 40-60, ali nije bilo bu**** koje pretiču.

Često smo nervozni kad vozimo iza kamiona koji vuče kolonu. Tad u ponedeljak sam prošao starim putem od Ćuprije do Jagodine, gde su bile dve kolone uglavnom automobila i po neki autobus, koje su vozile preko 80. Vrlo neprijatno.
Edit: čak je gradski bus išao oko 90???!!!
 
Poslednja izmena:
Koja to država gradi AP ili prugu sa "viškom" para iz budžeta?!
Pročitaj u budžetu šta se sve finansira, a kao što sam već napisao veća infrastruktura svake države se kreditira. Čudi me da to nekima na forumu još nije jasno ili je samo bitno pljuvati po državi.
Ogroman broj država.
Čak i neke koje ne bi očekivao. Npr. Bugarska. A2 gradi iz budžeta. I još par puteva. Ostalo što se gradi takođe nije iz kredita, nego iz izvolte para iz Brisela/Frankfurta.
Ovo drugo je toliko paušalno i netačno da je jedva vredno odgovora.
Sve zemlje EU grade kilometre i kilometre infrastrukture iz budžeta EU. Nema to veze sa EIB i EBRD. Prosto im odobre iz njihove zajedničke EU kase - 80 posto i iz svog budžeta -20 posto. Skoro da se ništa po EU ne gradi iz "povoljnih" kredita kako kineskih ili turskih, tako i "prijateljskih". Za plasman tih sredstava služe "kandidati" za EU.

I namerno sam naveo Bugarsku, koja je neko dno EU. Još je izraženije sa recimo Mađarskom, koja tek ne gradi skoro ništa iz kredita, a gradi se.
 
. . . iz njihove zajedničke EU kase - 80 posto i iz svog budžeta -20 posto.
Lako je članicama EU da "grade iz budžeta" ako daju samo 20%, a ostatak od 80% dobiju iz Brisla.
Kad i Srbija bude član EU ( jednog lepog dana), onda ćemo i mi da gradimo "iz budžeta", a do tada moramo "iz kredita".
 
Poslednja izmena:
I namerno sam naveo Bugarsku, koja je neko dno EU. Još je izraženije sa recimo Mađarskom, koja tek ne gradi skoro ništa iz kredita, a gradi se.
Bugarska je odličan primer. Pre ulaska u Europejski sojuz i oni su uzimali kredite, kilavili i kilometar je koštao suvo zlato.
Našim političarima je bolje da nikada ne uđu ni u kakav savez ili uniju.
Za ovo što se kod nas radi, Kinezi streljaju, u EU nema šanse, a i Putin ume sa takvima.

... da dodam samo moj utisak sa obilaska Srbije u subotu, da I oko Trstenika ima gužve, ali mi deluje da je to uglavnom lokalni saobraćaj koji se neće prebaciti na autoput.
 
Lokalni saobraćaj duž celog MK je o-gro-man!
Laknuće i meštanima kad ne bude tranzita, ali je tu problem sa ne baš srećno projektovanim petljama.
Slažem se da neće puno tranzita preći na MK, moja mantra, niti će se "generisati" išta kao ni do Duge poljane, moja mantra, a PŽ-Mačkat prioritet #1, moja mantra malo popularnija u širim okvirima.

P.S.
I budžet EU je budžet, nije kredit. I taj se budžet puni odnekud, a kad se prazni brazni se bespovratno za neku namenu i niko nije u obavezi da ta sredstva vraća. Pritom A2 u Bugarskoj (koji je od značaja kao i A2 za Srbiju) se gradi iz budžeta RBugarske, a ne iz budžeta EU.
 
Vrh