Šta je novo?

Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

Sem što ima veće želje nego mogućnosti, ima i veće želje nego sposobnosti. Ja razumem inkluziju da i jedan blago retarrdiran Toma bude uključen u društvo, ali ne možeš ga staviti za ministra, iznad zdravih ljudi. Jer onda to ni Mo, ni hijhadu vrednih i pametnih radnika, ni pare od Kineza, ni 50% veće cene... ne mogu da ispeglaju, i dobije se posledica da se gradi 1200km autoputeva, a da se u zadnje 2 godine ne pusti ni 1km punog profila autoputa.
 
Svako jedva čeka da puste, ali niko nikoga nije bio po ušima da ba ava zvona objavljuje da će biti gotovo za Sv. Nikolu, pa za N. godinu...
Kašnjenhe samo po sebi nije problem, uobičajeno je, ina mnogo razloga, ali kada se vidi da se ne stiže, najpoštenije je reći da kasni. A ne uporno srljati dalje. Ali rejting je ovde oznad svega!
 
Šta znam, možda profesionalna deformacija, za mene je ovo o čemu pričamo školski primer katastrofalnog vođenja projekta, sa svim greškama koje je moguće učiniti, bukvalno reaktivno rešavanje problema i, sada ovo na kraju, politika par ekselans u svom najgorem obliku: kada prvo pritiskaš sve u proizvodnom lancu na ogromne napore i da završe što pre, a onda se iz svog ličnog (političkog) interesa predomisliš i odložiš sve za datum koji ti više odgovara. Pitam svakog ko upravlja bilo čim, kako takva situacija deluje na motivaciju ljudstva i svih partnera? Ko se bavi bilo kojim realnim poslom u životu, odgovor zna. Ostali mogu da palam*de.

I onda, ovaj stav je politika? Ok ako jeste, meni se samo čini da je relativizovanje odgovornosti i relativizovanje brutalno političkog upliva na otvaranje završenog, laganja oko kašnjenja nezavršenog, da je upravo to jedna vrsta apologetske politike, iz ubeđenja ili interesa to već ne znam. Iberetile se duše na forumu ili ne, prosto je tako.

Ajmo dalje, vratimo se temi (kakva sjajna krilatica!!) blesavo je oko ovoga dalje raspravljati.
 
eKapija je objavila juče,prekjuče da su Putevi Srbije raspisali tender za opremanje NR Pakovrađe, opremom, 7 je ukupno prolaza, dat je detaljan opis koje funkcije treba da zadovolji oprema, tender je otvoren do 20.januara. Sledi izbor izvođača, pa rok za žalbu, pa sklapanje ugovora, pa izvođenje radova, pa prijem radova, pa puštanje u rad NR Pakovrađe.
Istovremeno, privremena NR Preljina koja je samo omogućavala uključenje ka Beogradu se mora razmontirati, i osposobiti nova NR kako za pravac Beograda tako i Požege.
Da li smo retardirana nacija, prema ovim postupcima, jesmo, zašto se čekalo da se završe građevinski radovi kako bi se raspisao tender za opremanje NR Pakovraće, i zašto se čekalo završetak deonice da se pristupi uklanjanju privremene naplatne rampe prema Beogradu? Ne usuđuju se da priznaju ovaj razlog odlaganja otvaranja obilaznice, pa izmišljaju kako eto bankine treba završiti, asflt zameniti... jer ovo je bruka i sramota za investitora, Ministarstvo, onaj Mona se ubio od obilazaka i obećanja da će do NG biti otvorena obilaznica.
15.februara idem na Zlataru, mislim da su šanse male, iako postoje da se ovo reši na neki volšeban način, i NR Pakovraće / obilaznica oko Čačka pusti u rad. Mislim da je sredina marta očekivan rok otvaranja obilaznice, ali tu smo, dočekaćemo da se provozamo, :) :)
 
Najbolje govori da li je potilitika i laž kada apoliticni Drobnjak koga su postavili apoliticni gradjani, kaže da će u septembru (2021.) biti završena eksproprijacija do Požege, a to se savršeno uklapa da će autoput do Požege onda biti završen 3 meseca kasnije do kraja decembra te godine, jer šta je to izgraditi 15tak km kroz planine 3-4 meseca nakon pomenutog završetka eksproprijacije. Ne, to je verovatno kriv kineski izvođač ili ovi što mrače, nikako nisu krivi sposobni činovici režima koji se kao nikad u istoriji Srbije junački bore da završe eksproprijaciju za svega 3 godine. Borba je epska, čak još uvek ne znamo ishod, da li je sve eksproprijatisano do septembra kao sto apolitični Drobnjak reče, ili se nadljudski napori najsposobnijih u Srbiji nastavljaju u bitci Davida i Golijata završetka eksproprijacije...
 
