Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Hajde da pišemo o realnim situacijama gde nakon Ovčar Banje nastupa minus kao u Sjenici. Jutros h Pž -18, sada -10, sreća pa je sunčano, a kada se na to doda magla...ovih ostalih 20km ima da budu vrlo, vrlo rizična za brzu vožnju, bez obzirq što su i tuneli u igri.

O Pešteri, Pešteru ili kako već, neću mnogo ni da komentarišem, mislim da je upitan nastavak grqdnje. Ima to da se rqzvlači sa početkom jer nas očekuje kriza.

Bolje da smo našli drugi način da povežemo sa CG, a Novi Pazar sa Kv.
U prošlu subotu mi komšija išao do NP preko Krqljeva, kaže da je gore od Ibarske nekad, uz to sneg...skoro 3h putovao do Kv!
Tim ljudima treba normalna veza sa svetom, a ne AP koji će početi za 10g, završiti se za 30g...pa će eto nekad imati ekstra AP.

Što se tiče održavanja, ima na svijetu i težih puteva za održavanje, pa se uspesno održavaju. S tim da su i lokalni putevi Novi Pazar - Sjenica, Ivanjica-Sjenica elstremno teski za odrzavanje zbog užasne infrastrukture, uzbrdica, nizbrdica, bezbroj okuka itd, pa se to ipak jako dobro čisti, sanira i probija tako da me održavanje i ne brine baš to toliko. Drago mi je da ovaj put prolazi bas ovuda, da malo i ostatak države eventualno razmisli kako je tim ljudima na -30 svake godine, po tako užasnim putevima, bez toplane i sa enormno skupom elektircnom energijom za grejanje.
 
Јутрос код мене на Тари -16, на Митровцу -24, Карајукића бунари -31. Надам се да ћу дочекати тај дан да видим како се одржава пут на 1200м надморске висине са страшним ветровима, мећавама и великом хладноћом. Зимска служба мора бити бар 5х боља од постојеће. Ни са стране Цг није другачије....
Vi mi nesto pricate o hladnoci i snegovima?! O pesteri... Pa kod mene se ne moze doci u Pljevlja ni sa jedne strane sveta, ada se ne predje bar 1200m nadmorske...
 
Upravo ono sto Mira prica, u ovoj nasoj zemlji politicari ne shvataju da je zivot ogranicen i kratak. Eto poceli su glinenu 2010, a negde 2035 ce mozda biti do Boljara gotovo u najboljem slucaju. Znaci neko ko je imao 30 godina kada je zapocet AP do CG ce moci autoputem negde pred penziju. Jedno veliko sramota.
Za pocetak bi bilo dobro zavrsiti kompletnu deonicu od Sjenice do Dobrakova. Time bi mogla da se koristi magistrala Arilje-IC-Sjenica-granica, a zatim kada autoput dođe do DP bilo bi lepo imati najkracu magistralu od DP do Tutina i dalje Rozaje-Berane-Andrijevica. Na kraju kada dobijemo kompeletan autoput, imali bismo i dobru mrezu puteva. Ja se samo nadam da do 2030. Mozemo da imamo kompletan autoput od Subotice do Boljara i Poda i makar Andrijevica-PG, iskreno nije neizvodljivo.
Primer:
Pakovrace-Pozega 2019-2024.
Pozega-Arilje 2022-2024.
Arilje-Ivanjica 2025-2028/29.
Ivanjica-DP 2022-2028/29.
DP-granica 2027-2029/30.
 
A do 2030.svi koji mogu su spakovali kofere i ćaooooo.
Ja sam o tome i pričala da se sve ovo toliko prolongira, ej 2018. ili 2019.otborili radove do Pž, a realno krenuli da rade 3g kasnije.
Lepo zvuči imaćemo AP, ali dok on stigne....

