Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Kako sam ja i
Konaćno, ovo je super vest. Samo me interesuje šta će da grade kada tehničko-projektna dokumentacija nije gotova i neće skoro? O eksproprijaciji da ne govorim.

Možda inženjeri više nisu potrebni, možda sam propustio nešto.

Kako sam ja informisan, tehničko-projektna dokumentacija će ići mnogo brže, slobodno mogu da kažem ekspresno. 🤣 Najviše radi izbora u aprilu, jer je ovaj region dosta važan i trenutna blast očekuje potpunu podršku ove regije. Što se tiče eksproprijacije, generalno je od Duge Poljane ka Ivanjici sve sami krš, pa nešto i ne verujem da ima značajan broj parcela koje treba eksproprijirati. Dosta veći problem je oko Ivanjice, gde je veliki broj parcela pokriven malinom i ne znam na koji način će se vlast s njima dogovoriti. Opet, mart je prilično blizu, pa ćemo videti. :)
 
ja bih stavio neki moratorijum na gradnju puteva, jedno 2 godine, jer su se ljudi ocigledno razmazili i izbezobrazili.... malo da se podsete kako je to bilo pre.... tako da mi je bas milo ovo odlaganje od cak mesec i po dana.... :D
 
Teško je to ovakl porediti.
Nulta godina je 2001, posle pada SM. Tada je trebalo krenuti ispočetka, jer pre toga ništa nije rađeno, osim malih deonica ka Subotici od izbora do izbora.
Trebalo je početi sve ispočetka, a to traje poprilično, kao što vidimo. Moglo se tada grunuti odjednom na nizu deonica, ali podrazumevalo je velika zaduživanja. Hrvatska je tada uživala u posledicama svoje eksplozivne gradnje i bila primer kako ne treba. Započeto 2008, 9, 10, dalo je svoje rezultate kasnije, posle 2012. Kasnije če Hrvatska stati na noge, jer su stigli bebefiti puteva. Ali, imali su i sreću, jer se tih gosina počeo da nenja profil tipičnog EU turiste, Česi i Slovaci stli na noge pa se razmileli... Akud ćemo mi nesrećnici, sa ovolikim dugovima, od čega da plaćamo, gde su nama onolike CRO milijarde od turizma? Od bugarskih novogodišnjih turista?
 
Kako sam ja informisan, tehničko-projektna dokumentacija će ići mnogo brže, slobodno mogu da kažem ekspresno. 🤣 Najviše radi izbora u aprilu, jer je ovaj region dosta važan i trenutna blast očekuje potpunu podršku ove regije. Što se tiče eksproprijacije, generalno je od Duge Poljane ka Ivanjici sve sami krš, pa nešto i ne verujem da ima značajan broj parcela koje treba eksproprijirati. Dosta veći problem je oko Ivanjice, gde je veliki broj parcela pokriven malinom i ne znam na koji način će se vlast s njima dogovoriti. Opet, mart je prilično blizu, pa ćemo videti. :)


Pitam ozbiljno, ali se plašim da nas prave majmunima. Pa zar nije sad skoro bila vest da će tehnička dokumentacija za deo do Kotromana biti gotova tek tamo sredinom 2023? A sad do Duge Poljane gotovo već za par meseci i udri, kopaj, kreći sa radovima.
 
Pitam ozbiljno, ali se plašim da nas prave majmunima. Pa zar nije sad skoro bila vest da će tehnička dokumentacija za deo do Kotromana biti gotova tek tamo sredinom 2023? A sad do Duge Poljane gotovo već za par meseci i udri, kopaj, kreći sa radovima.
Pa ovo Pozega-Duga Poljana je ustvari Beograd-Bar koji je u sustini prioritet. To do kotromana je krak ka Sarajevu koji je tek poslednjih godina u opticaju, tako da mislim da je mnogo logicnije i realnije da se prvo gradi ova deonica do Duge Poljanje, onda da se spaja na Boljare pa tek nakon toga mozda da se pusti taj krak do Kotromana.
 
Ne ulazim u raspravu o prioritetima, samo sam dao ovu informaciju za poređenje. Projektovanje autoputa nije zezancija, zahteva vreme. Za ovih 75km realno treba minimum godinu dana izrade dokumentacije. Ako ne i dve s obzirom kakva je deonica.
 
Пештер тренутно

IMG_20220125_033611.jpg
 
Malo je nezgodno da se kola pokvare na -27 🥶 Na ovim obroncima Panonije gde se sneg dugo ne zadržava, uvek mi se činilo da moja baba iz Bosne preteruje govoreći da dođem pre zime ili na proleće, tj da zimi ne putujem. Međutim kako će autoputevi sada da približe Dinarske krajeve (a to je sve ovo dalje iza Va i Ča), možda će morati malo se prilagodi dosadašnje shvatanje putovanja autoputem da nije baš skroz isto ići ovim dosadašnjim nižim autoputevima, i tim eventualnim novim preko 400-500m visine kao ta dva ka CG i Kotromanu.
 
Poslednja izmena:
A i ovo poput minusa, vejavica, kvarova, zastoja... me uvek podseti na moju ujnu iz Bosne koja pred put spremi sendviče da ponesem, kažem ne treba, hvala, nije CG daleko, a ona kaže svoje: putuješ, kad ono neki zastoj, čekaš, ne znaš kad ćeš krenuti... i setiš se - aha, daj da pojedem one fine sendviče što mi je Lidija spremila :) Mislim, očigledno se moje i njihovo shvatanje puta razlikuje, ali sa ovim ka njihovom terenu Dinarida autoputrva ka Baru ili Sarajevu, možda ipak bolje primeniti njijovu logiku, pa kolko god autoputem tuda delovao put kratak
 
ja bih stavio neki moratorijum na gradnju puteva, jedno 2 godine, jer su se ljudi ocigledno razmazili i izbezobrazili.... malo da se podsete kako je to bilo pre.... tako da mi je bas milo ovo odlaganje od cak mesec i po dana.... :D
A kako je to bilo pre, prosvetli nas? Da nismo jahali na magarcu?
 