Ma narod treba da organizuje kao blokadu u Preljini, tako otvaranje gotovog auto puta. Dodju sa par utovarivaca i viljuskara, bace dzersi barikere u kanal i otvore. Narod platio, napravio pa i otvorio. A zvalo nek otvara neki sokak u njegovom Bugojnu. Kada se to uradi i narodu pukne film, prestace da nas lazu i prave budalama i kite se nasim putevima i parama.
 
Mene na primer iznervira negodovanje zbog gluposti. Naravno da neki procenat kasnjenja na projektu je normalan i projektuje se sa odstupanjima. Jasno je da vlast ima vece zelje nego mogucnosti i da se trudi da sto vise skrati rokove ali da sam projekat ima svoje izazove. Tako treba da se gleda na stvari da bi bili normalni i pozitivini ucesnici u diskusiji.
Sve ostalo je politika i neki interes da se nesto negoduje ili hejtovanje.

Svaka cast na izvedenom do sada i jedva cekam da puste u saobracaj!
Na žalost ovde više nije odstupanje u procentima zbog nečeg nepredviđenog već zbog laži i ničeg drugog. Svakodnevno smo svedoci dezinformacije koje nam serviraju najodgovorniji ljud u državi. Niko ne bi negodovao da je rok za otvaranje ove deonice od početka bio za Nikoljda, pa da se nešto izjalovi pa se produži par meseci, jbg dešava se. Već se rokovi menjaju iz dana u dan uz gomilu laži, te do Nikoljdana, do Nove godine,do Požege, do Pakovraća, nemamo barijere, nemamo rampe.... Od prvobitnog roka koji je najavljen do Požege imaćemo odstupanje od roka 100, 200%. Koliko godina će kasniti ni sami ne znamo. Jasno je da vlast i mnogi ljudi pokušavaju da banalizuju sve, pod nekim primitivnim krilaticama "samo nek se gradi, bolje ikad nego nikad, pre nije bilo ni toga" a dok to ne prestane ovakve stvari će se dešavati zauvek, u svim sferama društva, ne samo na ovoj deonici. Zato uvek kritika, ali ne zbog "hejta" nego zbog bolje budućnosti!

P.S. ja radim u razvoju i kontroli kvaliteta, zamislite kako je mojiim podređenim ;)
 
Poslednja izmena:
Posto se "frljaju" rokovima i oni odlucuju kad se otvaraju radovi, a kad se pusta deonica, moze to i ovako.
17.05.2019. obelezen pocetak radova na deonici Preljina-Pozega.
Skoro 3 godine za poddeonicu od 11 kilometra na laganom terenu. BRUKA I SRAMOTA.
I da, najavili su (tada) da bi radovi trebali da budu gotovi za dve ipo godine, a pitanje je da li ce uspeti za 5 godina da zavrse do Pozege.
 
Evo narode Ugovora pa čitajte. Ključni članovi 7 i 42 (onako letimično pregledano). Rok za izradu projekata (idejnog, za gradjevinsu dozvolu itd) 6 mesec i izvodjenje radova 36 meseci. Znači 3,5 godina. Član 42 je "začkoljica" kada svi ovi rokovi počinju da važe. Tj. šta država sve treba da uradi da bi izvođač mogao nesmetano da radi.

https://www.documentcloud.org/documents/4486498-Ugovor-Preljina-Pozega.html

Pogledajte prilog 123886

Pogledajte prilog 123887
Evo da ponovimo u vezi rokova.
Čovek postavio slike.
Nisu rokovi oni koji se pominju u novinama i na TV nego oni koji se nalaze u ugovoru.

Evo i linka ka ZAK-ovom postu.

https://r.tapatalk.com/shareLink/to...&share_fid=53322&share_type=t&link_source=app
 
U pravu si, rokovi su definisani ugovorom.

Ali, mediji ne maštaju o rokovima, već čuju od zvaničnika. Zvaničnici mole izvođača, obećavaju nove rokove, a narod nefiltrirano prima te informacije. Nema mogućnosti privere. I onda kada neko od nas iskritikuje političarenje oko projekata, stvori se ekipica od par protagonista vlasti koji nas optužuju da se nama ne sviđa što se gradi, kako političarimo i td. Onda okrenu priču, pa onda se pozivaju na snage autoriteta diplomata, predstavnika vlasti, itd.

I onda smo stalno u jednom okretanju već zagorele gibanice, da ne kažem-spinovanju: jesi li muzičar ili nisi?

Nadležni ministar i predsednik su obećali do Nikoljdana 2021 vožnju poddeonicom do Pakovraća. Srećna nam svima ovih skoro mesec dana vožnje od Preljine do Pakovraća.
 