Ja majke mi nisam znala da je do NP toliko zeznut put "dolinom Jorgovana" i baš sam nekako ljuta. Pola Srbije nabavlja iz NP, a ne mogu da smisle normalnu trasu pa makar to bio klasičan put. Ne znam kako, ali da dovedu neku normalnu vezu.
Ej, 3h do Kraljeva....pa ni ja se ne bih mnogo vezala za Bg osim da idem kod lekara, ne znam ko od njih ima ikakav interes da radi sq centralnom srb
Koliko poboljsanje mi imamo, a AP samo do Preljine i 70g se obećavao.... njima tek u najavi, a ja tvrdim da će kriza da nas spuca i da to neće ići obećanom dinamikom
 
Vi mi nesto pricate o hladnoci i snegovima?! O pesteri... Pa kod mene se ne moze doci u Pljevlja ni sa jedne strane sveta, ada se ne predje bar 1200m nadmorske...

Најнижа забележена темоература на Пештеру (бар тамо где се мери) је - 39.5 тако да Пљевља има још простора за напредак.
 
Vi mi nesto pricate o hladnoci i snegovima?! O pesteri... Pa kod mene se ne moze doci u Pljevlja ni sa jedne strane sveta, ada se ne predje bar 1200m nadmorske...
Верујем да мислиш на Метаљку, Јабуку и Косаницу...да све је преко 1200м посебно је занимљиво преко Ковача, где је знало бити непроходно по 7 дана до Метаљке а исто и од стране Чајнича. Једино што није исто чистити магистрални пут од 7м ширине и АП. На Пештери је то 30 км у комаду! Живи били па видели како ће то бити! Поззз!
 
A do 2030.svi koji mogu su spakovali kofere i ćaooooo.
Ja sam o tome i pričala da se sve ovo toliko prolongira, ej 2018. ili 2019.otborili radove do Pž, a realno krenuli da rade 3g kasnije.
Lepo zvuči imaćemo AP, ali dok on stigne....

Ja majke mi nisam znala da je do NP toliko zeznut put "dolinom Jorgovana" i baš sam nekako ljuta. Pola Srbije nabavlja iz NP, a ne mogu da smisle normalnu trasu pa makar to bio klasičan put. Ne znam kako, ali da dovedu neku normalnu vezu.
Ej, 3h do Kraljeva....pa ni ja se ne bih mnogo vezala za Bg osim da idem kod lekara, ne znam ko od njih ima ikakav interes da radi sq centralnom srb
Koliko poboljsanje mi imamo, a AP samo do Preljine i 70g se obećavao.... njima tek u najavi, a ja tvrdim da će kriza da nas spuca i da to neće ići obećanom dinamikom
преузимање.jpeg

Nece nista bolji biti ni preko Duge Poljane, ovo je uspon pre petlje koji ce koristiti ceo NP, a pogotovo teretnjaci. Stoji da ce od petlje do Bg-a trebati sat ipo, ali od grada do petlje trebace 40-45 min, a ne kako je izjavio predsednik 26.12.2021. godine.
Vučić je kazao da će građanima od izlaza sa autoputa u Dugoj Poljani biti potrebno do centra Sjenice ili Novog Pazara svega 15 do 20 minuta.
 
Meni je put Novi Pazar - Duga poljanja najgora deonica u Srbiji. Uspon, serpentine bukvalno iz jedne u drugu, usko, loše održavano i uvek neki šleperi koji idu 10kmh.
 
Veruj da je zlatan kakav je Sjenica-Ivanjica.
Pa da je odlican nije ali daleko od toga da je los, naprotiv :)
Govorim naravno za deo u Ivanjickoj opstini. Koliko znam, ceo taj pravac je oko 60 km.
Postoje delovi koji su zreli za rekonstrukciju i koliko znam taj put u duzini od oko 20 km treba da se rekonstruise: https://www.ekapija.com/infrastruct...la-puta-ivanjica-sjenica-u-vrednosti-od-7-mil
Po meni najkriticiniji i najopasniji je deo od Ivanjice, nekih 5-6 km. Veoma krivudav, na par mesta odroni, suzenja, lakat krivine... Gotovo redovno se desava da tu neko izleti sa puta, neretko se desava da su ljudi i ginuli.
Ali s druge strane, put se u zimskom periodu odrzava odlicno i uvek je prohodan, koliko mene secanje sluzi :)
 