Mali update za Preljinu još od juče. Sklonjeni su svi oni betonski blokovi koji su branili kretanje ka Pakovraću, kao i na ulazu od Pakovraća ka Preljini. Stavljeni su oni plastični koji se lako sklanjaju. Deonica gde je bila ulazna rampa je potpuno sređena, čak su iscrtane i linije.
Preljina je potpuno sređena za otvaranje (oni plastični čunjevi se sklone za 10min)
 
Hajde da pišemo o realnim situacijama gde nakon Ovčar Banje nastupa minus kao u Sjenici. Jutros h Pž -18, sada -10, sreća pa je sunčano, a kada se na to doda magla...ovih ostalih 20km ima da budu vrlo, vrlo rizična za brzu vožnju, bez obzirq što su i tuneli u igri.

O Pešteri, Pešteru ili kako već, neću mnogo ni da komentarišem, mislim da je upitan nastavak grqdnje. Ima to da se rqzvlači sa početkom jer nas očekuje kriza.

Bolje da smo našli drugi način da povežemo sa CG, a Novi Pazar sa Kv.
U prošlu subotu mi komšija išao do NP preko Krqljeva, kaže da je gore od Ibarske nekad, uz to sneg...skoro 3h putovao do Kv!
Tim ljudima treba normalna veza sa svetom, a ne AP koji će početi za 10g, završiti se za 30g...pa će eto nekad imati ekstra AP.
 
I ne zezam se sa rokovima. 2010 je započeto sq nekom gradnjom one glinene. 2022.mi do Čačka stigli.
Do Pž nek je +3, pa računajte.
Lako je obećati, a dok se počne narod se muči.
 
Hajde da pišemo o realnim situacijama gde nakon Ovčar Banje nastupa minus kao u Sjenici. Jutros h Pž -18, sada -10, sreća pa je sunčano, a kada se na to doda magla...ovih ostalih 20km ima da budu vrlo, vrlo rizična za brzu vožnju, bez obzirq što su i tuneli u igri.

O Pešteri, Pešteru ili kako već, neću mnogo ni da komentarišem, mislim da je upitan nastavak grqdnje. Ima to da se rqzvlači sa početkom jer nas očekuje kriza.

Bolje da smo našli drugi način da povežemo sa CG, a Novi Pazar sa Kv.
U prošlu subotu mi komšija išao do NP preko Krqljeva, kaže da je gore od Ibarske nekad, uz to sneg...skoro 3h putovao do Kv!
Tim ljudima treba normalna veza sa svetom, a ne AP koji će početi za 10g, završiti se za 30g...pa će eto nekad imati ekstra AP.
Izvinjavam se na off topicu, ali pretpostavljam da cemo o Pešteri pisati na ovoj temi narednih godina...
Sinan Gudžević: Pešter i Velež
 
Kako sam ja i


Kako sam ja informisan, tehničko-projektna dokumentacija će ići mnogo brže, slobodno mogu da kažem ekspresno. 🤣 Najviše radi izbora u aprilu, jer je ovaj region dosta važan i trenutna blast očekuje potpunu podršku ove regije. Što se tiče eksproprijacije, generalno je od Duge Poljane ka Ivanjici sve sami krš, pa nešto i ne verujem da ima značajan broj parcela koje treba eksproprijirati. Dosta veći problem je oko Ivanjice, gde je veliki broj parcela pokriven malinom i ne znam na koji način će se vlast s njima dogovoriti. Opet, mart je prilično blizu, pa ćemo videti. :)
Misljenja sam da ce posle kampa u Dugoj Poljani, raditi prvo tunele na deonici od DP do Ivanjice. Ta deonica ce imati oko 40-50km i po meni mozda i teza od deonice Podgorica-Kolasin. Ako u CG grade 7-8 god, toliko ce se graditi i ova. Vremenom ce krenuti da rade vijadukte i taman kada srede kompletnu eksproprijaciju, krenuce sa trasiranjem. Potrajace to dugo. Verujem da ce do Arilja brzo zavrsiti jer ima svega 7-8km, a Arilje-Ivanjica ce krenuti dosta kasnije da u istom trenutku puste kompletno od Arilja do DP. Realno najteze za eksp. bice Arilje-Ivanjica bas zbog malina, a DP-Boljare je lagano za gradnju, maks 2 god. Ali to ne moze da se zavrsi pre nego sto Crna Gora odradi deo od Boljara makar do Pode. Uglavnom do Duge Poljane tesko da ce biti pre 2030.
 
Upravo ono sto Mira prica, u ovoj nasoj zemlji politicari ne shvataju da je zivot ogranicen i kratak. Eto poceli su glinenu 2010, a negde 2035 ce mozda biti do Boljara gotovo u najboljem slucaju. Znaci neko ko je imao 30 godina kada je zapocet AP do CG ce moci autoputem negde pred penziju. Jedno veliko sramota.
 
Јутрос код мене на Тари -16, на Митровцу -24, Карајукића бунари -31. Надам се да ћу дочекати тај дан да видим како се одржава пут на 1200м надморске висине са страшним ветровима, мећавама и великом хладноћом. Зимска служба мора бити бар 5х боља од постојеће. Ни са стране Цг није другачије....
 
Vrh