Sve jasno, sve si u pravu, ja samo smatram da mi koji pratimo ovaj forum(ja ga pratim da bih imao neke informacije i podatke koji su malo više u odnosu na ono što može da se sazna iz medija) bi trebalo da se vezujemo za činjenice.
Meni bude žao kad vidim da neko očekuje da će izvođač da plaća neke penale za kašnjenje a zapravo su oni ovaj deo završili mimo ugovora što samo mogu da podržim jer ću ponekad koristiti taj deo puta pre nego što je trebalo da bude gotovo, a da li mi se sviđa način na koji je došlo do toga (politika) to ću već "nagraditi" na način koji je predviđen za te stvari.

Послато са SM-G991B помоћу Тапатока
 
Bruka, nema druge reči.
Prvo se u startu kasni, onda se radi navrat - nanos, pa onda opet stane zbog proceduralne greške i zakasnelog raspisivanja tendera.
Laž, sve je na laži zasnovano, ceo sistem. A laž yolazi os toga što nemaju kapacitet da zaista nešto postignu, već njome kompenzuju neuspehe nesposobnih.
 
Sve jasno, sve si u pravu, ja samo smatram da mi koji pratimo ovaj forum(ja ga pratim da bih imao neke informacije i podatke koji su malo više u odnosu na ono što može da se sazna iz medija) bi trebalo da se vezujemo za činjenice.
Meni bude žao kad vidim da neko očekuje da će izvođač da plaća neke penale za kašnjenje a zapravo su oni ovaj deo završili mimo ugovora što samo mogu da podržim jer ću ponekad koristiti taj deo puta pre nego što je trebalo da bude gotovo, a da li mi se sviđa način na koji je došlo do toga (politika) to ću već "nagraditi" na način koji je predviđen za te stvari.

Послато са SM-G991B помоћу Тапатока
Zapravo ceo forum se i vezuje za cinjenice, ali jednostavno, preterali su sa lazima, uz pomocu kojih dobijaju glasove.
 
Evo da ponovimo u vezi rokova.
Čovek postavio slike.
Nisu rokovi oni koji se pominju u novinama i na TV nego oni koji se nalaze u ugovoru.

Evo i linka ka ZAK-ovom postu.

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https://forum.beobuild.rs/index.php?threads/1440/&share_tid=1440&share_fid=53322&share_type=t&link_source=app
Ma decko ti si municija za vazdusnu pusku.
Batali sa jeftinim spinom, ugovor je izmedju izvodjaca i Vlade Srbije, vrlo cesto mi nemamo uvid u te dokumente. Mi razmatramo ono sto se plasira u javnost, najcesce od strane narucioca posla odnosno Vlade Srbije, a to je vrlo neprofesionalno.

Da li covek koji iznosi informaciju u javni prostor snosi odgovprnost za izrecenu stvar? Ako neko danas objavi da je potpisan ugovor za izgradnju necega i da ce to biti gotovo za 2 godine, a realno u ugovoru pocinje za dve godine i bice zavrseno za pet. Meni je svejedno da li je sve po ugovoru ili ne? Ja se osecam slagano i iznevereno!

Evo danas smo imali priliku da vidimo kalo to izgleda kad neko menja pravila u letu u Australiji. To je ono sto mi dobijamo od zvanocnika u Srbiji zadnjih 50 godina. Svrha foruma je da komentarisemo i diskutujemo.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: sev
Upravo to i govorim samo neki forumaši očekuju da izvođač treba da snosi posledice zbog nepoštovanja "ugovora" a naprotiv političari su ti koji treba da snose posledice za izrečene laži i obmane.
Samo što je to nažalost jasno jako malom broju ljudi što većini nas ne izgleda tako jer se krećemo u ograničenom krugu ljudi i posećujemo forume i medije na kojima pišu ljudi koji imaju slična znanja i razmišljanja iz oblasti koje nas interesuju.
Izvinjavam se, uvučen sam u političku raspravu iako sam samo hteo da prenesem podatke koji se tiču projekta pa sad osećam potrbu da se opravdam..
Nije mi bila namera da koristim bilo kakvo "oružje".

Послато са SM-G991B помоћу Тапатока
 
Prošao danas kroz Pakovraće, Čačak i Preljinu . U Pakovraću nema promena, sve deluje završeno. Kružnim putem (tako u Čačku zovemo obilaznicu) nisam išao već kroz grad i prošao solidno.
U Preljini su stavili nove plastične Jersey barijere ka ulazu između dve trake pa do same rampe. Dve rampe su za ulaz na AP, i malo mora da se sačeka na ulaz na ENP traku.
Tamo gde su bili privremeni prolazi sad ima nešto radnika i finišer koji, tad kad sam prošao, nije asfaltirao ništa, ali sam primetio da je bio razbijen asfalt u srednjoj i preticajnoj traci.
 