Pa da je odlican nije ali daleko od toga da je los, naprotiv :)
Govorim naravno za deo u Ivanjickoj opstini. Koliko znam, ceo taj pravac je oko 60 km.
Postoje delovi koji su zreli za rekonstrukciju i koliko znam taj put u duzini od oko 20 km treba da se rekonstruise: https://www.ekapija.com/infrastruct...la-puta-ivanjica-sjenica-u-vrednosti-od-7-mil
Po meni najkriticiniji i najopasniji je deo od Ivanjice, nekih 5-6 km. Veoma krivudav, na par mesta odroni, suzenja, lakat krivine... Gotovo redovno se desava da tu neko izleti sa puta, neretko se desava da su ljudi i ginuli.
Ali s druge strane, put se u zimskom periodu odrzava odlicno i uvek je prohodan, koliko mene secanje sluzi

Sam podatak da u letnjem periodu, normalne vožnje za tih 60 km treba bar sat i petnaest minuta govori o tome kakav je zaista. A u zimskom dijelu da ti Bog pomogne ako stignes i za 1h i 40 min. Dok se do NP-a lagane voznje (55 km) stize za nekih 50-ak minuta.
 
Јутрос код мене на Тари -16, на Митровцу -24, Карајукића бунари -31. Надам се да ћу дочекати тај дан да видим како се одржава пут на 1200м надморске висине са страшним ветровима, мећавама и великом хладноћом. Зимска служба мора бити бар 5х боља од постојеће. Ни са стране Цг није другачије....
Nije samo stvar u održavanju, već i o funkcionisanju vozila ali i vozača na toj temperaturi. Zamislite jednog iz Primorja koji sa automobilom u koji je sipano gorivo za temperature oko 0 kad dođe na - 31, kad dizel počne da parafiniše...
I mnogo toga još.
Svi su verovatno videli snimak sankanja niz neku zvezdarsku ulicu u Bgd od pre nekoliko dana. Nagledao sam se i pisao više puta o (ne)snalaženju velikog broja vozača iz nekih drugih krajeva na putu ka Zlatiboru. Videli smo u dva navrata pravi masakr na autoputu negde oko Batajnice, Šimanovaca (nisam siguran tačno gde), svakako na ravnom i pravomn putu, na snegu kakav se u nekim drugim krajevima i ne računa u normalan sneg. I takvi će voziti ka Sjenici i dalje... Pisali smo više puta o tome, jer tamo nije samo 1200mnmv, već je to Pešter sa svim svojim mikroklimatskim karakteristikama. A ko ne zna kako to izgleda, želim mu da ne shvati na teži način.
 
Poslednja izmena:
Nije samo stvar u održavanju, već i o funkcionisanju vozila ali i vozača na toj temperaturi. Zamislite jednog iz Primorja koji sa automobilom u koji je sipano gorivo za temperature oko 0 kad dođe na - 31, kad dizel počne da parafiniše...
I mnogo toga još.
Što se tiče goriva, bar tu se ne sekiramo, najlosije nam je u Evropi i veruj mi, daleko od toga da ima bilo kakvih aditiva il’ je tobož ‘kvalitetnije’ ovde u Sjenici jer su eto ekstremne temperature. A, s druge strane, najbitnije je da auto upali, sve ostalo nakon pola sata rada dodje na svoje. :)
 
Gorivo se aditivira prema najavljenim temperaturama i području za koje je namenjeno. Lokalno gorivo će funkcionisati, ali nisam siguran da će i ono natočeno u Budvi, recimo.
 
