Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Ја признајем да нисам прочитао неки Миланковићев урадак на ту тему - чувени Миланковићеви циклуси нису то - али сам о смени хладнијих и топлијих доба много пута слушао/читао од домаћих метеоролога, а то је, бар на нашим просторима, и добро поткрепљено подацима. А памте људи и из искуства: некако се добар део мишљења преклопи да се клима код нас знатно променила око 1989.

Треба рећи да то није негација теорије о климатским променама, јер је реч о краћим периодима између којих, истоврсних, такође могу да постоје разлике (топли период 192Х-195Х може у просеку да буде хладнији од топлог периода 198Х-201Х).

Хладније зиме и мање топла лета него пре десетак година или деведесетих (мислим да је тад био највећи пакао), дакле, баш и нису нека изненађења.
 
Нећемо да спамујемо тему, јер ова тематика заслужује тему по себи. У првој књизи " Канон осунчавања земље и његова примена на проблем ледених доба " Миланковић углавном говори о математичким поставкама. У другој књизи тог опуса одељак 6. је онај који обрађује ову тематику. Па кога занима слободно може погледати. Друга је ствар колико ко разуме математику, физику, астрономију, климатологију и још неколико палео области толико ће и разумети! Укратко све је циклично!
 

Prilozi

  • МилН 1.jpg
    МилН 1.jpg
    78 KB · Pregleda: 242
  • МилН 2.jpg
    МилН 2.jpg
    119,9 KB · Pregleda: 224
Sto imam osecaj da ovo nije ni blizu autoputa ili je deo od Pakovraca ka Pozegi, jel zna neko lokaciju ovih radova?
 
Loše su baš rešili ovaj ulaz na autoput u Preljini. Jutros sam čekao bar 4-5min samo na ulaz. ENP traka je besmislena jer se odvaja na 15m od rampe i ako u koloni čeka više od 3-4 auta ne možeš prići traci. Od kad su pomerili ulaz i ugasili izdvojenu rampu, obrnuli su ručnu naplatu i ENP tako da malo malo, pa neki auto zaglavi u ENP jer i ne gleda znak iznad, pa onda se vraća u rikverc sa sva 4...a ako je iza kamion baš je nezgodno. Jutros zaglavio kombi a iza njega šleper...
Realno fali još jedno 50m duple trake kod prilaza rampi (a mesta ima, njiva je sa desne strane) jer su svi u jednoj traci do 15m pred rampu kada se razvrstavaju na 2 ulaza.
Kad otvore Pakovrace smanjiće se gužva, ali opet ima prilično teretnog saobraćaja iz pravca Kraljeva koji ovde ulazi na autoput
 
Bogami ove godine se nakupilo snježnih dana. Nikad više meni za inat :D

Inače autoput od Jesenica pa skoro do Salzburga je na NM 1000-1500.

A sa sjeverne strane Alpa sigurno pada više nego na Pešteru u prosjeku (ova godina je i šta se toga tiče specifična jer je bilo manje zapadnoeuropskih fronti a više jonskih ciklona)

još da stignemo austrijski standard čišćenja dok ne stigne autoput do Ivanjice:)

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Austrijski standard čišćenja, i to baš na toj deonici, i nije neki, samo da znaš. Dok pada, ne čiste u 95% situacija.
 
Pa eto, ne čiste kako ti kažeš a autoput ipak postoji. Zadnjih par godina sam u Schlamdingu / Kalsu i video sam sve. I 2 metra snega i proleće.

U svakom slučaju, svaki put sam došao do destinacije bez da su me došli otkopavat.

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Ево гледам на топографским мапама, највиша тачка на путу од Јесеница до Салцбурга је пре Walda, улазни портал је на 1350м, колико ће бити и на Пештери на неколико места. Улазни и излазни портал на тунелу Караванке су око 650м. Климатолошки Пештера је много тежа за одржавање, због већих минуса и много јачих ветрова! Још једна битна ствар је зимска служба одржавања Аустрије и Србије, то је глупо поредити. Како год било видећемо крајем ове деценије како ће то бити!
 
Smetovi na Pešteru ogromni, pre neki dan dvojica Ivanjičana spašena, morali utovarivači Liugong čiste metarske smetove (kaže čak 3 metra) do zaglavljenih kola, obični čistači snega nisu dovoljni za ovoliki sneg. Možda bi gust drvored pored autoputa gore bio bar neko rešenje protiv velikih smetova.
 
Poslednja izmena:
Ma stoji sve za Pešter. Ne umanjujem ja probleme, ali Alpi generalno imaju više padavina

Inače, ide i do 1550 NM. Vidi sliku
a0346b119b8fbfea8b5845527bd43d43.jpg


Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
L malo malo, pa neki auto zaglavi u ENP jer i ne gleda znak iznad, pa onda se vraća u rikverc sa sva 4...a ako je iza kamion baš je nezgodno. Jutros zaglavio kombi a iza njega šleper...
Resenje: u ENP traci da radi inkasant a da se putarina naplacuje u duplom iznosu (kao recimo sto parking servis naplati duplo kartu ako je sam ne kupis)
Brzo bi se svi naucili u koju traku treba da stanu.
 
Možeš zaglaviti i ako ne držiš enp na šajbi. Meni je recimo tako on u vratima, pa ako ga ne izvadim na vreme, jel, khm :D



Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Smetovi na Pešteru ogromni, pre neki dan dvojica Ivanjičana spašena, morali utovarivači Liugong čiste metarske smetove (kaže čak 3 metra) do zaglavljenih kola, obični čistači snega nisu dovoljni za ovoliki sneg. Možda bi gust drvored pored autoputa gore bio bar neko rešenje protiv velikih smetova.
Погледати видео, за боље разумевање проблема! Ово је део пре Пештера(и).
 
Poslednja izmena:
Možeš zaglaviti i ako ne držiš enp na šajbi. Meni je recimo tako on u vratima, pa ako ga ne izvadim na vreme, jel, khm :D



Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
Znam znam, ali ovo nije ta situacija
Gledao sam jutros kako kombi ide unazad sa sva 4 i pomera i šleper unazad da bi posle prošao kroz susednu traku i uzeo karticu
Do prošle nedelje je desna traka bila za kartice a sad je za ENP.
Bio je i jedan auto u utorak ujutru tako da ako sam ja to video 2x u ovoj sedmici, verujem da je redovna pojava...
 
Smetovi na Pešteru ogromni, pre neki dan dvojica Ivanjičana spašena, morali utovarivači Liugong čiste metarske smetove (kaže čak 3 metra) do zaglavljenih kola, obični čistači snega nisu dovoljni za ovoliki sneg. Možda bi gust drvored pored autoputa gore bio bar neko rešenje protiv velikih smetova.
To je put za Odvraćenicu iz Ivanjice preko Golije
Mislim da auto put ide zapadno od Golije a ne preko NP Golija .
 
Da, trebao bi zapadno od nac parka, na nekim tačkama tik do njega, ali opet to je to, ne verujem da je par km dalje neka velika razlika.
 
Jeste brate ,par stotina metara je razlike a možda i 500m e sada druga stvar sto je tamo gde ide auto put preko Pestera “brisan prostor” pa ima vetra a onda i nameti snega jbg .
 
Посадити дрвеће (неко којем не смета то тло и услови) а вала могла би и надстрешница да се уради, отприлике малтене ко тунел све време. Проста конструкција може, као они мостови по алпима
 
Vrh