Naš problem je što politička javnost ne postoji i samim tim ne insistira na odgovornosti za postupke i javno izgovorenu reč. Zato političaribmogu da se frljaju datumima, kilometrima (čak izraženim i sa tri 0),da cene gradnje višestruko premašuju realne, da se prave nerealna poređenja sa nekim drugim vremenima...
Najbolji primer nepostojanja odgovornosti i medijskog zamazivanja očiju su opstajanje nekokicine ministara: kad padne helikopter koji je već sleteo, kad se uruši zdravstveni sistem, kad se ugasi Tent i izgori bager plaćen 19m, a čija će popravka koštati 50, kad se pomeri zarez na količini nedozvoljenih supstanci u mleku, kad se žrtvuje priroda i životna sredina zarad stranog interesa, kad se državna fabrika stavlja u f-ju privatne izvozne firme... I mnogo toga još.
Putevi nam trebaju, ali ne baš po cenu ovolikog zaduživanja.
To što je Hrvatska uradila početkom veka enormno se zadužujući i gradeći ap uzdužni popreko, kod nas nije održivo. Njima su ti putevi približili srednjoevropske turiste na manje od dana vožnje i povećali prihod od turizma kakav mi možemo da sanjamo, kojim bez problema servisiraju otplatu.
Kontinentalni Zagreb se primakao moru na sat i nešto jače, a Beču na 4-5.
Zato bi na nekim deonicama trebalo razmišljati jeftinijim varijantama, koje bi time i pre bile završene.
U isto vreme, zanemarujemo železnički saobraćaj, jednako značajan, posebno u prevozu tereta, pa nam je od Užica do granice u Gostunu maksimalna brzina vozova tridesetak km/h, pa opet ispadaju iz šina zbog trulih pragova postavljenih još kad je pruga sagrađena 1976.
Imamo "sreću" što je u Kg zamrla proizvodnja 500L, inače bismo i tu bili u velikom problemu, jer bi se pruga pokazala kao najuže grlo. Dok je sastavljen put od Batočine do fabrike, proizvodnja je gotovo stala. Usput se i put počeo već da raspada.
Zato, trebaju nam autoputevi, ali se ne sme populistički gledati samo da se grade oni, uz istovremeno zanemarivanje ostale infrastrukture. Nije li Srbija odsečena železnički od srednje Evrope stalnim prolongiranjem otvaranja pruge Bg - NS, koje je još za 2018.bolo najavljeno. I ko je snosio bilo kakvu odgovornost zbog toga?
 
Na šta tačno misliš vezano za ovaj autoput? Da nastavak ka CG treba da ide kao motoput ili da i ovo što je izgradjeno nije trebalo da bude autoput?

Ne znam ko se referiše na HR, kao da su oni izmislili autoputeve i kao da su (jedini) dobar primer razvijenosti mreže. Na kraju krajeva, svako ko se vozio njihovim autoputevima u sezoni zna kolike su gužve što na granicama što na naplatnim rampama.

Slažem se je da treba da razvijamo i železnicu i zapravo se slažem sa poentom tvog posta da treba da budemo racionalni sa planiranjem.
Ali isto slažem da treba da gledamo širu sliku. Recimo ovaj autoput će pribliziti CG za rumune i madjare a nas učiniti tranzitnom zemljom.
 
Dugoročno gledano, deonice koje nas povezuju sa susednim zemljama ne bi smele da budu u formatu motoputa...
Samo full AP ima smisla...

Motoput može unutar Srbije, tipa Karadjordje, tipa Požarevac - Golubac i slično... tu bi AP stvarno bio putpuni overkill...
Nema ovde mnogo filozofije...
 
Juče sam prošao celi autoput do Preljine i nazad.
U povratku sam primetio da tek sad grebu asfalt na uključenju na AP iz pravca naplatne rampe u Preljini, kao i da nešto kopaju ispod...
Izgledalo je kao ozbiljniji radovi... smorio sam sam, neće to biti gotovo za dan dva... :(
 
Neće biti mala, sigurno je. Još pre negde napisao sam da će to pretvoriti u veliki događaj. Mesecima im se ređaju neuspesi i afere, uključujući i ovaj jučašnji fijasko. Obrtoše kola niza stranu i nekako će probati da to zaustave. A 12km će biti vrednije od 120 jer će im zaustavni put bio jako dugačak. Ali bojim se da će pre stići 3.april. Treba očekivati nešto do sada neviđeno.
Sad je još i pitanje koga će još iz sveta glume i estrade, pohlepnog na šušku, uvući. Prošli put bio je Jezdić i onaj nesrećnik što mu autoput liči na mesec žut. Za mesec dana, videćemo i to.
 
Vrh