Gorivo se aditivira prema najavljenim temperaturama i području za koje je namenjeno. Lokalno gorivo će funkcionisati, ali nisam siguran da će i ono natočeno
Apsolutno sam siguran da nikakve razlike nema izmedju bilo kog goriva u Srbiji, čak šta vise ovde je zbog gotovo nepostojećih kontrola i inspekcija sigurno mnogo gore nego recimo u BG-u, jer uvijek nadju način da nas klepe po ušima. Jedino što mi sami (rijetko ko) naspe po onu jednu bočicu koja se pomiješa u rezervoar. A s druge strane, ako bas to bude prekretnica, a nece NIKAKAV PROBLEM BIT’ GORIVO SIPANO S PRIMORJA, neka jednostavno Budvanin naspe 10 litara tog ‘našeg’ specificnog goriva, bar ce pumpi bit’ dovoljno.
 
Ne biste nikud makli da se ne sipaju aditivi protiv smrzavanja.
Ti aditivibnemaju nikakve veze sa kvalitetom goriva, samo snižavaju tačku na kojoj se parafin izdvaja. U najvećem delu godine gorivo jeste isto, ali sad, u ovo doba kad se očekuju ekstremi, vodi se računa o tome.
Čist, nov dilter, pred zimu zamenjen i bočica aditiva mogu mnogo muke i glavobolje da uštede.
 
Како сам имао прилике пењати се по планинама зими, широм Балкана ево мало запажања о доласку саобраћајницама на исте! Прво увек има снега и леда на коловозу. Друго увек има нека бу**** која је кренула са летњим гумама. Треће никад се не иде без ланаца, лопате и секире. Четврто молим Бога да су бар прошли са ултом. Пето увек пун резервоар. Шесто проверен акумулатор. Седмо пожељно имати 4х4 погон. Наравно добро одржаван ауто и искуство у вожњи по зимским условима се подразумевају. Мени је прилично јасно да већина нема појма од овога набројаног. Зато и настаје хаос. Да не говорим зимској служби која не чисти док пада снег!!! Људи лепо сачекају да стане, па ко жив , ко мртав! Ко је био зими на Пештери све му је јасно. Локални се сналазе на све могуће и немогуће начине, али надобудне будале из великих градова праве хаос. Онда томе додамо АП, онај успон на Борову главу и Златибор ће изгледати као мала шала!
 
Ne biste nikud makli da se ne sipaju aditivi protiv smrzavanja.
Ti aditivibnemaju nikakve veze sa kvalitetom goriva, samo snižavaju tačku na kojoj se parafin izdvaja. U najvećem delu godine gorivo jeste isto, ali sad, u ovo doba kad se očekuju ekstremi, vodi se računa o tome.
Čist,


Ne biste nikud makli da se ne sipaju aditivi protiv smrzavanja.
Ti aditivibnemaju nikakve veze sa kvalitetom goriva, samo snižavaju tačku na kojoj se parafin izdvaja. U najvećem delu godine gorivo jeste isto, ali sad, u ovo doba kad se očekuju ekstremi, vodi se računa o tome.
Čist, nov dilter, pred zimu zamenjen i bočica aditiva mogu mnogo muke i glavobolje da uštede.
Ako ga i aditiviraju, sigurno ga ne aditiviraju posebno za nas, i kad sipam gorivo u Beogradu gde studiram, dodjem u Sjenicu (prije 7 dana) apsolutno nikakvu razliku ne primecujem oko smrzavanja. A kod nas je poslednjih nedelju dana svako jutro bar -15. I opet kazem, čovek koji iz Budve dodje do planinskih dijelova, uveliko je sve to zagrij’o i raskravio, a stvarno nisam čuo da je bilo kome u letu zaledilo gorivo. Znaci, kad ga upalis zavrsio si priču.
 
Како сам имао прилике пењати се по планинама зими, широм Балкана ево мало запажања о доласку саобраћајницама на исте! Прво увек има снега и леда на коловозу. Друго увек има нека бу**** која је кренула са летњим гумама. Треће никад се не иде без ланаца, лопате и секире. Четврто молим Бога да су бар прошли са ултом. Пето увек пун резервоар. Шесто проверен акумулатор. Седмо пожељно имати 4х4 погон. Наравно добро одржаван ауто и искуство у вожњи по зимским условима се подразумевају. Мени је прилично јасно да већина нема појма од овога набројаног. Зато и настаје хаос. Да не говорим зимској служби која не чисти док пада снег!!! Људи лепо сачекају да стане, па ко жив , ко мртав! Ко је био зими на Пештери све му је јасно. Локални се сналазе на све могуће и немогуће начине, али надобудне будале из великих градова праве хаос. Онда томе додамо АП, онај успон на Борову главу и Златибор ће изгледати као мала шала!
Upravo to! Osnove vožnje u zimskim uslovima s poledicom ne znaju! Ljudi naglo koče, uopšte ne koriste motorno kočenje, naglo mijenjaju pravac, usporavaju na mestima na kojima je evidentno da treba zalet i manevar da se izgura (na taj nacin i citavu kolonu zakoce) nemaju predstavu enormne razlike izmedju zimskih i letnjih guma cak i kad nema snijega na kolovozu, a veliki je minus.
 
Ako ga i aditiviraju, sigurno ga ne aditiviraju posebno za nas, i kad sipam gorivo u Beogradu gde studiram, dodjem u Sjenicu (prije 7 dana) apsolutno nikakvu razliku ne primecujem oko smrzavanja. A kod nas je poslednjih nedelju dana svako jutro bar -15. I opet kazem, čovek koji iz Budve dodje do planinskih dijelova, uveliko je sve to zagrij’o i raskravio, a stvarno nisam čuo da je bilo kome u letu zaledilo gorivo. Znaci, kad ga upalis zavrsio si priču.
Neka ti bude. I to beogradsko od pre 7 dana spremljeno je za - 15, 20, računaj na to.
A u vožnji, iako si uapeo da kreneš, može da se desi da se dodatno rashladi (rezervoar ispod, cevi za dovod i onda se filter zapuši...)
Pamtim ja i mnogo veće mrazeve nego ove sadašnje, ali i razne probleme na vozilima raznih kategorija, tehnoloških generacija i starosti, izazvane hladnoćom.
 
Neka ti bude. I to beogradsko od pre 7 dana spremljeno je za - 15, 20, računaj na to.
A u vožnji, iako si uapeo da kreneš, može da se desi da se dodatno rashladi (rezervoar ispod, cevi za dovod i onda se filter zapuši...)
Pamtim ja i mnogo veće mrazeve nego ove sadašnje, ali i razne probleme na vozilima raznih kategorija, tehnoloških generacija i starosti, izazvane hladnoćom.
Ne znam đe si živeo pa pamtiš te veće mrazeve, al’ u centru Sjenice je jutros bilo -29, -30. Ako to nije dovoljna temperutura za testiranje otpornosti bilo koje vrste, onda stvarno ne znam.
 
Vidi se da studiras i da si pod uticajem nekog zesceg skeptika Srbende. Gorivo u Srbiji je dobrog kvaliteta. Od kad je uvedeno markiranje mogu reci cak da je u HR gorivo bilo losije u vise navrata. Nakon sipanja u BIH auto mi je trznuo par puta na tom rezervoaru. U HU, takodje nista posebno, sipao na shellu vise puta, presao manje km nego sa nasim. Pored toga, pre nego sto je pocelo markiranje, na starijem autu sam menjao filter goriva na svakom malom servisu. Medjutim nakon sto je pocelo markiranje, filter bi uvekda bio cist i nije ni bilo potrebe da se menja (rec je o starijem dizelasu koji je isao i na lozu). Jednostavno nije postojao crni talog na filteru kao ranije. Da je kvalitet goriva u Srbiji los, nova vozila sa komplikovanijim sistemom ubrizgavanja bi visila po majstorima 24/7 kakav je i bio slucaj dok sam imao nekog mondea u vreme dok jos nije bilo markiranja.
Sto se tice price oko aditiva za nize temperature, oni se sigurno dodaju. Zet je radio na pumpi i bilo je vise slucajeva da su ljudi imali problema ako sipaju pun tank a ne prelaze puno km pa im ostane letnja smesa a naglo zahladi.
U svakom slucaju, nije bas sve tako crno u Srbiji koliko vi to mislite ili zelite predstaviti.
 
Poslednja izmena:
Vrh